@Penny123 Ik en mijn man zijn niet klein, maar ook absoluut niet extreem lang ofzo. Ik heb groeiecho’s gehad met 26, 30 en 34 weken en elke keer was hij te groot. Heb 2 keer op suiker getest maar dat was beide keren goed gelukkig. Vind het ook spannend! @ButterflyPassion, heel herkenbaar zo’n huilbui. Heb ze vergelijkbaar gehad de afgelopen weken. @Nina Sanders Welkom! Leuk date ook meekletst. Wat vervelend dat je zo’n last heb van je buik en rug. Gelukkig is de tijd tot je vakantie/verlof te overzien. Het is hier nu ook eindelijk lekker buiten, maar binnen is het nog steeds 25 graden. Maar even goed alles door luchten de komende dagen.Ben wel blij dat de warmte nu voorlopig voorbij is.
@Nina Sanders en @carlijnws welkom!! Nina, Gezellig een oude bekende erbij Lief he als de kleine reageert op je aanrakingen. Hier ook, als mn man mn buik aanraakt werd ze altijd rustig. Nu komen dr voeten soms zo duidelijk naar 'buiten' dat hij ze gaat kietelen. Nou daar reageert ze ook zo heftig op hihi, zo schattig. Hij hoeft zn hand nú maar neer te leggen en het is drukte in mn buik @manlief / huilbui. Ik heb mn man gisteravond maar even heeeel stevig geknuffeld en gezegd hoe lief ik zijn denkwijze eigenlijk vond . Mn man vond me maar een gekkie maar begrijpt gelukkig heel goed dat dit soort overdreven huilbuien er nu eenmaal een beetje bijhoren soms hihi. Nou ja, het was pas de tweede keer dus ik vind ook niet dat hij mag klagen eigenlijk
Om 23.03u gisterenavond zijn wij papa en mama geworden van onze zoon! Om 7.30u gisterenochtend 3 cm ontsluiting hebben ze de vliezen gebroken en me aangesloten op de weeënopwekkers. Vanaf een uur of 10 kwamen de weeën op gang, eerst nog goed te doen maar om 15u nog maar op 4/5 cm en omdat het me niet lukte om te ontspannen tussen de weeën door (ik leek steeds onwel te worden, zakte weg etc) kon ik de weeën steeds minder hebben. Om 16u uiteindelijk voor ruggenprik gegaan, omdat ze door de stagnerende ontsluiting verwachtte dat het nog minstens 5u ging duren. Daarna echo gemaakt om te zien of er een reden was waarom de ontsluiting niet vorderde, bleek ie opeens als sterrenkijkertje te liggen. Vanalles geprobeerd om hem te laten draaien, dmv verschillende houdingen, spelen met de intensiteit van de weeën. Om 22u nog maar een krappe 7 cm maar geen verandering in ligging. Omdat ze geen andere opties meer zagen, is er gekozen voor een keizersnede. Dat is gelukkig wel goed verlopen, en om 23.03u was onze 8 ponder er eindelijk. Nogal een rollercoaster geweest, maar hij is er!
Van harte gefeliciteerd met je zoon. Wat een heftige bevalling succes met het herstel en geniet maar lekker van jullie mannetje.
Oh van harte gefeliciteerd en lekker genieten! Succes met je herstel @Vikamustygrishi! @ de rest: dank! Idd leuk @ButterflyPassion, zitten we toch nog even saampjes weer in een gezamenlijk kletsgroepje. Ik reageer soms ook heel overdreven op dingen hoor. Gelukkig ontziet mijn man me dan wel (soms roept ie wat dat ik overdrijf waarop hij dan toch weer een sneer terug krijgt) maar over het algemeen laat ie het nu maar een beetje over zich heen komen. Zeker als ik weer eens door de grond ga van de pijn, dan heb ik de energie écht niet om aardig te blijven en moeite te doen. Gelukkig begrijpt ie dat (meestal ) ook. Verder weten ze idd niet waar de pijn vandaan komt en eigenlijk verwijzen zowel de gyn, HA en VK gewoon naar elkaar. Voel me ondertussen echt zo'n ongelofelijke zeur, maargoed.. gelukkig heb ik een begripvolle werkgever die akkoord gaat met dat ik om-en-om op kantoor werk nu (ma, woe en vrij en tussenliggende dagen werk ik thuis). Zo wissel ik kantoordagen met thuisdagen af en dat geeft toch wel wat verlichting, al is het maar omdat ik dat tussendoor ook gewoon even een half uurtje kan gaan liggen of rondjes lopen als ik het even niet trek en ik hoef thuis ook niet verplicht sociaal te doen .
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wel een lange/heftige bevalling zeg. Hoop dat je nu lekker kunt gaan genieten samen. Jeetje wat wordt er hier veel geschreven... Welkom nieuwe dames. Hier weer een lange nacht achter de rug. Kon maar niet in slaap vallen... De weken mogen van mij wel voorbij vliegen nu. Ik wil gewoon graag bevallen Vandaag de laatste spulletjes kopen voor de wieg en mijn vluchtkoffer klaarzetten en dan ben ik er klaar voor. Maar denk helaas net als de 1e dat ik gewoon weer lekker overtijd ga
@Vikamustygrishi gefeliciteerd met jullie zoontje!!!! Hopelijk herstel je spoedig van de keizersnede. @Nina Sanders wat fijn dat je zo'n begripvolle werkgever hebt! Dan hou je het toch langer vol op je werk. Althans dat vond Ik, mijn leidinggevende en collega's waren ook heel begripvol en daardoor kon ik toch tot 34 weken doorwerken. Anders had ik waarschijnlijk de ziektewet ingegaan door mijn rug en bekkenklachten. Ik heb vannacht wel weer goed geslapen, heb een handdoek ipv het zweetmatje op mijn bed en dat is toch wel heel fijn.
@Vikamustygrishi gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wel heftige bevalling geweest en dan uiteindelijk een keizersnede. Hopelijk herstel je voorspoedig en kun je lekker genieten. @Nina Sanders welkom! Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Maar volgens mij ben je van jezelf ook wel een bezig bijtje toch? Gewoon doen wat je kunt! Hier is het gelukkig flink afgekoelt na gister en is het buiten heerlijk koel. Deze morgen komt er iemand langs voor een rolluik inmeten bij de kamer van mijn zoon. Hopelijk kan ik de warmte dan een beetje buiten houden in zijn kamer. Gister de klesingkast voor dochter ingepakt. Wat roze is het dan Vandaag eens even rustig alles doornemen wat nog te halen voor haar.
@Vikamustygrishi van harte gefeliciteerd!! Heftige bevalling achter de rug. Hopelijk herstel je snel. Nu lekker genieten van de kleine
Dag dames! Ik meld me ook graag! Ben nu ruim 34 weken zwanger van ons eerste kindje, een (nu al) lief , klein meisje Gelukkig heb ik weinig klagen gehad in de eerste 30 weken; kon ondanks continue rugpijn erg genieten van de zwangerschap, vooral omdat alles telkens goed was met ons meisje. Helaas ontstonden er in week 30 zorgen bij de VK over de groei van mijn baarmoeder (en dus de kleine) en is er een door de VK zelf een groeiecho gemaakt waar ze zo'n beetje op alle maten opeens rond P2 zat... Alle alarmbellen gingen opeens af want niet lang daarvoor zat ze nog mooi rond de P50. Er werd al direct gesproken over infecties, problemen met de placenta, eventueel eerder inleiden etc etc en jullie snappen dat mijn relaxte zwangerschapsmodus er van het ene op het andere moment opeens heel anders uitzag. Achteraf vind ik het eigenlijk absurd dat die termen al genoemd werden voordat er vervolgonderzoek is gedaan, maar goed, op dat moment nam ik het natuurlijk super serieus en sloeg de angst wel heel even toe. Het heeft uiteindelijk bijna twee weken geduurd voordat we in het ziekenhuis terecht konden door een fout bij de verwijzing. Die twee weken waren vreselijk. Elke dag belde de VK om te vragen of we al wat gehoord hadden en om te zeggen dat we ons niet moesten laten afschepen en dus belden wij telkens braaf het ziekenhuis om te vragen hoe het zat, waarop er weer meer misverstanden bleken te zijn en het allemaal nog veel onoverzichtelijker en stressvoller werd. Op zich zorgzaam van de VK om te bellen, maar het bevestigde voor mij alleen maar de ernst van de zaak. In de tussentijd moest ik halsoverkop stoppen met werken (wat me niet in dank werd afgenomen door mijn clienten, begrijpelijk.. maar dus ook weer stress opleverde) en rusten. In het ziekenhuis