De kans is inderdaad klein bij mijn dochter is het wel met vliezen breken begonnen maar de kans daarop is maar 10% geloof ik. Ik heb standaard een matras beschermer erop liggen zo een van de IKEA die zou water tegen moeten houden dus daar ga ik wel van uit. En zo niet dan komt er iets sneller een nieuw matras als mijn vliezen niet op de bank ofzo breken.
Hier ook al een uur aan het onweren en regenen, heerlijk! Ik heb een waterdichte molton gekocht bij action. Ik moet zeggen, merk er helemaal niets van! Kraakt niet, zweet niet, helemaal top. Ik heb dus waterdichte molton, dan normale molton en dan mn laken. Vanochtend een mega hormonen bui gehad. Ik wilde de vriezer ontdooien. Had helemaal in mn hoofd: ga eerst ontbijten want dan kan ik alles nog met een gerust hart uit de koelkast pakken, en na het ontbijt haal ik de vriezer leeg en zet ik hem uit. Kom ik beneden, heeft mn allerliefste man de stekker er al uitgehaald.... deur van de vriezer echter dicht gelaten. Resultaat: ik snel alles uit de vriezer getrokken en in een koeltas in de koelkast gelegd terwijl ik net wakker was. vriezer was nog steeds koud, koelkast warm omdat ik hem toch écht een aantal keer moest openen om te ontbijten en wat spullen te verplaatsen om alles uit de vriezer er in kwijt te kunnen. TRANEN met tuiten! Manlief een apje gestuurd hoe hij dat nou kon doen. Krijg ik terug: oh ik dacht dan hoef je niet te bukken om de stekker er uit te halen.... Hoe lief!!! Toen moest ik nog harder huilen omdat ik zó boos op hem was geweest terwijl hij het zó lief bedoelde hihi Ga hem straks maar even heel hard knuffelen
@ButterflyPassion oh heerlijk die hormonen. Herkenbaar hoor. @Oceanna hou het maar in de gaten, kramp in je buik is niet fijn en als het erger wordt zou ik even de vk bellen. Ik denk dat ik het matje er weet onder vandaan haal en dan een dikke badhanddoek eronder leg. Dat ligt veel beter en zweet niet zo.
@ humava ik had dat vorig ook op mijn bed toen nergens last van, maar dat zou nu wel anders zijn. @Oceanna dat zou ik ook even in de gaten houden hoor! Anders even bellen voor de zekerheid. @ButterflyPassion heerlijk die hormonen! Komt mij ook heel bekend voor. Verdwijnt straks weer Hier begint het nu te rommelen en te regenen.
Ik heb hier ook niks op het matras liggen. Mij te warm om een zeiltje te gebruiken of iets en stel me vliezen breken wanneer ik in bed lig dan moeten we sneller een nieuw bed dan we van plan waren, maar dit jaar komt er sowieso een nieuwe
Ik ben nu 33 weken en de baby is ook groot, hoofd van p95 geloof ik. Gelukkig ben ik zelf ook groot, maar vind het wel spannend! Heb je ook meerdere keren op suiken moeten testen en extra groei echo's gehad?
Het is maar wat rommelen gelukkig bij mijn dochter was het erger maar het moment dat het vervelender gaat worden bel ik direct naar zkh. Maandag ook weer groei echo dus probeer het tot dan vol te houden
Hier is het nu ook aan het afkoelen, heerlijk! Meteen alle ramen tegen elkaar open en ventilatoren aan! Ik leg ook niks op het bed. Heb een waterafstotende molton volgens mij maar zelfs dat weet ik niet zeker. Bij de eerste 2 geen gebroken vliezen gehad. @Mutsefruts88 , gelukkig niet lang meer tot aan mijn verlof. Na morgen nog 2 weken (in totaal 5 dagen) werken. @Oceanna , naar die pijnlijke buiken. Goed in de gaten houden en anders inderdaad even aan de bel trekken. @ButterflyPassion , aaah je man snapt je huilbui vast wel. Ik zou precies zo gereageerd hebben. Mijn man krijgt ook veel over zich heen terwijl hij echt zijn best doet het mij makkelijk te maken. Alleen maak ik het mezelf af en toe gewoon heel erg moeilijk hahah.
Jeetje, wat word er een hoop gekletst! Het is bijna niet bij te houden haha. @Aagj oh, dat valt wel mee joh! Lekker bijna. @Stampertje23 oh gelukkig! Was al bang dat ik echt georganiseerd en opgeruimd geworden was Die mannen van ons hebben het best zwaar idd. Ik denk niet dat k ooit nog zwanger mag raken En zal hier vast wel een matje gaan leggen aan het eind. Niet dat het nodig was vorige keer. Vliezen braken op de wc en de andere helft belandde op m'n mooie nieuwe tapijtje
Ik ben ook eigenlijk niet bang dat mijn vliezen breken, bij mij dochter braken ze ook mooi op de wc en bij mijn zoontje zijn ze doorgeprikt. Ik heb hey zweetmatje dus weer weggehaald en een badhanddoek dubbelgevouwen en neergelegd. Als het 's nachts gebeurt word ik er vast wel wakker van en kan ik hopelijk snel naast mijn bed staan
Hahaha nouja als de rest het ook goed vindt Overigens loop ik volgens de echo's momenteel een goeie week voor dus op zich..
@Nina Sanders omdat je een week op voor loopt, vooruit dan maar . Welkom! Gaat alles goed met je en de baby?
Hahaha merci! Afgezien van behoorlijke bovenbuik- en rugpijnen (men vermoedde sterk galstenen maar dit blijkt toch van niet, hoewel de klachten echt daarop wijzen ben ik waarschijnlijk een extreem geval van 'ikbentengermaaralleskomtindeverdrukkingendebabyligterghoog' en momenteel gebruik ik dus wel veel paracetamol icm Omeprazol) gaat alles prima. Ik werk tot 34 weken fulltime door (door de pijnaanvallen en -klachten waardoor ik ook erg vermoeid raak wel gedeeltelijk thuis) en dan neem ik 2 wk vakantie op met aansluitend mijn verlof. Verder gaat alles gelukkig goed en houd ik momenteel gelukkig maar een klein beetje vocht vast (te verwaarlozen). Met de baby gaat alles prima. Groeit goed en soms heb ik zon mini aardbeving dat ik echt denk 'wát ben je aan het doen?' Merk nu dat hij heel erg reageert op fysiek contact. Bijv de autogordel, een glas of iPad op schoot, gepor van mij , wanneer ik met mijn buik tegen mijn bureau aan kom of wanneer mijn man zijn hand op mijn buik legt. Zo lief!
Soms lijkt het net een spelletje. Dan ligt ie met zn billen omhoog en als ik zachtjes duw dan reageert ie dus!
Leuk hè dat je echt contact kan maken met je baby. Mijn dochter en zoontje vinden het hilarisch als de baby de hik heeft en ze dat dan voelen als ze met hun hoofd op mijn buik liggen. Hier geeft hij ook altijd reactie als ik met mijn buik tegen de tafel aanleun. Wel heel vervelend dat je zo'n last hebt van je buik en rug maar dat ze niks kunnen vinden waar het precies vandaan komt.
@Nina Sanders , welkom! Wat naar dat je zon pijn hebt zeg.. hopelijk gaat de kleine snel wat indalen waardoor alles wat meer ruimte krijgt in je lijf! En herkenbaar die aardbevingen.. de kleine meid hier doet me regelmatig pijn. Het reageren op aanraking is wel echt heel lief. Ze wordt ook heel rustig van papa's hand op mijn buik *smelt*