De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

27 uur! Meid heftig!! Respect voor jou!!
    Snap dat je daar van bij moet komen :D
    Gefeliciteerd dan nog he ;)

Fijn om je verhaal toch nog te lezen, tenslotte heb je hier toch al die tijd gezeten.

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @ShampooL Gefeliciteerd! Het heeft lang geduurd, maar je hebt het toch maar even geflikt.. geniet van jullie zoontje!

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, bevallen is echte power hoor! :D Het is pijnlijk en uitputtend en het duurt lang, maar het is het waard! Je hebt ervoor geknokt: 9 maanden gebroed, je lichaam ligt aan diggelen maar het resultaat is geweldig!
    Een klein jongetje of meisje die helemaal van jou is. Een prachtig gevoel! <3

4. XmoonlightX

In jou geval wel lang idd, daarom respect :D

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @ShampooL gefeliciteerd met je zoon. Wat een lange bevalling gelukkig kun je nu genieten van je mannetje.

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zo ik ben weer thuis! :) heeeeeerlijk geschopt! 2 broeken, 2 truien en 5 t shirts geshopt voor mijn man! Werd ook echt wel even weer tijd! :)
    Daarna in de stad koffie met chocola gedronken, toen naar de vk geweest! Alles ziet er goed uit, kleine volgt mooi zijn eigen lijntje! hij zit op de p18 lijn? Geen idee wat dat zegt.. Beentjes liepen wel ongeveer 3 wk achter, maar daar maakte ze haar niet druk om! Waarschijnlijk een meet fout.. daarna nog even ingeslagen bij de action, en nu even relaxen op de bank! Zo daar knapt een vrouw van op zeg! haha!

Oceanna en XmoonlightX vinden dit leuk.
  7. XmoonlightX

Shoppen is de beste therapie :roflmao::roflmao:

P lijn ook geen verstand van, hebben ze hier nooit over

8. Humava

Humava Niet meer actief

@ShampooL pittige bevalling! Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!!!

Hier hoor ik ook nooit iets over een P lijn. Ik was vanmorgen bij de vk, alles prima. De baby is nog lekker bewegelijk en ze verwacht ook niet dat hij zich deze week al aandient. Ik ook niet trouwens. Al hoop ik het wel :D

Oceanna vindt dit leuk.
  9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@exciting er is in deze groep volgens mij 1 iemand die weet wat het inhoudt. Maar het is wel klein volgens mij. Wel prettig om te weten dat de baby het goed doet.
    Heerlijk he shoppen! Ik heb ook weer nieuwe dingetjes besteld voor dochter en een nieuwe vest voor mijn zoon.

@Humava hoe drukker ze zijn hoe langer ze blijven zitten?? Vanaf het moment dat het geboren mag worden zou ik het ook ellke dag denken, nou kom nu maar :rolleyes:

@ShampooL dat is wel een heftige bevalling. Heel veel respect voor je. Begrijpelijk dat je daar even van bij moet komen. Nu lekker volop genieten!!

10. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Pfoeh @ShampooL , dat klinkt iddals een heftige bevalling. Maar gefeliciteerd met jullie zoon!

Heerlijk @exciting dat je geshopt hebt.
    Altijd leuk om te doen!

@Humava , spannend.
    Hopelijk voor je komt de kleine snel.

11. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie zoon! En inderdaad; respect voor de 27 uur! Hoe is het nu met jullie?

Nieuwe dames: Welkom! Laat het aftellen beginnen! (maar ondertussen hopelijk ook nog wel genieten...)

P-lijn: P staat voor percentiel, het percentage kinderen wat even groot of kleiner is dan jouw baby (of als het in gewicht wordt gemeten het percentage dat dus lichter is). P50 is exact gemiddeld (50% is groter, 50% is kleiner), maar bijvoorbeeld P5 betekent dat 95% van de kinderen groter is en maar 5% kleiner. Dat wordt uiteengezet in een grafiek (de groeicurve) zodat er op verschillende momenten gekeken kan worden waar op de curve je kindje zit en of dit nog gemiddeld is danwel of je kindje volgende de eigen lijn groeit (vrijwel niemand is natuurlijk op alles gemiddeld, een kindje kan prima altijd rond de P10 zitten, als het dan maar altijd ongeveer rond hetzelfde punt zit). Maw: betekent dus niet dat als je kindje ver onder de P50 zit, het niet goed is ofzo. Pas als ze echt gaan afwijken van de curve/hun eigen lijntje niet meer volgen ontstaan er zorgen.

@exciting heerlijk, shoppen!

@Humava spannend! Komt wel heel dichtbij zeg!!

12. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Mutsefruts88 wacht maar tot we nog 6 weken verder zijn ;) maar idd ik moet eigenlijk ook gaan zitten om mijn veters en zo strikken.

@exciting vervelend dat hij zo vroeg wakker is, dan zijn idd de dagen wel lang. Denk dat het op een gegeven moment ook wel lastig wordt om een daginvulling te bedenken. Denk dat Netflix mijn vriend gaat worden :rolleyes:

@ShampooL dat is zeker een lange bevalling geweest, geen wonder dat je eerst bij moest komen! Maar nu genieten!

Hier druk bezig geweest vanmiddag met ramen wassen en alles stoffen beneden, naar ik weet nu ook weer waarom ik nog maar halve dagen werk :rolleyes: beetje te veel van het goeie, dus nu op de bank met een vervelende buik.
    Vraagt mijn man net ook nog waarom ik nog niet heb stofgezogen :mad:

13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @ryanne1989 jij bent zeker even lichtelijk geëxplodeerd? zou ik wel doen namelijk.
    Ik ga morgen maar eens de badkamer uitsoppen is nog steeds niet gelukt komt iedere keer iets tussen.

14. Humava

Humava Niet meer actief

@flowertje36 Weet niet of het altijd zo is maar het betekend wel dat hij nog genoeg ruimte heeft en dus waarschijnlijk nog lekker zit en geen haast heeft om eruit te komen.
    @Noortje88 thnx voor de uitleg! Leuk om te weten, ik ga eens aan mijn vk vragen hoe die van mij eruit ziet.
    @ryanne1989 oehh ik zou echt pissig worde op mijn vriend als hij dat zou vragen!

15. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Oceanna Ehh klopt. Heb het idee dat hij nog steeds niet door heeft dat niet altijd alles meer lukt achter elkaar.
    Hebben jullie partners dat ook? En lekker zuchten als ik vraag of hij even wat wil doen :confused:
    (Sorry moet even klagen)

16. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hey meiden,

Even een kort berichtje...
    Wij zijn gisterochtend trotse ouders geworden van onze zoon Jack.
    Alles gaat goed met ons. De oudste twee zijn super lief en trots!

Succes allemaal met de laatste loodjes! Xxx

MandyJ, Esmy, carlijnws en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Humava

Humava Niet meer actief

18. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Stampertje!! Mooie naam. Lekker genieten nu :)

19. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Wat goed! Gefeliciteerd! En wat een leuke naam :)
    Geniet er lekker van!

20. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@ryanne1989 ja hoor hier net zo'n man :mad:
    Gister avond ook om 11 uur vroeg aan mijn man onze zoon uit bed te halen voor de fles. Dat ging ook met een boel tegenwerken. Hallo ik wil niet voor niks meer zoveel tillen!

@Oceanna hier komt er niet steeds wat tussen maar wordt het uitgesteld. Ik vind het vreselijk werk badkamer soppen!

@Stampertje23 van harte met de geboorte van Jack! Allea goed gegaan? Ga lekker genieten van je gezin.

Schaffen jullie een speciaal setje aan voor de dag van geboorte? Of gewoon iets wat je in de kast hebt liggen?

Deel Deze Pagina