De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Zo ik zit even achter de computer dus zal even op de meest recente dingen gaan reageren ;)

@Nina Sanders Lekker he dat gegymd van binnen, soms denk ik; zit nou maar even stil. Maar als ik dan te lang niets voel wordt ik weer zenuwachtig:rolleyes:
    Fijn dat het met jullie huisje zo lekker op schiet!

@exciting Fijn dat het weer beter gaat en je het eerst zo kan proberen. Tja, veel blijven drinken zegt mijn huisarts dan, maar daar ben ik erg slecht in. Ik slik voor de zekerheid sinds de laatste blaasontsteking gewoon cranberry tabletten, tot nu toe is het weg gebleven.

@Aagj Nog even doorzetten, je bent er bijna! maar kan me voorstellen dat het nu wel vervelend gaat worden als je je 's avonds ook zo voelt. Die laatste bevalling klinkt trouwens wel erg relaxt.. Het is dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, maar ik neem maar genoeg mee om te doen dan idd, anders lig je daar straks uren :confused:

@Oceanna Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Hopelijk weer wat opgeladen zodat je je weer wat beter voelt. Gelukkig waren alle onderzoeken verder wel goed.

Jasje
    Hebben in maat 50 wel een vestje en in 56 wel een jasje, maar zitten niet in de tas voor het ziekenhuis. Heb een wikkeldeken van MVM en een zak van Koeka in de maxicosi, denk dat dat toch wel warm genoeg moet zijn rond 1 september.

Vluchttas
    Is bij mij een soort van strandtas, mijn spullen en die van mijn man zitten onderin, die van de baby liggen bovenop in een plasticzak dus wel alles is gesorteerd. Nog een zakje met eten en drinken die mijn man er zo uit kan vissen dus redelijk georganiseerd denk ik.

Verder gaat het met mij wel goed denk ik. Wel veel harde buiken en soms echt pijnlijk als ik iets doe, moet dan even zitten/liggen en dan zakt het langzaamaan wel weer af. Daarnaast nog wel bloedverlies af en toe, heb er nu foto's van gemaakt zodat ik het kan laten zien. Vroeg de VK steeds om maar vond het maar een raar idee. Krampen onder in mijn buik zijn ook soms aanwezig, net of de kleine nog dieper zakt, ben benieuwd hoe het donderdag ligt. Krijg dan de liggingsecho. Denk dat het al wel gezakt is, heb minder last van benauwdheid en maagzuur (afkloppen!!).
    Nu lekker zondag en komende week een rustige week. Heb me ook voorgenomen om niet meer in te plannen dan er al staat om zo echt even een paar dagen niets te doen met een boek en netflix, anders is mijn verlof straks om voor ik een dag me heb verveeld :D;)

Oceanna vindt dit leuk.
  2. Louloute

Louloute Niet meer actief

@ryanne1989 balen van je harde buiken en bloedverlies!!
    Doe maar lekker rustig aan inderdaad meid, heerlijk netflixen :)

Hier ben ik begonnen met baby wasjes, eerste lading is al klaar, nog gestreken ook! Was het eigenlijk helemaal niet van plan maar m'n nieuwe stoomgenerator was binnen, die moest ik gelijk uittesten natuurlijk! :D
    Het gaat zóveel makkelijker dan met mn oude strijkijzer. Kleertjes zijn helemaal fris en kreukelvrij haha, zal niet lang zo blijven maar goed.
    Merk nu dat ik steeds meer last krijg van nesteldrang, heb de neiging om alle kasten leeg te halen, spullen weggooien/wegdoen etc. :rolleyes: Herken mezelf niet zo maar goed, is wel ergens goed voor haha :D

Nina Sanders en Friesje203 vinden dit leuk.
  3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lekker accepteren die nesteldrang
    Ruimt mooi op :D

Friesje203 en Louloute vinden dit leuk.
  4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dankzij een slaappil heb ik vannacht goed kunnen slapen 2 keer maar naar de wc. Sliep al rond 22.15 en werd pas echt goed wakker om 8.15. ben wel nog erg duf en moe maar dat kan ook door die pil komen. Sinds gisteren een beetje bruin/roze slijm verlies.
    Balen dat je steeds bloed verliest hebt.

5. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    @Noortje88 , begrijpelijk hoor. Dikke knuffel.

@Oceanna , fijn dat je een goede nacht hebt gemaakt.
    Hopelijk knap je er van op.

@Louloute , mooi aan toe geven aan die nesteldrang.
    Hier nu nog steeds last van, al word ik soms wel een beetje tuureluurs van mijzelf haha.

