Haha inderdaad heel herkenbaar, vanochtend ook. Dacht ik 'oh ik voel me goed vandaag, even de keuken poetsen. Toen klaar, 'okee als ik toch al bezig ben de koelkast, koffiemachine schoonmaken, stofzuigen en een wasje draaien, al het speelgoed sorteren en opruimen..' en zo toen nog een paar taken bedacht, totdat het uiteindelijk te veel werd. Nu is m'n zoontje wakker en wil graag naar buiten en moet ik m'n laatste beetjes energie bij elkaar schrapen haha
@Mutsefruts88 leuk, jij ook al een wat grotere dochter! Hier vind ze het echt prachtig. Ze is bij iedere controle erbij en erg betrokken. Ze heeft vanmorgen oma gebeld omdat ze graag stofjes wilde kopen en een dekentje voor de baby wil maken. Die zijn nu nog steeds druk geloof ik en ze is helemaal trots. Idd erg fijn dat ze al lekker zelfstandig zijn! Hier is ook nog alles op fiets afstand, ene oma woont 1 minuut fietsen en de ander 5 minuten. @Noortje88 heel herkenbaar, was vandaag ook niet te stoppen eigenlijk... al zijn er zeker dagen dat ik veel last heb van mijn buik en weinig doe. Ik probeer iedere dag wel een grote taak te plannen naast stoffen en zuigen enzo. Gister de koelkast gedaan bijv, vandaag de ramen.
Te veel (willen) doen op je goede momenten haha. Zo herkenbaar. Met de verhuizing ook. Sommige dingen kúnnen gewoon niet maar toekijken? Oh wat moeilijk. Ik doe tussendoor toch wat dingen maar zodra ik merk dat het te veel is of ik harde buiken krijg stop ik direct. Vandaag eindelijk de bank! Eindelijk weer een zithoek! Kan ik vanavond lekker met de benen omhoog haha. Het begint wel op te schieten. Over 2 weken komt onze nieuwe eettafel en mijn man gaat de zolder dit weekend aanpakken (gewoon niet eens eerder toegekomen aan laminaat leggen..). Maar dan is de bovenverdieping en beneden in elk geval klaar op een lamp en een paar plakplinten na. Voor mij wel zo lekker. Hier weer opnieuw slaapproblemen maar op zich voel ik me beter (qua energiepeil) als ik tussen de middag na de lunch even ga relaxen op bed. Het is de hele week al 23/24u geworden dat ik in bed lag. Gekkenwerk. Maarja, als je nog geen zithoek hebt... wat moet je anders? Zometeen eten bij mijn schoonouders. Ik moet nog even niet denken aan koken. @kwebbels @Noortje88 doen jullie ook wel rustig aan? Straks zijn jullie tijdens de bevalling te moe!
We hebben vandaag allemaal een dag van even iets te veel willen doen volgens mij. @Toverbal als je het voor jezelf zo duidelijk hebt is het ook wel prettig. Maar kan me voorstellen dat iemand in de buurt wel prettig is. @Nina Sanders oh dat lijkt me lastig zonder meubels. Dan ga je automatisch maar door, want om 8 uur op bed is ook zo wat.
Hier vandaag de keuken gedaan. Merendeel is door mijn man gedaan. Gisteren alvast de koelkast helemaal gedaan. Had allemaal verse groenten en fruit gekregen van men ma. Die was zo lief om boodschappen te doen. Vandaag ook al 4 keer grote boodschap moeten doen ook al de hele dag harde buiken en die worden af en toe vervelend ("pijnlijk").
Ja wordt er ook zo vrolijk van. Vanaf vandaag hebben we onze dochter maar in haar kleertjes laten slapen. Mocht het dan s nachts allemaal gaan beginnen hoeven we haar niet eerst aan te kleden zodat ze redelijk door kan slapen aangezien ik naar het ziekenhuis moet.
Wat veel geklets zeg! haha @cbss woow 43 weken?! hadden ze een misberekening gemaakt? Ik heb toevallig daar laatst een boeiende docu over gezien, dat onze buurtlanden 'ons' of eigenlijk het beleid hier in nederland wat betreft bevallen, en over tijd lopen ect maar dom en gevaarlijk vinden. En dat we niet zo moeten vertrouwen op dat de natuur het allemaal maar regelt haha. Na 41 weken word het voor de baby gewoon een stuk minder prettig. Een zwangerschap duurt niet voor niets 40 weken en een placenta is daar ook voor gemaakt. Ook de communicatie tussen vk's en gyn's blijkt hier in nl best slecht te zijn..een vk die de vrouwen altijd zo lang mogelijk uit het ziekenhuis probeert te houden terwijl er bij twijfel direct doorgestuurd moet worden ect. @flowertje36 wat naar dat je dan zo in paniek raakt zeg! Dan is pijnstilling wel fijn, alhoewel ik thuis veel beter kon ontspannen en ik t echt niet nodig had. Herkenbaar van dat veel doen op de goede momenten. Op rot dagen doe ik amper wat. Natuurlijk heb ik dan nog twee van die guppies rondlopen dus moeten sommige dingen wel maar zoals stofzuigen ofzo laat ik gewoon haha. Maar als ik me dan goed voel, dan kan meteen het hele huis eraan geloven En puntje bij paaltje heb ik een paar uur later spijt of de dag erna Veel harde buiken ect. maargoed die heb ik ook wanneer ik gewoon lekker lig te relaxen dus meestal negeer ik ze. Vanavond weer een heerlijk stuk gewandeld moet zeggen dat ik daar altijd wel weer fit van word, ook wel moe maar het geeft op een of andere manier ook weer energie! De babykamer is bijna af! zo fijn dan kunnen we dat ook weer afstrepen.
Ziet er mooi uit @Donutlover Heel gaaf!! Een stuk wandelen, ah daar kijk ik echt weer naar uit! Hopelijk over een paar weekjes weer
Lief baby kamertje Lekker wandelen met de hond lijkt me ook wel weer eens lekker. Even wat verder weg dan het kleine rondje wat ik nu meeloopt kost me normaal 20 minuten dat rondje nu gauw 30 minuten tot 45 minuten.
Dankjulliewel! Ja lopen is fijn he! Doe het nu nog 2x per week ben benieuwd hoe lang ik het nog volhoud, heb nu wel regelmatig dat ik halverwege wat minder hard ga door die stomme steken. Fietsen vind ik ook heel lekker maar gaat nu een stuk minder soepel helaas..
@Donutlover mooi kamertje! Ja ik wil ook echt niet doorlopen tot 43 weken hoor. Ga ik gewoon ook echt niet doen. Desnoods bel ik zelf het ziekenhuis wel ofzo haha. Ik voel mij er gewoon niet prettig bij. Liever dat ik veel pijn heb door een ingeleide bevalling dan dat de baby het slecht heeft in mijn buik. Echt even dipje vandaag hoor. Klaag klaag. Had zo in m'n hoofd dat de baby er nu wel zou zijn.. maar goed. Nog niets. Babykamer hier uiteraard ook helemaal klaar. Ook benieuwd naar jullie kamertjes
Snap ik! Ik was voorheen wel heel erg van inleiden nee nooit meer! en de natuur dit dat maar sinds ik die docu heb gezien denk ik ja jeetje..daar zit wel wat in natuurlijk! Wat een prachtig kamertje zeg, ik zal voor je duimen dat het snel begint!
@Donutlover @cbss mooie kamertjes! Ik zal ook eens foto's plaatsen als het echt af is en alles gewassen is. Hier zit ik me toch een potje met de benen omhoog op onze nieuwe bank! Voel me bijna schuldig! Heerlijk! Hier vandaag ook nieuwe lamp besteld voor de babykamer. Die komt morgen! Gordijnen hangen er ook al! Wat gaan jullie morgen doen?
Ik heb inleiden echt niet als onprettig ervaren. Ja okay de weeen storm wel Maar verder niet eigenlijk
Hier trouwens ook erg harde buiken als ik gewoon relaxed zit. Zoals nu. Kan niet slapen dus lig nu op de bank te relaxen. Toch zeker al 4 harde buiken gehad het afgelopen uur. Is dat normaal?
Ik heb met beide zwangerschappen er erge last van gehad en nu weer sinds een week of 19. Soms 4 in een uur soms 10... mijn vk heeft me altijd verteld zolang ze geen zeer doen t onprettig is maar verder niet gevaarlijk. Blijkt ook wel want mijn kids zaten gewoon lekker warm tot t einde haha Ik maak me er dus niet druk om en kijk er vaak al niet meer van op, maar als je t niet vertrouwd kan je er altijd over bellen natuurlijk! Morgen een dagje thuis met de kids, beetje rommelen hier en daar in huis. Morgenavond en rondleiding in het ziekenhuis, ben benieuwd of het verbeterd is sinds 2012 hihi