De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ja als je dan de ene dag denkt oh dat kan ik wel en dat wil je de volgende dag ook een dat lukt niet is frusterrnd.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hopelijk na de bevalling weer zo fris als een hoentje :D

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Goeiemorgen!

Wat wordt hier veel gekletst :) gezellig hoor!

Ruggenprik: Niet gehad, wel om gevraagd maar kon niet meer. Heb toen een morfine pompje gehad! Haalde de scherpe randjes er wat vanaf! Ik was zo stoned als een kanarie! mijn man en de arts assistent hebben zo gelachten, mijn pupillen vlogen alle kanten op! :roflmao:
    Ik wil nu graag thuis bevallen, dus geen pijnstilling. Mochten we wel naar het zh gaan dan zou ik denk ik weer kiezen voor het pompje!

@Florina Welkom! Wat leuk een babyshower! Maar wel jammer dat er geen foto's zijn gemaakt van jou! Het ging tenslotte om jou! Is het filmpje nog gelukt?

Tens & Klossen: Geen ervaring mee! Tens wel ervaring mee in mijn werk, maar niet bij mij zelf. Vorige zwangerschap had ik een hoog - laag bed ivm de verzorging van mijn nefro drain. Nu hebben we gewoon een kraambed. Die poten kun je hoger en lager zetten! Het bed staat sinds gisteravond! Sta in de weg, maar goed, gelukkig hebben we een grote woonkamer! Zoontje vindt het ook bere interessant!! Het is hier wel een vereiste dat je bed of op klossen staat of dat je een kraambed huurt van het hulpmiddelencentrum. Dit is voor zowel de verloskundige als de kraamzorg.

@Nina Sanders Yeah!! Verlof eindelijk!! Geniet ervan!

Warmte: Ik vond het gister wel mee vallen eigenlijk! Er stond hier wel een wind en het was regelmatig bewolkt! Vond het gisteravond wel bloedheet buiten!

Weeën: Ik had bij de vorige bevalling alle weeën eigenlijk.. Buik/rug en been weeën.. heel vervelend!

Zoontje net naar het KDV gebracht.. Kan ik de boel even schoonmaken beneden.. Morgen maar even naar de kinderboerderij en dan zien we het weekend wel weer.
    best wel een gek idee, vandaag op dit termijn is ons eerste zoontje geboren! Zie het somber in dat deze vandaag ook komt! haha.. Ik denk sowieso dat deze later komt. We gaan het zien! Fijne dag allemaal!

MandyJ en Florina vinden dit leuk.
  4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor alle reacties, ik wacht af tot de weeën beginnen. Mocht ik weer been weeën krijgen dan denk ik dat ik wel op tijd aanvraag voor een ruggenprik. Hopelijk kom ik dan wat beter uit de bevalling dan bij onze dochter.

Gisteren vooral binnen geweest, ik vond het vreselijk benauwd buiten. Vannacht erg warm gehad. Balkondeur kon niet open ivm regen en onweersbuien. Plak plak wat een nacht.

Wat betreft klossen heeft iedere kraamhulporganisatie zoals ik lees zijn eigen regels. Hier is 70 cm een vereiste.

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gisteren en vannacht goede krampen/weeën gehad echt van onderuit naar boven maar is allemaal weer afgezwakt. Heb wel bij het minste geringste wat ik doe dat het zweet me uitbreekt. Had ik net voor de bevalling van mijn dochter ook dus heb hoop. Liever niet vandaag want mijn vader is jarig maar morgen mag van mij best.

6. flowertje36

Hier was het gister avond ook warmer dan overdag.
    Nu is het heerlijk afgekoeld tussen alles lekker open qua ramen en deuren.

@exciting heerlijk even rustig je ding kunnen doen. Dinsdag was mijn zoon bij oma vond het ook heerlijk.

Vanmorgen weer de groei echo gehad. Buikje en benen liggen allebei 2 weken voor. Hoofdje ligt 1 week achter.
    Met 37.3 nog een x een groei echo als ze dan nog steeds zo groeit even een doorverwijzing naar de gyn. Kijken wat hun mening is qua groei.
    Ze lag helaas over en dwars. Hopelijk ligt ze straks met 36 weken wel goed.

7. flowertje36

Correctie met 38.3 zie ik nu.

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

@flowertje36 waarom moet je eigenlijk zo vaak een groeiecho? Groot kindje verwacht? Sorry ik heb er geen verstand van hihi. Wel fijn dat ze alles onder controle houden!
    Ze heeft nog wel tijd om te draaien hoor! M'n zoontje draaide pas met 35wk goed. Lag ook dwars :)

Facebook
    Hier heeft mijn moeder dat gedaan :roflmao: ze had een aankondiging geplaatst vóór ons. Nu vind ik fb sowieso niet zo boeiend, spreek mensen liever privé of via whatsapp ofzo. Dus vond het niet erg, wel dat ze mijn net-na-de-bevalling foto plaatste waar je het gezichtje van ons zoontje kon zien (wij plaatsen geen foto's van onze kids op fb). Maar goed ze heeft de foto snel weer verwijderd. :rolleyes:
    Vond het ergens wel grappig dat ze dat deed eigenlijk, ze was zo onwijs trots! :)

Warmte
    Ben ik spuugzat ondertussen. Hier is het sinds juni iedere dat heet. Blegh o_O

@cbss fijn dat alles goed was!

@Florina het schiet al wel op met de hoes, denk dat ie morgen af is. :D zal dan een foto plaatsen.
    Ik vind het nog steeds een beetje apart van je vriendin dat ze geen foto's van jou heeft genomen..:rolleyes:hopelijk maakt ze het goed met het filmpje haha!!

@exciting leuke plannen allemaal!! Hopelijk komt ie snel :)

Florina en MandyJ vinden dit leuk.
  9. Louloute

Louloute Niet meer actief

De autostoel heb ik schoon gekregen! Wat een gedoe haha maar is me gelukt. De eerste stap is gezet ik ben trots op mezelf :roflmao:
    Nu de rest nog :o:
    We hebben wel een babykamer maar kunnen die nog niet inrichten, het kamertje wordt nu namelijk gebruikt als logeerkamer. Mijn oma komt over een paar weken naar ons toe en mijn ouders in september (wij wonen in het buitenland). Tweepersoonsbed + babykamer past er niet in tegelijkertijd. Vind het niet erg op zich want de baby gaat toch bij ons op de kamer slapen de eerste tijd. Moet alleen even verzinnen hoe ik dat ga doen. We hebben nu een extra commode staan op de badkamer, maar lijkt me geen goed plan om de kleertjes ook daar te bewaren. De kleertjes op de babykamer bewaren is ook geen optie, want ga niet naar kleertjes zoeken in het donker s nachts als mn ouders daar slapen. Onze kasten zitten overvol :roflmao: misschien toch een plank leegmaken voor de baby. Ik merk toch dat ik nu voorkeur heb voor bepaalde kleren en de rest niet draag. Hebben jullie dat ook?
    Even goed nadenken dus hoe we dat gaan organiseren. Moeilijk moeilijk :p

Florina vindt dit leuk.
  10. flowertje36

@Louloute ja mijn zoon was erg zwaar bij de geboorte. Dus nu extra zorg. Mocht het nodig zijn dan word ik eerder ingeleid.
    Nou mag van mij wel :oops:

Mag ik vragen waar jullie wonen?

11. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Jeetje veel geschreven!!

@Nina Sanders fijn dat je nu verlof hebt! Kan me voorstellen dat er een last van je schouders valt...

@Florina welkom hier! balen dat er van jou nou net geen foto's zijn gemaakt zeg.. heb je het filmpje wel al ontvangen? Fijn dat alles goed was.. ik denk al 3 weken dat de baby indaalt maar helaas.. de verloskundige zei dat ie er nog geen zin in had haha. Die steken blijven komen en gaan.

@Louloute hier komt de baby ook eerst bij ons op de kamer, wij zijn op huizenjacht en zullen hopelijk eind dit jaar/ begin volgend jaar verhuizen. Nu staat het even op pauze omdat we eerst willen bevallen maar daarna gaan we weer verder met zoeken! ik gebruik een ladekast als commode (precies dezelfde hoogte dus dat is handig!) en in die ladekast zitten de spullen ook voor de baby...

Ik hoop hier van harte dat niemand iets op Facebook zet zonder dat wij er iets opgezet hebben! Mochten mijn vliezen breken brengen wij alleen onze ouders op de hoogte en na de geboorte pas de rest.. vorige bevalling heb ik de hele dag met visite gezeten Ik lag net bevallen op bed of er stond al iemand in het ziekenhuis, en ik was nog geen 5 min thuis toen ging de bel al...de een na de ander kwam.. ze bleven allemaal maar even maar erg prettig vond ik t niet!

Nu stel ik pas iedereen op de hoogte als we even een paar uurtjes voor onszelf hebben gehad...

Oceanna en MandyJ vinden dit leuk.
  12. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Vandaag na een mega drukke dag gister lekker rustig aan! Gister tandarts, lunchen met vriendinnen en de hele middag met dochter in het zwembad gezeten. Die heeft lekker genoten maar voor mij was t wat benauwd en ongemakkelijk op de plastic stoelen.... vandaag is ze lekker een dag op de Bso aan het spelen dus ik heb even tijd voor het huishouden...

