De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @Noortje88 , van harte gefeliciteerd, wat fijn dat het strippen zijn werk gedaan heeft! En nu genieten!

@cbss , wat balen zeg dat de poging tot strippen niks is geworden... Hopelijk duurt het niet lang meer allemaal...

@Mutsefruts88 , wat vervelend van die beknelde zenuw. Wel fijn om een verklaring voor de pijn en uitval te hebben.

@Esmy , wat naar die pijn.. Lijkt me een lastige keuze, vooral als inleiding je voorkeur niet heeft maar de pijn ook niet echt meer te doen is. Hopelijk komt de kleine snel uit zichzelf.

@ryanne1989 , wat naar zeg, van je baarmoedermond en het bloeden. Wel fijn dat het nu een stuk minder lijkt. Hopelijk blijft dat in de loop van de dag zo. En die schimmelinfectie is niks om je voor te schamen, kan me zo voorstellen dat als het bloed enzo je daar gewoon een stuk gevoeliger voor bent. Hoop dat je snel van de jeuk af bent!

@exciting , hoe is het nu? Leuke avond gehad?

@Toverbal , wat vervelend dat je zo ontzettend slecht slaapt. Misschien is slaapmedicatie niet zo'n slecht idee. Een paar meiden hier hebben er volgens mij goede ervaringen mee. Even goed bijtanken.

@Louloute , dat is ook zwaar! Voorweeeën en dan de warmte. Ik ben ook zo blij dat de verwachtingen hier de komende dagen zacht zijn want die warmte moet ik nu echt niet aan denken. Laat eerst de kleine maar komen haha.

Welkom @Ladylola ! Gezellig dat je mee komt kletsen!
    Bewegingen voel ik hier wel, maar ik heb de placenta achter en voel dus alles. Maar ik merk wel dat ze minder ruimte krijgt en langere periodes rustig is. Maar ze maakt er zo nu en dan ook een (vrij pijnlijk) feestje van daarbinnen haha.

@flowertje36 , geen fijne nacht dus. Vandaag wat mogelijkheden om bij te tanken?

@Nina Sanders , heerlijk he dat je de boodschappen kan bestellen. Kost een hoop minder moeite dan naar de winkel gaan.

@2012mama , welkom! En gewoon lekker meekletsen hoor, die laatste 10 weken moet je niet te letterlijk nemen. We weten toch nooit wanneer een kleintje precies komt! Wat een verrassing dan, met 18 weken!

@Donutlover , mooie buik! En herkenbaar, dat gedrag van de kindjes. Hier een peuter en dreumes die volgens mij erg aanvoelen dat er een kleintje komt en dat mama niet heel lekker meer in haar vel zit. En dat uitten ze door elkaar in de weg te zitten en lekker dwars te doen af en toe. Dat is pittig!

@kwebbels , klinkt als voorwerk. Hopelijk zet het snel door, spannend zeg!

Box
    Die staat hier al een hele lange tijd, al vanaf de 20 weken geloof ik haha. We hadden er eentje overgenomen via marktplaats want onze vorige box kon echt geen ronde meer mee. En toen stonden de onderdelen beneden in de gang, met het plan ze naar zolder te brengen. En toen dachten we, waarom niet lekker meteen in elkaar zetten. Hij staat hier niet in de weg en de kids kunnen lekker aan het idee van een baby wennen.

Down under
    Ja ik hou het bij, op de tast. Verder boeit het me niet zo heel veel want ik denk dat een vk of gyn niet eens meer kijkt naar haar of geen haar. Vind het zelf gewoon een fijn idee als het netjes is. Maar hoe het er precies bij staat, geen idee haha.

Flessen uitkoken
    Hier nog niet eens flessen in huis. Ja, die van mijn zoon maar ik vind het fris om voor de kleine nieuwe flessen te kopen. Ik ga rond de 5 weken weer met flesjes oefenen dus het heeft ook nog geen haast.

Gisteren is mijn moeder langs geweest en hebben we de kinderwagen omgezet. De wagenbak zit er weer op, zo schattig! Ben benieuwd hoe dat straks gaat. We hebben geen duowagen. Mijn jongste loopt al wel en de oudste houdt het ook wel langere tijd vol. Ook hebben we een meerijdplankje op de wagen. We hebben ook een fijne bolderkar staan dus dat komt vast goed.

Ik ben klaar voor de komst van de kleine maar hoop stiekem dat ze nog even een weekje blijft zitten. Komende week zijn de mensen van wie ik de meeste hulp krijg allemaal aan het werk. De week erna zijn mijn ouders lekker de hele week vrij dus het zou ideaal zijn als ze volgend weekend ergens komt. Maar goed, dat valt niet te plannen. Voorlopig is het hier wel heel erg rustig. Amper harde buiken, weinig kwaaltjes dus we genieten er nog even lekker van!
    Gisteren wel voor de zekerheid een matrasbeschermer op het matras gelegd. Bij de vorige 2 geen spontaan gebroken vliezen maar ergens ben ik er dit keer wel bang voor. Mijn man zei gisteren dat als mijn vliezen dan midden in de nacht zouden breken, we niet eens terug het bed in zouden kunnen. Daar had hij wel gelijk in... Maar bah wat vreselijk dat plastic ding. Kraakt bij elke beweging en is zo warm! We hebben in principe ook een waterafstotende molton maar de vk gaf aan dat die meestal niet genoeg zijn bij een vloedgolf aan vruchtwater.

2. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Aagj jaa precies! Denk dat het een combi van is.
    Ze hebben t echt wel in de gaten vooral de oudste natuurlijk maar de jongste ook wel die vinden we regelmatig in de babykamer haha en wilt altijd mijn buik even zien

Oceanna vindt dit leuk.
  3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Aagj hier ook 1 nacht dat zeiltje erop gehad en wat een drama. Gelijk weer er onder uit getrokken. Hopelijk begint het hier gewoon met weeën :rolleyes:

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wauw wat een gezellige kwebbels hier, kan merken dat er veel verlof hebben ;) heerlijk!

Ben aan het werk. Kijk nu via mijn mobiel, heb helaas niet alles kunnen onthouden wat iedereen heeft geschreven.

Donut en ik kennen elkaar al 5 jaar vanwege onze dochters :)

Dank jullie verwelkoming! Ik lees dat sommigen nog geduld hebben! Wauw heel knap hoor als je echt na 37 weken bent. Ben zo ongeduldig :rolleyes:

Flowertje je zegt dat je geen 2 kinderen kwijt dan in de auto? Is je auto zo klein? Duo wagen is denk wel handig als je eerste nog niet zo oud is. Komende 2 jaar is wel fijn hoor dat ze nog kunnen zitten met lange stukken lopen.

Betreft voelen:
    Grappig hoe het bij iedereen zo anders is. We gaan het meemaken wat voor type kids er dan uit komen :D

Box zal ik in september schilderen en dan ook nieuwe boxbekleding gaan kopen. Ben nog in twijfel welke ik wil.

Geboortekaartje net mee bezig. Ben bezig met thebirdsandthebees. Zullen 50 kaartjes afnemen.

Anderen al expliciet idee voor na de geboorte? Hier word het een kraamborrel....met de nadruk op borrel:p tis meteen duidelijk wat ik erg mis:roflmao:

Oceanna vindt dit leuk.
  5. flowertje36

@Ladylola wat voor werk doe je precies?
    Ik heb een cabrio met op de achterbank alleen heupgordel. Gezinsauto is wel een station.

Hier gewoon kraamvisite, maar niet meer in de avond. Hebben we bij mijn zoon wel gedaan en ook meerdere avonden achter elkaar. Maar nu gewoon overdag in de kraamweek of overdag in het weekend. Wordt straks naar het eten al druk zat met de baby en mijn zoon in bad en bed.

Oceanna vindt dit leuk.
  6. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

@Aagje fijn dat je zo nog lekker kan genieten! Lijkt me pittig met 2 kleintjes die nog rondlopen!

Hier ook een dag of 4 zo n matje vanuit het kraampakket op t bed gelegd maar wat een rotnachten heb ik toen gehad!! Mn hele lakens begonnen te schuiven pfff.. ik heb er een waterdichte molton onder liggen en dan maar hopen dat het overdag begint

@Ladylola mijn voorkeur heeft een kraamborrel. Vriend wil dit liever niet dus we gaan gewoon voor kraamvisite. Ben bang dat de hele familie (inclusief oud ooms en tantes en nichten en neven etc) allemaal langs willen komen. Partner denkt vooralsnog dat dat mee gaat vallen haha. We shall see. Weet iig wel dat we na de geboorte eerst een dagdeel oid voor onszelf willen. Bij de geboorte van mijn dochter stonden er al mensen in het ziekenhuis (zonder ons overleg) en toen ik 5 minuten thuis was stond de hele familie er ( hebben best een grote familie). Ik snap de nieuwsgierigheid van iedereen maar eerst even ons de tijd geven om iig op te frissen en lekker zelf even genieten.. we laten de ouders weten als de bevallig begonnen is, de rest krijgt een belletje als de baby er is (en dan met de mededeling dat we even bij willen komen haha)

7. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Ik ben ook heel benieuwd hoelang het duurt voordat ik dat ding er weer tussenuit ga trekken hoor! Blegh wat een irritant gekraak en het glijdt inderdaad enorm.

@Donutlover , wel lief! Mijn oudste is net 3 en is er echt veel mee bezig. Net ging ze even op pad met haar vader en ik vroeg haar een kusje. Zegt ze: "En eentje voor de baby" en geeft een kus op mijn buik. Ze is ook heel veel met poppen bezig nu en wil regelmatig zelf even baby zijn haha. Mijn jongste van 1,5 lijkt er niet veel van te snappen maar de laatste dagen is hij wel veel met mijn buik bezig. Trui omhoog trekken, kusjes geven enzo. Ben echt zo benieuwd hoe ze straks op de baby gaan reageren!

@Ladylola , haha hier ook enorm ongeduldig hoor. Maar stiekem, als ik het kon plannen, komt het gewoon beter uit als de kleine nog even een weekje blijft zitten. Maar dat is vooral praktisch.

Na de geboorte
    Wij doen gewoon kraamvisite. Ik vind het heel fijn dat je dat zelf in kan plannen. Ik heb alleen het nummer van mijn man op het kaartje gezet dus die regelt het altijd. We zorgen dat het niet te druk wordt op een dag. Bepaalde mensen mogen best in de avond komen en we zijn ook duidelijk in wanneer mensen weer moeten vertrekken. En dat ze niet met teveel tegelijk moeten komen. En mocht ik of de kleine niet lekker in ons vel zitten oid dan is visite makkelijk te verzetten. En ik geniet er ook van, die aandacht voor de kleine. Zo jammer als dat met 1 feestje weer voorbij is. Ik hou niet van de drukte van heel veel mensen die tegelijk komen. Heel persoonlijk dus! Ik ben wel een keer bij een kraamborrel geweest en dat was enorm gezellig en ik snap dat mensen daar voor kiezen. Alleen wij dus niet.
    De ervaring is hier ook dat de meesten echt pas bellen voor een afspraak wanneer het geboortekaartje binnen is gekomen.

Bewegingen
    Het zegt ook nog niet zoveel hoor @Ladylola ! Mijn dochter was een vreselijke druktemaker in mijn buik, maar een heerlijk tevreden en rustig meisje uit de buik. Geldt ook voor mijn zoontje trouwens.

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @flowertje36 klopt, ik dacht hooguit een week of 10 zwanger te zijn, maar de baby paste dus al nietmeer in een beeld op de echo...was even schrikken.
    Leuk,37 weken..laat maar komen :)

@Donutlover hier beginnen de klachten nu ook sinds een weekje...vaker harde buiken, steken onderin...steeds even moeten zitten. Merk ook dat de jongens thuis best zwaar is :)

@kwebbels ja, voel me nog redelijk goed. Merk wel dat alles nu sinds een weekje wat zwaarder wordt., Wat meer last van mijn buik ook...
    Heerlijk een rustig dagje. Hier vandaag ook niet veel hoor.

@Nina Sanders fijn dat de harde buiken niet meer continu terug komen...lekker rustig aan doen dus.

@ryanne1989 fijn, zo'n heerlijke nacht slaap! Doet je vast goed.
    Ik heb een botafwijking waardoor ook vorige 2bevallingen ook geplande keizersnedes waren, en nu automatisch inderdaad weer.
    Daardoor wel erg belangrijk dat we precies weten hoever ik ben met de zwangerschap

@Ladylola hier een druk jongentje in mijn buik. Beweegt erg veel, soms zelfs pijnlijk...

Box doen we hier over een week of 4 erin denk ik.

Geboortekaartjes versturen we er denk ik zo'n 50.

Hier vanochtend even de stad in geweest, paar leuke shirtjes maat 62 gekocht en toen weer lekker naar huis. Verder heerlijk relaxdagje..

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oooh gaaf een cabrio! Dat is dan wel onhandig van die gordel. En je krijgt het zeker druk zat met 2 van die kleintjes.

Aagj ik snap zeker wel persoonlijk hoor. Is toch ook zeker veel fijner. Je moet ook doen wat bij jou past.
    Hier komen belangrijke mensen allemaal langs. Ik heb ook geen tijden. Ik zie het allemaal wel. Heb bij mijn dochter geen kraamtijd gehad. Dus nu zijn al onze dierbare meteen welkom. Lekker zoete inval helemaal prima!
    De borrel is trouwens ook combinatie met de verjaardag van mijn dochter die 2 november 5 word :)

En leuk te horen dat het nog niets zegt over in de buik en uit de buik.
    Mijn dochter was medisch, dus ik heb geen goede referentie voor een normale kraamtijd en newborn tijd.

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ooh echt 2012mama. Heb je daar veel last van? En wel fijn om al te weten wat er gaat gebeuren.

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oh flowertje je vroeg nog wat voor werk ik doe.
    Ik ben jeugdhulpverlener in een resendentiele setting. Werk op een groep voor uithuis geplaatste jongeren, die niet niet meer thuis kunnen wonen. Zijn allemaal adolescenten hoor. Ze zijn nu de deur uit. Werken, chillen, bij familie, dus vandaar dat ik nu tijd heb ;)

12. flowertje36

Wat een leuke baan! Heel veel uitdaging denk ik, maar op sommige momenten ook wel pittig met alle gebeurtenissen waardoor ze niet meer in huis kunnen zijn.
    Mag ik vragen wat het inhoudt wat je oudste dochter heeft?

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ja echt leuk werk! Me jongeren vinden het echt fijn dat er een moeke rond loopt. Zeker niet altijd makkelijk met ze, maar na 15 jaar heb je het reilen en zeilen wel onder controle.

Mijn dochter is geboren met een c.ongenitale h.ernia d.iafragmatica. Aangeboren afwijking aan haar m.iddenrif. Is een ernstig geboortedefect wat direct invloed heeft op de longen, die onderontwikkeld raken, doordat de buikorganen in de borsholte groeien, omdat het middenrif niet goed is aangelegd.
    Ze is geboren in rotterdam, ben ingeleid en ze is direct geintubeerd, op dag 4 geopereerd. Gelukkig kon ze op dag 9 al van de beademing. Ze heeft ruim 6 weken nodig gehad om het zkh te kunnen verlaten en turbulent 1ste jaar gehad. Veel nevenschade komt hier ook bij kijken (voedingsproblemen, groeiproblemen, visuele afwijkingen aan rug en buik, of misvormde groei aan het hoofd en dit laatste komt vaak door prematuur geboren, beademing en slecht groeien, en veel hebben ook leerproblemen later en hebben verminderd energie met longproblemen).
    Gelukkig heeft ze alles doorstaan en overwonnen en heeft er nagenoeg niks meer aan over gehouden. Tis een gezonde kleuter en niemand die er wat van ziet. Alleen in bikini zie je der littekens van de operaties.
    We hebben zeer veel geluk gehad, maar was echt erg pittig!

Oceanna vindt dit leuk.
  14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Jeetje heftig zeg.

15. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Ik reageer later uitgebreider hoor, maar hoe zal het met @exciting gaan?

16. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Ladylola valt opzich wel mee hoor. Af en toe een mindere dag :) En een natuurlijke bevalling zou waarschijnlijk niet passen door mijn bekken vandaar de keus voor een geplande keizersnee.

17. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Kraambezoek:
    Mijn schoonfamilie woont niet om de hoek dus op mijn schoonouders en zusje na zal niet iedereen de eerste week op de stoep staan. Voor de rest ligt het er aan hoe ik en de kleine ons voelen. Ik denk dat we daar maar op af gaan. En idd niet te lang, koffie met beschuit of cake denk ik en verder niet. Daarnaast laten we het mijn (schoon)ouders met 2 scenario's weten:
    - als mijn schoonouders hier in de buurt zijn (willen ze vanaf 39-41 weken in een vakantiehuisje) dan bellen we pas als de kleine er is en we een beetje bijgekomen zijn.
    - als mijn schoonouders thuis zijn bellen we als de bevalling begint omdat ze nog 2 uur moeten rijden. Dan kunnen ze in ons huis of bij mijn ouders wachten.

@Ladylola zo dat is idd pittig en dan bij zo'n klein baby'tje! Gelukkig is het allemaal zo snel goed gekomen.

Hier weer een fotoboek af! Nog een halve te gaan ;)
    Soms ligt de kleine zo tegen mijn ribben te duwen dat ik niet eens normaal kan zitten, hebben jullie dat ook?

Ladylola en Oceanna vinden dit leuk.
  18. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Goed hoor! Helaas nog geen baby!!

Reageer later even uitgebreider! Gister heerlijk uit eten geweest, vanmorgen half 9 wakker, zoontje sliep bij mijn ouders. Wat is dat fijn even! Vanmiddag naar de stad geweest, cadeau gekocht voor de dochter van mijn tante.. en nog een winterjas voor ons zoontje van mijn moeder gekregen, en zelf nog 2 truien en een broek gekocht voor ons zoontje!

Hier sinds eind van de middag veel last van de liezen en bovenbenen (tussen in).. vreselijke pijnscheuten! Denk dat ie dan net op een zenuw ligt ofzo!

Welkom nieuwe meiden!

Wij doen gewoon kraamvisite! Vindt dat zo gezellig!

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Sorry als ik wat minder op iedereen reageer dat is niet omdat ik niet wil, maar door de regen en het wisselvallige weer heb ik moeite met typen heb last van mijn handen.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. flowertje36

Dat is wel heel heftig! Gelukkig ontwikkelend ze zich nu zoals elk kind.
    Zijn jullie het te weten gekomen door de 20 weken echo? Sorry als ik zoveel vraag.

@Oceanna wat vervelend dat het weer invloed heeft op je lichaam. Doe lekker rustig aan. De dag van inleiden komt steeds dichterbij!

@exciting klinkt als een heerlijke avond en dagje. Ben je het niet onwijs zat na een middagje in de stad?
    Normaal ben ik een fanatieke shopper maar nu geen eens de puf om naar de stad te gaan.

@ryanne1989 je gaat met een razend tempo met die boeken. Ik wil er morgen ook even weer aan beginnen.

@2012mama staat de datum van inleiden al vast? Heb je het al heel lang de afwijking aan de botten?

Deel Deze Pagina