@Noortje88 welkom! Bij mijn vorige zwangerschap heeft de vk ook gedacht dat mijn zoontje klein was, na een extra echo bleek er niks aan de hand en bij geboorte was hij 4215 gram! @exciting heerlijk verlof! Genieten nu van de rust, voor zover dat gaat met een peuter in huis.
@Oceanna Klinkt goed. Leuk nog een dreumes! maar kan me voorstellen dat dat met de laatste loodjes zwangerschap ook wel pittig kan zijn... @flowertje36 Jeetje, dat is nogal een verschil. Snap heel goed dat je dat nog wilt laten checken op tijd! Wat goed ook dat je daarin zo voor jezelf op bent gekomen, kan je nagaan als hij er nog langer in had gezeten... @exciting Wat heerlijk, verlof! Ik had inderdaad ook even zo'n soort ontladingsmomentje toen ik me eenmaal realiseerde dat het klaar was. Kan me dat bij jou ook zeker voorstellen als het vorige keer zo anders gelopen is. Ik heb inderdaad getwijfeld; stonden in het begin onder controle van de gyn omdat ik middels clomid zwanger ben geraakt. Ik mocht destijds kiezen waar ik onder controle wilde omdat in principe alles goed was. Heb toen toch voor de VK gekozen omdat dat me weer persoonlijker leek en minder medisch. Weet niet of die keuze een volgende keer weer zou maken... Maar ach, dat is achteraf... @Humava Fijn om te horen dat ze er toch vaak naast zitten. 4215 gram is niet te weinig in ieder geval
Gelukkig is mijn man thuis (geluk bij een ongeluk zeggen we dan maar) dus die kan veel met onze dochter doen maar soms moet hij ook weg en dan kan het best pittig zijn voordeel weer wel is dat ze s middags slaapt en ik ook rust kan nemen. @exciting heerlijk genieten van je verlof. Snap de ontlading wel. @ego bericht, het zit me deze week even te veel woensdag te veel gedaan dus gisteren hele dag last van menstruatieachtige krampen en vandaag bijna gevallen over een stoeptegel dus ook alweer de hele dag harde buiken en spierpijn. Wat zouden jullie doen vk bellen of toch afwachten heb maandag sowieso weer een afspraak staan? Lig nu ook al 2 uur in bad maar harde buiken blijven en morgen een dag naar m'n schoonzus.
@Oceanna als je ondanks een bad (en misschien nog even pcm??) last blijft houden van harde buiken, zou ik zeker de vk even bellen! Je weet maar nooit.. Beter te veel bellen dan te weinig, en je hoort aan de telefoon wel wat ze zeggen!
Mee eens!! Hier ook veel harde buiken en ook alles uitgesloten Ook veel krampen thv onder het schaambot Blijken indalingsweeen te zijn. Ingedaald is de baby (nog) niet , maar het koppie zit wel los in het bekken.
@Oceanna als je zelfs met warm water het blijft houden zou ik ook zeker bellen! Het kan een reactie zijn van je bijna val. Maar je kunt nooit teveel bellen! @Noortje88 had er niet aan moeten denken dat ik thuis was bevallen. Ze konden me nog net op de verloskamer hechten namelijk. En weet zeker dat ik anders naar het ziekenhuis kon. @exciting lekker hoor verlof! En die ontlading is niet meer dan logisch! Waarom zat je met eerste zwangerschap vroeg thuis ? Hier vanmiddag iemand gehad voor rolluik opmeten. Kan de levertijd wel 8 weken zijn....... ja dat helpt dan nog weinig voor de zomer.
Jeetje, zo zie je maar... Lekker dan, met die rolluiken. Over acht weken zijn ze al bijna niet meer nodig...
Hoi meiden!! Ik zou ook graag mee willen kletsen bij jullie. Na 3 jaar mmm zwanger van ons eerste wondertje. Helaas kreeg ik in week 7 bloedverlies. Dit hield weken aan en na veel echo's en onderzoek is er een poliep op de baarmoedermond gevonden. Toen deze verwijderd was is het bloedverlies gestopt. Vanaf week 9 bekkeninstabiliteit waardoor ik al vroeg moest stoppen met werken. Inmiddels kan ik niks meer dan af en toen op een krukje de vaatwasser uitruimen en soms een paar pasjes lopen. Zo dankbaar dat ik ben met deze zwangerschap zo vreselijk vind ik de pijn en vooral het niks doen. Soms heb ik geen idee hoe ik de dag door moet komen maar ik lees een hoop hier op het forum wat mij soms een beetje door de tijd heen sleept. Ik ben zo blij dat het aftellen nu echt begonnen is!! Hier word lekker veel gekletst zie ik en ik lees al weken met jullie mee "achter de schermen"
@MandyJ jeetje al zo veel moeite gehad om zwanger te worden en dan ook nog zo'n rot zwangerschap. Niet leuk gelukkig is het kleintje wat je ervoor terug krijgt het allemaal helemaal waard.
@MandyJ welkom bij de groep! Jeetje vanaf week 9 al BI! Blij dat ik dan ook nog af en toe wat huishouden kan doen! En dan zolang voor dit wondertje geknokt! Gelukkig is het het allemaal waard straks! Kom gezellig meekletsen!
@ Oceanna & flowertje36, jaa kan niet wachten tot ze er is! Als ik haar weer lekker voel trappelen denk ik ojaa hier doe ik het allemaal voor!! BI met 9 weken is idd extreem vroeg, waarschijnlijk hormonale BI omdat ik lang hormonen heb gespoten waardoor je bekken al week kunnen worden. Maar komt vast allemaal weer goed straks
@MandyJ Welkom! Goh wat de andere ook al zeggen. Al zolang bezig en veel moeite gedaan om zwanger te raken, en dan ook nog eens zo een zware zwangerschap. Respect dat je het allemaal volhoud. Ja zo een klein meisje wat je voelt trappelen in je buik, heerlijk he Voor mij het ultieme geluk.
Welkom @MandyJ heftig traject heb je al achter de rug. Maar nog even en je hebt een mooi wondertje in je armen. @Oceanna goed in de gaten houden hoor! Als het niet weg gaat zou ik de vk bellen. Al is het maar om even zekerheid te hebben. @flowertje36 balen dat het zo lang duurt voor de rolluiken geleverd worden, dan is de zomer idd al bijna voorbij. Wij hebben ze ook voor de slaapkamer echt heerlijk donker en het houd de warmte een beetje buiten.
Wauw wat wordt er veel geschreven. @exciting heerlijk verlof! Ik moet nog 3,5 wk werken en dat klinkt zo kort! Heb nu echt geen idee wat ik allemaal moet gaan doen maar volgens mij moet je ook wel uitrusten enz . Ik ben van mezelf wel iemand die graag bezig is dus rust pakken (bijv bewust even liggen) voelt al gauw 'zonde' van mijn tijd. Terwijl ik juist merk dat het nu in deze fase ook erg belangrijk is. @Noortje88 welkom. Fijn dat er niets aan het hand was maar wat een onrust om niets! Bleghh. Nu lekker genieten van de laatste loodjes. Wat mij betreft kan de tijd niet snel genoeg gaan!
Oh @MandyJ welkom! Ik heb trouwens dat ik 's ochtends na het ontwaken vaak opsta met een harde buik. Dit verdwijnt na ong 30sec wel (vrijwel meteen dus). Herkent iemand dat?
@Vikamustygrishi gefeliciteerd met jullie zoon! @Noortje88 jeetje, wat rottig dat er zoveel paniek was om eigenlijk niets. Hier word de baby ook niet heel groot geschat. Bij de groei echo was ze gemiddeld en met sommige metingen wat aan de kleine kant. Maar niks om zorgen te maken. Bij de laatste controle keek de VK wel bezorgd dat de baby veel minder in beslag nam dan normaal zou zijn. Maar mag het uitzingen tot volgende echo. Waarschijnlijk ben ik ook gezegend met een niet te grote baby (fijner idee voor de bevalling haha)
Sta je misschien iets te snel op 's morgens? Heb ik namelijk ook wel eens als ik m'n bed uit schiet als ik weer eens bijna te laat m'n bed uit kom rustig opstaan vind mijn buik ook fijner
Ja! De wekker gaat, snooze 5 min en dan sta ik snel op. Maar: ik draai eerst op mijn zij, pak mijn bril en zoek mijn sokken. Maar sta wel vaak gelijk op ja!