Oceanna en MandyJ vinden dit leuk.
  13. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    @kwebbels goed dat je het zegt over het bezoek.
    Mijn man zal mijn ouders en schoonouders bellen maar verder wachten wij ook nog even.
    Heb echt geen zin in al die drukte aan mijn bed.

Klinkt wel als een heel gezellige dag gister alleen snap dat die plastic stoelen en de benauwdheid niet lekker waren!

Hier nog geen baby, zoveel harde buiken en last van menstruatieachtige krampen maar het zet nog niet door.
    Verlies ook steeds wat kleine propjes slijm.
    Morgenochtend om 10 uur naar het ziekenhuis en hopelijk lukt het dan om te strippen.
    Vandaag doe ik niks, vind het nog warm.
    Mijn tante heeft eten gebracht voor vanavond dus hoef ook niet te koken, super fijn!

Oceanna vindt dit leuk.
  14. XmoonlightX

@MandyJ als je nu stukjes slijmprop verliest , heb ik goede hoop voor je voor het strippen
    Ik ga duimen.

MandyJ vindt dit leuk.
  15. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Oceanna vindt dit leuk.
  16. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @MandyJ Hoop enorm voor je dat het gaat doorzetten na morgen, al is het idd nog wel warm ja..

@kwebbels Oh dat klinkt als erg druk en onrustig, snap dat je nu wat tijd neemt om eerst zelf bij te komen en te genieten. Dat wil ik eigenlijk ook wel. Ik ga ook proberen mijn Facebook te blokkeren zodat niemand er iets op kan zetten tot we het zelf hebben gedaan.

@Louloute Ben erg benieuwd naar het resultaat! Ik heb zelf (heel lui) een Koeka hoes gekocht voor in de maxicosi. Wij hebben hem gekregen maar hij is blauw/bruin dus vond de kleur niet zo super (tenzij we een jongetje krijgen dan kan het natuurlijk prima).

Wel spannend dat er nu een aantal tegen het einde aanlopen en al wat harde buiken/ voorweeën hebben, eens kijken wat er rond het weekend gaat gebeuren allemaal ;).
    Hier is denk ik de nesteldrang begonnen :rolleyes: Vandaag het tv-kastje en de buffetkast uitgemest. Meteen in de laatste 1 plank vrij gemaakt voor de kleine, staan nu wat boekjes in (kraambezoekboek, oppasboek), maar zal snel meer in komen te staan. Daarnaast (wel heeeeel vroeg, maar nu heb ik tijd en zin) de medicijnen van onderin de kast naar bovenin verplaatst.:thumup:

Eerste dag verlof =
    Ik ben benieuwd hoe jullie je voelden en wat jullie deden op de eerst dag van jullie verlof (als je al zo ver bent).
    Ik ben met mijn man opgestaan om 7 uur, toen ontbeten, journaal gekeken even gelezen. Zou me gaan aankleden en dacht; ach even liggen. Ben ik in slaap gevallen, was het half 11 voor ik wakker werd :D Daarna 3 afleveringen serie gekeken op Netflix (Jane the Virgin) en toen dus de kast uitgemest.
    Voel me nog wel wat onrustig, niet meer werken, niets meer hoeven, heel vreemd o_O
    Maar dat gaat vast wel wennen ;)

MandyJ vindt dit leuk.
  17. XmoonlightX

@ryanne1989
    Ik was al 10 weken thuis voor mijn eerste dag verlof
    Dus die dag was niet bijzonder :D

Friesje203 vindt dit leuk.
  18. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Jeetje wat gaat het hard hier met schrijven:) ga zo even alles bij lezen.

Hier vanmorgen bij de vk geweest. Ze heeft me gestript maar had nog niet het idee dat er vanavond of morgen wat gaat gebeuren. Het was al wel iets verweekt maar nog geen ontsluiting. Nu de hele dag al harde buiken en voor weeën . En best pijnlijk dus wie weet;) maar ga nergens vanuit:p. Dinsdag hadden ze pas weer plek dus mocht er niks gebeuren dinsdag nog een poging:D we wachten rustig af.

19. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    @MandyJ dat klinkt idd positief hoor. Ik denk ook dat als je nu al slijm verliest ze morgen misschien wel het laatste zetje kunnen geven. Succes alvast voor morgen. Laat je even weten hoe het is gegaan?

MandyJ vindt dit leuk.
  20. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hopelijk hoef je dinsdag niet meer heen!

Deel Deze Pagina