Hier ook een heerlijke nacht gehad.
    Meiden waren er niet, dus we hebben heerlijk uit kunnen slapen vanmorgen.
    Telkens als ik naar bed wil gaan savonds is de baby behoorlijk druk.
    Heel fijn natuurlijk, maar die steken in m'n doos..... Auwwwww
    Morgen 39 weken. Van mij mag de kleine wel komen. Al denk ik dat ik weer overtijd ga.

Noortje88, Louloute en Oceanna vinden dit leuk.
  6. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @Esmy , naar zeg die steken! Laat de kleine maar lekker snel komen dan. Hopelijk ga je niet over tijd en duurt het allemaal niet lang meer. Ik vind het echt zo spannend altijd, die laatste weken...

@Oceanna , fijn dat je een goede nacht hebt gemaakt, je kan de energie straks goed gebruiken.

@Louloute , lekker aan de nesteldrang toegeven hoor! Die gaat voorlopig niet weg maar het gaat wel steeds zwaarder worden om er aan toe te geven. Dus hoe meer je nu doet, hoe minder je straks hoeft te doen.

@ryanne1989 , naar die harde buiken en het bloedverlies. Daar wordt je toch een beetje zenuwachtig van. Geniet maar even lekker van het niks doen.

Jasje zit hier inderdaad wel in de koffer. Volgens mij maatje 56, maar kan ook 62 zijn. Vind het in ieder geval een fijn idee, mochten we naar het ziekenhuis gaan, dat we haar een jasje aan kunnen doen. Maar er zit ook een lekkere omslagdoek van MvM in de koffer. We zien het wel.

Hier nog totaal geen voortekenen. Weinig harde buiken, alleen wanneer ik na inspanning even ontspan. Totaal nog geen wee gehad. Ja een week of 3 geleden had ik even het idee dat ik weeeën had maar een warme douche lieten ze weer afzwakken dus dat was waarschijnlijk van het indalen. Maar verder niks. Ik weet ook bijna zeker dat ik sowieso de 39 weken ga halen, net als bij de vorige 2. Aan de ene kant is dat snel, aan de andere kant lijkt dan nog zo ver weg! En sinds vandaag heb ik opeens echt zo'n "kom maar op" gevoel. Ik wil ons kleine meisje ontmoeten! Ze is heerlijk druk, mijn buik gaat alle kanten op wanneer ik op de bank zit dus daar genieten we nog maar even van (al kan het soms ook lekker pijnlijk zijn). Ze heeft ook lekker vaak de hik, dat voelt zo grappig.
    Manlief heeft net lekker de eerste verdieping gezogen en is nu naar Ikea voor wat kleine dingetjes. Ik kon het niet laten even flink op te ruimen hier beneden en de bezem er doorheen te halen. Nu lekker beentjes omhoog en even een momentje voor mezelf (met een lekker noodlesoepje ;) )

Oceanna vindt dit leuk.
  7. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    @Mutsefruts88 Vervelend, bloedarmoede! Hoeveel pilletjes slik je nu per dag? Ik moet er twee van gram maar ik heb niet het idee dat het echt werkt, ben nog steeds ontzettend moe. Binnenkort weer bloedprikken.

Haha, heel herkenbaar hoor! :D Hoop dat er voor de bevalling nog het een en ander in huis is veranderd, geeft toch wel wat meer rust. En die nesteldrang mag er altijd wel zijn haha. Alhoewel ik er ook aan zit te denken een schoonmaakster in te huren voor de komende periode, heb echt last van steken en een ongemakkelijk gevoel na het opruimen/schoonmaken. Kan ik me focussen op de wat leukere dingen :oops:

En jouw verlof is nu lekker begonnen, fijn! Inderdaad even wennen, maar denk dat dat vanzelf wel goed komt hoor. Lief dat je cadeautjes hebt gekregen van je collega's! Ik kan ook niet wachten, nog een maandje.. Klinkt wel ver weg maar vind de tijd eigenlijk wel snel gaan.

Ik heb een weekendtas die ik ga gebruiken, maar een kleine koffer lijkt me ook heel handig.

@Nina Sanders Hoe gaat het nu met de harde buiken? Nog last van gehad? Heel goed dat je je instelling wat dat betreft wat hebt aangepast, het is ook helemaal geen ramp en het is vaak ook wel prettig dat soort dingen van je af te laten glijden. Scheelt een hoop zorgen! Ben heel benieuwd naar de babykamer :D!

@Donutlover Wat een leuke spulletjes zeg, waar is dat van?

@kwebbels Klagen mag hoor, het is ook allemaal niet niks die laatste weken. Hopelijk duurt het niet lang meer.
    Ik heb nog geen jasje, denk dat ik gewoon een lekker vestje koop of het berenpakje gebruik die ik nog van m'n dochter heb liggen. 62 is dan sowieso goed, toch? Kan je ook dan nog in de periode erna goed gebruiken.

@Noortje88 Wat naar, heel veel sterkte!

@Oceanna Vervelend zeg, wel fijn dat alles weer goed was met jullie kleine man, maar kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit, dikke knuffel.

@Aagj Poeh, echt de laatste loodjes hé. Ik ga voor je duimen dat het lekker opschiet en je gauw de baby in je armen hebt en je lichaam weer helemaal van jezelf is :thumup:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik heb zwangerschapsdiabetes waardoor ik bij de gynaecoloog loop, heb volgende week vrijdag een groeiecho en ben echt heel benieuwd of ons meisje nog steeds gemiddeld groeit. Verder wel erg moe, ik heb ook ijzertekort en heb het idee dat de tabletjes nou niet echt goed werken, word er ook misselijk van na het innemen en een paar keer moeten spugen :rolleyes: Andere dames hier geen last van?

M'n navel is trouwens half geplopt :p was toen bij E. niet zo, vind het zo akelig voelen haha.

Nina Sanders, Noortje88 en Oceanna vinden dit leuk.
  8. XmoonlightX

Neem je de ijzertabletten voor of na het eten in @Florina

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja dat heb ik ook! ik dacht al dat het aan mij lag? Zodra ik ze heb genomen, kort erna word ik heel beroerd dat houd een tijdje aan en dan gaat het weer. Ik neem ze een half uur voor het eten, dan eet ik wat en daarna word ik dus beroerd. Gelukkig nog niet hoeven spugen maar pff
    En idd niet het idee hebben dat t helpt, heb ik ook.

Slik ze vanaf 12 weken zwangerschap, toen daalde mijn ijzer opnieuw met 30w dus heb ik andere gekregen. Nu moet ik over 2 weken weer bloedprikken om te kijken of er wat veranderd.

Wat balen van de zw diabetes! Ben benieuwd!

Hier een groeiachterstand maar het zou ook heel goed kunnen dat dat dus komt door dat ernstige ijzer te kort omdat de baby dan ook minder zuurstof en voedingsstoffen krijgt.
    hoeveel was je waarde? mijne was de laatste meting met 30w 4.6

De kleertjes zijn van Babybox Winzig und klein uit duitsland. Dan stoppen ze van alles in zn doos, maar je kan het ook los kopen.
    T truitje is bijvoorbeeld van Selena uit Zwitserland

@Nina Sanders Hoe is het nu met de harde buiken?

@Oceanna heerlijk zeg een goede nacht weer eens! dan voel je je meteen een stuk fitter he

Vluchtkoffer: Dat heb ik nog niet klaar, bij mijn zoon heb ik hem geloof ik nooit echt klaar gehad :oops: dus moet wel weer even opzoeken wat er ook al weer allemaal in moet.

Jasje:
    Dat is een goede, die heb ik nog helemaal niet! en is natuurlijk wel zo handig in september/oktober

10. XmoonlightX

Als je er last van hebt op je nuchtere maag. , dan moet je ze 2 uur na het eten innemen

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Een nacht goed slapen doet inderdaad een hoop en dan voornamelijk voor mijn humeur. Heb vanmiddag ook nog lekker liggen slapen. Begin me steeds beter te voelen door het slapen. Hopelijk dat ik vannacht ook nog goed slaap maar denk het wel. Bij mijn dochter had ik toen zo'n slaap spuit gekregen en daar had ik ook 2 tot 3 dagen goed op geslapen dus hoop dat deze pil hetzelfde doet.:roflmao:

12. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Heb ik ook geprobeerd idd maar dan nog word ik geregeld beroerd.
    maargoed, gelukkig duurt dat maar een paar uurtjes

13. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja echt hoor je kan je een heel anders mens voelen haha
    ik ga voor je duimen dat je vanavond weer top slaapt!

Oceanna vindt dit leuk.
  14. XmoonlightX

Vervelend zeg

15. Louloute

Louloute Niet meer actief

Haha precies!
    Heb 2 grote tassen vol met kleding en schoenen staan om weg te geven, onze oude koelkast en eettafel zijn opgehaald, heerlijk wat meer ruimte :D

@Aagj lekker bezig geweest dus ook!! Inderdaad lekker met de beentjes omhoog nu :) hopelijk hoef je niet lang meer te wachten.

@Florina balen zeg dat je zo misselijk wordt van de ijzertabletten, ik heb nergens last van eigenlijk...:rolleyes: neem ze of s ochtends in gelijk voor het eten of s middags ook gelijk voor het eten.
    Ik slik tardyferon b9.

@Oceanna fijn zo'n goede nacht!

Florina en Oceanna vinden dit leuk.
  16. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Louloute Hihi heerlijk toch al dat opruimen :D straks met de kleine genieten in een opgeruimd huis.

@Oceanna hopelijk slaap je de komende nachten ook zo en mag je daarna snel bevallen! Dan heb je tenminste genoeg energie.

@Donutlover en @floriana vervelend die misselijkheid.. lijkt me niet echt fijn om met een dikke buik over de wc te hangen :(

Het klopt wel dat ik zenuwachtig wordt ga het bloeden af en toe. Gelukkig voel ik de kleine meestal wel goed elke dag, dat stelt me wel gerust. Maar wat mij betreft mag het nu al wel komen ondanks dat het dan te vroeg is. Dan weet ik tenminste dat het bloeden niet erg meer is;)

Oceanna vindt dit leuk.
  17. XmoonlightX

Begrijpelijk @ryanne1989

Maar toch is het voor de baby beter dat het nog ff in je oventje zit :D

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Balen @ryanne1989 dat bloedverlies! Maar fijn dat je de kleine wel goed voelt elke dag.

Hier blijven de harde buiken wel aanhouden maar doen ze nog steeds geen pijn oid. Ook geen patroon in kunnen ontdekken dus vooralsnog maak ik me geen zorgen. Irritant is het wel.

Zijn er trouwens meerderen die het voedingskussen van de Hema de groot/dik vinden om mee te slapen? Ik krijg dat ding echt niet onder mijn buik! Sowieso veel en vaak wakker en heb ik weinig bewegingsvrijheid. Op mijn rug word ik benauwd, op mijn zij vindt de baby niet fijn. Maarja, heeft ie toch pech :roflmao: (soms denk ik dat ik hem plet).

Verder wil ik deze week écht aan de bevaltas beginnen. Qua huis schiet het goed op. Nog wel her en der wat afmaken en wegwerken enzo maar verhuisklusjes doe je altijd gefaseerd :)
    Dinsdag komt het kledingrek vd babykamer en dan kan ik de kleertjes (schoon!) ophangen en wil deze week ook het bedje opmaken. Dan is de kamer klaar! :D

Deze week komt ook de nieuwe boekenkast en volgende week eettafel. Daarna is alles wel zon beetje af :roflmao:. De tuin moet nog wel gedaan worden, dat wel.

Verder verveel ik me nu. Ik kan niet slapen! :confused:

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en morgen krijg ik de groei-/liggingsecho. Omdat ik ben overgestapt qua vk natuurlijk wil ze graag een groeiecho.
    Kan ik ons ventje weer even zien :thumup:. Hopelijk is hij al lekker goed ingedaald. Vast in het bekken zit ie vlgns mij nog niet.
    Schatten ze bij een liggingsecho normaal ook het geboortegewicht?

Oceanna vindt dit leuk.
  20. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

@Florina balen dat het niet aanslaat! En dat je er ook nog eens beroerd van wordt. Je neemt dus ook 2 gram per dag? Ik heb 1 pilletje van 2 gram. Moet die elke ochtend nemen, maar zit te denken om ze om de dag te nemen. Rest uit voeding te halen. Ik word er trouwens niet misselijk van.
    Heb wel het idee dat het langzaam aan een beetje z'n werk doet. De hartkloppingen zijn iets minder en de zweetaanvallen ook. Nog steeds wel moe en snel buiten adem, maar het heeft natuurlijk even tijd nodig.

En dan heb je er ook nog zwangerschapsdiabetes bij. Het zit ook niet helemaal mee zo te zien. Je hebt het wel goed onder controle?

Nou, mijn nesteldrang, en zwangere hersenen, heeft me weer geld gekost :rolleyes: ging zaterdag de bankhoezen wassen, maar heb waarschijnlijk wat uit een verkeerd potje erbij gestopt. Had een beetje haast, dus bij de laatste paar minuten de wasmachine uitgezet. Was natuurlijk kleddernat. Maar even in de droger gedaan zodat het ergste nat eraf is. Haal ik het er 's Avonds uit, is het helemaal verkleurd en gescheurd :eek:
    Gelukkig vandaag via marktplaats een zelfde hoes gevonden. Moest echt dezelfde hebben, omdat de andere bank ook die hoes heeft. Als het goed is, dinsdag weer als nieuw :D

Schoonmaakster klinkt inderdaad wel aantrekkelijk. Zeker fijn als je die weken nog werkt.
    Ik heb er juist 1 nodig voor na die tijd, zodat het lekker opgeruimd blijft ;)

@Louloute is dat normaal in FR dat je 3 dagen in het ziekenhuis blijft? Ergens wel fijn, maar zou toch wel graag naar huis willen gaan :)

@Noortje88 sterkte! :( zo rottig om ook nog je poezenmaatje te verliezen. Juist nu.

Noortje88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina