De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @flowertje36 Heb dit al sinds mijn geboorte..dus weet niet beter...
    Geplande keizersnee gaat zoals het nu lijkt in week 39 geboren, gok zelf zo'n 3 a 4 dagen eerder dan uitgerekende datum..12 of 13 oktober ongeveer,maar datum nog niet definitief vast gelegd.
    sta op dit moment nog onder controle bij de vk. Denk over een week of 2 afspraak bij de gyn, en dan zal er meer over de datum duidelijk worden.

Oceanna vindt dit leuk.
  2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @ryanne1989 wel fijn dat ze in week 39-41 dichtbij zijn! Hopelijk melde de kleine zich in week 39, zodat jullie met ze allen kunnen genieten!

@ oceanna wat vervelend zeg. Heeft dat met reuma te maken?

@exciting spannend hoor! Hopelijk is dat een teken voor straks! Ik zie dat je eerste er al 2 weken was. Was dat vanzelf?

@flowertje36 oh nee geen probleem hoor :)
    Bij de 20 weken echo is het ontdekt. De echoscopist zag dat haar hartje iets naar rechts af week. Pas dag later in amc zagen ze dat er ook darmlispel in de borstholte zat en de maag had een vreemde vorm, die is met 29 weken door het gat heen getrokken.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfff. Kan niet slapen, enorme rugpijn (shit, te veel gedaan vndg en te weinig rust) en lig voor geen meter in bed.
    Morgen maar eens extra relaxen dan!

4. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik meld me hier ook. Moet nog 7 weekjes

Louloute vindt dit leuk.
  5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Klopt! Ja die is spontaan gekomen.. begon met gebroken vliezen!
    Kan me er nog niet bij dat ik (weet ik wel zeker) overtijd ga lopen! Zo apart!

Nu weer klaar wakker! Moest plassen, ben vreselijk aan het dromen, echt zo eng! En elke keer als ik wakker wordt denk ik, nog niks :(

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ja ik heb weke delen reuma. (Fibromyalgie).

Dat gevoel ken ik. Was bij mijn dochter ook spontaan met 37 weken.

Welkom gezellig een paar nieuwe dames.

@Nina Sanders rustig aan doen vandaag.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Goedemorgen dames!!
    Haha heerlijk!! Ja ik wil graag ruilen!
    Als het goed is gaat het regenen vandaag en wordt het iets van 23-25 graden. Ik kijk er al naar uit :p
    Haha gaan soppen om 6uur nee daar heb ik dan weer geen zin in.
    Honger is het enige waarvoor ik op dit tijdstip uit m'n bed kan gaan :D

@2012mama welkom!

@Donutlover mooie foto!! Je ziet er goed uit :)

Bewegingen
    Ons mannetje is best druk. Vooral als ik s avonds op de bank lig is het echt feest! Wel voel ik hem steeds minder schoppen en meer drukken maar dat komt denk ik doordat hij steeds minder ruimte heeft om te gaan kickboksen :D

@flowertje36 37 weken, mooie mijlpaal!!

@kwebbels
    Oh dat is misschien wel voorwerk inderdaad. Hopelijk zet het snel door!

@ryanne1989 fijn dat het bloedverlies is gestopt en je harde buiken weg zijn!
    De kleine die tegen m'n ribben duwt is heel herkenbaar trouwens!

@Aagj wat fijn dat je zo weinig klachten hebt! :) heerlijk van genieten dus en hopelijk blijft de kleine nog een weekje zitten!

Na de geboorte
    Hier geen kraamborrel en weinig visite denk ik. Alleen onze ouders. De rest zal weinig zin hebben om zich zo ver te verplaatsen gok ik haha. Die zullen de baby pas met kerst zien denk ik. :) ik vind het prima zo!

@Ladylola wat heftig zeg!! Je dochter is echt een topper om dit zo te hebben doorstaan.

@exciting wat leuk en gezellig!

@Oceanna wat vervelend zeg meid :(

@Nina Sanders balen dat je niet kan slapen meid! Even lekker rustig aan doen vandaag :)

@MariamZ welkom!

