De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @iedereen, het gaat redelijk, reageer straks even. Als ik weet hoe alles gaat lopen.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

@Lelie1992

Goed dat je een afspraak gemaakt hebt met de vk. Hopelijk heb je er wat aan en anders hoop ik dat ze iemand weet waarmee je kan praten

Heel eerlijk, ik vind je wat 'down ' overkomen. Al dat gepieker over van alles en nog wat , is niet goed
    Vat dit niet verkeerd op, maar ik maak me daar wel zorgen om bij je
    Belangrijk is om over je angsten te praten en niet zelf continue te looen piekeren over nare dingen

Straks naar de geboorte zijn er ook weer dingen waarover je dan kan piekeren
    Maar dat moet niet de overhand hebben en heb het gevoel dat dit nu wel aan de hand is

3. XmoonlightX

Succes!!

4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Even een korte samenvatting. Mijn man heeft gisteren nacht op een gegeven moment het ziekenhuis gebeld i.v.m een hoofdpijn aanval die ik nog nooit gehad had. Toen we aankwamen en de verpleegkundige zagen me stonden er ook heel snel heel veel man om me heen. Zag er blijkbaar niet al te florissant uit.

Heel langzaam begin het weg te trekken en voelde ik me weer redelijk normaal. Toch vonden ze het raar, omdat ik eigenlijk nooit hoofdpijnklachten heb, al helemaal niet na het stoppen van de pil, dus wilde ze voor de zekerheid een MRI.

De zorgverzekering zal wel duimen dat we nooit meer beginnen aan een derde met al dat gehannes:oops:.

Bloed werd ook alweer onderzocht, maar was prima (had ook niks anders verwacht)
    Daarna ook eerlijk aangegeven bij de artsen dat ik er een beetje moedeloos van werd, vooral omdat ik normaal nooit ziek ben, en nu gewoon al maanden. Was ook heel blij dat een verpleegkundige naast me stond en zei dat ze zelden iemand zo ziek binnen had zien komen.

Voor de rest heel veel geslapen en dat heeft me wel goed gedaan, ben nog steeds stront misselijk en duizelig en heb ook nog hoofdpijn maar omdat ik door het vele slapen energie heb bijgetankt kan ik dat vrij goed opvangen.

Ze hebben me wel op gestript en heb sindsdien meer harde buiken en gerommel, we zien het wel, anders wordt er volgende week waarschijnlijk ingeleid.

Einde ego bericht

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@klaver85 fijn dat er nu iemand naast je staat van het ziekenhuis. De uitslag van de MRI heb je nog niet terug ? Hopelijk zet jet door en ben je er straks van af en kun je genieten en weer proberen op te knappen.

@Lelie1992 pieker je altijd zoveel of is het eigenlijk door de vorige zwangerschap? Darmen en maag zijn nou echt kwalen die veel vrouwen hebben dus zou er niet gelijk wat achter zoeken. Ben het wel met XmoonlightX eens dat je wat down over komt. Hopelijk kan het gesprek je wat gerustheid geven.

@cbss heb je de uitslagen al binnen? Goed dat het gecontroleerd word! Hopelijk voel je je al beter!

@Humava wat goed 2 kilo lichter! Is dit dan vocht ? Of gewoon opgelet?
    Heerlijk zo'n relax dagje, mag soms ook wel eens voorkomen.

@ButterflyPassion wat goed dat alles weer in orde is. Fijn dat je de laatste controles wel gewoon naar je eigen ziekenhuis kan.

@exciting lekker dat je nu richting de laatste werkdag leeft. Werk je fulltime op dit moment ?

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @klaver85 wat dat betreft kan er dan beter wat uitkomen hè, dan weet je iig waar je aan toe bent.. al wil je natuurlijk ook geen zwangerschap vergiftiging.. veel sterkte. Hopelijk komt de kleine snel!

@Humava neem aan dat dit vocht is?

@flowertje36 nee ik werk 24 uur (3 dagen!)

7. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @klaver85 Jeetje... klinkt echt niet fijn.. en lijkt me ook echt niet goed als je er zo ziek uit zag.. Wel fijn dat de verpleegkundige ook zag dat je echt beroerd was en dat ze je goed in de gaten houden. Hopelijk helpt het strippen en kan je gaan genieten van je kleintje en voel jij je snel weer beter! Knuff

8. Humava

Humava Niet meer actief

@exciting en @flowertje36 ik denk vocht of dat hun weegschaal niet goed stond afgesteld. Ik eet genoeg dus zal niet afvallen :p
    @klaver85 heftig meid goed dat je naar het zh bent gegaan. Hopelijk zet de bevalling door en voel je je beter.

exciting vindt dit leuk.
  9. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Heftig zeg @klaver85 , hopelijk helft het strippen snel zodat je je snel weer wat de oude kunt voelen. Had je dit bij je eerste dochter ook?
    Hoe ver ben je nu?

10. XmoonlightX

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @klaver85 succes meid hopelijk zet het snel door.

12. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Hoi meiden,

Ik was vandaag even lekker aan het neuzen op het forum en zag dit topic langskomen. Toen drong het opeens langzaam tot mij door, ik hoor hier inmiddels ook al thuis! Donderdag zit ik alweer op de 31 weken dus je kan het wel aftellen gaan noemen nu.

Ik heb een poging gedaan wat terug te lezen en ga vanaf hier gezellig mee kletsen. Wel een gek idee, dat ik alweer richting de laatste loodjes ga. Helemaal als ik hier over die spannende laatste periode van een aantal van jullie lees.

Hier gaat alles goed. Ik ben inmiddels 30+5 weken zwanger van een meisje. Ze is ons derde kindje en tweede dochter. We hebben dus al een meid en een knulletje. Ons meisje is 3 en ons mannetje 1,5. We zijn eigenlijk al helemaal klaar voor de kleine meid. Kamertje is gezellig zuurstokroze en alle meubeltjes stonden er al. Haar kledingkast is goed gevuld en er ligt al een raamsticker met naam klaar voor wanneer ze geboren is. Kraampakket kwam afgelopen week binnen en ik kreeg gisteren alweer een uitnodiging voor de intake van de kraamzorg.
    Nog 3,5 week werken en dan start de zomervakantie en daarmee ook mijn verlof, die heerlijk doorloopt tot na de Kerst. In mijn verlof ga ik aan de slag met de babywasjes. Op zolder staat de half in elkaar gezette cosleeper dus die is ook bijna klaar. Mijn vluchtkoffertje ga ik binnenkort ook rustig aan klaar zetten, al hoop ik dat we die niet nodig gaan hebben aangezien ik graag thuis wil bevallen.

Leuk om hier met jullie mee te praten!

13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    :DHoi @Aagj gezellig je hier weer te zien . Je bent ook al ver met alles klaar maken. Vluchtkoffer heb ik zelf al klaar staan. Kinderkamer ook af en kleertjes al gewassen.:D

14. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoe gaat het bij de rommelende dames?

@Aagj welkom! Je bent al lekker bezig geweest zo te lezen! Haha! Hier is het kamertje ook al klaar.. kleertjes gewassen.. de vluchtkoffer ga ik in mijn verlof klaar maken.. zondag halen we het wiegje op.. kinderwagen moet nog even schoon.. allemaal nog kleine dingen die nog even moet gebeuren!

Oceanna vindt dit leuk.
  15. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @klaver85 goed dat jullie naar het ziekenhuis zijn gegaan. Hopelijk gaat alles steeds een stukje beter en mag je snel bevallen van jullie kleine meid

@Aagj welkom!

Nog weer even een ego berichtje. Gelukkig is alles goed. CT scan gehad. Nergens een embolie te bekennen. Ik ben nu dus net weer lekker thuis. Wel nog erg moe en dus benauwd. Ze denken dat dit door de baby komt (naja m'n baarmoeder die tegen m'n longen aan drukt) in combinatie met hooikoorts.

Nu gewoon rustig aan doen. Eigenlijk moest ik deze week en volgende week nog werken. Ik blijf morgen nog een dagje thuis en ga proberen donderdag en vrijdag weer te werken. Volgende week wil ik waarschijnlijk mijn verlof in laten gaan. Dan maar 1 weekje eerder met verlof.

Hopelijk gaat het met iedereen voorderest goed.

Oceanna vindt dit leuk.
  16. Humava

Humava Niet meer actief

@cbss wat een geruststelling dat je geen longembolie hebt! Goed uitrusten en voor jezelf zorgen hè! Denk dat het wel lekker is voor je om een week eerder met verlof te gaan.
    @Aagj welkom! Wat heerlijk lang verlof heb je! Werk je in het onderwijs dat je zo lang verlof hebt?

Wat zijn jullie snel met de vluchtkoffers! Ik heb mijne nog niet klaar staan hoor. We hebben de babykamer nog niet eens af :eek:. Naja de baby komt op de kamer waar nu mijn zoontje nog slaapt, die mag naar mijn dochter haar kamer en dochter gaat naar zolder. Alleen de zolder wordt op het moment verbouwd dus kunnen we de grote wisseltruc nog niet uitvoeren. Bij mijn zoontje op de kamer staat wel de commode nog en de co-sleeper staat klaar naast ons bed dus baby kan slapen dat is het belangrijkste. Volgende week gaan we de box ook maar vast klaar zetten denk ik.

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @cbss wat fijn dat het geen embolie is! Rustig aan en anders deze week ook maar thuis blijven!

@Humava oe ik zou gaan stressen! Haha.. ik snap nooit zo goed waarom kindjes altijd moeten 'verhuizen' van slaapkamer (niet verkeerd bedoeld hoor). Maar waarom worden alle kamers gewisseld? Ik snap dat het niet handig is dat de kleine op zolder ligt.. maar mensen vragen mij ook heel vaak, nou dan gaat M.R zeker naar een andere kamer? Uuh nee, die heeft gewoon zijn eigen kamer en de baby komt op de kamer die over is.. o_O:rolleyes:

18. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @iedereen
    Bedankt voor de lieve berichtjes! Natuurlijk heel blij dat het niet weer een HELLP is, maar voel me wel vaak minimaal net zo ellendig.

We gaan ervoor en het idee dat ze me niet al te lang laten lopen geeft me heel veel positieve energie! Kom maar op ik heb er zin in!

@Lelie1992
    Natuurlijk jezelf goed in de gaten houden, maar ik hoop ook dat je verloskundige je heeft kunnen geruststellen! Probeer het een beetje los te laten (weet klinkt raar uit mijn mond met alle heisa hier). Een dikke knuffel!

@Humava
    Hier ook nog niet alles staan hoor, terwijl dat misschien wel verstandig zou zijn:o:.
    We gaan verbouwen na de bevalling, tenminste de plannen indienen en de stappen zetten. Daar maak ik me allemaal niet zo druk om. Draakje twee komt de eerste maanden bij ons i.v.m borstvoeding en het feit dat ik te gaar ben altijd uit bed te stappen en daarna waarschijnlijk een paar maanden samen op een kamer tot alles klaar is.

@cbss
    Wat ontzettend fijn dat er niks gevonden is! Als het niet gaat met het werken, kies voor jezelf he. Heel moeilijk, maar heel belangrijk! Hoop dat je goed kan slapen!

@Aagj
    Leuk, middelbaar of basis onderwijs? Dan heb je straks wel heel lang vrij!
    Leuk dat er verschillende zijn met toch wel meer kinderen (3+). Hier ook altijd een wens geweest, maar vraag me toch wel af of het voor mij verstandig is:$. Natuurlijk heel trots als mam van dadelijk twee mooie dames!

19. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @cbss , fijn dat je weer lekker thuis bent en alles goed was. Hopelijk ben je snel van de benauwdheid af. Slim om wat eerder met verlof te gaan wanneer je je zo voelt.

@Humava , ik werk inderdaad in het onderwijs en krijg hierdoor alle vakanties die binnen mijn verlof vallen gecompenseerd. Dat zijn dus 6 weken zomervakantie en een week herfstvakantie. Dan zou ik een week voor Kerst moeten beginnen dus heb ik afgesproken dat ik lekker na de Kerstvakantie terugkom.
    Fijn hoor, de kleine in de cosleeper. Dan heeft de babykamer ook nog niet echt haast. De box staat hier ook al een tijdje haha.

@klaver85 , fijn dat het idee dat ze je niet te lang zullen laten lopen je wat rust geeft. Positieve energie is goed, zet hem op!
    Ik werk in het basisonderwijs.

20. XmoonlightX

Zodat je de babymeubels niet hoeft te verhuizen :D

Deel Deze Pagina