De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    En Mana jij uiteraard van harte gefeliciteerd met je kleine wonder.
    Geniet ervan!!!

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Vandaag groei echo en afspraak bij de gynaecoloog gehad. Bloeddruk was 140/80 dus prima binnen wat mag. De kleine man ligt met zijn hoofdje op 37 weken buikje op 39+4 en beentjes op 38+2. Hij loopt dus gemiddeld nog steeds 2 weken voor. Zijn gewicht wordt op 3412gram geschat. Aankomen en Suikerwaardes was deze gynaecoloog trots op en gaf me er een compliment over. Volgende week weer terug komen met 37 weken, gewone controle dan bij de 1ste lijnsvk. De gynaecoloog hoopt dat ik eerder beval en dat ik de afspraak voor 38 weken niet meer nodig heb. We zullen zien.

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Oceanna wat fijn dat alles weer goed is gekeurd!
    Die 3412 wordt de kleine op dit moment geschat in de zwangerschap? Of bij de geboorte?

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik vermoed nu

5. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Worden jullie ook helemaal gek van alle berichtjes die jullie krijgen? Ik wel een beetje hoor. Super lief bedoeld allemaal maar krijg echt zeker 10 keer op een dag de vraag of het al begonnen is of dat we ons kindje al hebben bladiebla. Ik ga ook gewoon tegen niemand zeggen dat de bevalling begonnen..

6. XmoonlightX

Mijn grote frustratie :roflmao:
    Heb ook de ' blauwe vinkjes' vd app uitgezet;)

cbss vindt dit leuk.
  7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Die 3412gram is nu in de zwangerschap.

8. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Heel herkenbaar... en irritant... :confused:

@XmoonlightX slim van die vinkjes. Ga ik denk ik ook maar eens doen.

Zo naar de vk. Is het raar als ik vraag of ze wilt kijken of er al iets van ontsluiting oid is? Voelt als een gekke vraag (zeker omdat ze al aangaf dit voor 40+ weken niet standaard te doen) maar ik trek het de laatste weken zo slecht met buikgriep en heftige verkoudheid bovenop alle zwangerschapskwalen en wil eigenlijk gewoon even weten waar ik aan toe ben, ook als dat betekent dat ik hoor dat de boel nog potdicht zit... :(

Oceanna en cbss vinden dit leuk.
  9. XmoonlightX

Nee hoor
    Hier hebben ze vorige week al gekeken

Noortje88 vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ook! Kreeg ook al commentaar waarop ik antwoordde: 'ja goed hè, eindelijk een beetje rust..' :roflmao:

Wij zijn nl niet van plan iemand op de hoogte te stellen als de bevalling begint..

cbss vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ga straks alles bijlezen maar kleine update: gisteren 1e controle bij nieuwe vk. Super aardig! Praktijk lijkt me nu al fijner dan de oude die ik had (was ik niet zo tevreden over).

Volg wk wel een groeiecho (omdat we elkaar nog niet goed kennen en omdat ze graag wat meer zicht op mij en de baby wil) icm de liggingsecho.

Florina, Louloute, XmoonlightX en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Vragen kan altijd. Ik hoop voor je dat ze ook wilt kijken.

13. flowertje36

@Noortje88 vragen kan altijd! Vaak met een beetje aandringen willen ze het hier wel.

@Oceanna dat is dan al mooi op gewicht. Nu zit je qua termijn toch bijna op hetzelfde als je dochter ?

@Nina Sanders prettig dat het van beide kanten goed klikt. Altijd leuk weer even een echo.
    Wij wouden met de bevalling van mijn zoon ook niemand op de hoogte stellen. Maar dat ging even anders dan gehoopt. Mijn hele familie was na 2 uur compleet op de hoogte dat hij die dag geboren zou worden.
    Laat je het ook je ouders niet weten als je al een eindje op weg bent?

Hier vanmiddag even lekker zwemmen met me zoon. Al heel lang geleden dat hij is wezen zwemmen ben benieuwd wat hij ervan vindt.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. XmoonlightX

Hier brengen we ook niemand op de hoogte
    Ja de oppas ;) Maar dat zijn vrienden

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. XmoonlightX

Ik kan echt nauwelijks meer lopen
    Pijn in mijn liezen!
    Moet ook echt wijdbeens zitten en lopen

16. flowertje36

Haha ja hier ook de oppas ( 1 opa en oma) en de andere opa en oma laten we het ook weten die komen dan op visite in het ziekenhuis.

XmoonlightX vindt dit leuk.
  17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    mijn dochter is met precies 37 weken gekomen ik zit nu op 36+3 :D. gewicht zit inderdaad rond hetzelfde nu dus hoop dat hij binnenkort komt maar ik zal net als jullie geduld moeten hebben.

jeetje wat balen hopelijk komt de kleine snel.

bij mijn dochter heb ik mijn ouders gebeld omdat ik mijn moeder erbij wilde hebben en ik haar ook gewoon echt nodig had. nu zullen weer mijn ouders gebeld worden als het allemaal begint maar dat is omdat zij op mijn dochter passen :roflmao:. de rest van de familie wordt pas na de bevalling ingelicht. misschien dat mijn zus het al wel eerder weet.

18. Louloute

Louloute Niet meer actief

Oh dat geeft hoop! :D
    Hier waren m'n vliezen (spontaan) gebroken toen ik krap aan 1cm ontsluiting had. Daarna heeft het nog wel zo'n 12u geduurd dat m'n zoontje geboren was. Waarvan dus 5u weeënstorm, daarna ook denk ik maar toen zat ik eindelijk op 3cm en mocht ik de ruggenprik hebben hihi. Zoontje was nog helemaal niet ingedaald toen m'n bevalling begonnen was, drukte niet goed op de bmm, daarom ging het zo langzaam in het begin.

@ryanne1989 vervelend zeg!! Ik heb geen ervaring met curanol, hopelijk helpt het snel :)

@MandyJ van harte gefeliciteerd!!
    Jeetje wat een heftige bevalling..gelukkig heeft de kleine geen schade opgelopen. Dikke knuffel voor jullie! Hopelijk kunnen jullie toch genieten van jullie meisje.

@Mutsefruts88 ja die metingen..het is maar een schatting iedere keer he. Wel vreemd dat het dan zoveel scheelt maar goed. Zolang het goed gaat met de kleine toch? :)

@Oceanna super dat alles zo goed gaat! Hopelijk heeft je gyn gelijk :D

@cbss lijkt me heel vervelend zulk soort berichten! Nog maar eventjes :D

@Noortje88 je afspraak bij de vk al gehad inmiddels? Heeft ze gekeken, heb je iets van ontsluiting?

@flowertje36 leuk zwemmen!! Veel plezier :)

@XmoonlightX oh nee toch meid..:( pff heel eventjes volhouden nog!! Dikke knuffel voor je :)

Familie op de hoogte brengen
    Hier zijn mijn ouders gewoon bij ons als ik ga bevallen (hoop ik dan haha, 'moet' wel ergens tussen 38+5 en 41wk bevallen), dus die weten het wel als het begint. Vorige keer hebben we m'n ouders en so een berichtje gestuurd toen het begonnen was. En toen eenmaal m'n zoontje geboren was. Verder stond de telefoon op stil, we wilden niet lastig gevallen worden en dat wisten ze wel. Nu krijgen ze weer een bericht zodra de kleine geboren is. Als ik naar m'n kraamsuite mag (zo'n 2u na de bevalling als alles goed gaat) mogen ze ook gelijk komen van mij. :) lijkt me erg leuk! Vorige keer hebben ze de kleine pas gezien toen hij 2wk oud was. Mijn so zijn geweest toen hij 2 dagen oud was, vond het prima.

19. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Bij mij krijgt me zus t zoiezo te weten als t begint want wil haar ook bij de bevalling hebben. Ik ben tweeling en heb een enorm goede band met haar plus dat mijn moeder niet meer leeft anders was mijn moeder erbij geweest en me zus is toch voor mij t dichtbij me vader wil ik er niet bij hebben die is er te gevoelig voor en me vriend wil zijn ouders inlichten maar er niet bij hebben dus ze mogen komen maar blijven in de woonkamer (ik beval thuis als dit lukt)

Oceanna en XmoonlightX vinden dit leuk.
  20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik doe vandaag een 30weken dansje en daarmee gaan we ook meteen de laatste 10 weken aftellen! Goed dat ik mee kom kletsen?

Wij zijn zwanger van de derde en het lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan weer.
    Merk wel dat ik deze zwangerschap het zwaarst vind van allemaal heel irritant want ik ben wel van het doorpakken.
    Mijn hb is ook erg laag en dat werkt momenteel tegen met de dagelijkse dingen.
    Vanavond weer bij de vk geweest, bloeddruk ect was goed! De kleine ligt nog niet goed maar dwars..nu al dwars :p
    Vrijdag hadden we al een echo staan vanwege de placenta maar de vk denkt toch dat de beeb wat aan de kleine kant is dus er is nu een groeiecho achteraan geplakt

@Oceanna Dat is al mooi aan het gewicht! Laten we hopen dat de baby ook rond 37 weken komt

blauwe vinkjes op de app, hoe kan ik dat uitzetten straks? kunnen ze dan niet meer zien dat ik het heb gelezen? Vind dat altijd zo irritant!

@XmoonlightX wat balen van de pijn zo zeg!

Op de hoogte brengen: Als de bevalling begint zullen alleen mijn schoonouders dit weten omdat hun de andere twee kids ophalen, aan de andere kant zal er ook snel geroesemoes komen als de kinderen ineens bij hun zijn haha we wonen in een klein dorpje.

Louloute, Oceanna en Noortje88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina