De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Nina Sanders lekker zo'n productief dagje he? Lukt hier af en toe ook, al merk ik wel dat het lastiger is nu mijn zoons vakantie hebben.
    en inderdaad de vitamines voor de baby. Hier trouwens bij de vorige 2 maar heel kort gegeven, en ook geen vitamine K want dat hoeft niet als je flesvoeding geeft.

@Mutsefruts88 Klinkt als een gezellige dag! Wat gaat het snel, nog maar 1 week zomervakantie..hier zijn we nu op de helft, maar kijk ook al wel uit naar het einde, zodat ik nog mijn eigen ding kan doen, en wat meer met mn nesteldrang kan :) Kan nu lastig met de jongens. Alhoewel samen lekker vrij zijn ook heerlijk is...niks moeten, alles mogen :)
    Zag trouwens dat er in de vitamines van Vitalize geen suiker zit..moet je maar eens googlen...

Hier een rustig dagje gehad. Alleen net even gegeten met mijn ouders en zus, zwager en kids. Die waren terug gekomen van vakantie. Was even gezellig.
    Nu zijn de jongens lekker even aan het gamen, en ik met mn beentjes omhoog.
    Baby is al de hele dag erg druk in mijn buik...weet niet wat ie allemaal doet, maar gevoelig is het wel:)

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    even berichtje vanuit mij. alles gaat goed. heb alleen nog wat last van mijn bekken, maar dat komt misschien ook door mijn slechte matras. zodra ik weer naar buiten mag gaan we nieuwe halen. (heb op dag 6 stuwing gekregen en mag daarom niet naar buiten vanwege kans op borstontsteking). de borstvoeding is het hier helaas niet geworden na 1 dag vreselijke tepelkloven zelfs een tepelhoedje hielp daar niet meer aan. dus over op de fles. de kleine man doet het super hij groeit al sinds dag 4.

3. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Bedankt voor de tip van het mutsje. Heb er ook even een (vind ik) minder mooie in gedaan die wel vies mag worden. En idd de rest ook als complete setjes in een zakje zitten.

@Oceanna Jammer dat het niet gelukt is, maar fijn dat het verder wel zo goed gaat!

Voor degenen die nog werken: Werkze weer morgen.
    Hier staat de badkamer op het programma o_O
    Maar alleen bij een goede dag, anders komt het dinsdag wel ;)

Oceanna vindt dit leuk.
  4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier krijgt de baby na de geboorte eerst een mutsje van het ziekenhuis. En als de baby een uur bij je heeft gelegen en jij weer verzorgd bent ( hechten en dergelijke) kun jij douchen en kleed de vader de baby aan.

@ryanne1989 als je dan klaar bent... hier ook nog een badkamer. :roflmao:

@Oceanna fijn om te horen dat alles goed gaat. Goed dat je het hebt geprobeerd. Jammer van de eventuele kans op borstontsteking. Hopelijk blijft het je bespaard.

@2012mama kun jij even relaxen als de jongens bezig zijn. Gezellig met een hele groep eten. Wij eten op zondag standaard bij mijn ouders. Mag ik altijd graag doen.

@Nina Sanders klinkt weer als een productief dagje. Vitamine k is niet belangrijk als je flesvoeding geeft, maar volgens mij wou je borst geven dus dan is het wel belangrijk. Maar dat vertelt de kraamzorg je ook allemaal, volgens mij hoeft het niet vanaf dag 1 namelijk. In ieder geval de d niet.

@Mutsefruts88 klinkt als een heel leuk dagje! Goed weer getroffen dat maakt het vaak al een stuk prettiger.
    Dat gaat snel met de vakantie. Hier hoeven ze volgens mij 4 sep pas weer naar school.

Oceanna, Friesje203 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ryanne1989 ohhh de badkamer.. afschuwelijk. Gelukkig doet mijn man die ergens deze week haha.

@flowertje36 wil idd bv proberen. Kan me wel herinneren dat de vk / kraamzorg daar iets over heeft gezegd maar dat het idd niet vanaf dag 1 al hoeft. Zal even in mijn kraamwijzer kijken en het vd week in huis halen..

@Oceanna jammer dat het niet gelukt is, maar fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! Lekker genieten nu!

Hoe zit het eigenlijk met het combineren van borst- en flesvoeding? Stel dat ik niet genoeg melk oid produceer, kun je dan zomaar van het ene op het andere moment overstappen op een combinatie? Er zijn zó onwijs veel soorten zag ik al (mét diverse prijzen). Miss moet ik me daar ook helemaal niet in verdiepen al! Wie weet gaat het prima straks.

Hier vanavond weer wat last van harde buiken.. alweer 37 weken morgen. Vind het best spannend worden. Voor mijn gevoel komt de kleine man volgend weekend..

Oceanna en Friesje203 vinden dit leuk.
  6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#4506 XmoonlightX, 13 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2017
    K is de eerste drie maanden bij bv

@Nina Sanders

Ik geef zowel bv als kv. Indien je kindje door bv teveel afvallen moet worden bijgevoed , kan je idd gelijk met kv beginnen en je productie ket kolven opbouwen. Een kolf kan bij centra
    24 u pd gehuurd worden. En flesvoedibg is zo gekocht. Ik had al wel een pak gehaald vanwege de eerste
    Ik kolf overdag de bv en voor de nacht en in de nacht krijgt hij kv
    Flesvoeding begin je ip gewoon met de standaard. Andere soorten zijn bij klachten bv obstipatie, kma, krampjes etc

Qua merk zou ik gewoon een huismerk nemen die je makkelijk kan krijgen. Elke 1 voeding moet aan eisen voldoen dus ze zijn allen goed
    Nutrilon betaal je puur voor het merk en de verpakking en onderzoeken etc

Oceanna vindt dit leuk.
  7. flowertje36

@Nina Sanders hier gebruik ik gewoon Kruidvat eigen merk. Word er niet geadviseerd om een kleine verpakking flesvoeding in huis te hebben voor als het eventueel niet loopt en je in de nacht over moet ?
    Of maakt dat niks uit geen idee eigenlijk.
    Dat zou mooi vlot zijn als de kleine aankomend weekend komt.

Oceanna vindt dit leuk.
  8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier zal ik combi kolven en live voeden. Ik wil dat mijn man en dochter ook een flesje kunnen geven. De eerste 2/3 dagen hebben ze niet veel nodig. Dus qua bijvoeden is een pakje zo gehaald als het nodig is. Maar ik ga het dan wel opkrikken door te kolven. Bij mijn dochter prima gegaan met alleen maar kolven.

Oh jee oceanna balen van de stuwing. Maar niet naar buiten vanwege stuwing? Nog nooit eerder gehoord. Heb wel een borstontsteking gehad, maar niet na de stuwing. Pas rond dag 13/14...
    Super fijn dat het verder goed gaat en de kleine het goed maakt!

Oceanna vindt dit leuk.
  9. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Hier hebben we een pak Kruidvat flesvoeding gehaald voor het geval dat. Had al ergens gehoord dat er geen verschil in qualiteit zit met merken.

Zat vanavond op de wc en het was net of iemand een emmer water leeggooide. Buik voelt ook minder groot aan. Zal het me wel verbeelden en niks aan de hand zijn, maar is het gek om morgen te bellen of ze kunnen checken of de vliezen gebroken zijn? Kunnen ze dat zien? Hoorde geen plop of knak, zoals bij de eerste keer.
    Heb natuurlijk niks op kunnen vangen omdat ik op de wc zat en daarna onder de douche gutste het weer.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lijkt dat er toch wat gaande was / is. Ik zou morgen zeker even bellen! Spannend hoor.

Hier werd geadviseerd niet direct kunstvoeding in huis te halen. Hoogstens een kleine verpakking met 3 sachets bijv. Kunstvoeding is natuurlijk zo (bij)gehaald en tegenwoordig zijn apotheken in geval van nood ook altijd open. Een grote verpakking werd in elk geval niet geadviseerd gelijk al!

11. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @Mutsefruts88 ik zou zeker even bellen! Klinkt toch alsof er iets gebeurd inderdaad en even laten checken lijkt me dan toch wel fijn. Een VK heeft dat zo gezien natuurlijk.

@Nina Sanders , ik zou niet meteen uitgaan van het geven van een combinatie. Het opstarten van de borstvoeding is best nog een proces en als je daar al meteen kunstvoeding bij gaat geven kan dit ten koste gaan van je melkproductie en dus het slagen van jouw borstvoeding. Wanneer het echt nodig is om bij te voeden kun je inderdaad altijd bij kolven of alsnog voeding in huis halen. En als je dat een fijn idee vindt zou ik inderdaad beginnen met zakjes halen. Anders is het zonde van je geld en de voeding.

Ik ben bij beiden na een maand of 9 wel gaan combineren toen de opbrengst van kolven op werk niet genoeg meer was en ik heb toen gewoon Etos huismerk gegeven.

Zo, hier het weekend doorgekomen met baby in de buik en daar baal ik stiekem van. Arme man van me had zo gehoopt komende week lekker vrij te zijn met een kleintje thuis maar die moest dus zijn wekker alsnog zetten voor vandaag.. en het is zoooo rustig in mijn lijf. De kleine is goed aanwezig maar verder niks... ja, mijn lichaam heeft vanochtend alles eruit gegooid wat erin zat, behalve dan de baby Haha.

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Aaah aagj dat is zo jammer he! Tis hopelijk bijna zover! Wanneer weer controle?

Oooh mutsefruts na 9u bellen hoor! Jammer dat je niks hebt opgevangen. Maar verlies nog steeds plonsjes?

Betreft productie. De een is heel gevoelig voor bijvoeden en werkt averechts voor de productie. Hier totaal geen last gehad, omdat ik fulltime kolfde. Ik hebjuist geleerd hoe flexibel bv kan zijn. Mijn dochter had de eerste 6 dagen geen voeding nodig en de weken ern ook niet zoveel, dus kon rustig opbouwen. Na de stuwing werd het makkelijker en kon ik zo per kolfbeurt 4/5u er tussenlaten en de nacht zelfs slapen vn 23.30 tot 7u en als het nodig was kolfde ik frequenter.
    Nina ik zou sowieso een kolf huren en dan kan je kolven, mocht het nog niet zo soepel gaan.
    En ja borstvoeding is echt pittig in het begin, dus tis soms even tanden bijten. Duurt zeker een week of 2 tot 4 voor het soepel verloopt. Maar jij bent zelf degene die beslist hoe ver jij wil gaan en wat ook jullie beiden nodig hebben :)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Oceanna fijn dat het goed gaat! Jammer van de bv, maar is helaas niet anders..

@ryanne1989 sop ze :) Hier vandaag vooral het huis opruimen, na een weekend weinig te hebben gedaan...

@flowertje36 hier eten we ook regelmatig met zn allen bij mijn ouders. Altijd erg gezellig. Mijn zus heeft 3 jongens in de zelfde leeftijden, dus dat zijn ook dikke vrienden :)

@Nina Sanders ik zou dan denk ik niets in huis halen, is zo gehaald inderdaad en je doel is gewoon de bv. Hier ga ik geen bv geven, dus hebben we wel fv in huis...hier gebruiken we kruidvat eigen merk.

@Mutsefruts88 Spannend! Hoe is je nacht gegaan?

@Aagj Jammer..maar duurt vast niet lang meer..zal voor je duimen!

Hier een slechte nacht gehad. Zoonlief kwam bij ons liggen en ik kwam niet meer in slaap..
    Vandaag beetje rustig dagje, alleen even het huis flink opruimen..

Oceanna vindt dit leuk.
  14. flowertje36

@Mutsefruts88 zou zeker wel even bellen! Voordat je al heen gaat als er niks gebeurt. Lijkt wel dat er iets gaande is.

@2012mama jammer dat je ean zelf wst slechter geslapen hebt. Lekker even flink de bezem door het huis.

@Aagj jammer dat er niks gebeurt is. Elke dag sta je op met nee weer niks. Ik zit nu al te wachten vreselijk. Maar ga er vanuit dat deze dame er nog wel 2 weken zit.

@Ladylola dat is wel leuk dat zij dan ook de fles kunnen geven. Ik vind dat altijd wel een gemis voor de vader.

15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Je ken maar beter van het ergste uitgaan Flower. Ik merk dat ik mezelf betrap op max 7/8 weken. Denk dat dit een enorm teleurstelling zal worden. Over 7 weken zit ik precies zoals jij.

En ja daarom ook kolven. Wij hebben beiden het proces doorlopen met ons eerste meisje en beiden lang op dit meisje moeten wachten. Ook hij kijkt enorm uit naar een normale start en wil ook graag zorgen voor zijn meisjes. Dus kolven is gewoon wat ik meteen ga doen, zodat ook hij kan genieten. En ik vind het zelf wel prettig ook dat de kleine ons kindje wordt en niet alleen een sticker bij mij voor de tiet.

flowertje36 vindt dit leuk.
  16. flowertje36

Langer dan 40 weken wik ik echt niet lopen ivm de grootte van de baby. Morgen maar eens overleggen. Hopelijk geven ze me morgen het bericht dat ze volledig ligt ingedaald.
    Merkt iedereen iets van indalingsweeen?

Ja kan me voorstellen dat je in zo'n situatie ook de vader zijn momentjes wil geven. En ik geniet altijd heel erg van de fles momentjes.

17. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Mutsefruts88 Ben heel benieuwd! Hopelijk waren het je vliezen!!

@Aagj Oh vervelend dat je alles er uit hebt gegooid, maar is soms een teken.. soms ;)
    Hier ook een man die wel graag wil dat de kleine komt, dan heeft ie namelijk direct 3 weken vakantie :p nu moest ie vanmorgen toch weer naar zijn werk.

@flowertje36 Hier ligt de kleine al wel zo goed als helemaal ingedaald, maar heb niet echt indalingsweeen gehad voor mijn idee. Wel soms pijnlijke steken naar onderen en wat menstruatiekrampjes, maar meer niet..

Zo de badkamer en rest van de bovenverdieping zijn gestoft en gesopt, alleen nog stofzuigen en dweilen maar dat komt vanmiddag wel denk ik. Moet mijn man eerst de stofzuiger naar boven tillen :rolleyes:

18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wow spannend weer hier @Mutsefruts88! Hopelijk is je volgende berichtje om te vertellen dat er weer een kleintje bij is!
    Zo benieuwd wie de volgende wordt anders!

Hier alles zijn gangetje. Vandaag weer geslapen tot 10.30. Ik weet niet wat 't is - maar ik ben echt uitgeput! Normaal altijd om 6.00u op - zelfs als ik kan en wil uitslapen.
    Verder voel ik me wel prima :) ik begin weer zin te krijgen in dingen doen. Deze week ga ik kapper, pedicure en dat soort dingetjes plannen. Misschien zelfs nog wel een lekkere massage. Nu kan het nog :D
    Jullie verder nog tips? Echte verlof-must-do's?

19. flowertje36

@ryanne1989 kijk goed bezig! Hier is het op dit moment echt te warm.
    Wil nog wel wat gaan doen vanmiddag als mn zoon slaapt.

@Poolvos heerlijk even dingen voor jezelf. Ik vind altijd even een ontspannrnd gezichtsbehandeling heerlijk. Maar dat laat ik dan wel door me eigen collega's uitvoeren:rolleyes:

Nu even lekker in de tuin met mijn zoon. Vanmorgen al lekker naar de markt geweest dus alle fruit weer in huis.
    Vanmiddag de laatste spulletjes in de vluchtkoffer zoals flesje en voeding en belangrijke papieren.

Poolvos vindt dit leuk.
  20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Je bent verdacht stil mutsefruts! Wauw zou wat zijn vandaag al :)

Jeetje poolvos slaap je niet teveel? Ik heb als ik meer dan 9u slaap altijd een gebroken gevoel, omdat ik standaard leef met 6/7u pn waarschijnlijk.
    En heerlijk allemaal ff spa behandelingen! Die ga ik inplannen als mijn dochter weer op school zit. Heerlijk!

Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina