@Oceanna VAN HARTE! Joepie! En nu lkkr genieten! @Fizz je zou kunnen vragen om Omeprazol. Hier tijdje geleden ook erg last van maagzuur maar het uitte zich in helse pijnen (men dacht aan galstenen). Geen moment gedacht dat het ook maagzuur was want de naam suggereert omhoogkomend zuur. Daar had ik geen last van, ook geen zuurbranden, dus ik had het niet als zodanig herkend. Als ik nu wat vetter eet (ik weiger van de pindakaas af te blijven en soms heb ik trek ik een ovenkroket op een broodje) dan neem ik standaard een Omeprazol en heb ik nergens last van. @exciting nou laat die baby maar komen!!! Hier doet de striae op mijn buik zo'n zeer. Er staat echt giga veel spanning op mijn buik. Ben wel btje bang voor de laatste weken dus. Vanmiddag eventjes naar de huidtherapeut. Mijn huid kan wel een diepte reiniging gebruiken (zonder de fruitzuur peelings helaas!). Verder komt vndg als het goed is de babyfoon en trouwens ook de kruiken en dan hebben we écht alles compleet. Momenteel druk met adressen verzamelen. Besloot lastminute dat ik tóch bijpassende sluitzegels en adresetiketten wil op de enveloppen..
@Esmy Ja over een aantal weken ga ik weer naar de fysio. Hier bij de bevalling geen last gehad van pijnklachten, het ging natuurlijk ook wel erg snel. Alleen de uren ervoor door het op bed liggen zonder weeen. Omdat ik een inleiding had. Succes nog even!
Ja klopt. Beide keren trouwens om die reden. Mn krukken staan in de kast ( hopelijk straks ook niet meer nodig) maar de band draag ik nog wel.
Even een vraagje om tips. Ik heb morgen een zwangerschapsshoot, hebben jullie nog tips? De fotografe mailde dat we beiden een spijkerbroek aan 'moeten' en een wit en zwart shirtje mee. Ik het liefst een zwarte bh (heel hard hopen dat ik die morgen nog bij de Hema kan scoren) en een zwart of wit vestje. We gaan naar buiten in de natuur
@ryanne1989 pfoe dat vind ik moeilijk. Ikzelf ben niet zo van de zwangerschapsshoots dus ik heb zelf ook geen inspiratie. Misschien kun je even op Pinterest kijken? Als ik inspiratieloos ben dan vind ik daar altijd wel hele leuke dingen. Hier vandaag een rustig dagje gehad. Wel even de wc's geboend en de trappen gezogen (witte, houten trappen met een kat: ik móet die trap elke dag gewoon even met de kruimeldief en een vochtige doek doen..) en afgenomen. Morgen ga ik even met de plumeau door de woning en staan het soppen van alle deuren op de agenda (maar wél samen met mijn man haha). Hier eindelijk alle adressen compleet. Morgen wil ik ze richting de drukker doen en mijn eigen vluchttas afmaken
Hier vandaag een minder dagje. Weinig energie, slecht geslapen afgelopen nacht. Daarnaast een hele drukke baby in mijn buik. Opzich fijn al die bewegingen, maar hij doet me soms gewoon zoveel pijn. Andere zoons hebben de grootste lol wanneer ze hun hand op mijn buik zetten en dan zo'n harde trap krijgen... Hopelijk morgen weer wat meer energie...
Ik vind het strooien met muisjes op de buik ook mooi! Weet je wat het wordt? Anders is een blauw of roze doek om je buik die vast wordt gehouden door iemand ook leuk.. (moeilijk uit te leggen). Hier de hele dag kramp gehad! 3x naar het toilet geweest.. nu de hele avond een drukkend gevoel onder in mijn buik. Erg vervelend! Morgen weer naar de vk! Hopelijk wil ze even kijken hoe het ervoor staat.. ben wel benieuwd!
@exciting spannend! Ik hoop voor je dat het snel doorzet. Vaak is het legen van je darmen een goed teken @2012mama ah wat minder. Hier juist een betere dag gehad. Eergisteren ging ik pas om 02.00 naar bed (ik was niet moe en kon niet slapen) en stond ik 8.00 alweer brood voor mijn man te smeren. Het gekke is dat ik ondanks het weinige slapen niet moe ben. Afgelopen nacht dan wel weer van 00.30 tot 8.30 geslapen dus dat was wel lekker. Hier krijg ik wel steeds meer ongemaks-pijntjes. Als ik 's ochtends opsta ben ik echt stijf en opstaan doet dan ook gewoon pijn. Ook als ik van de bank af wil komen overdag of 's avonds wil het nog wel eens in mijn rug/bil (bekken?) schieten. Ik kan dan echt even niet blijven staan. Het zal er best bij horen, maar irritant is het wel. Verder totaal geen zin in warm eten. Eet al 3 dagen 's avonds brood. Niet echt heel goed denk ik, maar warm eten nu: bleeeghhh.. Verder heb ik wel gewoon eetlust. Hier word ik steeds nieuwsgieriger naar de baby. Kreeg gisteren het muziekdoosje binnen. Zó lief. Vandaag babynestje besteld en een punnikletter (draadwoord). Kennen jullie dat? Wij hebben dat in de kleur van de babykamer met de naam van de kleine besteld. Echt super leuk en niet duur: https://www.happycreations.nl/a-48334729/decoratie/punnikwoord-custom-made/
@Nina Sanders lekker weer even wat in huis doen. Hoelang is je man nog vrij ? Zolang je maar vitamines binnen krijgt. Weet niet of je pillen neemt. Wat leuk zo'n punnikwoord. Nog nooit gezien! Vervelend he die komende kwaaltjes. Worden er steeds meer @2012mama balen dat je wat minder energie hebt vandaag. @exciting hopelijk zet het door!
