De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Nina Sanders geniet van je laatste werkdag! Kunt straks heerlijk gaan genieten!

@MandyJ wat fijn dat ze wat beweeglijker is! Nu nog de weeën die door moeten zetten.

Ik wou vandaag beginnen met de babywasjes. Maar zou ik dit ool buiten kunnen hangen in de zon ? Kan geen kwaad toch qua verkleuring.

MandyJ en Oceanna vinden dit leuk.
  2. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Jeej eindelijk! Wat zul jij je vanmiddag verlost voelen ;)

@MandyJ oh spannend! Tot nu toe begon het bij de meiden die hier net bevallen zijn ook zo :roflmao: paar dagen later werd het wel serieus.
    Zal duimen voor je!

MandyJ en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
  4. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ik heb toen wel alles buiten gehangen in de zon en zodra het droog was er direct weer af gehaald. Heb niets kunnen ontdekken. Heerlijk juist, lekker alles fris geblazen :)

Oceanna vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @MandyJ spannend! Hopelijk zet het door, maar misschien beter een dagje wachten i.v.m. de hitte? ;)
    Ja het gevoel dat ik na vandaag een ding (een fulltime werkbaan!) minder moet is erg fijn. Dan kan ik me ook mentaal meer focussen op de verhuizing en fysiek blijf ik rustig aan doen! :thumup: Mijn man heeft gisteren alle plinten boven gelegd (op een klein hoekje bij de deurpost na) dus komende vrijdag staat het oververhuizen op de planning + het fixen van (rol)gordijnen boven. Mijn moeder appte me al dat ze zijn ingekort (super snel, erg lief!) dus we kunnen in elk geval lekker slapen dit weekend.

Óók komt vrijdag Ikea + Eijerkamp langs (hallo nieuwe meubels en dingetjes die we toch nog weer nodig hebben). Heb het gevoel dat ik extreem veel artikelen online bestel, maar ik heb gewoon de puf niet om zelf 100x achteraan te gaan en heen-en-weer te rijden enzo. Komend weekend ga ik me in elk geval wel weer als een voorbeeldige gastvrouw gedragen met lekkere broodjes etc. v/d hulptroepen :thumup:

Laminaat op zolder staat dan weer voor zaterdag op de planning, aldus mijn man! :roflmao:. Heb tevens voor zaterdag de Telfortmeneer lekker vroeg gepland staan zodat we ook gelijk tv en internet hebben hahaha!

@ButterflyPassion Hoe gaat het met jullie en je kleine meisje?

trakteren
    totaal niet mee bezig geweest. Oeps... had ik dat moeten doen? Hahaha mijn hoofd loopt een beetje over dus nee, ik heb voor vandaag niets meegenomen!

ongeduldige mannen
    Hier geen ongeduldige man. Wel merk ik dat ie alles steeds 'spannender' begint te vinden, als in: straks komt ons ventje, hoe gaat de bevalling, hoe ben ik er fysiek aan toe, hoe gaat het drinken etc, hoe verandert ons leven..'
    Maar we hebben er allebei enorm veel zin in en zien absoluut niet op tegen gebroken nachten, weinig slaap, en geen ritme in het begin. Laten we het houden op 'georganiseerde strutuurveranderingen' :roflmao:. Het komt allemaal wel goed!

verlof
    Jaja, mijn laatste dagje. Hoe hebben jullie dit beleefd? Vielen jullie in een soort 'gat'?

bedverhogers
    Even een vraagje.. wij hebben een loodzware boxspring, waarbij we de bedverhogers niet komend weekend al eronder kunnen plaatsen omdat ze pas half augustus worden bezorgd. Móeten deze er echt onder? Want als het enkel gaat om het bed verschonen door de kraamhulp: dat kan mijn man zelf ook wel.. ;) Anders laat ik ze mooi weg.

geboorteTENS
    Hier van de week een geboorteTENS aangevraagd. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Ik heb de ELLE tens (http://www.geboortetens.nl/product/geboortetens-elle-huur-en-koop/). Geen idee of het werkt en of het wat voor mij is, maar ik krijg heb toch vergoed via de verzekering dus ik dacht 'waarom ook niet'.. :D

6. flowertje36

@Nina Sanders bij ons moesten ze eronder ivm de controles.
    Ik had toevallig een stagiaire en een vaste medewerker. En wij hadden ze niet onder de poten maar onder de dwars balken. En dit was voor de stagiaire hoog genoeg, maar als de vaste alles zou doen moesten ze nog 10 hoger :eek: alsof ik er dan nog in kom
    Hier komen ze maandag. Mijn man zit al met smart te wachten.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ik vraag me ook af hoe ik dan in bed moet klimmen. Ik ben nog net geen 160 en met die (nu al!) enorme buik.. Wij hebben geen super laag bed (wel een heerlijk 160 bed hihi :roflmao:) maar als het ook nog verhoogd zou worden...

8. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Ja ik! Ik heb hem de gehele bevalling van mijn tweede gebruikt. Vond het heel erg fijn. Je hebt gewoon het idee dat je iets tegen de pijn kunt doen, een boost terug kan geven zeg maar. Je moet je wel even inlezen hoe hij het beste werkt. Zodra de eerste pijnlijke weeën beginnen breng je hem aan op je rug en je moet hem niet nog eraf gaan halen om te gaan douchen etc. Het zorgt namelijk voor een natuurlijke aanmaak van endorfine, die dus pijnstillend is. Als je dan halverwege de TENS weer stopt onderbreek je dat proces. Ik vond de weeën door de TENS veel minder heftig en heb een fijne en ontspannen thuisbevalling gehad, terwijl ik bij de eerste niet goed met de pijn wist om te gaan.
    Die van mij komt komende maandag binnen. Ik huur hem want krijg hem helaas niet vergoed maar vind het het geld zeker waard!

Boxspring: Heb je nog intake van de kraamzorg? Want bij mij hebben ze opgemeten en vond ze het niet nodig het bed te verhogen. Officieel is hij iets te laag, maar ze gaf aan dat het een klein risico was dat de kraamhulp het bed dan niet op zou maken. Dat doet mijn man of moeder dan wel. Maar bij de afgelopen 2 keren ook niet gedaan en kraamhulp deed er nooit moeilijk over. En ik ben ook in mijn bed bevallen van de tweede dus daar maakt het verder niks voor uit.

Verlof: Wat een heerlijk gevoel dat je hierna je werk lekker even achter je kunt laten. Fijne laatste werkdag en daarna lekker genieten van je verlof! En hier totaal geen gat waar ik in gevallen ben haha, eerder een "last van mijn schouders"-gevoel! Maar ik word thuis ook nog lekker bezig gehouden door mijn kids en ben sowieso wel een beetje een huismus.

@MandyJ , hoe is het nu? Wil het een beetje doorzetten?

@Oceanna , nee in het zh moeten blijven is ook niet fijn maar dat doen ze dan vast niet voor niets. Hoe was dat vorige keer. Mocht je ondanks het scheurtje in je vliezen alles gewoon doen of moest je plat tot de bevalling?

Succes voor alle dikke buikjes met de warmte van vandaag! Hopelijk lukt het iedereen voldoende verkoeling te vinden want die warmte is niet fijn.

Zo, hier lekker bezig geweest. Wasjes zijn gedaan (moet alleen nog even vouwen en sorteren), enveloppen zijn al geschreven en bijna alles staat klaar. Komend weekend ga ik mijn vluchtkoffer eens op orde maken, vind ik toch een fijn idee. Lichamelijk voel ik me goed. In de avond ben ik wel op en krijg ik wat last van pijntjes maar na een nachtje rust sta ik vaak weer fris en fit op. Dat voelt goed!

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    bedverhogers: is een vereiste. Het is niet alleen bed verschonen maar ook voor controles down under. Je kan geluk hebben met een medewerker die geen klossen hebben accepteert, maar als je pech hebt dan heb je een medewerker die de zorg gaat weigeren als er geen klossen komen.

Verlof: voor mijn gevoel heb ik het nog nooit zo druk gehad :o: dus nee voor mij geen gat.

Tens: geen ervaring mee en ook niet binnen onze vriendenkring.

Wat betreft mijzelf. Gister bij de verloskundige geweest voor controle. Heeft me wat stof gegeven om over na te denken.
    Bij mijn dochter heb ik tijdens de bevalling alleen maar beenweeen gehad, verschrikkelijk was dit. Uiteindelijk om pijnmedicatie geroepen maar daar was ik al te laat mee, moest het uitzingen. Waarop ik achteraf al bekaf was voor het persen begon en dit dus ook uiteindelijk niet wou vlotten. Heb daar nog 2 uur liggen persen met tot slot een knip en een scheur bij mijn laatste uithaal. Mijn herstel heeft lang geduurd.
    Ik zie daar best wel weer tegen op. Afgelopen weekend heb ik denk ik al iets van voorweeen gehad. En weer vanuit de benen/buik (heb ik trouwens ook altijd als ik menstrueer). Kans is dus groot dat ik tijdens deze bevalling weer beenweeen ga krijgen.
    Voorstel van de verloskundige was om deze keer gebruik te maken van een ruggenprik om de scherpe randen van de weeen er wat af te halen.

Iemand van jullie ervaring met beenweeen, en/of ruggenprik?

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Binnenste buiten ophangen :D

11. XmoonlightX

Been weeen ✔️
    Gelukkig duurde mijn bevalling niet erg lang
    Heb op een bal gezeten

12. flowertje36

Geen been weeën en een ruggenprik maar wel een pompje. Wat een verademing!
    Zodra ik denk ben er klaar mee dan hup gelijk weer!
    Vorige keer met 7 cm gekregen.

Oke binnenste buiten! Ga ik doen bedankt voor se tip

13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Beenweeen met ruggenprik was heerlijk mijn benen trilden nog wel waardoor ik wist dat ik een wee had maar werd er niet moe meer van.

Bij mijn dochter moest ik toen in het zkh blijven met idd zoveel mogelijk blijven liggen.

14. flowertje36

Gister denk ik iets te enthousiast bezig geweest met opruimen en huishouden.
    Hele dag al met harde buiken. Zit gelukkig geen regelmaat in en geen krampen maar wel gevoelig.
    Zo lekker even uurtje slapen.

Ben benieuwd hoe het met jane en de tweeling gaat.

MandyJ, Nina Sanders en Oceanna vinden dit leuk.
  15. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik kom hier ook mee kletsen, vandaag precies 30 weken :D Ga zo even een beetje teruglezen!

Noortje88, kim2306, Louloute en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh wat fijn, een positieve ervaring met de TENS. Ik huur hem ook via de zorgverkering, @Aagj
    Ik ga bij het kraamcentrum anders nog eens vragen hoe het zit met verhogers.

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Het liefst hebben ze idd dat je verhogers gebruikt. Was bij mijn dochter ook werd toen gezegd zet er voor jezelf maar een opstapje bij dan kan je ook in en uit je bed.

18. Fizz

Fizz Niet meer actief

@ButterflyPassion gefeliciteerd met jullie dochter!

@Louloute geen idee of ik ijzer of vitamine tekort heb slik iedere dag braaf m'n zwanger multivitamine dus ga er eigenlijk vanuit dat het wel goed zit...
    Wat heftig dat je onwel bent geworden. Wel goede plek uitgezocht inderdaad haha
    Fijn dat het inmiddels weer wat beter gaat.

@kwebbels hier geen vitamine K in huis alleen vitamine D.
    Wat betreft kleertjes heb ik volgens mij een stuk of 10 pakjes en rompers (korte en lange mouw) maat 50/56

@Mutsefruts88 vorige keer wel een cadeautje gegeven aan leidinggevende maar deze keer niet. geen zin om weer iets te gaan zoeken:p. Moet nog 2 weken werken pfff...

@Aagj hier totaal geen ongeduldige man, moet nog veel te veel gebeuren voordat de baby komt zegt hij haha

@Nina Sanders jeetje wat ben ik jaloers! Wil ook wel verlof:$ Maar wat heerlijk dat je even je werk kunt laten voor wat het is nu je het al zo druk hebt met de verhuizing. Lekker vooruitzicht dat jullie aankomend weekend al over kunnen. Ik heb ook de GeboorteTens ontvangen. Vorige keer niet gebruikt, dus nog geen ervaring ermee...

@mariska165 ik ben vorige keer bevallen met een ruggenprik. Wilde vooraf geen pijnstilling, maar na 12 uur weeën opvangen en slechts 3cm ontsluiting was ik er helemaal klaar mee. Was echt heerlijk kon nog even slapen en had daardoor lekker veel energie toen de baby geboren was en voelde de persweeën gewoon goed maar ze deden geen pijn. Kon na de bevalling ook meteen weer lopen, echt nergens last van gehad. Wil het deze keer weer zonder pijnstilling proberen, maar mocht het nodig zijn dan ga ik zeker weer voor de ruggenprik.

@Florina gezellig, welkom!

Veel dames die op het einde lopen, zo spannend!! hoop dat jullie kleintjes snel komen:thumup:

Hier gister de babykamer geschilderd en meubeltjes erin, helemaal blij mee:D

Florina, Oceanna en MandyJ vinden dit leuk.
  19. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Lieve meiden, ik hou jullie bijna niet meer bij hoor haha.

@flowertje36 oeh rustig aan doen hoor! Groot gelijk dat je lekker even een uurtje gaat slapen.
    Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met Jane en de tweeling gaat!

@Aagj Wat fijn dat je je goed voelt, zo leuk om al die dingen in orde te maken, enveloppen, kleertjes wassen etc. vind je niet?

Hier gebeurd helaas nog niks, zet nog niet door.
    Vrijdag weer een poging om te strippen.
    Voor nu geniet ik heerlijk van de drukke meid in mijn buik, zo eng dat ik gister niks maar dan ook niks meer voelde.
    Hoop zo dat het nu op gaat schieten.
    Zit al vanaf week 21 thuis door de bi en ben zooo klaar met amper wat kunnen doen.
    En moet eerlijk zeggen dat ik het nu ook niet zo zie zitten om nog weg te gaan, blijf nu het liefst lekker thuis.

Ik dacht trouwens dat mensen wel snappen dat je niet een hoogzwangere regelmatig ga vragen "is ze er al?" Maar heb een collega die mij nu al 5 keer geappt heeft deze week.
    Heb maar even gezegd dat ik er graag zelf mee kom en dat ze het echt niet meer hoeft te vragen.
    Vind het best apart haha

Oceanna vindt dit leuk.
  20. XmoonlightX

Jaaaaaaaa gezellie!!

Florina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina