De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Is het niet verstandig om gelijk te bellen? Of mag het zo lang na bloeden?

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hai allen, nog een paar uurtjes te vroeg! Maar kijk al 15 weken af en toe mee :) Met idee ooit kom ik hier. En eindelijk is het moment daar! Hopelijk vinden jullie het leuk als ik ook aan sluit:D

Morgen eindelijk 30 weken en echt aan het aftellen! Ik ben erg ongeduldig:rolleyes:

Volgens mij is er ook net een kersverse mama! Gefeliciteerd!

Florina, Oceanna, Toverbal en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. flowertje36

Leuk dat je je bij de groep voegt!
    Je hebt aardig wat moeten doorstaan als ik even naar je handtekening mag kijken.
    Ik heb ook de dagen uitgekeken om hier te mogen kletsen en morgen alweer 37 weken!

Ladylola vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ryanne1989 meid zou je niet gelijk bellen? Of zou dat niet nodig zijn? Wat een spanning! Ben benieuwd hoe het met je gaat.

@Ladylola welkom!

Ladylola vindt dit leuk.
  5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Dank jullie :)

@flowertje36 het is ons jammer genoeg beide keren niet cadeau gegeven idd. Dus ik ben wat ongeduldig voor het eindresultaat :p
    Spannend voor jou echt de laatste loodjes! Zal wel pittig zijn met nog een mannetje van 1.5 om je heen?

Ryanne ik heb even gemist hoe het kan zijn dat je bloed. Maar bel liever met dit soort dingen teveel dan te weinig.

6. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ladylola vindt dit leuk.
  7. flowertje36

Ja dat is best pittig. Zo makkelijk als ik er bij de tweede doorheen ging zo moeilijk is het nu.
    Mijn zoon loopt ook nog niet dus dat is ook lastig en veel til werk.

We hebben hier weer een leuke nacht. Eerst wakker liggen van mijn man die om 3 uur een x in bed stapt. Dan niet kunnen slapen van een mug. Val je eindelijk bijna in slaap word me zoon in paniek wakker van ik denk een droom. Hopelijk zo nog even 2 uurtjes slaap.

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ohjee ja je nachten van de laatste weken zijn altijd zo pittig. Heb mijn vent toen bij mijn dochter gezegd slaap maar op de bank als je het laat maakt. Hij snurkte toen ook nog heel heftig, is nu gelukkig niet meer, alleen met een stuk in ze reet ;)

Mijn dochter was ook niet zo vlot met lopen. Een voordeel heeft het wel. Als hij straks gaat lopen, is het wel een gehoorzaam mannetje en zal hij niet terwijl je met de wagen wandelt, alle kanten opschieten.

Vraagje, voelen jullie je kleintjes heel veel bewegen? Hier voel ik der wel, maar tis echt een rustig kindje. Ze beweegt niet heel hard ook. Ben straks wel benieuwd wat dat betekend voor als ze eruit komt :)

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier voel ik altijd veel beweging @Ladylola al merk ik wel dat ik de afgelopen tijd, wanneer ik zelf erg druk ben (geweest), dat ik de kleine ook wat minder uitbundig voel. Maar soms probeer ik dan contact te maken en het rustiger aan te doen en dan meldt ie zich weer! :)

@flowertje36 ahhh een mug. Zo vervelend. Hier ook last van en ook gestoken :rolleyes:!

Wat gaan jullie vandaag doen dames?

Hier heb ik het onszelf gemakkelijk gemaakt door de boodschappen te bestellen! ;) Scheelt weer tijd en het is echt wel handig!

En mijn banner is vandaag versprongen naar het laatste plaatje! :D

Ladylola vindt dit leuk.
  10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @Noortje88 gefeliciteerd meid. Lekker genieten met je gezin.

@flowertje36 balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb eindelijk weer een paar nachten beter geslapen.
    Balen dat je zoontje nog niet wilt gaan lopen. Mijn dochter nu sinds 3 weken ineens. Echt een paar dagen voordat ze 16 maanden werd ging ze ineens zelf lopen.

@Ladylola welkom gezellig mee kletsen.

Ladylola vindt dit leuk.
  11. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Gefeliciteerd @Noortje88!

@Ladylola welkom! En ik voelde de kleine meid ook heel lang heel weinig. Zeker vanaf een week of 30 voelde ik alleen maar schuiven en keren en geen echte schoppen. Soms moest ik echt porren om te checken of er nog beweging inzat. Sowieso een rustig meisje denk ik :) mijn dochter deed af en toe echt pijn! En die parkeerde gerust een voetje tussen m'n ribben zodat ik niks meer kon. Deze niet. Nu sinds ik deze week verlof heb, voel ik haar wel stuk duidelijker.
    Spannend hè, de laatste 10 weken! Ik zit helaas al weer aan het eind :)

@Louloute al weer een beetje opgeknapt?
    Hier hebben we wel regen en 20 graden o_O ruilen?:p

Vanacht wel weer redelijk geslapen. Was kapot om een uur of 10, dus vrij vroeg er in. Was vanmorgen wel even wakker rond 6 a 7 uur en ik had echt zin om naar beneden te gaan en te soppen :confused: dus na een heftige innerlijke discussie toch maar blijven liggen :D

Zo even lekker een vers ontbijtje halen en dan kunnen we er weer tegenaan!

Ladylola vindt dit leuk.
  12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Mag ik me ook alvast melden? lees al zo lang mee :)
    Ik ben voor zover nu berekend maandag 30 weken. Wel is het zo dat we er pas bij 18 weken achter kwamen dat ik zwanger was, en daardoor nooit een officiële termijn echo heb gehad. Bij 20 weken wel gemeten, maar schijnt dat de 12 weken echo alleen maar echt precies is omdat dan de baby nog in een beeld kan.
    Nu hebben we maandag een nieuwe groeiecho om evt de uitgerekende datum nog aan te passen.

We hebben dus al 2 jongentjes, en nu zwanger van de 3e, was even wennen maar nu zeer gepland! Krijg weer een geplande keizersnee, dus wat dat betreft zit ik al in de laatste 10 weken..

Zal proberen me "stil"te houden tot maandag, tot ik echt 30 weken ben, maar er wordt hier zo gezellig veel gekletst..

Florina, Louloute, Ladylola en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. flowertje36

@2012mama klets lekker mee. Ik was ook iets eerder hoor!
    Dat is dan wel even schikken met 18 weken. Ging je naar de echo met de gedachte net pas zwanger te zijn?

@Ladylola ook een latertje met lopen dus. Ik heb een duowagen aangeschaft, omdat ik geen twee kindjes in de auto kan hebben. Dus zou veel lopend moeten doen.
    Qua bewegingen heb ik soms het idee dat ze door me buik heen prikt. Wat kan ze me zeer doen. Totaal niet gewend bij mijn zoon had ik placenta aan de voorkant.

@Mutsefruts88 dat soppen :roflmao: goed dat je bent blijven liggen.

@Nina Sanders dat is ons uitstapje vaak op zaterdag boodschappen doen. Vind dat heerlijk dus online zou voor mij niks zijn..
    Vanmiddag nog even met me schoonzus naar prenatal nieuwe collectie shoppen.

Oceanna vindt dit leuk.
  14. flowertje36

Oh en doet 37 weken dansje :p

Florina, Louloute en Oceanna vinden dit leuk.
  15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik hou het bijna niet bij haha

Box: die komt hier pas laat te staan, vind het ook een sta in de weg ding

Geboortekaartjes: Ik heb zelf wat ontwerpen gemaakt en we versturen rond de 50 kaarten.
    Het word een tag kaartje, twee losse kaartjes verboden met een koordje.

@XmoonlightX Gefeliciteerd, lekker genieten!

@mmmrolmops Gefeliciteerd!

Hik: Mijn andere twee kids hadden heel vaak de hik, deze baby niet heb het 1x gemerkt.

@ryanne1989 wat balen zeg! Had je geen jeuk ofzo? Ik denk dat ik er ook eentje heb maar ik heb geen jeuk Ofzo :oops:

@Esmy echt balen zeg.. hoe gaat t nu met je?

Flessen uitkoken: Ik heb twee flesjes maar die worden pas uitgekookt op t moment dat we ze nodig hebben.
    Vorige keer had ik ze al uitgekookt maar hebben we de fles pas na 5 maanden gebruikt dus toen kon t nog een keer.. lag zo lang te verstoffen haha
    Nu zullen we t denk ik wel eerder gebruiken want de kids willen natuurlijk maar al te graag een flesje geven!

Scheren: lukt nog aardig haha

@flower11 jeej 37w dansje! Laat de baby maar komen haha

@Nina Sanders Hoe gaat t met de harde buiken? Nog veel last?
    Hier nemen ze ook weer toe maar t straalt steeds uit naar mijn liezen en rug.

Nou verder weet ik het niet zo goed meer :oops:
    Hier gaat het wel zijn gangetje, ik merk wel dat ik wat meer klachten begin te krijgen, niet zo vreemd ook natuurlijk met een kleuter en peuter erbij, het huishouden, sociaal leven ect.

Ben ook snel geirriteerd terwijl ik meestal juist de vrolijke zelf ben... de kids zijn ook niet mega lief tegen elkaar. Zijn normaal natuurlijk niet continu samen maar nu door de vakantie wel haha.
    Gelukkig is mijn man nog ff ruim een week vrij!

Hier nog even mijn buik haha

Bijgevoegde bestanden:

Ladylola en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

gezellig nieuwe dames! Welkom!!

@Ladylola hier een heel drukke baby maar sinds een week wat rust in de buik... er is ook voor mijn gevoel écht geen plek meer om nog te bewegen haha...

@flowertje36 yes, 37 weken!! Wat een rotnacht zeg... hopelijk kan je vandaag wat rust pakken.

@2012mama dat is nog eens een verrassing!! Voel je je verder goed?

@ryanne1989 hoe gaat het nu?

Hier een rustige dag voor de boeg... boodschappen misschien maar die doet mannetje eigenlijk sinds een week of drie... heerlijke vent heb ik toch... al begint hij het wachten ook zat te worden hihi...

Gister had ik een uur lang flinke kramp in mn bovenbuik, doortrekkend naar beneden en rug, moest het echt wegzuchten... ieder kwartier ong. Vanacht ook wat krampen maar nu niks meer :( wie weet wat voorwerk??

17. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Oh en een 39 weken dansje :cool:

Louloute vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Donutlover leuke foto!

Met de harde buiken gaat het op zich goed (niet meer continu achterelkaar) maar ze komen wel nog steeds vaak gedurende de dag op zetten. Straalt ook wat uit naar mijn rug. Merk dat wanneer ik lang zit, ik daar ook weer stijf van word en dus bij het opstaan echt wel last heb van mijn rug/bilstreek. Verder gaat het prima. Buik zit wel echt in de weg haha! Begin volgens mij met mijn krappe 160 cm echt een beetje te waggelen... buik zit ook (al weken!) érg laag!

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Van boven naar beneden is volgens mij inderdaad alleen maar voorwerk. Wel heel erg vervelend. Echte weeën gaan van beneden naar boven. Persweeën zijn dan weer wel van boven naar beneden.;)

@2012mama welkom

20. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Sorry dames, beetje trage reactie, maar ik heb echt absurt goed geslapen :eek:
    Ben om 10 uur naar bed gegaan en werd om 9 uur weer wakker (oke, 2x wezen plassen maar dat is echt weinig en daarna snel weer in slaap).
    Het bloedverlies hoorde er wel iets bij omdat de gyn de boel had aangeraakt en er toen best veel bloed vrij kwam, dat wondje zou niet binnen 2 tellen weer dicht zijn.
    Maar, de harde buiken en het bloedverlies zijn tot nu toe zo goed als weg (dat is natuurlijk bij mij geen garantie voor de rest van de dag;)). Wel wat meer jeuk downunder maar dat kon een bijwerking zijn van de tablet tegen de schimmel. Had hiervoor helemaal geen last van jeuk, terwijl de gyn zei dat het een beste schimmelinfectie was :$ Schaam schaam...

@Nina Sanders Ach dat waggelen hoort er bij toch? ;) Heb er zelf ook last van, ben ook niet zo groot. Maar gelukkig worden de harde buiken minder doordat je ook wat minder doet nu.

@kwebbels Jammer dat het weer gestopt is, hopelijk duurt het niet lang meer!

@2012mama Welkom! Wat zal dat even een verassing zijn geweest als je het niet verwacht. Maar wel leuk denk ik! mijn droom is ook wel 3 kindertjes, mijn man is alleen nog niet helemaal overtuigd :roflmao: Ach eerst maar eens 1. Krijg je een geplande keizersnede i.v.m. de vorige 2 bevallingen?

@Mutsefruts88 haha leuk die nesteldrang, succes vandaag!

@Ladylola Ook welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Hier wisselen de bewegingen. Gisteren was het heel erg en vanmorgen moest ik echt even gaan liggen om te kijken of ik wat voelde. Maar dat had ik de vorige keer na zo'n super nacht ook, dan moet de baby ook even wakker worden denk ik :p

Ik ben weer achter de computer gekropen, kijken of ik het fotoalbum van de wintersport klaar kan krijgen deze week.
    Mijn man heeft bedacht dat hij nog 'even' een nieuwe blokhut in de tuin wil zetten... Nouja, niet heel erg als hij daar tussendoor mee moet stoppen als er wat is. Geeft alleen zo'n troepo_O

Ik had nog even opgezocht wat ik dacht gelezen te hebben over de dr. Browns fles, dit is wat ik vond, vandaar mijn twijfel:De flessen en spenen kunnen gesteriliseerd worden met een daarvoor bestemd sterilisatiemiddel of met behulp van GEKOOKT water. LET OP: géén KOKEND water! De fles en de onderdelen zijn niet geschikt voor het klassieke uitkoken. Dit kan leiden tot vervorming.

Dus dat doe ik dan maar op deze manier en die van Avent kook ik wel echt uit. Ik heb eerst deze 2 om te kijken welke bevalt, kan altijd mijn man meer laten halen. Hoewel we van Avent een hele startset hebben gekregen van mijn nicht, die uiteindelijk ook voor de dr. Browns is gegaan. Dus als de beeb het daar goed op doet is dat een stuk goedkoper ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina