Jeeee 37 weken! Nog maximaal 5 weekjes te gaan Van mij mag het nu wel, maar ik weet dat de meesten bij de eerste over tijd lopen, dus ik plan nog maar wat activiteiten in de agenda. Dit weekend wel het bed omhoog en iets over het matras. Straks naar de gyn voor de uitslag van de kweek en het uitstrijkje. De hele week nog geen bloed gezien Zijn er hier dames die echt duidelijk hun slijmprop zijn verloren en duurde het toen nog lang?
@exciting wow wat een snelle bevalling gefeliciteerd! Jeetje wat is dat weer pittig van altijd doorslapen na zo in eens weer elke 3 uur er uit. Hopelijk verdwijnt de koorts snel bij mij zoon.
@exciting van harte meid! Lekker genieten! Ben je een beetje aan het bijkomen van de bevalling? @ryanne1989 gaat hard hè. Hier komende maandag ook 37 weken. Heb zelf het gevoel dat ie volgend weekend komt. Geen id waarom. Mijn buik hangt zowat op de knieën en soms voel ik een nare druk in mijn schaamstreek. Mijn buikhuid staat echt op springen: dat kan echt niet nog weken doorgaan of hij knapt open ofzo. Zó zeer doet het! Playlist bevalling Ik ben bezig met een relaxte playlist voor tijdens de bevalling. Miss neem ik wel ff een maand betaalde spotify ofzo (zit dan echt niet te wachten op reclame of random nummers tussendoor die je niet kunt weg swipen). Of iemand tips voor een andere fijne dienst? En qua relaxte nr's? Vluchttas Nog steeds niet verder mee gegaan. Staat wederom voor vandaag op de planning. Verder ben ik even aan het neuzen voor een nieuwe stofzuiger (compact, maar wel krachtig en energieklasse A). Onze oude is tijdens het verhuizen een beetje dood gegaan. Gister is trouwens onze nieuwe eettafel bezorgd! Moooooooooi dat ie is!!
Welkom @sabagirl en @Poolvos . @Louloute , wat vervelend dat je steeds meer last van je rug krijgt. @flowertje36 , wat een gave tas!! @Ladylola , lastig is dat dan he?! Je dochter voelt natuurlijk ook wel dat er iets gaande is. Ik moet eerlijk toegeven dat ze op moment hier bijv ook wel wat meer achter de tv zitten dan dat ik eigenlijk zou willen. @exciting , jaaaaa, wat een goed nieuws. Dus toch zo ineens?? Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Klinkt als een goede bevalling!! Hopelijk gaat alles goed met jullie. @ryanne1989 , heerlijk idee he die 37 weken....
@exciting na het lange wachten gelukkig een snelle bevalling! Van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan saampjes
@ryanne1989 bizar hè, die laatste weken! Elk moment mag en kan het gebeuren. Elk pijntje en kwaaltje denk ik: zou het?! Terwijl een paar weken geleden zou ik het wegwuiven. Bij de eerste ben ik niet echt een slijmprop verloren. Het was een vloeibare plakkerige substantie in de ochtend (misschien was dat hem) en diezelfde middag begonnen de weeën. Maar dit was met 39.5 weken. Nu heb ik wel echt duidelijk (delen van) de slijmprop (denk ik) verloren na wat indelingskrampen met 34 weken. Voelde een paar speldenprikjes en daarna op de wc dat spul. Ook mijn gevoel zegt dat de kleine voor de uitgerekende datum komt. Dochter was op tijd en ergens ga je er stiekem van uit dat de 2e dat ook doet. Maar helaas is in dit topic nog wel een anders gebleken. Nou, ik sta weer lekker te soppen en de gordijnen te wassen goede nacht achter de rug, dus kan er weer tegenaan! Hebben jullie ook wel eens van die opvliegers? Word er helemaal gek van! Zweet gutst echt van me af. Ben dan echt kleddernat na een beetje inspanning. Moet daarna echt douchen en wat anders aantrekken. In rust gebeurt het ook, maar dan minder heftig
Ja die opvliegers ken ik helaas ook. Als ik dan even wat huishouden doe kan ik gelijk douchen. Of even mijn zoon in en uit de auto tillen. Helaas was het na de bevalling van mijn zoon nog heel lang aanwezig.
@Nina Sanders Ja die steken onder in mijn buik heb ik ook wel. Soms zelfs moeite met rechtop gaan staan. Gelukkig sta ik nog niet op knappen, heb tot nu toe ook nog geen paarse strepen. Misschien helpt het overdag om een extra stevige band om je buik te doen? @Mutsefruts88 Ja er kopen er hier aardig wat over de 40 weken heen.. dat neem ik dan maar als voorbeeld, kan het alleen maar meevallen Opvliegers Vooral s nachts! Ben heel blij dat het nu echt weer afkoelt s avonds. Maar ook als ik bezig ben in huis heb ik het heel snel warm. Alle uitslagen bij de gyn waren goed vanmorgen, moet wel over een half jaar opnieuw een uitstrijkje laten maken ter controle. Hij heeft ook nog even met de echo gekeken, zag er goed uit, maar de kleine in beeld krijgen lukt steeds minder goed groeit lekker door. I Hopelijk pas met een week of 3 weer naar het zh maar dan om te bevallen! De gyn zei hopelijk zie ik je over een half jaar pas weer, dus dat lijkt me een goed idee!
@sabagirl leuk nieuwe auto..al een op het oog? @ryanne1989 fijne mijlpaal...37 weken..nu kan je echt aftellen Fijn dat de uitslagen goed waren! Hier nooit een slijmprop echt verloren. @flowertje36 beterschap met je zoontje! @Esmy hier ook regelmatig nu tv hoor...heb gewoon niet zoveel energie meer, en dan ook nog dat saaie weer buiten... @Mutsefruts88 hier echt een koukleum, maar de hele zwangerschap al warm en last van opvliegers... Hier net de jongens naar oma gebracht. Logeren daar een nachtje. Eigenlijk heb ik genoeg te doen in huis, maar mag van mezelf eerst lekker even op de bank luieren
Nou, die band gaat m niet worden. Liefst raak ik de buik zo min mogelijk aan. Kleding, douchewater en insmeren doet gewoon zeer. Soms zit ik gewoon met blote buik op de bank en dat is echt het fijnste. Fijn dat je geen striae hebt. Mijn hele buik is 1 paarse striae bal zowel in de lengte als breedte. Ik denk serieus dat het niet erger kan. Maarja. Dat van dat niet rechtop kunnen staan heb ik vaak als ik lig (bijv. bij de vk of als ik net wakker ben) en dan op mijn zij rol en dan wil opstaan. Dan krijg ik een harde buik en moet ik even wachten met opstaan totdat die verdwijnt..
Zo 37 weken al!! Het einde is echt in zicht nu Ja hier ben ik met precies 38weken m'n slijmprop verloren. In een stuk, was niet te missen. Bevallen met 39+2! @exciting van harte gefeliciteerd!! Zo ging snel zeg! Opvliegers Jaaa...verschrikkelijk is dat!!
Hier is m'n kleine man jarig vandaag!! M'n kleine jongen is al gewoon 2 jaar oud!! Zó verliefd op hem! ❤️ Ik ben helaas ziek.. al heel de dag buikpijn, moest al 3x naar de wc en heb moeten spugen..bah. Gelukkig vieren we het morgen/overmorgen pas. Hoop echt dat het dan beter zal gaan!! Verder heel erg last van (pijnlijke) voorweeën.. slaap nog steeds slecht. Homeopathie, acupunctuur ik ga van alles proberen haha. Heb over 2 weken een afspraak..ben heel benieuwd. Dit ga ik niet volhouden zo anders!
@Louloute vervelend dat je er zoveel last van hebt! Hopelijk gaat het je een beetje helpen de acupunctuur. Gefeliciteerd met je zoontje. Wat gaat het allemaal snel he! @Nina Sanders wat erg dat het je zoveel pijn doet. Ik weet dat mijn schoonzus toen wel eens zei je voelt de scheuren gewoon erin knallen. Hopelijk ben je er snel vanaf! @2012mama lekker even voor jezelf! Mijn zoon slaapt straks als me dochter geboren is ook 1 of 2 nachtjes bij oma. Zodat wij even rustig kunnen bijkomen. @ryanne1989 wat fijn dat alle uitslagen helemaal goed waren. Lijkt me een slim plan niet eerder naar het ziekenhuis dan bevallen
@flowertje36 dat klopt. Ik voel de scheuren soms ook erin knallen ja. Echt geen pretje. Ik momenteel een half uurtje aan de ctg. Voelde hem minder bewegen en twijfelde of ik moest bellen. Heb dat al paar keer eerder deze zwangerschap gedaan en telkens loos alarm. Maargoed, beter geen risico nemen. Voel me soms wel een zeur maar ik ken mezelf: anders ga ik mezelf toch weer gek maken. Gelukkig kon ik gelijk bij de vk terecht, maar de kleine kwam niet echt in beweging. Vandaar nu ctg..
Je hebt gelijk! Als je je er onzeker/niet fijn bij voelt altijd bellen. Ik zeg altijd maar je kent je eigen lichaam en baby t beste!
@Louloute gefeliciteerd met jullie mannetje! Ja, tijd gaat echt snel. Net nu ik vanmorgen vroeg naar opvliegers, heb ik het vanmiddag voor het eerst in weeeeeeeeken koud gehad heb gewoon een tijd onder een warme douche moeten staan om enigszins op te warmen haha zo fijn die hormonen En heb me een partij lopen schransen! Bijna een hele pizza, wentelteefje en stukje kwarktaart. Als het kind er niet uitgedrukt wordt door mijn maaginhoud, weet ik het ook niet meer Verder merk ik wel aan m'n lijf dat ik vandaag druk ben geweest, dus lekker beentjes omhoog en vroeg naar bed.