Wow, moest heel wat bij lezen Toch even vaker hier reageren, sorry als ik iets vergeten ben hoor meiden. Hier gaat alles goed. Vrijdag een groeiecho gehad (heb zwangerschapsdiabetes) en ons meisje haar buikje zit op de bovenste lijn qua groei. Krijg nu over 4 weken weer een groeiecho en als het dan nog steeds zo is word ik met 38 weken ingeleid. Zo niet, dan toch inleiding tussen de 38 en de 40 weken. Ik ben met E. met 37 weken en een dag bevallen, is toen wel spontaan begonnen; had wat bloedverlies en toen naar het ziekenhuis en had al 4cm ontsluiting, wel aan de weeënopwekkers . Hopelijk begint het nu weer vanzelf en is m'n lichaam er dan wel zo goed als klaar voor. Zie eerlijk gezegd wel onwijs op tegen de weeënopwekkers, wil dat het liefst niet dit keer, maar misschien heb ik wel niks te kiezen. Verder is m'n buik echt gezakt! Links is 30 weken en rechts gister. Ze lag ook al ingedaald dus dat verklaart het wel. Bekijk bijlage 539761
@Florina die is zeker gezakt! Hopelijk begint het spontaan, toch altijd beter zeg @Nina Sanders hydrofielen en luiers hoeven niet, die hebben ze daar. Ik heb voor de baby: 2 complete setjes, omslagdoek, knuffeltje en speen. Voor mij: 2 bigshirts voor bevallen, 1 gewone pyjama, ondergoed, sokken, dikke sokken, joggingbroek en shirt voor naar huis, slippers en Toilettas met reismini's. Voor man: schoon shirt, schone boxer voor als we moeten blijven, tandenborstel en wat eten en drinken. @Esmy Oh al die appjes lijkt me erg vervelend. Ik heb zelf de instellingen veranderd zodat men niet kan zien wanneer ik voor het laatst online was. Maar idd, overtijd gaan vindt niemand leuk denk ik! @cbss hopelijk begint het vandaag, en anders morgen echt om duidelijkheid vragen!! Hier een mindere dag. Vanmorgen wel even op verjaardag geweest maar ik heb een paar van die zeur ooms die altijd In discussie gaan en gelijk Willen hebben. Mijn vader was er ook en die kan dat niet meer zo goed handelen (heeft 2 jaar geleden een hersenbloeding gehad) maar daar houden ze geen rekening mee. Ik kon het ook niet hebben vandaag dus snel naar huis. Het liefst zou ik me vandaag gewoon verstoppen voor alles en iedereen, hebben jullie ook wel eens zo'n dag? Morgen weer vk..
@Ladylola , wat heftig zeg, van je dochter. Wat een heftige start is dat geweest. Fijn dat het nu zo goed met haar gaat. Ik wens jullie nu een onbezorgde kraamtijd toe. @ryanne1989 , de kleine ligt hier soms ook echt niet fijn in mijn buik. Dan weet ik me echt geen goede houding te geven. Gelukkig draait ze meestal wel weer in een fijnere positie. @exciting , heerlijk dat je nog even de stad in bent geweest. Wat naar dat de kleine op een zenuw lijkt te liggen. Dan moet hij maar snel geboren worden haha. Vervelend die enge dromen. En herkenbaar, dat gevoel in de ochtend. En ik ben nog niet eens zo ver.. @Oceanna , vandaag beter weer. Hopelijk gaat het met je handen vandaag ook een stuk beter. @Nina Sanders , hopelijk lukt het vandaag wat te relaxen en heb je minder last van de pijn. @MariamZ , welkom. Spannend, lekker aan het aftellen dus! @Louloute , wat gek dat je afwijkende waarden hebt maar er verder niks voor krijgt. Ik zou zeker even contact opnemen met een huisarts oid. @cbss , wat een lang verhaal wordt het voor jou zeg, dat is echt niet leuk en je mag volop klagen hoor. Wat een geduld moet je hebben en dan ook nog helemaal geen tekenen, ontsluiting oid.. Dat is gewoon enorm frustrerend. Maar ze zullen je toch nooit voorbij de 42 weken laten lopen? Het einde moet dus echt in zicht zijn. Al is elke dag, elk uur, er nu waarschijnlijk eentje teveel voor je gevoel... Sterkte meid, hopelijk komt de kleine snel! @kwebbels , ik zou er bij de verloskundige zeker naar vragen. Beetje raar als ze niet allemaal op 1 lijn zitten en jij mag toch wel verwachten dat ze het beste met jullie voor hebben en goed naar je luisteren. Ben benieuwd! @Esmy , vervelend is dat.. Wel lief die interesse maar je bent zelf toch ook al ongeduldig aan het wachten. Dan maken die berichtjes het niet veel makkelijker. @Florina , spannend of je ingeleid gaat worden of niet. Fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt. En je buik is inderdaad lekker gezakt. Vluchtkoffer Hij staat hier klaar maar of hij nou echt compleet is.. Ik duim heel hard dat hij niet nodig is maar voor nu zit dit erin: - 2 setjes kleding voor de baby, maat 56 (boxpakje, rompertje, sokjes, mutsje) - Jasje - Omslagdoek - 2x tshirt voor mezelf - Makkelijke broek - Warme sokken - Stapel enorme onderbroeken - Voedingspyjama - 2 voedingsbh's - Toilettasje met tandenborstel, kam, haarelastiekjes - Mapje van de verloskundige incl. verzekeringspasje en ziekenhuiskaart Ik ben zo nieuwsgierig naar de kleine meid! En naar wanneer ze zich gaat melden. Mijn gevoel zegt heel sterk dat ze komend weekend gaat komen maar dat is nergens op gebaseerd haha. We zullen het zien. Mijn lijf heeft er vandaag weer wat minder zin in en het slapen vind ik vreselijk. Veel wakker, veel moeten plassen maar niet goed kunnen plassen omdat de uitgang lijkt te zijn afgesloten. En in de nacht echt pijn aan de onderkant van mijn ribben/ mijn middenrif omdat de kleine daar tegenaan ligt. Overdag trekt het weer weg dankzij de zwaartekracht gelukkig. Nou ja, we zijn echt aan het aftellen in ieder geval!
Dank je aagj! Dat is echt voor iedereen het beste een normale kraamtijd! En hopelijk hoef je niet lang meer te tellen? @Oceanna was even je naam kwijt. Vervelend van je fibromyalgie. Is het vooral met vochtig weer? @Florina mooiebuik hoor! En idd al stukje gezakt. En snap dat je op ziet tegen weeenopwekkers! Bah vond inleiden vreselijk.
@ryanne1989 Ontzettend irritant dat soort mensen Groot gelijk dat je lekker naar huis bent gegaan hoor! En zo'n dagje is heel herkenbaar.. lekker tijd voor jezelf nemen wanneer het kan. Hoe gaat het verder met het bloedverlies? @Aagj Voor mezelf ga ik ook nog dit erin doen: - 2 pyjama jurken/shirts - 2 pyjama's bestaande uit een broek en (voedings)shirt - 2 voedingsbh's - grote onderbroeken - warme sokken - joggingsbroek en shirt voor als we naar huis mogen - sloffen - badjas - toilettas met douchespullen, deo, tandenborstel, dagcreme, elastiekjes, borstel, wat make-up - oplader voor m'n telefoon - mapje van de verloskundige - wat snacks Maar ik neem extra veel mee omdat ik sowieso minimaal 1 nachtje moet blijven. Spannend! Hopelijk zit je gevoel goed en kan je haar straks lekker knuffelen
Vluchtkoffer van de kleine man staat inmiddels klaar! Zó leuk! Kan echt niet meer wachten haha. Morgen heb ik controle bij de vk en gaan we het over de bevalling hebben. Verder is vandaag de laatste dag van mijn AB kuur dus morgen ook weet even urine langs de HA brengen. Het valt me op dat ik erg weinig moet plassen nog steeds, dat wel. Zou dat erg zijn? Verder lopen we qua huis etc op schema. Mijn man heeft vandaag de laatste doos uitgepakt (joepie!) en de laatste kast opgezet. De zolder is nu écht helemaal klaar en de boekenkasten zijn ook ingeruimd. Terwijl de kroketten in de oven liggen is hij nu bezig in de tuin en gaat hij zo nog even de auto stofzuigen en dan kan het autostoeltje er ook in. Verder vanavond heerlijk met een filmpje of Netflix op de bank! Verder wil ik van de week ook nog voedingsbh's kopen maar ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit qua maat enzo. Mijn borsten zijn tijdens de zwangerschap eigenlijk nauwelijks gegroeid (wel wat 'opgezet') maar geen cupmaat groter ofzo maarja ik kan me voorstellen dat dat straks wel anders is als ik borstvoeding ga geven. Moet ik deze echt al tijdens de bevalling hebben of zou ik tzt mijn moeder bijv even op pad kunnen sturen?
@Aagj Zou wel bijzonder zijn als je gevoel het goed heeft, hoop het in ieder geval wel voor je. Dat van het lastig kunnen plassen is herkenbaar, ik heb het idee dat ik geen kracht kan zetten of zo.. @Florina Klopt.. maar het is wel leuk als je de discussie wint ach gelukkig zien we ze alleen op verjaardagen. Bloedverlies lijkt gestopt tot nu toe, nu hard duimen dat het zo blijft! We hebben ongeveer hetzelfde in de vluchttas, alleen heb ik er slippers in omdat ik niet op blote voeten wil douchen @Nina Sanders Te weinig plassen is ook niet goed, naar het kan ook zijn dat je meer vocht vast gaat houden nu.. Fijn dat het huis zo opschiet! Hier gaat het met de blokhut gelukkig ook snel Wij hebben de basis van de maxicosi wel al in de auto maar de maxi cosi zelf staat bij de vluchttas. Qua bh's geen idee.. mijn borsten zijn wel van b naar d gegaan, maar ik ga straks geen bv geven.. dus ik heb nu maar bh's in 3 maten in de kast liggen Hier weinig gedaan, boek gelezen, nu voetbal kijken en straks maar op de bank hangen met thee en chocola denk ik!
@ryanne1989 klinkt als een fijn vooruitzicht. Ik ga zo eens een lekkere warme douche nemen en dan lekker op de bank met Netflix. Het is toch later geworden dan ik dacht maar ik voelde me goed en die momenten wil ik dan echt benutten qua klusjes haha. Morgenvroeg heb ik vast spijt maar kwam vandaag ook pas laat op gang . @Oceanna hoe gaat het verder met jou? Nog geen voortekenen van de bevalling? Kraamvisite Hier nog geen idee hoe of wat maar een in- en uitloop wil ik voorkomen. Sowieso willen we dat mensen altijd van te voren bellen (ook opa's en oma's!) en van ons werk komt er een paar weken later gewoon een select clubje langs. Een kraamborrel lijkt ons leuk maar daarvoor zouden we te weinig mensen uitnodigen. Geboortekaartjes en enveloppen schrijven Twijfel nu heel erg of ik ipv zelf schrijven toch niet mooie etiketten wil. De kaartjes kosten best wat met enveloppen erbij dus mooie etiketten maken het wel af. Wel weer duurder. Iemand een suggestie om niet al te duur toch mooie etiketten met adressen te laten drukken? Huisdieren Voor degenen met huisdieren: zijn jullie ook benieuwd hoe ze reageren op de komst van een kleine? Wij hebben een enorm veeleisende, zeer op ons gestelde kat (Siamees) en ben echt benieuwd. Sowieso mag hij niet op de babykamer komen en de box hebben we nog niet staan, maar dat is ook verboden terrein ('s nachts laten we de kat op de gang, overloop en zolder). Ben dus wel heel benieuwd hoe hij straks is als ie niet meer alleen is. Tot nu toe vindt ie kinderen eng. Slapen.. .. wordt elke nacht erger. Vaak wakker en sommige slaaphoudingen doen gewoon pijn. Ik ben altijd blij als de wekker weer gaat en ik naar de keuken beneden kan hollen voor mijn zwangerschapsverlof-ochtend-ritueel: Netflix, koffie, 4 volkoren Wasa crackers: 2 met gewoon kaas en 2 met pindakaas. Striae Daar houd ik mijn mond maar over. Nooit gedacht dat het zó erg kon worden. Afschuwelijk, maar ik heb goede hoop dat de paarsheid wegtrekt na de bevalling en als ons kind maar goed en wel ter wereld komt vind ik het best. Misschien iemand tips voor smeersels ná de bevalling? Hebben jullie ook al voedingsshirts enzo? Morgen wordt het muziekdoosje voor boven het ledikantje bezorgd. Een mobiel doen we denk ik boven de box. Babyfoon Welke raden jullie aan? Een van de weinige dingen die we nog niet hebben..
Nog niet echt, maar morgen is het volle maan dus wie weet. Mijn dochter is ook rond volle maan geboren. Paar uur ervoor. Dus heb hoop voor morgen en anders even afwachten. Krijg morgen sowieso te horen wat we dinsdag gaan doen.
Ik heb er 1 van Philips Avent SCD560 deze is zonder camera. Ik ben er zeer tevreden mee. Goede batterij, goed geluid en goede terug spreek functie. Ook 5 verschillende slaapliedjes. Ook heb ik er een met camera de luvion essential. Ook een hele fijne. Beeld is prima, 3 slaapliedjes lekker zacht wat ik prettig vind, de terug spreek functie vind ik alleen slecht. Nou zou je denken terugspreekfunctie gebruik je dat dan? Maar ik heb hem bij mijn dochter best wel veel gebruikt om haar op een "afstandje" te sussen/gerust te stellen. Ik ben van babyfoon gewisseld omdat ze wakker werd als ik op haar kamer kwam om te kijken waar de vreemde geluiden vandaan kwamen.
Ik heb bio-oil voor mijn verjaardag gekregen voor de striae. Wat eigenlijk het beste helpt is met de blote huid in de zon dan trekt het paarse snel weg. Zichtbaar zullen ze altijd blijven maar wel veel minder duidelijk. Dus na de bevalling proberen in de zon te zitten en je natuurlijk daar wel voor insmeren met zonnebrandcrème. Beste wat je kan doen is smeren en de huid soepel houden.
Ooh bummertje van de striae @Nina Sanders hier ook na mijn dochter op mijn onderbuik en redelijk slap geworden. Had het nooit gezien, pa na mijn bevalling. Zit het bij jou ook echt bij je navel? Hier zie je het niet echt hoor. Wat oceanna zegt Paar weken na de bevalling lekker naar de zonnebank, want veel zon zal je na je bevalling niet meer zien. Nou zou mooi zijn morgen met volle maan bevallen met 38 weken! Wat ga je dinsdag dan al horen @Oceanna Hier ook de philips avent. Mijn dochter gebruikt deze nog voor de slaapliedjes en het lampje. Voor de baby halen we een nieuwe. Wat zijn jullie flink gepakt met de vluchtkoffer zeg. Denk niet dat ik er zoveel in zal doen. Gelukkig heb ik nog zeker 7 weken om erover na te denken
Als alles goed is wordt ik dinsdag waarschijnlijk ingeleid met een ballon. Het kan dan nog wel even duren hoor eer dat de kleine man er is. Had namelijk ook al gelezen dat iemand 4 dagen met ballon in en uit heeft gelopen omdat de het niet wilde doorzetten. Dus ik hoop ergens eind van de week wel bevallen te zijn. zal het jullie laten weten wanneer de kleine er is.
Aah oke heeft dat een reden zo vroeg? Hier ben ik met 38.1 ingeleid omdat mijn dochter medisch was. Ik ben met 38.5 bevallen...dus kan je wel bevestigen dat je beter kan uitgaan van 4/5 dagen. Maar je bent al eerder bevallen, dus allicht weet je lichaam wat te moeten doen.
Sow wat is er gekletst dames! @Oceanna wel prettig om te weten dat je niet meer zo lang hoeft! Kun je een beetje bijkomen van de zwangerschap. @Nina Sanders Als je je goed voelt moet je zeker doen wat je zelf aan kunt. En nu even lekker ontspannen en morgen weer rustig aan doen. Wij hebben dezelfde babyfoon als Oceanna. Ik vind het een hele fijne en mis zeker geen camera. @ryanne1989 voetbal vrouwen gekeken? @cbss logisch dat je er klaar mee bent. Als een potje janken jou oplucht gewoon doen! Hopelijk krijg je antwoord waarop je hoopt! @Donutlover Lekker even dingen uitzoeken en weggooien. Voelt voor de kinderen ook weer alsof ze van alles nieuw hebben, omdat ze met veel dingen niet echt spelen en dat nu boven komt. Hier even mijn zoon de fles geven en dan lekker slapen. Morgen weer een controle bij de verloskundige. Dan gaan we het bevalplan bespreken. Heb zelf niet zoveel wensen wil alleen graag dat mijn man het eerste flesje geeft. En als ik pijnstilling wil ik niet gepusht word om te wachten. Verder morgen rustig dagje.
Dank voor de uitgebreide reacties. @Oceanna wij willen bewust geen babyfoon met camera maar wel een met gewoon een perfect signaal en ook waar je de temperatuur van de babykamer op ziet. Liefst zijn we max 100€ kwijt. Is die Philips Avent duur? Over bio-oil: ik vind het vreselijk vet spul dat erg stroef uitsmeert. Dat doet dus hartstikke zeer op mijn huid! @Ladylola ja de striae begint echt vanaf de bikinilijn tot ver bóven mijn navel en ook richting zij! Ik had het echt verwacht want toen ik zwanger werd was ik zeer tenger met een zeer platte buik (ben nu nog niet dik maar wel wat voller momenteel uiteraard). Mijn hele romp is baby zeg maar. Het is echt afschuwelijk en het is paars, het jeukt en zó oncharmant dat het is. Maar ik vind het belangrijker dat ik straks weer een strak in mijn vel zit. Dan maar strepen. Ga dus lekker in de zon zitten als dat nog kan en anders komt het ook wel goed. Ga in elk geval tijdens mijn verlof op zoek naar (kracht)oefeningen om thuis te doen. Wil echt graag straks weer goed in vorm komen maar heb besloten geen sportschoolabonnement meer te nemen. Anders wordt dat echt een móeten en sta ik daar elke vrije dag om 8.30. Dat wil ik niet meer. Ik heb straks een gezin dat mij nodig heeft en andersom waar ik optimaal van wil genieten. Lekker thuis squatten dus . Bovendien doet ons ventje het goed dus dan maar strepen..
Dan zou ik die gewoon van babypark zelf doen @Nina Sanders Werkt prima . Terug praat functie werkt hier absoluut niet . Kind gelijk overstuur En bh's pas na de bevalling kopen. Straks lukt het niet , Zo zonde vh geld Ook ivm de maat na de bevalling En niet te vroeg beginnen met sporten he dat komt echt wel weer goed Je wilt niet dat de boel verzakt , omdat je te vroeg begint Nou ik lees af en toe nog ff wat door Want ben wel beniewd wanneer de rest vh clubje bevalt Heel veel succes meiden met de laatste loodjes en met de bevalling
Wel alles gelezen maar overal op reageren word lastig weekend erg druk geweest zaterdag gewerkt en smiddags in slaap gevallen op de bank en zondag verrast met een babyshower echt super leuk en harstikke gezellig. Nu helaas alweer een half uur wakker om zo naar t werk te gaan zo slecht geslapen misschien anderhalf uur slaap gehad vreselijk. Nou meiden ik lees vanmiddag terug en zal proberen overal op te reageren