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier gister een druk maar gezellig dagje gehad. Vrienden kwamen op visite, we hebben lekker door g.eneve gewandeld en gepicknickt daar in het park. Was wel even pittig met 31 graden en de constante harde buiken maar toch wel leuk.
    Vandaag hebben we weer visite. Dus best een druk weekend zo!
    Ik was gister echt kapot om 21u toen ze weggingen, gelijk maar naar bed gegaan. Om 6u weer wakker helaas.
    Ik maak me best zorgen want heb 2 weken geleden m'n urine laten testen, resultaten heb ik al binnen en heb ze gegoogled, nou heb echt wel urineweginfectie (allemaal afwijkende waarden dus kan gewoon niet anders). Normaal gesproken zou ik gebeld moeten worden of een recept voor ab per post binnen krijgen maar heb niks gehoord! En heb er echt last van, vannacht was dat dus de reden dat ik niet meer kon slapen, man man dat brandend gevoel ik word er gek van. o_O
    Maar ik moet er dus zelf achteraan, vind het niet leuk meer. Denk dat m'n vele harde buiken en voorweeën ook daardoor komen. Maandag maar bellen dan.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Louloute hier mag je ook ook best een hoost voor bellen! Wat onwijs vervelen! Zou het ze maar eens flink zeggen! Je moet hier echt niet mee rond blijven lopen! Bel de huisartsenpost dus even!
    Kan dat daar?

@MariamZ welkom!

@kwebbels spannend! Ik hoop voor je dat het snel door zet!

10. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom alle nieuwe dames.

Zijn er weer een paar vroeg wakker vandaag!

Er wordt zoveel gekletst en ik leef op het moment erg in m'n eigen bubbel dus antwoorden is erg lastig.

Wil iedereen sowieso erg bedanken voor de lieve berichtjes en het steunen.

Helaas is er hier nog steeds geen baby. Word er echt gek van. Gister heb ik een rondje stad gedaan en geluncht met mijn vriend en alles doet mij pijn. M'n rug, m'n benen, m'n liezen. De, inmiddels niet meer zo kleine, meid is veel te zwaar aan het worden. Ben zo bang dat het straks niet meer goed gaat met bevallen (als dat überhaupt ooit nog gaat gebeuren)

Morgen naar het ziekenhuis voor controle en dan een datum inplannen om te strippen. Ben er zo klaar mee, denk dat ik lekker een potje ga huilen in het ziekenhuis zodat ze mij snel aan de beurt laten haha. Naja dat hoop in tenminste.

Alles staat hier natuurlijk helemaal klaar voor de start. Box staat al 4 weken klaar, maxi cosi family fix zit al 3 weken in de vast in de auto. Vluchttas staat al zo lang klaar dat er bijna een laag stof op staat haha.

Maar goed, genoeg geklaagd. De baby beweegt nog veel in m'n buik dus dat is wel fijn. Hopelijk heeft ze het nog goed en besluit ze ieder moment dat het toch leuk is om der ouders ook eens te zien hihi.

Fijne zondag iedereen!

Oceanna en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @cbss jeetje nou jij mag best ff klagen! Maar morgen naar zkh voor datum strippen of inleiden? Las ik nou ook dat jij niet gestript kon worden omdat je bmm nog niet verstreken is? Nou hopelijk krijg je morgen goed nieuws zeg en gewoon op je strepen staan hoor. Want na 41 weken nog langer wachten, is niet nodig. Sterkte met de laatste loodjes!

@Louloute ik zou daar idd een dokterspost benaderen. Als het goed is ben je hiervoor verzekerd, dus moet dit goed komen qua kosten. Je vakantie moet natuurlijk wel heerlijk blijven :) of wonen jullie daar??? Dan gaat dat qua kosten niet op uiteraard.

@exciting jeetje wat frustrerend lijkt me dat dan. Daar reken je dan niet op bij een tweede dag zeg. Nou hopelijk wil deze zich snel melden!

Oh ja het slechte slapen wordt steeds erger nina hoe verder je komt.

Hier geslapen tot 8.15. Ook dochterlief! Eindelijk na 2 weken vakantie heeft ze de smaak te pakken :)

cbss en Oceanna vinden dit leuk.
  12. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

@Nina Sanders vandaag lekker rustig aan doen!!!

@cbss ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent!! Dat gevoel heb ik zelfs al een week en ik loop niet eens over tijd. Hopelijk gaan ze morgen zsm actie ondernemen en heb je snel je kleintje in je armen!!! Dikke knuffel

@Louloute die temperaturen klinken beter! Hier geen topzomer maar dat vind ik niet zo erg.. balen dat je niet gebeld bent... maandag snel zelf bellen.

@exciting erg herkenbaar dat gevoel bij wakker worden en dat er nog niks gebeurd is.... we willen zo graag onze baby's, wat duurt wachten dan lang he...

@Ladylola lekker hoor even uitgeslapen!! Hier de luxe dat mijn dochter vaak langer uitslaapt dan mij, die kan in de vakantie zo tot half tien blijven liggen!

Hier dus ook erg in de wacht modus.. in de omgeving beginnen mensen ook onrustig te worden, veel apjes met of het al begonnen is..
    Morgen iig naar de verloskundige, hopelijk voor het laatst. Hoop ook wat meer duidelijkheid te krijgen omdat de ene verloskundige natuurlijk zei dat ze me niet overtijd wilde laten lopen en de ander het prima vond als ik tot 42 wkn zou moeten..

cbss vindt dit leuk.
  13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @cbss pff kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent! Hopelijk morgen meer duidelijk, maar het zal echt niet lang meer duren nu! Hopelijk snel jullie kindje in jouw armen!

@Louloute ik zou ook weer contact opnemen. Je wilt er toch klaar mee zijn als de bevalling begint :) Gewoon doen dus...

@MariamZ Welkom!

@exciting kan me voorstellen dat het raar voelt dat je nu zoveel langer door loopt dan bij jullie eerste kindje. Had dat ook de vorige keer, toen een week langer gelopen...zo vreemd idee
    Hopelijk snel jullie kindje.

Hier vandaag een lekker dagje met gezin. Eerst rondje rommelmarkt en dan nog even boodschappen halen. Vanavond eten bij mijn ouders...en het zonnetje schijnt hier lekker..dat doet me toch ook wel echt goed :)

cbss vindt dit leuk.
  14. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames!!

@flowertje36 , hopelijk heb je afgelopen nacht beter geslapen.
    Leuk je 37 weken dansje!

@Ladylola , ik voel mijn kleintje veel bewegen, maar wel echt op bepaalde momenten.
    Al is het nu niet altijd prettig meer voor mijzelf :o:.

@Nina Sanders , handig dat je boodschappen hebt besteld, scheelt weer een boel tijd en gedoe ;).

@Donutlover , hoe oud zijn je andere kids?
    Klinkt herkenbaar wat je schrijft. Met 2'kids erbij moet je eigenlijk wel doorgaan he?!
    Ook wel lekker vind ik. Ze zorgen voor een boel afleiding :D.
    Heerlijk idee dat je man nu nog vrij is.

@kwebbels , ideaal dat je man nu de boodschappen doet.
    Doet mijn man nu ook sinds een paar weken, of we gaan samen.
    Leuk je 39 weken dansje, spannend!

@ryanne1989 , heerlijk dat je gisteren zo'n goede nacht hebt gemaakt.
    Hopelijk is je schimmeltje gauw weg, en niks om je voor te schamen hoor. Hoort er allemaal bij ;).

@Aagj , fijn idee dat je nu helemaal klaar bent voor de komst van de kleine.

@exciting , ah jammer nog geen baby.
    Heerlijk dat je gisteren wat langer hebt kunnen slapen.
    Scheelt toch wel he?!
    En die pijnscheuten klinken herkenbaar. Echt zo pijnlijk o_O:eek:.
    Oh en dat van dat wakker worden klink ook heel bekend, heb dat nu ook.

@cbss , balen zeg nog steeds geen baby.
    Kan me voorstellen dat het nu en mooi is geweest.
    Hoop echt voor je dat de kleine snel komt. Lekker klagen hoor!!

@Louloute , ik zou ook bellen, zeker als je er zo'n last van hebt.

Hier is alles nog rustig... Verwacht dat ik weer overtijd ga.
    Merk wel dat we hier ook steeds meer appjes krijgen met de vraag of het al begonnen is.
    Of als je iemand belt dan schrikt diegene meteen.
    Van de ene kant heel erg lief, maar van de andere kant vind ik het irritant....

cbss en Oceanna vinden dit leuk.
  15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @kwebbels wauw heerlijk zo'n uitslaapkind! Hier weinig problemen ook met slapen. Ze slaapt zo in en slaapt overal doorheen. Soms wakker om te plassen.
    Maar dubbel he die vk's. Hier ben ik best anti overtijd gaan. Althans over de 41 weken. Dat vind ik wel echt de grens. Zeker als je weet wanneer je eisprong was.

Zonnetje schijnt zeker lekker! Tis prima weer zo.

16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Esmy haha ja dat is ook zo hoor de dagen vliegen om!
    De oudste word bijna 5 en de jongste is 2,5 jaar nu!
    Voor de jongste af en toe lastig om samen te delen enzo haha maar soms kunnen ze uren zoet zijn samen hoor.
    Hoe oud zijn jouw meiden?
    Woops zijn ze je nu al aan t stalken haha

Heerlijk het zonnetje! Ik ben speelgoed aan het uitzoeken, schoonmaken en opruimen.
    Ze hebben echt zoveel troep.. ik gooi al het niet complete of half stukke dingen lekker weg en zet straks twee nieuwe bakken terug meestal vinden ze dat ook leuk haha

@kwebbels oh heerlijk zeg! Zn uitslaper!
    Ik zal voor je duimen dat het de laatste keer is.

Sinds een week of 3 heb ik echt schoonmaak drang ofzo.. ik kan zo 3x per dag dweilen geen idee waarom maar vind het leuk ofzo
    Ik ben echt niet zo'n poets troela van mezelf, meestal is mijn man dat.. koken doe ik ook nooit en ineens stonden we van de week samen te koken :roflmao:

@Ladylola zo leuk dat we elkaar hier nu treffen.. aftellen maar net als toen in 2012 haha

@cbss Jij mag idd klagen hoor! snap dat je er klaar mee bent pff

cbss en Ladylola vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113

Ja dat vind ik ook wel. Denk dat niemand graag over tijd wil gaan sowieso.

Hier vndg idd rustig dagje. Ik ga zo even de auto wassen (wasstraat :p haha) en tanken en het autostoeltje vast klaarzetten in de auto! :D
    Verder wil ik 2 kledingsetjes uitzoeken voor de mini voor in zn koffertje. Wat nemen jullie allemaal mee?

Ikzelf dacht aan:
    - reissetje verzorgingsproducten.
    - romper, kledingsetje, mutsje, sokken (x 2 alles).
    - jasvestje
    - fopspeen
    - omslagdoek en hydrofiele doeken (2?)
    - en natuurlijk een lekkere deken maar die zit in de maxicosi.

Vergeet ik iets? Moet je zelf luiers meenemen?

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    In zkh hebben ze luiers dus die hoeven niet.
    Kleding voor jezelf is wel fijn en iets te doen (tijdschrift ofzo). Camera, telefoonoplader, iets voor je man. Ook eventueel iets te eten en drinken voor hem. Ik heb ook druivensuiker in de tas zitten.

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier hoeven ook geen omslagdoeken en hydrofiele doeken.
    Qua verzorging producten raadde ze mij met de eerste douche sessie aan om niks te gebruiken aan douche producten met een geurtje. Ze hebben hier in het ziekenhuis gewoon neutral producten staan. Ivm je eigen geur die de baby dan ruikt.
    Wel had ik tandpasta en tandenborstel mee, borstel voor haar

- papieren voor aangeven ( kan hier in het ziekenhuis)
    - dextro
    - slippers als je rond wil lopen

20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    @Donutlover Irritant hé, dat misselijk worden? Ik heb het aangegeven tijdens de laatste controle en mag nu bruistabletjes ophalen, schijnt dat je daar minder snel misselijk van wordt. Ben benieuwd naar de uitslag van het bloedprikken, laat je het even weten? Hopelijk is alles gewoon goed! Ik heb de laatste tijd opeens behoefte aan ijsblokjes eten :roflmao::roflmao: ging het googlen en schijnt dat het kan duiden op ijzertekort. Ben heel benieuwd of het nu niet te laag is.. Wat naar zeg, krijg je dan binnenkort weer een groeiecho? Ik weet mijn waarde eigenlijk niet, maar bij jou dus wel echt behoorlijk laag hé!

Super leuk zo'n doos! Ik heb even wat gegoogled maar vond zo 123 niet hoe ik het kon bestellen?

Hele mooie buik!

@Mutsefruts88 Oh ik schreef er hierboven ook al over, maar ik mag vanaf nu bruistabeltjes proberen en dan hopen dat ik hier niet zo misselijk van word. Ik slik nu gram per dag. En klopt, heeft inderdaad wel tijd nodig, moet je nog wel bloedprikken? En klopt, het zit niet echt mee helaas, maar we maken er maar het beste van :o: Heb het gelukkig wel onder controle, als ik ook nog insuline zou moeten spuiten, poeh.. Liever niet natuurlijk!

Oh neee, wat zonde! Dan is Marktplaats wel echt een uitkomst, en straks dus weer een mooie hoes om de bank. Wat die nesteldrang wel niet kan veroorzaken hé :p

Haha, ik heb die schoonmaakster het liefst voor altijd :oops:!

@flowertje36 Ik doe er twee pakjes in maat 56 in, ons meisje schijnt lange beentjes te hebben dus dat komt vast wel goed. Als dat niet het geval was zou ik er ook gewoon nog een setje in maat 50 bij doen.

@Noortje88 Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooie naam!

@Nina Sanders Herkenbaar, hier ook aambeien :eek: Tijdens de zwangerschap van E. helemaal geen last van gehad. Hoe werkt de Curanol? Ik moet het ook echt gaan halen want wil niet een ontplofte boel down there tijdens de bevalling :roflmao: Oh lees nu pas dat het slinken niet minder wordt, hmm jammer, ik heb eigenlijk verder geen last ervan behalve dat ik het soms wel echt kan voelen bij afvegen. Hoe voel je je nu verder?

Box gaan we met 35/36 weken neerzetten denk ik. Hier nemen we voor de baby mee:

- 3 setjes kleding in maat 50/56 (we moeten sowieso blijven)
    - 3 rompertjes
    - Dik vestje voor als we naar huis gaan
    - Speentje
    - Omslagdoek
    - Voetenzak of een warm dekentje voor in de maxi cosi, moet ik nog ff kijken.

Verder geen verzorgingsproducten of luiers.

@kwebbels Vervelend van de verloskundige! Je wil toch wel wat meer duidelijkheid en dat ze één lijn trekken natuurlijk.

@Louloute Dikke knuffel!! Hoe gaat het nu? Wat rot die harde buiken joh, hier gister ook wel een gespannen gevoel, erg vervelend. Wat vervelend dat je er nu zelf achteraan moet zeg, daar heb je toch helemaal geen zin in :rolleyes: Maandag inderdaad gelijk even bellen en dan krijg je er hopelijk snel iets voor. Veel plezier vandaag met je visite!

@cbss Hoop van harte dat het nu echt gaat opschieten voor jou!

@Esmy Wat naar van je bekkeninstabiliteit. Heb je nog een beetje rustig aan kunnen doen de afgelopen dagen?

@Ladylola Hier gewoon kraamvisite, is me de vorige keer wel goed bevallen :o: En wat hebben jullie toen veel meegemaakt met jullie dochter zeg, erg heftig!

@XmoonlightX Van harte gefeliciteerd!! :D

cbss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina