@Fizz gefeliciteerd !!! @Oceanna dat is fijn! Iig een datum waar je nu naar toe kan leven! Hier wat drukke dagen voor de boeg, komen net van de Ikea terug...morgen gaan we naar een maisdoolhof met dochter en controle bij de verloskundige.. en woensdag gaan we naar Duinrell Alhoewel dochter zich goed kan vermaken vind ik het leuk om toch wat uitjes te doen... maar ik zal donderdag wel kapot zijn Heb ook veel harde buiken, geen eetlust en slaap slecht... echt aftellen nu...
@Oceanna fijn dat alles weer goed was (en ook je bloeddruk). Dat geeft toch wat meer rust denk ik zo.. @Louloute ook lekker bezig vandaag. Ik herken het wel. 'Gewoon stilzitten' voelt zo stom en onzinnig, al moet ik van mezelf tussendoor ook gewoon voldoende rusten. Ik merk momenteel dat ik het - zeker na de verhuizing - echt nodig heb. Al scheelt het wel dat ik niet meer werk nu (mijn verlof begint officieel over een week, ik zit nog in mijn 2,5 week vakantie). Ook ik erger me dus aan elk vlekje, stofje etc. @ryanne1989 wat merk je dan? Echt rugpijn? Als ik teveel buk krijg ik zelf idd ook last van mijn onderrug, maar ook meer richting bovenbil.. Bekken denk ik!
@Nina Sanders Ik merk het vooral in mijn buik. Deze wordt dan steeds sneller hard als ik ook maar even buk. Ik moet echt afkloppen wat betreft rugpijn, dit heb ik eindelijk nog niet gehad. Stilzitten is niet mijn hobby hoor vind het ook erg moeilijk dus doe wel kleine klusjes als de was etc. Ik heb voor mijn verlof idd alle grotere dingen al wel gedaan.
Vandaag 40 weken (jeeee!!) dus ik hoop snel met babynieuws te kunnen komen (maar iets in mij zegt dat deze dame nog even op zich gaat laten wachten...). Vandaag nog 3 uur door Ikea gelopen en geen enkel teken van baby, maar t kan natuurlijk ook opeens snel gaan. Voedingskussen heb ik de hoek in gesmeten met 30 weken en slapen doe ik ook amper. Maar ach, kan ik vast wennen Verder; t gaat wel iets beter emotioneel gezien na t overlijden van oma en poes. T is nu vooral stil in huis door t gemis van poezebeest en een gek idee om niet iedere week even langs oma te gaan. Zal nog even tijd nodig hebben om te wennen. Maar goed; dat rouwproces begint dus net vorm te krijgen, krijg ik vanochtend bericht dat ook mijn opa aan de morfine gaat en waarschijnlijk niet lang meer heeft. Pfffff.... Tijd dat onze kleine meid zich aandient en hopelijk voor vrolijkheid gaat zorgen...
@Noortje88 gatver je blijft wel hangen in afscheid nemen! Laat die kleine maar komen! @ryanne1989 altijd veel bezig met huishouden? Of gewoon in het dagelijks leven druk? @kwebbels jij bent nog lekker in de weer! Duinrell nog nooit geweest maar lijkt me zo leuk! @Oceanna fijn dat er nu een datum vast staat! Ik ben even bezig met de vluchtkoffer maar heb totaal geen idee wat ik erin moet stoppen aan kleren voor naar huis. Jullie iets speciaals of gewoon eigen kleding? En zit hier erg te twijfelen. Nu alleen maatje 56 erin gestopt, maar wat als deze wel 50 aan kan. Dan verzuipt ze in 56. Dus misschien toch nog een setje 50?
Nou ik dans mij rot, maar die weeen dansjes werken tot nu toe niet echt . Zou graaaaag willen dat het wel zo was. Wil zo graag ons kleine meisje zien. Morgen word ik als het goed is gestript, ben benieuwd of dat wat gaat uithalen. Naja ben sowieso benieuwd of het überhaupt kan. Misschien heb ik wel helemaal geen ontsluiting ofzo. Als het goed is gaan we morgen ook een afspraak maken voor het ziekenhuis om te checken of alles nog goed is met de kleine. Stiekem hoop ik dat ik vannacht ga bevallen, maar heb er een hard hoofd in hoor. Deze dame zit prima waar ze zit. Fijn dat het met iedereen redelijk goed gaat. Hopelijk hebben we snel allemaal onze baby's. Kunnen we nog even genieten van de zomer.
@cbss , pff je geduld wordt zo wel op de proef gesteld. Ik duim heel hard dat het strippen morgen doorgaat en alles in werking zet. Succes! @flowertje36 , ik heb een lekkere joggingbroek in de koffer gestopt en 2 zwangerschapshirtjes. Na mijn eerste bevalling ben ik lekker in joggingbroek naar huis gegaan en in het ziekenhuis zelf had ik gewoon een pyjamabroek aan. Ik zou gaan voor iets dat niet te erg knelt in je buik want je organen gaan straks lekker dansen als ze de ruimte weer hebben haha. Dan is iets dat lekker ruim om je buik zit wel prettig. Ik heb zelf geen maatje 50 in de koffer. Bij de vorige 2 ook eerste pakje maat 56. Ja, het zit dan lekker ruim maar dat heeft ook wel iets schattigs. Vind het zo zonde als je setjes hebt die niet passen en ze groeien er binnen no time uit. @Noortje88 , wat naar meid... Het volgt elkaar wel op zo... Heel veel sterkte en laat de kleine maar gauw komen. Een beetje vrolijkheid en nieuw leven kunnen jullie nu wel gebruiken.. @Oceanna , fijn dat het eind nu echt in zicht is! Is het een beetje te behappen periode, die je nu dan nog moet? @kwebbels , wauw respect voor jou hoor en alle dingen die je nog onderneemt! Ik kan me er niet eens toe zetten om naar de speeltuin te gaan met de kids.. Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat dat me bij mijn vorige 2 zwangerschappen een stuk beter af ging.. Nu met 2 kleintjes en een lichaam dat niet meer mee wil werken is het gewoon lastiger. Geniet er maar lekker van en let wel op jezelf! @Fizz , van harte gefeliciteerd! Een jaar is echt een mijlpaal! Wat leuk dat je kids zo dicht op elkaar zitten, al zal dat ook wel pittig zijn nu. Nou ik ga hier niet meer enthousiast roepen hoe fit ik me voel want nog geen 2 uur later schoot het er weer in en nu loop ik alweer de halve dag kreupel te zijn.. Word er gewoon zo moet van dat alles zoveel energie kost. Ik zie gewoon op tegen een luier verschonen en wanneer mijn oudste even dwars is heb ik de energie eigenlijk niet om de strijd aan te gaan. Gelukkig zijn de kids vandaag echt onwijs lief en heerlijk samen aan het spelen en mijn man komt alweer bijna thuis. Ik geef ook teveel toe aan de nesteldrang. Toch weer vaatwasser staan uit en inruimen, was opgevouwen en opgeborgen, huis wat aan kant gemaakt, konijntjes gevoerd en kan niet tegen rommel dus loop steeds op te ruimen. Het wordt tijd voor de kraamweek, zodat ik het even lekker een paar dagen aan anderen over kan laten haha!
@Noortje88 Gelukkig lukt het een beetje om weer op te krabbelen, maar zal idd nog wel even duren. Jullie kleine meisje gaat dan zeker wel weer wat vrolijkheid brengen, heb je nu ook wel verdient! @flowertje36 Normaal doe ik altijd wel erg veel in het huishouden naast dat ik normaal 4 dagen werk en vaak 2-3x per week sport. Dus nu af en toe stofzuigen en de was doen is idd wel ff wennen. Ik heb voor terug naar huis een jogginbroek en wat losser shirt van voor de zwangerschap. Mocht ik langer moeten blijven dan moet mijn man nog maar wat meer meenemen van huis. Ik heb voor de kleine een zakje met een setje maat 50 en een zakje met een setje maat 56 mee. Bij langer blijven geld hier hetzelfde, kan hij meenemen in de maat die nodig is. @cbss ik zal duimen dat het snel begint! Hoop her voor je. @Aagj herkenbaar probleem al heb ik gelukkig nog geen andere kinderen lopen. Probeer je rust te nemen!!
ik heb 1 setje 50, 1 setje 56 en 1 setje 50/56 weet nog niet wat hij aankrijgt als eerste. voor mezelf heb ik een capri legging in de tas zitten. lekker katoen en niet te warm. verder gewoon een hemd en een lang shirt zonder mouwen. @Noortje88 het schiet bij jou ook niet op. veel sterkte de komende tijd. hopelijk komt jullie kleintje snel. @cbss laat de kleine maar lekker komen. ik duim voor je mee. @Aagj balen dat het niet lekker gaat. ik wordt 8-8 ingeleid dus nog een weekje geduld. staat voorlopig ingepland als inleiden met een ballon maar er wordt die maandag door de gyn gekeken of een ballon nodig is of niet.
Ik kan het niet bij houden hier hoor @Oceanna fijn dat je een datum hebt! @Nina Sanders fijn dat de controle goed was. Aan alle bevallen dames: gefeliciteerd! Voedingskussen Ik wilde m voor in bed, maar na 100x draaien per nacht, ligt ie nu op de bank. Heerlijk die steun in mn rug en kan er lekker in hangen Hier alles in orde. Alles is nu af en in huis alleen nog een naam en een geboorte kaartje
Ik heb ons kindje zn 1e pakje in maat 56. Dit omdat wij beide lang zijn. Heb wel kleren genoeg in maat 50 mocht het nodig zijn.
Bleeeghhh weer veel harde buiken vanavond, een zeer beweeglijke baby en rugpijn... gelukkig heb ik vanmiddag wel even een uurtje kunnen slapen!
Spannend @Oceanna dat er nu een einddatum in zicht is. Nog even lekker aanrommelen en dan is het zover. @Nina Sanders , harde buiken passen inderdaad wel een beetje bij een bewegelijke baby, maar fijn is het niet! Wel lekker dat je in de middag nog even hebt kunnen slapen. Hier is het heerlijk rustig (letterlijk, de kids zijn net opgehaald door opa en oma). Nog totaal geen tekenen van een beginnende bevalling. Stiekem wel jammer, ik ben echt mega ongeduldig, erger dan bij mijn vorige 2. Aan de andere kant ga ik er volledig vanuit dat het zeker nog 2 weken duurt. Gisteravond voor het eerst wat regelmatige en iets pijnlijke harde buiken, hopelijk alvast wat voorwerk. Nu weer een rustige buik met een meisje dat lekker wat heen en weer beweegt.
@Oceanna oh Haha ik heb er nooit wat over gehoord van m'n verloskundige vandaar... hopen dat deze baby ook lekker snel komt net als je dochter en de inleiding niet nodig zal zijn @kwebbels dankje! @Noortje88 wat heftig eerst je oma verliezen en dan je dierenvriendje sterkte! Hoop dat de kleine snel komt en jullie weer kunnen gaan genieten. @Aagj dankje! Ja ben heel benieuwd hoe dat straks gaat met twee kleine kindjes Kleertjes Ik neem een pakje 50 en 56 mee gewoon voor de zekerheid
39 weken dansje!! Spannend allemaal zeg! Ben benieuwd wie eerst is! Ik ben er ook wel klaar voor! Pff.. mijn energie wordt met de dag minder! Vandaag een dagje met zoontje, en morgen en donderdag gaat hij naar het kdv. Vanaf vrijdag is het kdv gesloten! Hopelijk voor die tijd een baby! Maar ik zie het somber in! Heb het gevoel dat deze nog lekker lang blijft zitten.. ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ben er zo klaar mee! Ben ook zo benieuwd of er al iets van ontsluiting is.. mijn moeder komt zo nog even, gaan we het huis nog even schoonmaken. Ik kan me er niet toe zetten. Terwijl ik juist heeeeel schoon ben..
@exciting , wel lekker dat je moeder even komt helpen. Het geeft vaak wel even energie wanneer je het samen kunt doen. Succes. En logisch dat je er klaar mee bent. Hoe dichter je bij de eindstreep komt, hoe ongeduldiger, nieuwsgieriger en je wilt je lijf ook wel eens terug. @Fizz , dat gaat vast goedkomen. Er zit bij mij 19 maanden tussen, dus iets meer dan bij jou straks. Maar nu mijn jongste 1,5 is zijn ze zo ontzettend leuk samen. Ze hebben echt zoveel aan elkaar. Heerlijk vind ik het! En je zit toch al volop in de luiers, flesjes, speentjes enzo. Was de keuze bij jullie bewust of niet? En als je dat een vervelende vraag vindt moet je het eerlijk zeggen hoor. Kan me namelijk voorstellen dat je die vraag wel vaker krijgt. Ik kreeg de vraag ook nu met een derde, of het wel gepland was.
@exciting Heel begrijpelijk dat je er klaar mee bent. Fijn dat je moeder je komt helpen! @Aagj Hopelijk wordt er flink wat voorwerk verricht daarbinnen!! Kan je me ongeduld goed voorstellen. Lastig he, die laatste weken... Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Nou hier is het allemaal een grote achtbaan van emoties. Opa is vannacht overleden. Moet zeggen dat ik er wel vrede mee heb omdat hij erg veel pijn had, maar in combinatie met oma en poes vind ik het toch wel veel allemaal. Logisch natuurlijk ook... Net even bij de vk mn hart gelucht. We hebben besproken dat het met alle onrust wel fijn is als er een plan komt tav de bevalling. Dus nu word ik aanstaande donderdag gestript met 40+3 en dat kunnen we dan eventueel komend weekend herhalen indien nodig. Maar mocht ik morgen al enorme kriebels krijgen, dan zou ze morgen al langskomen. Mocht baby er maandag nog niet zijn dan mag ik vrijwel meteen ingeleid worden als ik dat zou willen. Ik weet niet of ik dat wil, maar het idee dat ik de keuze heb en dat er wordt meegewerkt is wel erg fijn. Ondertussen hopen we uiteraard dat het een dezer dagen natuurlijk op gang komt, maar beebs lijkt het wel erg naar haar zin te hebben daarbinnen