@MandyJ balen dat het nog niet gelukt is. Maar je had zelf het gevoel dat het zondag ging gebeuren toch? Wie weet heb je dan toch gelijk @Louloute leuke bekleding voor de maxi cosi! Helemaal zelf gemaakt? Dat is wel echt knap! Slijmprop (denk ik) ken ik alleen als een vloeibare plakkerige substantie. Diezelfde dag begonnen ook de weeën. Vandaag shop/boodschap dagje gedaan. Dochter had echt nieuwe schoenen nodig. Wel even lekker geluncht in de stad en daarna die ellendige boodschappen. Maar in zo'n medium grote stad, loop je toch best wel veel. 2 weken geleden was nog alles lang leve de lol en had ik geen moeite met drukke dagen, maar dat is nu helemaal omgeslagen
Dat is ook zo maar begint wel vervelend te worden dat er steeds op suiker gehamerd wordt terwijl ik daar verder geen verschijnselen van heb. Ben tot nu toe ook nog maar 7,5 kilo aangekomen. Dat vind ik dus ook. Resultaten hebben ze heb sinds de dagcurve (nuchter, ontbijt en lunch) ben ik er nog meer op gaan letten. Ik heb onze jongen gelukkig weer een paar keer gevoeld. volgens de gyn die dienst had kon het ook komen omdat de placenta aan de voorkant ligt en dat de kleine nu een stuk groter is. De beentjes lagen hier de vorige keer ook een 1,5/2 weken voor op groei. Mijn man is de kleinste van zijn familie met zijn 1,86 en ik ben ook wel de kleinste met 1,65. Ik had wel wat groter moeten worden maar heb als baby en klein kind zijnde heel veel medicijnen gehad die de groei belemmerden. Dus een groot kind is eigenlijk niet zo heel vreemd. De dienstdoende gyn had het er wel over maar dat wordt maandag bij de afspraak pas werkelijk besloten maar ik ga daar wel tegen in als ze inderdaad weer een suikertest willen doen. Ik kijk het maandag wel even aan. Het is niet gezegd dat de gyn die ik maandag heb ook vind dat er weer een suikertest gedaan moet worden. In de zwangerschapsdozen die ik heb gekregen zaten een speentje van bibi, difrax en nuby. Voor mijn dochter heb ik wel voornamelijk dental speentjes gehaald. Het merk maakt haar niet uit zolang het maar een dental is. Ik heb gewoon die van de kruidvat toen gehaald zitten er 2 op een kaartje zijn ook vrolijke kleuren. blauw,groen, geel, oranje, roze en paars.
@Nina Sanders lekker rustig aan vanavond!! @MandyJ hopelijk gaat het ballonnetje snel werken. Lijkt me ook wel een gek gevoel eigenlijk... @Mutsefruts88 hier ook geen behoefte meer om even gezellig door het stadje te wandelen... te druk en t kost mij aardig wat energie heb ik @flowertje36 hier geen ervaring met het verliezen van een slijmprop eigenlijk. Wij hebben geen spenen in huis eigenlijk. Bij mn dochter ook niet gebruikt! @Oceanna wat een gedoe zeg!! Hier loop ik 2,5 week voor op groei en ik heb eerder (ik dacht met 32 weken) een Suikertest gedaan maar die was helemaal goed... de laatste keer was t enige wat de vk zei dat ze verwacht dat t eerder komt.... ik heb ook wel een flinke buik maar ook veel vruchtwater. En alles wat ik ben aangekomen zit alleen op mn buik, verder nergens dikker geworden en van achter zie je niet dat ik zwanger ben. Wel vervelend dat t nu zo'n gedoe is nu! Heb je de baby al wel weer goed gevoeld?
Ik heb hier van alles liggen (gekregen), maar m'n zoontje wilde het liefst die van avent. Ik haal nog niks in huis eerst kijken hoe het gaat en wat z'n voorkeur wordt. @Mutsefruts88 yep helemaal zelf gemaakt! Thanks! Het is ook vermoeiend hoor, dat shoppen hihi. Wij gaan vanaf de volgende week weer de boodschappen bestellen, veel makkelijker! Vroeger was ik erg van naar de stad gaan om te shoppen, merk nu dat ik dat sowieso te veel gedoe vind. Online is veel makkelijker! En je kan rustig kiezen ik bestel nu echt bijna alles online. Nou die stomme kapster is niet komen opdagen! Heb er echt zo'n hekel aan als mensen dat doen. Ook geen bericht achtergelaten of iets. Grrr
ik heb wel een klein beetje extra vocht maar dat zie je bijna niet. verder is bij mij ook alles op mijn buik aangekomen en van achter zie je ook nauwelijks dat ik zwanger ben. (volgens mijn man) Ik heb een normale hoeveelheid vruchtwater is vandaag nog een keer opgemeten. Ik heb de kleine man gelukkig al weer een paar keer gevoeld.
Even ego hoor! Vandaag weer veel harde buiken.. sinds vanmiddag om de 5 min! Net gedoucht, nog steeds hetzelfde alleen in mindere mate.. nu begint het weer! Het drukt erg op de anus (sorry). Maar even kijken hoe dit afloopt! Vandaag de stad in geweest, mijn beste vriendin in bevallen! Dus ik wou beslist een cadeautje! Ook in de stad harde buiken! We wachten het maar af.. ik verwacht er niks van, mar vindt het erg vervelend! Denken jullie dat regelmatig harde buiken kunnen reageren op een blaasontsteking of obstipatie?
harde buiken schijnen te kunnen komen door een blaasontsteking. Had ik blijkbaar bij mijn dochter ook, maar toen wel al met 34 weken. Ik had toen vroegtijdige weeën ervan antibiotica gekregen en toen stopte het. wat betreft obstipatie denk ik dat het ook wel zou kunnen je darmen zitten vol die dus meer ruimte nodig hebben en je bm opzij duwen. Ik weet het niet zeker maar zou wel logisch zijn op die manier. gefeliciteerd met je vriendin
@Oceanna welke dozen dan ? Want ik heb er 2 maar er zit in geen 1 een speen Bij mijn zoontje zat er ook 1x een flesje van avent maar ook niet meer. @exciting als het rommelen maar wel wat doet dan. Als het niks doet is het helemaal nutteloos.
Die van de etos, babydump en prenatal. zaten bij mij in alle 3 een speentje. In 1 zat er ook maar een heel klein avent flesje. Heb ook een tasje bij de kruidvat gehaald maar dat was niet echt heel bijzonder zaten maar 4 dingen in maar toch altijd leuk om te halen.
Dan heb ik de dozen zeker halfgebakken bekeken. Want hier vond ik geen spenen. Toch alles zo maar weer uit elkaar trekken. Die van babydump heb ik alleen nog niet
Spenen heb ik ook liggen van uit de babydozen. Ik had die van Etos opgehaald en kreeg hem later ook nog via de post. Was vast een foutje in de administratie haha. En in prenatal zat er inderdaad ook eentje. Er zit 1 newbornspeentje bij. Eerst maar eens kijken wat de kleine wil. Mijn oudste moest niks weten van speentjes en de jongste slaapt nog steeds met. Aventspeentjes bevielen hier het beste. @exciting , klinkt toch wel spannend! Dat drukkende gevoel ken ik trouwens wel, dat heb ik nu ook tijdens een harde buik. Ik denk dat het een teken is dat de kleine goed ingedaald ligt en tijdens het samentrekken van je baarmoeder zal je baby wel wat naar beneden gedrukt worden. Maar ik heb er verder ook maar weinig verstand van. Hoop in ieder geval voor je dat er werk verricht wordt en dat het niet opeens zomaar afzwakt. Spannend zeg! Gefeliciteerd met je vriendin, leuk! @Louloute , wat irritant zeg dat zo'n kapper niet op komt dagen. Geen reclame ook maar goed... Je stelt je er op in en je blijft er voor thuis. Vervelend zeg... @Oceanna , snap dat je het een gedoe vindt, vooral wanneer je je er zelf niet zo druk om maakt. Inderdaad op zich logisch dat ze het doen, beter 10x teveel checken dan een keer te weinig. Maar leuk is anders. Fijn dat de kleine man zich weer goed laat voelen. @Mutsefruts88 , herkenbaar! Had weinig moeite tot een week of 33... Sindsdien kost alles een hoop meer moeite.. Hier vandaag wel wat last van mijn lijf maar gelukkig niet heel veel. Vanochtend moest ik wel echt even energie en moed verzamelen om met mijn kids naar het speeltuintje naast ons huis te gaan (manlief had een feestje gisteravond dus die heb ik even laten uitslapen, morgen mijn beurt!) maar daarna lekker met de beentjes omhoog gezeten. In de middag heeft mijn man de kids lekker mee genomen het bos in en toen kreeg ik me toch een partij nesteldrang... In plaats van rusten ben ik enorm druk bezig geweest. Badje en Tummytub gepoetst, badstandaard van zolder gehaald en gepoetst, maxicosi opgedoken en opgefrist, luieremmers lekker opgefrist en klaargelegd, wasjes uitgezocht, kleertjes opgevouwen en gesorteerd, begin gemaakt aan de vluchtkoffer, alle bedden verschoont, wasje opgehangen, wat in huis opgeruimd en een deeltje van de badkamer gepoetst. Haha als ik het zo type denk ik, ik ben gek. Maar ik heb het op een relaxed tempo gedaan, gezorgd dat ik mijn lichaam niet teveel moest belasten en ik voel me achteraf prima. Wat een heerlijk gevoel om zoveel van mijn lijstje te kunnen strepen! Zo, en nu hup op de bank en beentjes omhoog.
@Jane1981 Gefeliciteerd!! geniet er van @exciting Kan van beide denk ik, maar ik heb het ook als ik loop o.i.d. dus ook met winkelen. Maar goed ik heb het ook met opstaan van de bank, langer staan, niezen... @Louloute Grrr... heel irritant, zeker als je er voor thuis zit te wachten Wij kunnen helaas geen boodschappen bestellen, maar verder bestel ik erg veel online De postbode zei gisteren zelfs; 'goh er hing geen briefje op de deur, dus ik dacht al dat je thuis zou zijn'... hahaha hij komt te vaak aan de deur @flowertje36 Ik heb er zelf nog geen gekocht, maar idd vanalles gekregen, van Nubb, Difrax, Bibi en Avent. Heb die van Avent in de bevallingstas gedaan (deze is van 0-2 maanden) en die van Nubb zit alvast in de luiertas, is ook een kleintje. Moet ze overigens nog wel uitkoken, maar dat doe ik allemaal na volgende week wel een keer. @Oceanna Bluh, irritant. Jij maakt gewoon grote baby's En je hoeft idd niet nog eens een suikertest te doen, je mag ook rustig weigeren. @MandyJ Hopelijk lig je al te puffen, maar toch succes alvast! Hopelijk niet nog een nacht in de hitte uitzingen. Ik duim voor je! @Nina Sanders Klink alsof jullie wel lekker opschieten, hopelijk kan je de laatste 4-5 weken van je verlof genieten van de rust in jullie nieuwe huisje. Hier niet zoveel gedaan vandaag, erg weinig puf en weer eens wat emotioneel Even op de fiets naar de supermarkt geweest en een mega pakket van h&m weer terug gestuurd. Had veel besteld in de Sale qua nog wat lekkere zwangerschapskleren, maar zat niet veel tussen. Uiteindelijk 1 wat lossere broek gehouden en een jurkje met legging. Daarnaast 3 wassen gedraaid, opgehangen en gevouwen. Niet super veel, maar ben bek af. Sommige dagen heb ik toch echt veel meer energie. Nog een vraagje: Morgen gaan we voor een paar nachtjes naar mijn schoonouders aan de andere kant van het land. Nu heb ik dus de bevallingstas al klaar om mee te nemen, maar moet je zelf eigenlijk ook luiertjes meenemen? Flesvoeding heb ik niet omdat wij Hero gaan gebruiken en dat hebben ze in ons ziekenhuis ook, maar of ze dat daar hebben weet ik dus niet. Maar kan altijd mijn schoonmoeder naar de winkel sturen om dat en een flesje te halen (al ga ik er niet van uit dat ik ga bevallen aangezien alles nog dicht zat en het nog wel erg vroeg is). Ik had nog een vraag, maar die weet ik niet meer
@Aagj Dat klinkt als een enorm drukke dag Kan je dan nog wel slapen 's nachts? Mijn buik is dan zo onrustig...
@ryanne1989 , mijn vermoeidheid nu doet vermoeden dat ik zal slapen als een roosje, maar dat is altijd even afwachten haha. Ik zal het morgen laten weten
@Aagj lekker bezig geweest dan zijn ze best wel een poosje in het bos geweest als je dat allemaal hebt kunnen doen Vandaag nog wel een deel van de kleertjes gewassen. Was even vergeten hoeveel werk het is die kleine frummeltjes op te hangen Morgen hoop ik ook echt weer m'n nesteldrang z'n gang te kunnen laten gaan. Mijn lichaam werkte vandaag teveel tegen. Linkerbeen viel soms 'weg', alsof je er doorheen zakt ofzo maar, ik wil dat alles schoon en fris is in huis Ik heb helemaal nergens een doos aangevraagd of gehaald. Vind ze persoonlijk niet zo spannend. Meeste zit toch reclame in en ze blijven je stalken. En daarbij, wilde geen rotzooi meer in huis haha En spenen, heb ik ze van Bibi en Difrax. Vorige keer ook van dat merk gebruikt, dus nu weer. Eigenlijk nooit naar andere gekeken
Hey ladies... Even een ego berichtje Gisteren bevallen van onze zoon M.ason! Hij weegt 3878 gram en is 53 cm. En doet het super goed! Heb echt een geweldige bevalling gehad. Zal morgen er meer over posten en even verder reageren. @MandyJ zet em op meid!!
@Mutsefruts88 Dat is ook vervelend als je been het soms niet meer doet.. hopelijk morgen beter. Ja al die kleine sokjes etc Ben nu heel blij dat ik dat een paar weken terug allemaal al heb gedaan!