De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Heb er al 3 klaar staan als geboortekaartje we beslissen pas op het laatste moment welke het wordt.

2. Humava

Humava Niet meer actief

@flowertje36 Niet genoeg vind ik haha. Het scheelt wel wat, zeker als je er op tijd bij bent en overdag goed de rolluiken goed gesloten houdt. Maar het zal gaan om een paar graden, het blijft niet lekker koel op de slaapkamer.

Geboortekaartje mijn schoonzus is ontwerpster en heeft ons kaartje ontworpen. Ik hoefde er dus niks voor te doen. Met 35 weken kwam ze met het ontwerp.

3. Penny123

Penny123 Actief lid

2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb ook extra echo's gehad met 26 en 32. Volgende week ga ik naar het ziekenhuis voor een groeiecho omdat hun apparatuur beter is. Heb ook al twee suiker tests gehad, maar die kwamen goed terug. Heb best veel gelezen over het bevallen van een kind met een groot hoofd, zo te lezen is het voor iedereen anders, de een bevalt makkelijk van een kind met een groot hoofd, de ander heeft problemen met het bevallen van een gemiddeld kind. We zullen het wel zien!

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja het heeft denk ik ook met je bekken te maken

Oceanna vindt dit leuk.
  5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook al verschillende proefdrukken in huis. Alleen mijn man zit in een dip op dit moment dus kijkt weinig om naar de zwangerschap en naar de nieuwe baby.
    Dus dat komt straks wel nog aantal weken de tijd. Wil het met 37 weken wel echt klaar hebben liggen.
    Hier vandaag weinig doen vanmiddag even naar de stad kado halen voor een verjaardag even met ons drieen en verder zien we wel.

6. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Ik heb tot nu toe online maar 1 geboortekaartje gevonden dat ik echt leuk vind. Proefdruk besteld en die is goedgekeurd, ook door manlief, dus dat wordt 'm gewoon. Schrijven jullie de adressen vantevoren al of maken jullie stickers voor de adressen? Lijkt me zo'n gedoe om dat na de bevalling nog te moeten doen...

Wat vervelend dat je man in een dip zit @flowertje36! Sowieso natuurlijk naar voor hem en voor jou als partner, maar al helemaal tijdens de laatste loodjes van je zwangerschap lijkt me.

Aambeien gelukkig (nog) geen last van... Hopen dat dat zo blijft ;) Wel harde buiken bij het opstaan 's ochtends, maar dat is eigenlijk vooral omdat mijn blaas dan vaak vol is.

@cbss Wat heerlijk dat je nu ook verlof hebt! Ziet er leuk uit!

Hier een beetje een dilemma: mijn man kan voor zijn werk een week naar Amerika. Daar verdient hij goed mee (een maandsalaris in een week), maar betekent ook dat hij terugkomt als ik 37 weken ben. Nu denk ik niet dat de kleine zich voor de 37 weken aandient, maar je weet het nooit. Plus, ik ben niet erg mobiel en kan weinig in huis en sta er dan een week wel echt alleen voor. Zal de emotionele support ook wel missen eigenlijk. Hij mag van zijn werk ook gewoon weigeren. Lastig. Wat zouden jullie doen?

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Is er niet iemand die je kan helpen in die week? Het is natuurlijk een hoop geld wat hij kan verdienen wat met een kleintje zo dichtbij ook wel erg lekker is. Als je niemand hebt die kan helpen wordt het wel lastig en zou ik ook nee zeggen als je man zijnde.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Geboortekaartjes, ik had een geboortekaartje, maar ik begon toch weer te twijfelen! Dus gister de hele dag het internet afgeweest.. en nu echt een heel mooi kaartje gevonden! Mijn grootste eis was dat ons zoontje er een 'rol' in had zeg maar.. eindelijk gelukt met een mooi fries gedicht van zijn grote broer..

@flowertje36 wat vervelend dat je man in een dip zit.. heeft ie dat wel vaker? En hoe gaan jullie hier mee om? Sterkte in ieder geval!

@Noortje88 ik zou het wel doen! Dat salaris zou ik niet kunnen weerstaan haha! En hij is bij een mooi termijn weer terug toch.. maar goed, als het wel eerder komt dan zal hij er waarschijnlijk niet bij zijn, dat is dan ook weer een akelig gevoel als je daar bij na denkt. En er zal vast wel iemand zijn die je in die week kan ondersteunen.. dus daar zou ik me niet heel druk over maken.. moeilijke beslissing!

9. flowertje36

@Noortje88 ik zou er denk ik ook voor kiezen om het wel te doen. Het js toch een behoorlijk bedrag. Geen vrienden of familie om je heen die je wat kan steunen?

@exciting ja hij heeft het wel vaker. En vooral op momenten dat hij overal de schuld van krijgt op het werk. Gelukkig zie ik het van te voren al aankomen en dan laat ik hem vaak even een tijdje met rust. En vaak gaat het na een week wel weer oke.
    Welke site heb je het geboortekaartje gevonden ?

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Geboortekaartje

Hier hadden we er 2x eentje ontworpen zelf met ook een proefdruk. Prachtig. Alleen ik kan er niets aan doen maar opeens vind ik ze niet leuk meer! Heb we iets anders moois gevonden met foliedruk alleen die kaarten zijn enorm prijzig.

Wat hebben jullie gemiddeld over voor een geboortekaartje? Hoeveel exemplaren heb je dan? Hier doen we sowieso niet aan sluitstickers en etiketten enz. Ik koop zelf wel een mooie gelpen en etiketten (of kalligrafeerpen maar inkt kan uitlopen). Maar ik word gek van mezelf! Iets vind ik geweldig en een week later niet meer!
    Ga zelfs twijfelen aan de tweede naam opeens....

Ik ben benieuwd naar de namen die jullie je kindje gaan geven!

11. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    hier ligt het geboorte kaartje al vanaf week 30 ofzo klaar. Ik ben in week 23 de ziektewet in gegaan en heb dus heel veel tijd op de bank doorgebracht op zoek naar het kaartje. Uiteindelijk op hipdisign zelf een kaartje ontworpen.
    Enveloppen heb ik 2 weken geleden ontvangen en zijn grotendeels ook al geschreven (ik wacht nog op 2 adressen)

@Noortje88 ik zou hem ook laten gaan. Een week is zo voorbij en als je zorgt dat er aankomende week wat extras gekookt wordt kan je het invriezen en opwarmen wanneer hij weg is. Eventueel de boodschappen laten thuisbezorgen en ja dan een weekje maar wat minder in het huishouden doen.

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @flowertje36 wat vervelend is dat zeg! Als het maar bij een dipje blijft dan!
    Het eerste kaartje van hippegeboortekaartjes.nl en deze komt van mycards.nl .. ik weet niet eens wat ze kosten :eek: ga ik direct naar kijken!
    Ik bestel de enveloppen eerder, dan kun je die alvast schrijven. Is het alleen het kaartje even aanpassen, bestellen en op de bus.. ik ben ook erg benieuwd naar de namen van jullie kindjes!

13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    1 kaartje is €2.25 komen de enveloppen er nog bij.. Ik heb er 50 nodig!
    Ben nu ook weer 3 mooie tegen gekomen! Had beter niet kunnen kijken.. maar bestel gewoon 4 proefdrukken!

14. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Whoowww, wat is er alweer veel geschreven!!

Welkom "nieuwe" dames.

@Vikamustygrishi , van harte gefeliciteerd!!

@exciting , irritant die aambei.
    Bij de oudste ook gehad, nu niet heel veel ,ast van gelukkig.

@Noortje88 , heb je niet iemand die je wat kan helpen die week?
    Zou denk ik toch niet zomaar nee zeggen.

@XmoonlightX , nog bedankt voor je uitleg.
    Ik weet nog niet welke band ik krijg, want ik krijg hem dinsdag via de fysio.
    Ben heel benieuwd. Lijkt wel net alsof ik er ineens steeds meer kast van heb/krijg.

Ben ook super benieuwd jullie de namen.
    Hier voor zowel een jongen als een meisje geboorte kaartje uitgezocht en de tekst die erop moet komen te staan.
    Van de week nog wel even er langs de drukker, want het is nog niet helemaal naar m'n zin.

15. Humava

Humava Niet meer actief

@flowertje36 wat vervelend zeg dat je man zo in een dip zit. Hoop dat het snel beter gaat!
    @Noortje88 ik zou hem ook zeker laten gaan. Een week is zo om.

Wij versturen ons geboortekaartje in een flesje, de etiketten daarvoor schrijf ik gewoon als de baby er is denk ik. Heb er nu nog geen zin in. Ik ga de etiketten wel van de week vast kopen mocht ik nog zin krijgen doe ik het alsnog voor de bevalling.

16. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Welke vinden jullie het mooiste?

Bijgevoegde bestanden:

17. Humava

Humava Niet meer actief

Dit is ons kaartje. Heb wel even onze namen en telefoonnummers doorgekrast. En de naam klopt niet mocht je de lijntjes gaan volgen;)

MandyJ en exciting vinden dit leuk.
  18. flowertje36

@exciting ik zou dan voor de eerste kiezen. Echt kaartjes waar de broer ook een rol speelt. Heel leuk bedacht!

@Humava wat leuk bedacht!!

Dit word waarschijnlijk die van ons. Naam klopt niet hoor

Bijgevoegde bestanden:

19. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha grappig! De eerste heb ik nu ook! Ben benieuwd wat de rest vindt.. Ik kan gewoon niet kiezen en aan mijn man heb ik ook niks

20. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Wow wat gaat het hier snel met reacties! Ik lees actief mee via mijn telefoon, maar reageren doe ik graag achter de laptop want dan kan ik wat tabbladen openen haha.

@Vikamustygrishi , gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat een rollercoaster zeg, heftig hoor. Maar hij is er en hopelijk kunnen jullie nu lekker genieten! Een voorspoedig herstel toegewenst.

@Noortje88 , welkom! Wat een verhaal zeg! Ik heb geen ervaring met een gyn maar zou toch meer waarde hechten aan die metingen. Een gyn is daar toch meer voor opgeleid. Voor mijn eigen gevoel zou ik inderdaad toch voor nog een groeiecho gaan.
    Lastig wat je man betreft.. Voor het geld zou het lekker zijn maar ik zou het zelf geen fijn idee vinden. Mijn man gaat ook regelmatig naar het buitenland en we hebben eigenlijk beiden het gevoel dat hij er vanaf nu gewoon moet zijn. Je weet natuurlijk maar nooit.. Maar het is maar een weekje natuurlijk... Voor een maandsalaris.. Moeilijke keuze!

@MandyJ , ook welkom. Wow dat klinkt tot nu toe niet als een zorgeloze zwangerschap. Gelukkig is het voor een heel goed doel maar dat is altijd erg makkelijk gezegd. Fijn dat je nu het gevoel hebt af te kunnen tellen, succes met de laatste loodjes!

@Nina Sanders , vervelend die harde buik in de ochtend. Ik herken het wel een beetje. Ik wijt het altijd aan het feit dat je kleintje 's nachts lekker alle ruimte in je buik heeft zonder last te hebben van zwaartekracht omdat je ligt. Bij mij neemt ze dan lekker allemaal onmogelijke posities in en dat voelt niet fijn wanneer ik opsta. Als ik dan weer even rustig heb gestaan en gelopen lijkt ze haar plekje weer te hebben gevonden en kan mijn buik weer ontspannen.

@Stampertje23 , echt aftellen nu dus! Hopelijk gaat het strippen zijn werk doen!

@Oceanna , fijn dat de harde buiken weg zijn. Ben benieuwd wat ze er maandag over zeggen.

Geboortekaartjes: Daar waren we al snel uit. Ik ken iemand die ze ontwerpt en die heeft ook ons vorige kaartje gemaakt. Dus toen ze hoorde dat we een meisje verwachten is ze meteen gaan ontwerpen en we waren al snel verliefd. Dat kaartje ligt dus al een hele tijd klaar (al voor de 20 weken geloof ik). Ik laat de enveloppen altijd van te voren opsturen zodat ik in mijn verlof lekker adressen kan schrijven. Daar hebben we na de bevalling echt geen zin in!

@exciting , ik vind de derde erg leuk!

@Humava , wat een leuk idee zo!

Leuke kaartjes komen er langs! Ben ook erg benieuwd naar alle babynamen.

MandyJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina