De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

@klaver85 dank je! Het zal idd wel goed komen.
    @Luipaard88 Ze weten niet of het kwaadkan de vleesboom. Ze hebben verleden week een MRI gemaakt en hem toen ontdekt, als hij er al heel lang zit kan het over het algemeen geen kwaad maar als hij er pas zit is het meestal foute boel. Maar aan de MRI konden ze dat niet zien. Ik ben dus ook wel blij voor haar dat ze gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Wat irritant dat je vriend zo luidruchtig doet! Kan hij niet in het donker spullen zoeken in de slaapkamer? Zo vervelend als je al vanaf 1u wakker ligt! Ik heb met mijn vriend afgesproken, die gaat er om 5.15 uit dat hij de avond van te voren zijn spullen alvast op de overloop legt. Ik slaap trouwens wel erg licht de laatste tijd. Ik word dan wel niet wakker om 5.15 maar meestal wel om 6u als hij de deur uit gaat.

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hallo dames ik ben er ook iets vroeger bij maar zou graag mee willen kletsen.
    Met de 20 weken echo lag mijn kleine man al bijna 2 weken voor op groei en met de groei echo bij 28 weken was dit ook nog zo, dus ik vermoed dat hij wat eerder gaat komen. Ook omdat mijn dochter met 37weken is gekomen maar zij toen al wel 3400gram was en 49cm (voldragen gewicht en lengte) en dat ondanks dat ze een sua had.

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben allebei ons eerste kindje uit maart 2016 zie ik nu. Dus jij hebt straks ook een klein leeftijdsverschil.
    2 weken voor op groei dat is al flink! Mijn zoon liep ook voor maar die kwam niet eerder.

Oceanna vindt dit leuk.
  4. flowertje36

@Luipaard88 op zich wist ik door de laatste echo die ik kreeg ivm minder leven dat hij zo zwaar werd geschat. En heb toen met de gynaecoloog( waar na ik doorverwezen werd) overlegd wat het verstandigste was vaginaal of keizersnede. En zij was er van overtuigd dat het wel ging lukken.
    Hoe ik de bevalling in ga staat helemaal in het teken van de groei van haar.
    Als zij weer zo groot word geschat wil ik eerder ingrijpen.
    Ik heb verder de bevalling van mijn zoon goed doorstaan ondanks het scheuren.
    Heb pijnstilling gehad tijdens de weeën dus was grootste gedeelte compleet van de wereld.

Oceanna vindt dit leuk.
  5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    :Ddat is wel toevallig inderdaad beide uit maart. Ik vind het heerlijk zo'n klein leeftijdsverschil. Wel druk straks maar daarna valt dat hopelijk wel wat mee.

6. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @flowertje36 je komt echt heel positief op me over wat fijn! Snap wel dat je zegt dat als je dochter ook groot geschat wordt dat je eerder wilt ingrijpen. Hopelijk valt het nog mee.

Ik heb nog een vraag voor alle mama's. In het kraampakket zit maar 1 pak kraamverband, kan ik beter nog een pak kopen of kan ik ook "normaal" maandverband gaan halen en welke raden jullie aan.
    Ik gebruik al jaren geen maandverband dus geen idee welk merk goed is en al helemaal niet na een bevalling:oops:

Verder vanmorgen bij de verloskundige geweest en ik moet toch weer rust gaan houden (ik kan moeilijk stil zitten)
    Baby is al ingedaald maar ligt niet helemaal vast.
    Dit verklaard wel de harde buiken, krampen en pijn in me liezen/bovenbenen.
    Ik span mijn lichaam teveel aan zonder dat ik het door heb.

7. flowertje36

Balen dat je zelf moeilijk rust kunt houden. Hopelijk lukt het een beetje. Altijd blijven lachen is mijn motto!
    Ik heb na mijn bevalling nog 2 pak kraamverband gebruikt en daarna over gegaan op kotex. Kreeg ik als advies van kraambureau. Hier zit geen plastic laag onder ? Wat dan niet zo'n broeikaseffect zou geven. Daar heb ik ook nog wel 3 pak van versleten.

Luipaard88 vindt dit leuk.
  8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Kraamverband
    Beste is de kotex night. De zwarte verpakking
    Hier zit als enige geen plastic laag in
    Zeker geen gewoon maandverband gebruiken, broeit en dus infectiegevoelig na de bevalling

Luipaard88 vindt dit leuk.
  9. Lelie1992

Lelie1992 Lid

29 dec 2016
    74
    10
    8
    Ik wordt net wakker van m'n middag slaapje;). Heb het probleem s'avonds niet voor 12 uur in slaapmkomen door piekeren en rond 5-6 uur weer wakker lig. Hierdoor overdag weer heel moe en dan middag dutje, maar ja dan s avonds weef lastigz. Lijk net een Peuter dus die z'n middag dutje niet kan missen

10. XmoonlightX

Heerlijk toch! Ik doe ook vaak een middagslaapje :D
    Juist goed om energie te krijgen.

Maar piekeren is niet goed he! Zeker als dat met regelmaat is

11. flowertje36

Ik doe heel af en toe ook wel eens een middag slaapje maar het gevolg is dan dat ik heel slecht slaap in de nacht dus voor mij geen optie.

@XmoonlightX die bedoel ik ja die zwarte! Die vond ik ideaal.

12. Humava

Humava Niet meer actief

Ja idd die zwarte kotex gebruikte ik de vorige keren ook.

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Kraamverband: ik heb 3 of 4 pakken kraamverband versleten. Elke keer dat ik ging plassen verschoonde ik. Daarna over gegaan op zwarte kotex en nu gebruik ik de witte kotex. Volgens de vk kon ik nu ook wel over op normaal dun maandverband of inlegkruisjes. Ik verschoon echt elke keer als ik naar het toilet ga. Heb een flinke knip die nog niet helemaal dicht en wil geen infectie oplopen.

14. XmoonlightX

Groot gelijk

15. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @Juffie1984 kan me inderdaad wel voorstellen dat je dan liever te vaak verschoont dan een keer te weinig.

16. flowertje36

@Juffie1984 ik deed het ook en tot 3 weken na de bevalling nog onder de douche als ik na de wc was geweest. Als was het midden in de nacht.
    Was zo bang voor infecties. Ik vroeg met elke controle ook nadrukkelijk aan de kraamzorg je ziet niks vreemds he :oops:

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Nooit controle gehad van de kraamzorg maar had ook alleen maar inwendige hechtingen (3). Heb wel ook veel kraamverband gebruikt en ook iedere keer naar wc gaan verschoond en ipv wcpapier gebruiken een handdoekje en lauwwarm water gebruikt

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik spoel nog elke keer als ik geplast heb. Knip ziet er verder keurig uit maar wil geen risico nemen..

19. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik heb alleen het kraam verband wat in de doos zat gebruikt, en daarna gewoon maandverband wat ik normaal ook gebruik. maar ik vloeide ook weinig

20. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Deed ik ook zo, had wel bijna niks qua hechtingen, en was enorm snel geheeld.

Beetje een off day! Ik wil zo graag een hutje op de hei op het moment en geeoon helemaal alleen zijn. Mezelf en anderen niet tot last zijn.

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina