@flowertje36 Wij wonen vlak bij de Duitse grens en daar zijn de bakkers zondagochtend open @2012mama Wauw!!!! Hoe doe je dat? Dat zou ik ook wel willen. Ik ga alleen geen bv geven dus dan gaat het al minder snel zeggen ze.. Hier nu op de bank met een dekentje (oke, eigenlijk te warm) en mijn man probeert Beauty and the beast aan de praat te krijgen
Lastig he die eerste pakjes haha Maar je vind vast wek @ryanne1989 Oh maar mensen hebben altijd comentaar op moeders haha Wij hebben er ook eentje van Born copenhagen uit Denemarken Kilo's: ik verwacht dat er nog ongebeer 5kg bij gaat komen dus dan zit ik op 20+ kg Vorige keer 25+ en dat was binnen 3 maanden weg. De keer daarvoor 6+kg en toen viel ik 30kg af in 3/4 maanden tijd dus dat ging een beetje te rap maar had ook een reden Ik zit te bedenken wat we nog moeten hebben voor de beeb maar volgens mij valt dat wel mee Ja luiers en vitamines maar verder? Ik heb een geboortesticker ontworpen, in de style van t geboortekaartje want die standaard stickers vond ik saai.
@ryanne1989 hier ook nog nooit borstvoeding gegeven hoor. Kies hier bewust voor flesvoeding. @Donutlover hier hoef ik ook niet zoveel meer te hebben...Wil nog wel wat kleertjes enzo, maar dat is meer luxe dan dat het moet
@flowertje36 oh lekker zo'n sportieve man haha! @ryanne1989 afvallen tijdens borstvoeding ging bij mij niet op vorige keer hoor voordeel van geen bv is dat je gewoon mag lijnen En lekker! Duitse broodjes? @Nina Sanders arghhh nu heb ik ook zin om te soppen! Shoppen voor mezelf ben ik nog helemaal niet bezig... Ik knuffel ook altijd met m'n Voedingskussen. Dat is de lekkerste manier. Welke vitamines halen jullie? Was gister in de Kruidvat, pakte een D en K en het eerste ingrediënt was suiker dus gelijk weer weggelopen. Wil iets zonder suiker.
@Mutsefruts88 Ja lekkere Duitse broodjes!! En een gebakje Wij hebben eigen merk Etos vitamine D staan, idd ook met suiker.. niet naar gekeken, volgende keer beter. Ik heb het idee dat de kleine minder beweegt, of minder ruimte heeft. Voel hem wel, maar vooral schuiven en met zachtere bewegingen. Overigens vinden mijn ribben en blaas het nog altijd niet erg fijn.
@Donutlover , wow mooi buikje en groeit lekker! @Moos, welkom! Wat fijn dat deze zwangerschap minder zwaar is dan de vorige 2. Hopelijk blijft dat ook de laatste weken zo. @Nina Sanders , loslaten en het op je af laten komen is inderdaad het beste dat je kunt doen. Alleen is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik roep dat ook steeds, en merk nu de laatste dagen dat ik ondanks dat toch enorm over van alles loop te malen wanneer ik in bed lig.. Pfoe het kost me moeite om overal op te reageren, dus maar even een wat algemenere reactie. Ik lees wel alles mee! Spugen Hier bij beide bevallingen niet gedaan. Ook niet misselijk geweest, terwijl ik bij mijn jongste vlak voor de bevalling nog lekker een hele maaltijd naar binnen gewerkt heb. Vitamines Ik heb ze gewoon van Davitamon. Zal vast ook suiker in zitten.. Eerste pakje Deze zit al een tijdje gewassen en gevouwen in de vluchtkoffer. Ik heb gewoon iets gekozen wat ikzelf heel lief vind. Het is geen heel uniek pakje, heb hem al bij een hoop andere baby's gezien maar dat maakt me niks uit. Verder heb ik er ook nog een gewoon wit mutsje in zitten. Ik weet nog van de vorige 2 dat ze zodra de baby eruit is een mutsje opzetten en die wordt dus lekker vies. Daarna kleden ze de kleine aan en kan het lieve mutsje mooi op. Mannen Mijn man zwangert niet echt mee. Hij is vrij sportief en gaat regelmatig trainen. Hij is wel enorm zenuwachtig voor de bevalling. Wanneer het gaat beginnen enzo. Dat merk ik heel erg aan hem! Najaarskleding Ja ik kijk er ook naar uit om lekker voor mezelf te shoppen! Al betrap ik mezelf er nu op dat ik toch meer voor de kinderen aan het kijken ben dan voor mezelf haha. Ik heb wel een hoop kleding in mijn kast liggen waarvan ik blij ben dat ik dat straks weer fijn kan dragen! Babynestje Ligt hier ook klaar in de box. Bij de vorige 2 kids had ik er geen, maar het lijkt me gewoon heerlijk om de kleine daar de eerste weken in te kunnen leggen. Ook omdat je de eerste weken moet wisselen van zij ivm voorkeurshouding. Dat was steeds gerommel met een rolletje in de rug. Nu lekker in het babynestje. En verstikkingsgevaar... Ik laat de kleine er niet onbewaakt in slapen, dus dat zit wel goed. Owww en baby... Waar blijf je nou?! Ik begin zo ongeduldig te worden! Terwijl ik nog niet eens voorbij het termijn ben waarop ik van mijn andere kids beviel. Stiekem had ik gehoopt op een baby dit weekend. Mijn man gaat morgen weer werken. Gelukkig heb ik wel genoeg hulp maar ik vind het gewoon een fijn idee dat hij in de buurt is. De dagen gaan gelukkig wel beter. Afgelopen dagen genoeg rust kunnen pakken en dat merk ik enorm aan mijn lijf. En het lekkere weer geeft me energie. Hopelijk vanmiddag even lekker wandelen, wie weet wekt het wat op haha. De nachten daarentegen zijn belabberd met een hoofdletter B. Ik lig alleen maar na te denken over de bevalling, terwijl ik er niet heel angstig voor ben ofzo. Maar wel enorm zenuwachtig. De kleine is in de nacht zo druk en ze komt regelmatig mijn ribben of heup tegen en dat doet pijn!!! Ik word 4 of 5 keer wakker, moet dan plassen en krijg dan steeds de zenuwen. Breken mijn vliezen als ik opsta? (Nog nooit gehad dus waarom ik dat steeds denk, geen idee...) en ik lig de halve nacht wakker van vervelende harde buiken die verder niet overgaan in iets wat ook maar op een wee lijkt. Blegh... Ik word 100x liever wakker voor een lief warm babytje dat een voeding en schone luier nodig heeft dus kom maar op kleintje!
@ryanne1989 heerlijk he, uit duitsland. Hier ook niet zo ver van de grens af, dus ook af en toe @Aagj vervelend he dat gemaal enz...ik heb het ook erg snachts, en dan inderdaad onrustige baby, telkens moeten plassen, heb dan het idee dat ik echt nooit in slaap val... @Donutlover Buik is inderdaad mooi gegroeid! Hier vandaag een enorm drukke baby in mijn buik. Doet me regelmatig even pijn...maar toch ook wel fijn om hem lekker veel te voelen
Hier staat de vlucht tas ook klaar. Maar heb er vanmorgen ook alweer een shirt voor mezelf uit gehaald omdat ik die vandaag aan wilde. Zal hem dus nog wel een paar keer her pakken. Voor mini hebben we afgelopen voorjaar een pakje uit Servië meegenomen tijdens onze vakantie. Die zit in de tas en nog een reserve pakje. Alles wat er bij iedere outfit nodig is (pakje, rompertje, sokken, mutsje) bij elkaar in een eigen zakje. En een extra zakje met alleen een mutsje (toevallig een rode) die vies mag worden voor direct na de bevalling. Heb vandaag echt een baal dagje en zou het liefst nu al in bed kruipen. Peuter is enorm aan het puberen en vind het nodig om tijdens het verschonen in mijn buik te schoppen of om hard tegen mijn buik aan te lopen. Zo niet tof. Voel me wat schuldig dat ik nu even niet zo veel van hem kan hebben, het is eigenlijk zo'n lief jochie en wil alleen maar bij mamma en baby zijn maar is een beetje lomp daarin. Daarom nu maar even met zijn tweeën op de bank knuffelen en "up" kijken. Meneer heeft de opa in "up" omgedoopt tot "opa Kees" (mijn vader) te schattig. Morgen moet mijn man weer aan het werk na onze vakantie. Zie er stiekem best wel tegenop om dan weer de hele dag alleen voor de grote man te zorgen. Ben een beetje bang dat meneer de komende tijd wat meer filmpjes zal kijken als normaal gesproken.
Lang leve de filmpjes hoor! Soms lekker laten gaan zodat je een beetje kan komen. Mijn man gaat morgen ook weer aan t werk helaas dus over met de middag dutjes af en toe aangezien de oudste natuurlijk geen dutjes meer doet haha
Wat bedoelen jullie met vitamine? Ik gebruik nu gewoon een multi zwanger alles in 1. Of doelen jullie op wat te nemen na de bevalling? Hier toch weer hele dag druk geweest. Ik had een goede dag maar ik weet ook dat ik dit vanavond en morgenvroeg ga voelen, maargoed. We hebben lekker de zolder gesopt, alle deuren in huis gesopt en even de hele woning gedweild. Daarna even lekker een ijsje gegeten (tweede vandaag, oeps) en schuur opgeruimd. Nu oud papier wegbrengen en gelukkig kunnen we qua eten aanschuiven bij mijn schoonouders, dat is voor vandaag wel fijn. Vanavond na het douchen doe ik lekker NIKS meer! Hoe was jullie dag?
Ohja de vluchttas voor mezelf. Die schiet er steeds bij in. Toch maar eens mee verder gaan. Verder heb ik morgenmiddag weer controle bij de vk. Weten jullie of ze tussendoor als er geen aanleiding voor is ook gaan voelen of je al ontsluiting hebt enzo?
De vitamines voor de baby. D & K Ik ga zo nog even lekker langs een vriendin, ookal ben ik moe. Even relaxen en dan word het de komende 3 weken even bikkelen met mijn twee kabouters haha Heb een leuke lijst gemaakt met wat we allemaal kunnen doen zodat we ons niet vervelen gaan. Of hun eigenlijk zich niet vervelen gaan haha Hier checken ze dat niet, na 40w wel om te kijken of je gestript kan worden maar niet zomaar omdat je dat wilt ofzo @gouda82 oh dat scheelt wel!
Vitamine D & K voor de baby. Even de druppeltjes in huis halen. De heeft hij voorlopig nog wel nodig (gebruikt peuter puber nog steeds) en K geloof ik alleen de eerste maand. Daar is 1 flesje precies genoeg voor
@gouda82 , herkenbaar hoor wat betreft minder kunnen hebben. Hier ook een gezellige peuterpuber die nu even wat meer filmpjes kijkt dan ik fijn vind. Maar er komen andere tijden! @Nina Sanders , volgens mij gaat het over de vitamines voor de baby. Vitamine D en K wanneer je bv gaat geven. Hier geen controles waarbij getoucheerd wordt als er geen aanleiding voor is. Volgens mij hier pas na 40 weken, wanneer ze gaan strippen. Vandaag heerlijk even gewandeld met de kindjes. Wel enorm moe nu maar ik slaap ook zo slecht. Straks kindjes op bed en dan lekker de voeten omhoog!
Ik ga wel even op internet zoeken dan voor vitamines. Misschien ben ik wel gewoon een pietlut dat ik er geen suiker in wil hebben En weer terug van het dierenpark. Was best goed te doen. Het weer zat mee en had een goede dag (kon andere mensen dus goed uitstaan ). Er was ook een soort food truck festival, dat maakte het ook wel leuk. Nu wel regelmatig harde buiken, maar had ook niet anders verwacht . Heb iig zwaartekracht een handje geholpen. Hopelijk werkt dat in m'n voordeel op het eind Hier heeft dochterlief de laatste weken wat meer voor de tv of tablet gehangen. Tja, het was even niet anders. Aankomende week is alweer de laatste vakantieweek! Heb ik nog 1 a 2 weken dat zij weer op school zit en ik m'n ding kan doen.