De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Heel veel sterkte!

Noortje88 vindt dit leuk.
  2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @Noortje88 heel veel sterkte. 37 weken gehaald jeej:thumup:

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

4. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Noortje88 gecondoleerd. Altijd naar om
    iemand te verliezen die je dierbaar is.

Er is zoveel gebabbeld dat ik niet meer weet wie wat zei of vroeg haha.

Vrije dagen / verlof vriend

Mijn vriend zit op dit moment in opleiding (politie opleiding). Het is nu zijn school periode. Dit betekent dat hij officieel geen vrije dagen krijgt, maar zijn begeleider heeft gezegd dat hij wel 2,3 dagen bij ons mag zijn.

Verder heeft hij verplicht vakantie van 4 augustus tot 4 september. Dus dat is super lekker. We zijn dus waarschijnlijk 1 maand met z'n 3tjes. Ik vind dat echt een heerlijk idee.

Voortekenen

Ik voel eigenlijk nog niet zoveel. Ik ben zo benieuwd of dit iets zegt over wanneer de bevalling gaat beginnen. Opeens kreeg ik vandaag het idee dat ik vast 2 weken over tijd ga. Ik word echt al depressief als ik daaraan denk haha. Maar goed, ik mag echt gewoon niet klagen. Als ik jullie klachten lees, mag ik echt heel erg blij zijn met mijn zwangerschap tot nu toe. Soms word ik er zelfs onzeker van dat ik dus helemaal geen pijn heb, dat dat misschien ook weer niet goed is.

Merk wel dat ik ook meer in m'n eigen wereldje zit. Wil het liefst thuis zijn met m'n vriend. Heb ook soms geen zin om lang te praten of te luisteren haha. Gewoon lekker m'n eigen ding doen. Kan soms ook echt uit m'n droomwereldje komen.

Zwemmen

Vandaag met m'n moeder gezwommen. Was weer heerlijk. Geeft echt verlichting, dat water. Ben wel nu erg moe, dus ga zo lekker m'n oogjes dicht doen.

Tekenen bevalling

Voor de dames die al eerder zijn bevallen, wat waren jullie eerste tekenen dat het eraan zat te komen? Kwam het heel opeens of was het zo dat jullie heel moe waren of pijn hadden? En de baby, was die druk of juist rustig?

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Noortje88 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @cbss ik ben de slijmprop 5 dagen voor de bevalling verloren..mar de slijmprop zegt ook niks zeggen ze omdat die weer aan kan groeien.

Verder had ik geen tekenen, maar ik ging s nachts om 3.30 naar het toilet om te plassen, toen ik een seconde op het toilet zat braken mijn vliezen.. om 11 uur kreeg ik weeën, en om 23.54 is onze zoon geboren..

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Yeeaahh 36 weken vandaag!!! :thumup:

8. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @exciting , yes weer een mooie mijlpaal!

@Noortje88 , wat verdrietig zeg.. Gecondoleerd en veel sterkte met dit verlies. Ik snap je gevoel heel erg goed. Mijn opa heeft nog een maand of 2 gekregen en ik hoop zo hard dat hij ons kleine meisje nog mag ontmoeten, maar het kan opeens heel snel gaan.

@cbss , bij mijn eerste bevalling rommelde het wat de dagen ervoor. Veel harde buiken die steeds regelmatiger werden en dan weer wegtrokken en ik verloor de nacht ervoor mijn slijmprop. De avond erna gingen de harde buiken over in duidelijke weeën en de dag erna is onze dochter geboren.
    Bij de jongste had ik wat oefenweeeën en de nacht voor de bevalling een valse start. De dag erna in de avond werden de weeeën steeds regelmatiger maar nog wel met veel tijd ertussen. Toch de vk gebeld en ik bleek al volop in de bevalling te zitten. Nog geen 5 uur later is de kleine geboren.
    Maar het is zo verschillend per persoon. Ik ken meiden bij wie de vliezen spontaan braken en die toen pas weeeën kregen en vrij vlot bevielen. Ik ken ook meiden die dagen lang oefenweeën hadden en het pas laat echt begon. Slijmprop verliezen zegt inderdaad ook weinig. Bij de eerste verloor ik die wel, bij de tweede heb ik hem nooit gezien. Spannend is het in ieder geval!

Deze week weer controle bij de vk, ben heel erg benieuwd hoe de kleine ligt. Soms ligt ze echt niet lekker in mijn buik. Gisteren was ik zelfs even bang dat ze in stuit was gaan liggen. Voelde een hele harde bal in mijn maag drukken. Maar ik denk toch dat het haar billetjes zijn haha. Ik hoop het maar.

9. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

@Noortje88 gecondoleerd! Heel veel sterkte..

Bevalling: hier bij mn vorige bevalling geen voortekenen. Mn vliezen braken, uur later begonnen de weeen en 16 u later is mn dochter geboren.

Vrije dagen partner: hij heeft rond uitgerekende datum 3 weken vrij, hij krijgt 4 dagen verlof van z'n werk... mocht ik overtijd lopen ( hopelijk gebeurt dit niet pff) dan kan hij er nog 4 dagen aan vast plakken..

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@cbss bij mijn zoon ook totaal geen pijntjes gehad bij de zwangerschap. Ook niet aan het eind.

@exciting nog 1 week dan zit je in het termijn van mogen bevallen.

@Aagje90 hopelijk ligt ze nog goed. Anders zou het wel jammer zijn. Altijd weer prettig om dan te horen bij de vk dat alles weer goed is voor zover ze kunnen zien.

Hier weer een vreselijke nacht gehad. Heel veel last van harde buiken gehad en mijn zoon zat compleet verstopt in zn neus dus was erg benauwd.
    Zometeen even gezellig iemand op visite en verder weinig doen vandaag.

11. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja @Nina Sanders dat klopt!!! Voelt zó gek! Vanochtend werd ik wakker met wat zeurderige buik en rugpijn. Ik dacht zou het?? Maar nee helaas, het is weer weggezakt. Wel een speciaal gevoel vandaag, de uitgerekende datum. Nogmaals, echt gek.

Gister nog controle gehad en alles was goed! Alleen mijn darmen doen een beetje lastig. Lang verhaal, maar het moet gewoon weer beter worden voor vrijdag anders zou het wel eens een vaginale bevalling in de weg kunnen staan. Maar goed ik ga er van uit dat het goed komt, en zo niet leg ik wel uit hoe en wat hihi ;)

Als ik nog niet bevallen ben vrijdag dan heb ik weer controle en wordt ik eventueel ook gestript en een inleid datum gepland. Dat zou ik graag rond 41+3 a 4 willen. Spannend!!

Sorry voor mn ego berichtje dames, jullie gaan zo snel!!! Zal weer wat meer proberen mee te lezen en reageren.

Noortje88 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Pff weer geen meldingen gehad , irritant!
    Dus ben de helft al weer vergeten

Klossen hebben we, plaatsen we er later onder
    Ons bed is echt te laag voor de nodige zorg die de kraam op bed doet

Ik heb een waterdichte molton ipv dat ding uit het pakket gebruikt de vorige keer
    Die gaat er vrijdag weer op.
    Geen spontaan gebroken vliezen gehad de vorige keer, maar toch zonde als mn matras er aan gaat ;)

Indalingsweeen heb ik wel een week gehad
    Niet continue natuurlijk, gelukkig :D
    Nu af en toe nog steken, ondanks dat de kleine al ruim een week vast ligt

13. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Zo een waterdichte molton heb ik inderdaad ook! Gekocht bij de action voor 6 euro en kraakt totaal niet. Heb er eigenlijk helemaal geen last van, ideaal

Oceanna vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vanaf wanneer kan ik het beste die waterdichte molton (matrasbeschermer) eronder leggen?
    Als we verhuizen ben ik 34 weken. Dan gelijk al? Is dat niet wat vroeg?

15. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb hem vanaf 36 weken eronder. Maar gewoon doen wat goed voelt voor jou. Hier kreeg ik vanzelf ineens het gevoel: hij moet er NU onder haha.

16. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Noortje88 sterkte deze dagen...

Hebben ze die waterdichte molton ook in 180x200? Dan haal ik die misschien ook maar op..

17. XmoonlightX

Ze adviseren vanaf week 37
    Maar eerder mag natuurlijk

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb standaard een waterdichte molton op het bed liggen.

19. XmoonlightX

Oh dat kan natuurlijk ook :D

Ik vind het wel warmer aanvoelen dus vandaar dat ik het pas vanaf week 37 doe

20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja dat hebben wij ook.. k ga er altijd maar vanuit dat iedereen dat heeft en zo'n matje er nog steeds op 'moet' haha

Deel Deze Pagina