@Mutsefruts88 Oh heerlijk lijkt me dat.. om het weer eens koud te hebben ben normaal een enorme kouwkleun en hou onwijs van dikke sokken, dekentjes, truien, pyjama's.. maar eigenlijk al sinds begin zwangerschap heb ik het niet meer gehad, zelfs geen koude voeten in bed hahaha Ach lekker toch, nu mag je nog even ongewoon eten al is het geen excuus volgens de boekjes @Ladylola Vandaag een betere dag? @flowertje36 Vervelend die zorgen nu terwijl rust zo belangrijk is. Maar goed, belangrijkste is dat je zoontje weer beter wordt! @Nina Sanders Fijn dat het weer goed is! Soms twijfel ik ook aan het voelen, maar meestal met een tijdje op mijn zij liggen kan ik mezelf weer gerust stellen. Best een net geboorte gewicht! Ach en een beetje een bol buikje vind ik altijd wel schattig beter dit dan een kindje met een veel te laag geboortegewicht toch? @Donutlover Vervelend die benauwdheid.. hopelijk voor je wordt het minder als de kleine gaat zakken. Tja dat wordt zelf alleen maar vet eten, misschien pakt de baby dan ook wat nee gekkigheid, de vk zei tegen mij dat ze zelf echt bepalen wat ze nemen en dat je er niets aan kan doen zelf. @Esmy ik zal je wat sturen, hoewel ik ook niet kan wachten gaan bij mij de dagen nog erg snel voorbij! Maar kan me indenken dat bij 40+ het wel heel moeilijk wordt.. @kim2306 Nog even bikkelen! Misschien wordt het in jouw verlof dan eindelijk mooi weer Hier een joggingbroek dag. Gister beetje druk geweest dus vandaag weer een time out gekregen van mijn man. Lekker op de bank met boekjes, Netflix en thee. En het laatste stukje bananentaart die ik donderdag maakte We willen alleen nog even de nieuwe lamp op de babykamer hangen. Zal proberen er dan ook foto's van te maken. Jullie kamertjes al helemaal af?
Ik ben echt benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient haha! Verder nog een andere vraag aan de dames die hier al eerder bevallen zijn. Ik wéét dat het normaal is en het erbij hoort, maar hoe zit het met misselijk zijn en overgeven om en nabij en tijdens de bevalling? Ik maak me hier verschrikkelijk druk om. Heb dus ook de hele nacht wakker gelegen. Heb daar een giga fobie voor (laatste keer overgeven voor mij is 21 jaar geleden) en hoewel ik niet vaak last heb van misselijkheid, zorgt het bij mij wel voor paniek. Tijdens de zwangerschap geen moment ziek geweest (wat een geluk!) maar zwanger worden vond ik hierdoor dus ook heel eng! Als zoiets me overkomt raak ik zwaar in paniek en denk ik echt dat ik doodga (ja, het is heel dramatisch)! Gebeurt het écht altijd? Zijn er ook positieve verhalen? Ik zit me nu ook al af te vragen wat ik vanaf nu het beste niet meer kan eten want ja, stel dat de bevalling begint.. dan wil je geen zware chili in je maag hebben.. ik vind het vreselijk om zo te moeten redeneren (zo irrationeel ook) want ik weet dat ik er zelf zo'n drama van maak. 'Ach, tzt maak je je er niet meer druk om hoor,' gaat helaas niet op in het geval van een fobie . Blegh, baal op dit soort momenten zo van mezelf. Als de kat moet kotsen kan ik er wel tegen. Maar als mijn man ziek is stuur ik hem weg . Als ik zelf beroerd ben word ik een hysterisch klein kind..
Dan kunnen we elkaar de hand schudden ik heb ook emetofobie. Het gaat momenteel wel goed maar ik heb periodes dat ik niet eens meer uit eten ga. En je zal zien straks vanaf 37w ga ik alleen nog bekende dingen eten en niet te veel. Vooral in de avond niet meer... ik word al paniekerig als ik alleen al denk misselijk te zijn haha Schaam me er soms behoorlijk voor maar t is wat t is. Mensen die ziek zijn of misselijk zijn ga ik ook echt uit de weg haha of als we lang in de auto moeten zitten, eet ik gewoon niet of als ik naar de tandarts moet.. dat soort dingen Zit heel erg tussen mijn oren. Helaas is mijn laatste keer in februari geweest.. een hele nacht lang oh wat was ik bang en toch dacht ik na de eerste keer 'was ik hier nou zo bang voor?' Ben ik dood gegaan? Nee. Dus ik stel me aan maar daarna is t weer zo lastig. Ik ben nu twee keer bevallen en twee keer heb ik niet hoeven spugen! Dus het hoeft zeker niet.. ik schijt nog liever mn broek vol dan dat ik spuug haha. Maar, ik heb bij beide bevallingen wel twee keer een moment gehad waarop ik heel misselijk werd. Dat was rond 7/8cm En ik kan je vertellen dat dat je dan even niets uitmaakt. Bespreek t met de mensen die bij de bevalling zijn dan weten ze dat je op dat moment miss wat paniekerig kan worden. Verder zorgde ik dat ik altijd een bak ik de buurt had. Het is zo naar he ik maak me er ook al druk om. We slapen sinds kort op zolder, hebben geen wc op de eerste verdieping dus ik denk steeds omg wat als ik nu ineens ziek word of als mijn man ziek word pfff
@Nina Sanders Hier geen misselijkheid gehad beide keren. Nou had ik ook wel erg snelle bevallingen. Maar ik zat heerlijk koekjes weg te eten.
Oooh my @Esmy nou je geduld wordt oo de proef gesteld! Eigenwijze draak! Terger je mams niet zo en get the F&€< out of her house hopelijk helpt het! Nina hier niet gespuugd hoor tijdens. Lief ryanne hier alles weer beetje relaxxx. Nadat ik gister een piesplek van mijn kat aan trof, bij mijn recent geplaatste maatwerk, zeer kostbare tv-meubel, kreeg ik even kortsluiting met jankbui als gevolg. Oohmyy hoop dat ik het weer even gehad heb hoor. Hou helemaal niet van deze hormonale buien. Ben nu aan het werk, is ook fijn En heerlijk een bankhangdag! Geniet er nog even van! En wat voor lamp is het geworden? Wij moeten ook nog een nieuwe in de babykamer. Geen idee wat.
Hallo dames, ik ben morgen 34 weken zwanger dus het werd wel eens tijd dat ik me hier ging melden. Onze grote kleine man (Gijs, bijna 2,5 jaar) word grote broer. Zo leuk, de laatste tijd krijgt mijn buik steeds meer knuffels en kusjes voor "beeeeeebie". Ons ukkie liep op de laatste groei echo voor op mijn curve. Vooral de buikomvang en de benen zijn te groot en komen boven de curve uit. Heb vorige week dus extra glucose dagcurve moeten prikken maar die leek goed (kwam niet boven de 7 uit). Ben dus wel benieuwd wat nu het plan van aanpak gaat worden want kijk niet zo heel erg uit naar de bevalling zo. Gijs was een ukkie en die zat tijdens de bevalling al klem (heb 5x gehoord dat ze misschien toch maar een ks moesten gaan doen). Zit niet heel erg op een ks te wachten (vooral voor het herstel met een drukke peuter in huis) dus hoop dat ik mini er zelf nog uit weet te werken.
@Nina, ik heb tijdens de eerste bevalling wel moeten spugen. Maar eigenlijk voelde het als een enorme opluchting. Die lege maag voelde zo veel beter als de volle tijdens de bevalling. Daarna alleen ijswater en pepermuntjes en dat ging prima
Welkom Gouda. Je merkt en hort het vanzelf wel als ze het de spuigaten vinden uitlopen! Heb hier sinds gister het gevoel dat ze indaalt. Want ik voel echt een kommetje in mijn bekken en voelt zwaarder. Loopt nou niet erg florisant ook. Met 31 weken al waggelen, kan niet normaal zijn hoor :-O
@Donutlover ach hier ook al +20 kilo kunnen straks aansluiten in het afval topic. @Ladylola Balen van de kat.. de lamp hangt boven de eettafel hij bleek veel te groot voor de babykamer.. oeps. Nu hangt daar gewoon een plafonnière tot we wat anders tegenkomen, maar het heeft geen prioriteit. Ach, boven de eettafel was nodig aan vervanging toe. @gouda82 Welkom!
@ryanne1989 ook leuk weer een nieuwe lamp boven de tafel. @gouda82 welkom! Hier ook een groot kindje op dit moment schatting 4200 gram. Zoon was 4500 dus dit is nog minder voor mij. Gyn zei woensdag tegen mij als het niet past merk je het vanzelf. Lekker opbeurende woorden. @Ladylola wat balen van de kat. Gebeurt het vaker of is dit de eerste keer? Hier een humeur van lik me versie. Zit mezelf gewoon in de weg gatver. Vanavond even op kraamvisite bij ons nieuwe buurmeisje.
@ryanne1989 ja dat was wel weer eens lekker! daarna lekker onder een dekentje gekropen en een heerlijk tukkie gedaan. Dat heb ik wel gemist @Nina Sanders helaas heb ik ook moeten spugen bij de bevalling. Maar, het gebeurde zo snel dat de inhoud eruit was voordat ik het echt doorhad. En gebeurde pas toen de weeën echt serieus werden. @Esmy balen dat het zo lang duurt! Snap best dat je het zat bent ondertussen. Zal wat wee opwekkers naar je toe sturen Ben wel benieuwd hoe het met Kwebbels is. Waarschijnlijk aan het bijkomen en vertroetelen En @gouda82 welkom!
@flowertje36 hoe gaat het met je zoontje? @Esmy geloof wel dat je het geduld een beetje verliest, lijkt mij ook lastig om overtijd te gaan. HIer een geplande keizersnee in week 39, dus ga iig niet overtijd. @kim2306 heerlijk, aftellen naar je verlof. Schiet nu op. Vind het wel knap dat je het tot 36 weken volhoudt! @ryanne1989 fijn, lekker lui dagje... @Nina Sanders hier nog nooit een normale bevalling gehad, dus wat dat betreft nooit hoeven spugen. Wel dat ik wat misselijk was na de keizersnee en daardoor moest spugen. @gouda82 Welkom! Hier ga ik dit keer voor mijn 3e keizersnee. Heb er ondanks dat het toch een operatie is goede ervaringen mee en was snel weer op de been.. @Ladylola hier ook sinds deze week aan het waggelen...heb ook meer lichamelijke pijntjes. Erg vervelend he? ' Hier vanmiddag mijn jongens weer thuis gekomen..toch wel blij, ondanks dat het wel weer druk is..ook gezellig. Vanavond lekker niets, lui op de bank.
@2012mama wat lief dat je het vraagt. Op dit moment nog 38.0 dus het zakt aardig. Kijk even hoe het vanavond er voor staat met de koorts en dan even beslissen of we weer terug gaan op ons eigen ritme.
@2012mama ben ook echt aan aftellen nu is ook wel zwaar hoor ben der eigenlijk wel klaar mee en begin op te raken maar nog ff doorbijten
Ik heb het bij de eerste ook gedaan tot 36 weken. Wist niet hoe snel ik bij de tweede moest zeggen tot 34 weken
@Donutlover ja het is echt vreselijk. Ik heb ook periodes gehad dat ik dingen uit de weg ging. Op een gegeven moment tijdens mijn studie durfde ik niet meer te treinen en niet meer te eten daarvoor. Ik durfde ook geen alcohol meer tijdens de maaltijd en dat soort onzin. Toen ben ik wel met iemand gaan praten omdat het mijn leven echt té erg beheerste. Nu speelt het alleen weer op wanneer ik niet zo goed in mijn vel zit of ik in situaties kom waarin ik weinig tot geen controle heb. Nouja, bevallen dus. Oja en autorijden tijdens de zwangerschap vind ik op de een of andere manier ook altijd erg spannend. Maargoed. Ik moest naar mijn werk wel 2x25 min op en neer (na de zwangerschap is dit 2x45 min vanwege de verhuizing) dus ik moest wel. Tsja, ik probeer er maar heel open in te gaan en idd van te voren niet té veel te gaan eten. Zodra de bevalling een beetje op gang komt zorg ik gewoon voor lichte dingen. Helemaal 100% op een lege maag lijkt me misschien ook niet optimaal. En als ik trek krijg kan ik altijd een droog crackertje / druivensuiker etc nemen. Het is echt zo naar he?! Welkom @gouda82 @Ladylola ik voelde het indalen ook ongeveer een beetje zo. Het verschil voelde ik het meest in het feit dat ik wat meer aan het 'waggelen' ging tijdens het trap lopen haha. Echt zo'n eendje. @XmoonlightX kijk zo kan het dus ook haha. Mijn moeder zei ook dat het niet altijd gebeurt tijdens de bevalling. Zelf is zij ook nooit beroerd of ziek geweest. Hier verder een normaal dagje. Nieuwe lamp boven de eettafel hangt en heb een beetje lopen woordenwisselen met mijn man. Mannen begrijpen nesteldrang écht niet. Het.huis.moet.gewoon.schoon.NUUUUUUUUUUUUUUUUUU...
@Nina Sanders Jaa echt stom hoor Laten we duimen dat het gewoon niet gebeurd tijdens de bevalling haha ik had idd en droge boterham en een glas water liggen tijdens de weeen haha Naja en anders... doen we er niks aan he die controle zijn we helemaal kwijt @Ladylola Ben benieuwd of ze idd aan het indalen is! Wanneer mag je weer naar de vk?