bleek op de echo gelukkig alles goed te zijn (zo goed dat de gynaecoloog nog grapte wat we in vredesnaam bij haar deden; ze had zelden zo'n 'gemiddeld' kindje gezien!). Wij blij en opgelucht naar huis, denkend dat het nu klaar zou zijn. Echter, de verloskundige heeft nog steeds sterke twijfels en wil de groeiecho's blijven herhalen en blijft voet bij stuk houden over dat ze toch echt goed gemeten heeft die eerste groeiecho. Ik twijfel nu heel erg wat we moeten doen; vertrouwen op de echo van het ziekenhuis en vertrouwen op onze kleine meid (die het naar mijn gevoel erg naar haar zin heeft in mn buik) of toch het zekere voor het onzekere nemen?! Ik merk nu dat na elke controle bij de VK waarin dit weer ter sprake komt er weer een donker wolkje boven ons komt te hangen en het erg drukt op mijn stemming en optimisme. Anyway, ik was van plan om alleen even 'hoi!' te zeggen hier, maar zo zie je maar... Haha Sorry voor het lange ego-bericht, maar blijkbaar zit er wat dwars Ik ben nu officieel met verlof en ga me rustig richten op alles wat nog gedaan moet worden voor onze kleine dame. Ook zal ik eens terug gaan lezen en me verdiepen in jullie verhalen. Voor nu in ieder geval van harte gefeliciteerd voor de meiden die al bevallen zijn! Hoop dat alles goed gaat en jullie lekker aan het genieten zijn!
@Noortje88 welkom jeetje wat een verhaal lekker dan zo'n vk. Ik zou eerder vertrouwen op de gynaecoloog en het ziekenhuis dan deze vk. Ik snap dat dit je heel hoog zit. Je zou altijd voor de zekerheid een nieuwe groei echo in het zkh kunnen laten doen of eventueel een andere vk. Maar dat is wat ik zou doen. Heerlijk dat je verlof hebt. Ik werk niet dus ik heb altijd verlof
@Noortje88 war vervelend dat het zo is omgeschakeld. Ik ben zelf ook niet zo op vertrouwen van de VK. Dus ik zou denk ik de gyn geloven maar misschien nog wel 1 groei echo voor de zekerheid aanvragen. Zelf helaas ook ervaring met een VK die het flink verkeerd had qua groei ( alleen dan richting te groot) dus ook dat vertrouw ik nu heel slecht. Probeer lekker te genieten van je verlof! Alles al een beetje op orde? Of moet je nog veel doen?
@flowertje36 en @Oceanna dank jullie wel voor de reacties. Fijn om even de bevestiging te krijgen, want ook ik ben geneigd naar de gyn te luisteren. Heb voor nu maar besloten nog 1 groeiecho te laten doen volgende week bij de vk, niet met de verwachting dat ze dan volgens haar meting op P50 zit, maar als ik dan zie dat ze gewoon volgens dr eigen lijntje goed groeit, heb ik ook al rust. Ik ga daar eigenlijk wel vanuit, want aan alles voel ik dat ze met de dag meer ruimte inneemt! Echt heel groot zal ze overigens toch niet worden, maar dat zijn mijn man en ik ook niet (en vind ik qua bevalling ook niet per se een ramp ) @flowertje36 Ja, zaten ze er bij jou ook naast? Mag ik vragen hoe dat bij jou is gegaan? @XmoonlightX Jeeej 34 weken! Fijne mijlpaal toch he? Heerlijk, verlof! Al ben ik wel nog een beetje zoekende naar hoe ik m'n dag indeel zonder te veel of juist te weinig te doen. Wat doen jullie zoal op een dag? Ik hoef gelukkig niet heel veel meer te doen voor de kleine; alleen nog alle kleertje e.d. wassen en ga waarschijnlijk alles nog wel een keer of drie soppen in haar kamertje (hoewel ze gewoon bij ons op de kamer komt te liggen, dus wat ik daar nou aan heb weet ik ook niet, maar goed, nesteldrang he... )
Ik probeer iedere dag te stofzuigen of laat dat over aan mijn man (we hebben een hond dus dat moet) verder dus ook iedere dag minstens 1 rondje meelopen met de hond. Ik wil binnenkort de badkamer helemaal uitsoppen zodat die lekker schoon is. Verder doe ik niet heel veel heb nog een dreumes rondlopen die ook veel aandacht wilt. Ze is 15 maanden.
@Noortje88 ze zaten er bij mij heel erg naast qua grootte. Ze gingen uit van 7 /7.5 pond. Toevallig moest ik met 39.4 naar ziekenhuis voor minder leven. Hier hebben ze ook een echo gemaakt en toen zag ik een gewicht staan van 4800! Ja dat moest ik niet zo serieus nemen, want dat konden ze nu niet meer opmeten. Ik heb aangegeven dat ik het nog een x gecontroleerd wou hebben, want ik ging niet natuurlijk bevallen van zo'n groot kind. Dus 2 dagen laten naar de gyn en ingeleid. Meneer was 4570 gram! Wel natuurlijk bevallen overigens. Heb wel netjes excusses gehad van VK. Ik had altijd al gezegd dat het een groot kind zou worden. Deze dame loopt ook weer voor. Dus even kijken met 34 weken hoe ze dan is. Als ze dan nog steeds voor loopt wil ik eerder ingeleid worden.
zo he, hier wordt lekker wat afgekletst he! Heerlijk, vindt dat altijd zo leuk! Welkom @Nina Sanders ik heb je topics gelezen idd over dat je zoveel pijn hebt. Het eerst waaraan ik dacht was nierstuwing, maar dat zullen ze vast wel hebben gecontroleerd (hier een ervaringsdeskundige) hopelijk heb je er na de bevalling geen last meer van. Ik heb ook af en toe behoorlijk last van mijn ribben, misschien dat het dat is? Daar trapt de kleine man steeds tegen aan, vk dacht dat het echt gekneusd was.. Gefeliciteerd @Vikamustygrishi geniet lekker van jullie zoon! Hopelijk herstel je snel! Welkom @Noortje88 zelf zou ik ook vertrouwen op de gynaecoloog. Ik vindt dat vk (in het algemeen) overdreven reageren, denken dat ze veel weten (terwijl dat helemaal niet zo is) je ongerust maken voor niks en zo kan ik nog wel even doorgaan.. haha ik ben niet super blij met mijn verloskundigen, had liever net zoals bij de eerste zwangerschap bij de gynaecoloog onder controle gestaan.. Wat een verschil qua kennis en uitleg.. @flowertje36 zo dat was idd een flinkerd zeg.. dat ze dat niet eerder hebben gezien.. ben benieuwd hoe zwaar jullie meisje wordt! Nou ik heb verlof! Vanmorgen even op het werk geweest, maar had alles al afgehandeld.. Mijn baas (huisarts) was een map vergeten waar ik nog iets mee moest doen.. dus ik zei Toedeloe! Dan ga ik weer lekker naar huis! Volgende week nog even thuis wat invoeren en dan heb ik alles met een gerust hart overgedragen! Lekker gevoel.. Had toen ik thuis kwam wel even een huilbui, geen idee waarom! Ik wist even niet wat ik met mezelf aan moest.. Zo vreemd! eerste zwangerschap lag ik er met 21 weken uit.. Nu door gewerkt tot (bijna) 34 weken.. En dat vindt ik een hele prestatie.. dus trots, ongeloof en alle emoties kwamen even los.. Hopelijk kan ik de dagen wat invullen en ga ik me niet vervelen! Fijn weekend allemaal!