De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Bij mij meten ze ook niet. Heb ook nog nooit een groeiecho gehad.

2. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hier net terug van de vk
    Ze wilde helaas niet kijken maar er staan nu wel wat concretere afspraken over t eventueel inleiden
    Mocht ze er maandag nog niet zijn, heb ik dinsdag een afspraak in t ziekenhuis en word ik waarschijnlijk 8 juni ingeleid

Mn buik was van 36cm naar 34cm gegaan
    Ze is nog dieper in mn bekken gaan liggen en dat verklaard de pijn die ik sinds vorige week woensdag heb

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier meten ze wel mbv de grow meting
    Dit is vooral om op tijd te ontdekken dat een kindje achterblijft in groei
    Dit wordt berekend aan de hand van de buikmeting, navel schaambeen en dan in combi met je eigen lengte en gewicht en evt eerdere gegevens van een eerder kindje

4. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    @82Noor, gefeliciteerd! Geniet van elkaar!

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Voor de dames die bevallen zijn, gefeliciteerd!! Geniet van jullie kindjes!!

Oh ik ben jaloers, vandaag dan wel 30 weken (jeeej!!) Maar als ik zie hoever jullie allemaal zijn.. blijft straks niks meer van over, haha.. succes allemaal met de laatste loodjes! Het rommelt bij velen, hopelijk zet het snel door!!

Hier meten ze de buik ook niet (neem aan dat jullie met een meetlint bedoelen?). Ze voelen hier waar de baarmoeder zit, en aan de hand daarvan weten ze of het goed groeit of niet.

Ik heb morgen een groeiecho! Bij de 20 weken echo liep het buikje voor op groei.. dus morgen even checken hoe het er nu voor staat. K maak me er niet druk om.

Het was hier vandaag niet warm.. de zon niet gezien en het waaide.. vond het wel fijn, moest de hele dag werken!

6. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Hier deden ze bij de vk ook altijd meten met een meetlint. Bij de gyn niet maar daar heb ik tot nu toe ook elke keer echo's gehad om te meten. Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat sommige helemaal geen echo's meer krijgen na de 20 weken. Er wordt niet alleen maar naar de groei van het kindje gekeken maar ook naar de hoeveelheid vruchtwater en de doorbloeding van de navel streng etc. Vind dat zelf toch wel erg fijn dat er elke keer naar gekeken wordt

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier wel standaard een liggingsecho met 36 wk. Verder met 35 wk geloof ik een echo ivm vermoeden van veel vruchtwater. En omdat ik het zelf vroeg nog een keer een echo gehad rond 32 wk dacht ik.
    Maar standaard dus 20 wk en 36 wk. Verder alleen voelen aan de buik. Blijft gek die grote verschillen.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier ook bij 20 weken een echo, en dan 36 weken een liggingsecho.
    Vindt dat daar ook erg veel tijd tussen zit, en verschilt erg met andere verloskundigepraktijken.. best wel gek, je zou toch denken dat zoiets is vast gelegd hoe vaak een zwangere vrouw een echo krijgt.
    Vorige zwangerschap liep ik bij de gynaecoloog, toen had ik om de 2 wk een echo.. dit is wel even wennen haha! Ben blij dat ik morgen een groeiecho heb..

9. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hier met 11 weken, 20 weken en 34 weken een echo gehad

Wel zelf een pretecho laten maken met 16 en 24 weken

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik heb trouwens tussen de 6 en 13 wk bijna elke week een echo gehad ivm bloedverlies. Met 15,5 week geslachtsbepaling gedaan. (Die niet klopte:rolleyes:).

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier idd geen echos meer na de 20 wk
    Ik vind het ook stom hoor :(

Daarom nog een pretecho gedaan

12. Humava

Humava Niet meer actief

Ik vind het ook erg weinig de echo's die je krijgt. Ik krijg dan ook nog een liggings echo volgende week maar ik had het best fijn gevonden als ze tussen de 20 en 40 weken nog 2 echo's hadden gedaan.

@Juffie1984 was het geslacht dus alsnog een verrassing voor jullie bij de 20 weken echo?!

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier met 34 weken een groeiecho gehad, een liggingsecho was niet nodig want het was duidelijk dat hij met z'n koppie beneden lag.

Met 41 weken krijg ik een echo om te zien of alles nog goed gaat daarbinnen. Maar hopelijk ben ik voor die tijd al bevallen!

Hier trouwens nog geen ontsluiting. Ze voelde wel dat alles dunner en zachter wordt maar nog wel dicht dus. Meh! dat betekent dat die voorweeen dus niets doen! Balen want ze beginnen echt wel vervelend te worden.. :(

14. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Jammer @ShampooL wat is het protecol bij jullie? Laten ze het nog gewoon op z'n beloop?

Hier sinds gisteren avond wel wat krampjes in m'n buik. Afgelopen twee dagen erg last van veel harde pijnlijke buiken gehad. Maar wordt er een beetje onzeker van omdat ik veel over voorweeen lees wat niks doorzet. Morgen afspraak staan dus zal het wel eens vragen

15. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Met dochterlief met precies dit termijn bevallen, was wel gepland, maar toch wel apart idee dat we 4 jaar geleden zo in spanning zaten:D

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Gek idee he @Mamamijn ? Dit kindje blijft ook langer in de buik dan haar broers.. Of het moet vandaag nog gaan beginnen maar daar reken ik niet op.
    Ga er van uit dat ik morgen naar het zkh mag om vervolgstappen te bespreken.

17. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Ja heel gek idee he @Mamamijn
    Mijn zoontje is geboren met 39 weken en voor mijn idee loop ik nu al 5 dagen over tijd.. wat natuurlijk helemaal niet zo is

Heb in t begin heel eg geroepen als ze maar een juni kindje word.. denk dat ze daar goed naar luistert
    Had ik dat nou maar niet geroepen want ik ben het zoo zat

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier zelfs nooit bedacht dat het juni zou kunnen worden:oops: Maar die kans is hier toch wel heel groot aan het worden..

19. Lelie1992

Lelie1992 Lid

29 dec 2016
    74
    10
    8
    Pfffff wat ben ik moe vandaag! Kids waren vroeg wakker:s. En moet ze nog de hele dag vermaken! Wordt een zware dag ben ik bang. Ben ook opgestaan met dikke handen en voeten

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63

Deel Deze Pagina