@Nina Sanders komt dat niet doordat je blaas vol zit? Wij hebben dinsdag weer een groeiecho.. met 20 weken lag het buikje een week voor.. bij 30 wk ook een groeiecho gehad.. beeb zat toen net onder het gemiddelde.. gewoon goed dus! Voor de zekerheid wilden ze bij 34 wk weer een echo.. ik vindt het prima, kunnen we ons ventje weer even bewonderen.. Ik heb me toch een partij last van aambeien, pff.. wat een hel!
@exciting oeh aambeien! Ik heb er 1 momenteel waar ik gelukkig geen last van heb! Maar charmant is het niet haha! Gebruik je er iets tegen? Niet-zwanger heb ik er helaas ook wel eens last van en dan gebruik ik theranal geloof ik, maar dat zou nu niet mogen. Ik heb sowieso een moeilijke stoelgang en gebruik in de zw elke dag een Movicolon zakje (normaal 1x per 2 dagen).
Ik gebruik neusspray en sudocreme en zo nu en dan theranal.. er zit nu 1 hele pijnlijke.. ik heb het idd als ik niet zwanger ben ook wel eens last van en heb ook movicolon (nu in de zwangerschap). Vindt het erg vervelend, zal na de bevalling ook wel weer een hel zijn.. Bah ik vindt niks aan dit weer! Laat het maar weer lekker warm worden. Kun je tenminste buiten zijn! Hopelijk wordt het wel weer beter in mijn verlof.. Fijn weekend allemaal!
Welkom nieuwe meiden!! Gezellig!! Jeetje kletskoppen, houd jullie niet allemaal bij hoor... mag wel een notitieblok gaan gebruiken @Oceanna hoe is het met de harde buiken afgelopen?? Alles weer op rust of toch denk gebeld?? @Nina Sanders, hier ook vaak een harde buik bij het opstaan.. maar dan sta ik te snel op en moet heeeel nodig plassen @exciting ik vind dit weer nu helemaal niet zo erg, maar houd enorm vocht vast in mijn voeten en handen.. hopelijk zakt het nu af. En wordt de kleine snel geboren en dan weer mooi weer Vandaag 40.3... schiet niet op Wordt dinsdag gestript als de kleine er dan nog niet is.
Spannend @Stampertje23 hoop dat het toch nog uit zichzelf begint! Ik vind de regen niks maar de temperatuur vind ik heerlijk! Ga straks even met een vriendin en bakkie doen. Zij is 39 weken zwanger kunnen we even lekker klagen tegen elkaar
Uiteindelijk zijn gisteravond de harde buiken weggegaan. Maar nu nog wel wat meer last van mijn rug en als ik loop of douche heb ik weer harde buiken maar dat zal wel bij het termijn horen. Geef het maandag wel aan bij de vk/gynaecoloog
@Humava houdt het veel warmte tegen ? Want daar gaat het ons hoofdzakelijk om. @Mutsefruts88 grootte zegt niks over de makkelijkheid van je bevalling. Mijn zoon was er met 30 min persen. Kennis van mij heeft er 2 uur over gedaan. Kindje van haar wasni meer dan 1000 gram lichter. @Nina Sanders hier ook vaak last van in de ochtend. Vaak of heel nodig plassen of teveel op mijn buik gelegen. Dit gaat compleet ongemerkt. @Stampertje23 hopelijk komt de kleine gewoon zelf. Nog niet last van krampen of iets? @Oceanna fijn dat ze weg zijn gebleven. Ik vind wel dat het al flink rommelt bij jou. Wel even aangeven bij gyn. Oh ik ben blij met dit weer! Kan eindelijk weer iets ondernemen. Weer een heerlijke nacht er op zitten 8 uur werd mijn zoon wakker. Ligt nu lekker bij me te knuffelen.
Harde buiken is toch niet rommelen, niet volgens mijn vk in ieder geval. Ik heb al vanaf week 27 last van harde buiken
De harde buiken zelf zijn inderdaad niet rommelen @XmoonlightX de krampen erbij wel een beetje. @flowertje36 het is in ieder geval al 4 weken later dan bij mijn dochter dus ik ben blij bij mijn dochter lag ik al met 28/29 weken aan de ctg's en ook paar keer in het zkh mogen blijven slapen dus ik ben zeer tevreden dat dit alles is tot nu toe.
Zeker positief blijven is het gezelligste vind ik. Zo denk ik ook maar vanaf nu als hij dan toch te vroeg komt mag het in ieder geval in het ziekenhuis van mijn keuze komen en moet ik niet perse naar Rotterdam of Breda.
Jeetje wat is er enorm veel gekletst. Had even de tijd nodig om alles terug te lezen, maar nu ik aan het einde ben, ben ik het eerste alweer bijna vergeten haha. (Zwangerschapsdementie?) @Vikamustygrishi gefeliciteerd met jullie kleintje. Klinkt inderdaad als een heftige bevalling. Hopelijk kunnen jullie nu heerlijk genieten. Groei: misschien is het mijn verloskundige hoor, maar ik hoor bijna niets over de groei van ons kindje. Elke afspraak voelt ze even en zegt ze ; netjes Hahah. Dus blijkbaar gaat het goed. Ik hoor niets over een P lijn en bij mijn verloskundige hebben we geen echo apparaat, dus die maakt ze verder ook niet. Toen ik in het ziekenhuis lag, heeft wel de gynaecoloog even gevoeld en die vond mijn baarmoeder iets te klein, maar mijn kindje groot genoeg. Waarschijnlijk heb ik gewoon een lang bovenlichaam zei ze. (Heb ik ook, had ik maar meer mooie lange benen hihi) Nieuwe dames ; welkom allemaal.. gezellig dat iedereen mee komt kletsen. Helaas gaat niet bij iedereen de zwangerschap voorspoedig. Hopelijk kunnen we allemaal over een aantal weken zeggen dat we een gezond lief klein mensje in onze armen hebben waar we derest van ons leven voor gaan zorgen. Gister was officieel mijn laatste werkdag, dus nu heerlijk verlof. Zo een raar gevoel dat ik 6 november pas weer hoef te werken . Werk nu 4 jaar lang, elke week 40 uur .. dus het wordt zeker wennen of niets te doen. Na mijn verlof ga ik ook 1 dag minder werken. Als afscheid had ik een high tea georganieeed en dat was wel erg gezellig (zie foto). Gaan jullie nog speciale dingen doen dit weekend? Of allemaal lekker rustig aan?
@flowertje36 ik weet stiekem ook wel dat de grootte niet veel uitmaakt. Maar het is toch het idee Dochter werd 8 ponder geschat, uiteindelijk 3600 gram toen ze er uit kwam. Kwartiertje geperst en zonder scheuren of knippen vanaf gekomen. Alleen de aanloop was heel lang. Zou er voor tekenen als het weer zo gaat! @Oceanna gelukkig ben je er nuchter onder je voelt denk ik zelf het beste of het goed of fout zit Ik slaap hier nog steeds bagger, ook nu het afgekoeld is. Super veel en rare levendige dromen. Zal wel weer een fase zijn Wanneer denken/dachten jullie na over geboortekaartjes?
Geboortekaartjes Ik ben van het live zien en voelen Proefdruk vorige week besteld dus bij 33 wk, na het weekend halen, ben erg benieuwd De boeken bij 32 weken gehaald