@kim2306 Hoe was de controle? @exciting Mooi buikje hoor! @ryanne1989 Niet echt tips, ben zelf meer van de lifestyle fotos en dus niet heel erg geposeerd @2012mama wat balen zeg! Vanavond even op tijd naar bed? @Nina Sanders wat vervelend zeg dat dat zo'n zeer doet! Ik weet ook zo gauw niet een creme of iets wat daarvoor verlichting geeft. Leuk sluitstickers! Heb ik ook toch maar besloten haha Heel leuk dat woord! Die ga ik ook bestellen! Begin ook al best wel nieuwsgieriger te worden nu we het kaartje af ontworpen hebben met dé namen erop ect voelt het meteen een stuk 'echter' ofzo Vandaag zijn we naar een dierenpark geweest al met al toch zo'n 4 uur gelopen en dat voel ik nu wel eerlijk gezegd haha maar zo fijn om de kids zo te zien genieten! Lekker een patatje gegeten daar en nu lekker relaxen
@exciting hopelijk is er al wat gaande! Zou wel fijn zijn nu denk ik.. @Nina Sanders Fanatiek hoor! Wel lekker dat het nog redelijk zelf lukt allemaal. Als je idd maar wel fruit en eiwitten eet, denk dat die het belangrijkste zijn momenteel.. en wat vetten natuurlijk. @2012mama Tja, ze zeggen dan wel geniet nog maar even van het getrappel, maar soms.. @Donutlover Leuk even een dagje weg! Maar wel vermoeiend.. Bedankt voor jullie tips! Ik ben ook niet zo fotogeniek, maar heb dit gekregen dus ga wel kijken wat het wordt! Ze had zelf wel wat ideeen, ben benieuwd. Het is gelukkig buiten, in de studio vind ik nog gemaakter. Verder vandaag weer een mindere dag, bijna niets gedaan. Alleen ff thee gedronken vanavond bij een vriendin en verder Netflix, lezen en nietsen. En had zelfs wel goed geslapen! Wel sinds gister af en toe menstruatiekrampen en vanavond als de kleine druk is ook felle steken in mijn bekken. Denk dat het dan met het hoofdje beweegt of zo, niet echt lekker duik dan echt in elkaar.. Zo maar weer in bed
Lieve allemaal, Sorry voor de late reactie. Maar is allemaal zo druk geweest. Zondag middag begonnen uiteindelijk toch zelf de weeen. Eerst heel onregelmatig. Vanaf 20.00 uur begon het regelmatig te komen. 03.00 uur hebben we de verloskundige gebeld en die is gekomen. 3,4 cm ontsluiting dus we mochten naar het ziekenhuis. Daar aangekomen de vliezen gebroken. Had erge rug en been weeen. Eerst tot 7,8 cm liggend opgevangen en de laatste cm staand onder de douche. Toen ik echt niet meer kon had ik gelukkig al 10 cm ontsluiting dus mocht ik persen. Na 27 minuutjes persen (07.27, 7 augustus) was onze lieve kleine J.olie L.ilian M.argit (roepnaam J.olie) geboren. 51 cm lang en 3620 gram. Het is het allermooiste meisje van de wereld (haha) en ze doet het super. Erg tevreden. Ik ben zonder schade uit de strijd gekomen en we genieten. Denk dat ik de komende tijd erg druk ben maar kom uiteraard af en toe weer even spieken en schrijven. Het is even een ego berichtje geworden. Hopelijk gaat t bij jullie ook allemaal goed!
@Donutlover alles was weer netjes op bloeddruk ba die blijft laag. Kleine man ligt al netjes laag nog niet ingedaald maar kans was klein dat hij nog zou draaien. Ze verwacht dat hij gauw zal indalen. @cbss van harte gefeliciteerd eindelijk is ze er zo fijn dat t toch uit zichzelf gestart is nu lekker genieten
@exciting Hoe is het nu? Spannend..hopelijk zet het door! @Nina Sanders Bij mij is het heel wisselend...ene keer niet moe te krijgen, en dan ineens weer een stapje terug doen. Lastig hoor.. Afgelopen nacht redelijk geslapen..wel paar keer eruit en ook vroeg wakker..kijken wat vandaag brengt Denk dat je gewoon aan je eetlust toe moet geven...lichaam is zich aan het voorbereiden...dus gewoon lekker nemen wat je lichaam vraagt. Leuk, dat punnikwoord. Wij hebben de naam in houten letters. Moet alleen nog aan de muur. Maar vind dit ook wel erg leuk!! @Oceanne hoe was jullie nacht...lekker aan het genieten? @ryanne1989 jij ook jammer van je mindere dagje! Herken het zeer goed...hopelijk vandaag weer wat beter. @cbss Fijn, eindelijk julie mooie meisje, en prachtige naam! Leest als snelle bevalling. Hoe groot was ze inmiddels? Geniet lekker samen! Hier afgelopen nacht optijd naar bed. Viel snel in slaap, paar keer eruit geweest, maar lekker geslapen. Hopelijk vandaag weer wat meer energie! Hier geen sluitstickers..wel mooie enveloppen (mint groen, passend bij het kaartje)
Van harte gefeliciteerd cbss!! Super fijn dat het zo snel is gegaan en prachtige naam idd Geniet van je meisje en laat je lekker verwennen met een dikke biefstuk en veel filet american