De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @flowertje36 van de week ook hier alle vliegenpoep van de ramen gewassen, maar kan volgende week opnieuw beginnen denk ik..

@Nina Sanders Gelukkig denk jij er ook zo over. Allereerst is het natuurlijk super om zwanger te zijn en heerlijk dat je lichaam het kan en wonderlijk dat je de kleine zo kan voelen bewegen. Maar... alles wat er bij komt :cry: ik wil idd ook gewoon baas zijn in eigen lichaam, ach nog max 4.5 week.

@gouda82 bah wat verdrietig... sterkte er mee.

@Esmy Wauw dat is snel! Gefeliciteerd! Lekker genieten nu :)

Hier net de linnenkast opgeruimd en geordend zodat de kraamzorg makkelijk schone lakens kan pakken met de goede combinaties. Maar verder ben ik niet autistisch hierin hoor :p
    Nu weer in de tuin, ga vandaag weer even niet te veel doen.

2. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Haha ja precies wel leuk weer even spieken!

3. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Tweeling transfusie syndroom is dat de tweeling (1 eiig) samen 1 placenta deelt. Het gevaar is dan dat het ene kindje teveel en het andere kindje te weinig stoffen binnen krijgt.
    Dat is nu dus ook gebeurd. Het ene kindje nam veel te veel bloed en is nu dus overleden. De hoop is dat het andere kindje, wat te klein is, nu een beetje bij gaat trekken in groei. Maar de komende 3 weken zijn kritiek en heel spannend.

4. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

@Florina ik betwijfel toch of het door de pillen komt. Ben regelmatig de middag of nacht misselijk. Heb een dagje pilletje overgeslagen en alsnog misselijk.

En spannend, bloedprikken. Hopelijk gaat je ijzer nu wel de goede kant op en zijn de andere waardes ook gewoon goed :)

Heb nog geen vitamines gehaald, wel even rondgekeken. Vitalize kwam als tip van mama2012 (dacht ik :)) en ben ook bonusan en Solgar tegengekomen. Maar nog geen actie ondernomen eerlijk gezegd ;)

En wat je zegt. Die heerlijke zomer o_O opzich wel fijn dat juli idd niet heel heet was, hadden we het toch een stuk zwaarder gehad. Augustus is meestal al iets minder warm. Het wordt ook al steeds eerder donker.

En waar haalt iedereen die thuiswerkbanen vandaan :p volgens mij doe ik iets verkeerd haha

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Mutsefruts88 hier gewoon een kantoor baan hoor haha. Maar heb wel het geluk dat ik een halve dag in de week thuis ga werken en mijn man kan dat ook. Dus dan alsnog 4 dagen kantoor. Gaat vast pittig worden maar ik denk wel haalbaar. Willen beiden graag fulltime blijven werken.

Vervelend dat je je niet lekker voelt. Kan het geen wisselwerking zijn met andere medicijnen?

@ryanne1989 ja ik vind het vervelend dat ik er zo over denk. Ik ben vreselijk dankbaar dat zwanger worden met een beetje hulp is gelukt maar het een sluit het ander niet uit: ik vind er gewoon geen bal aan. Ik ben denk ik te nuchter en op mezelf en ons comfortabele leven gericht (dit kan heel verkeerd klinken haha) en ik vind het ook gewoon onhandig. Mijn moeder deed altijd alsof het allemaal zo fantastisch is enzo. Best boos ben ik daar een keer om geworden, toen ze weer eens zei dat ik meer moest genieten en dat er zulke geweldige positiemode is (ik kon juist niets leuks vinden die dag).
    'Het enige wat jij zo fantastisch vond aan je zwangerschappen was de aandacht die je kreeg!' riep ik nijdig. Oepssss.. o_O Ik vond het gewoon vervelend dat ik meer 'moest' genieten van haar. Alsof ik dat niet zou willen..

Kijk overigens wel super uit naar de komst van de kleine en we zijn lekker van plan te blijven reizen en echt een gezinsleven met kind en huisdier te hebben enzo (lekker degelijk haha) maar daarnaast houdt het leven met kind niet op zoals sommigen beweren. :)
    Laatst was ik in gesprek met iemand die me zowat een schuldgevoel probeerde aan te praten omdat ik zei 'echt wel fulltime te willen blijven werken'. 'Je krijgt een kind, die ga je toch niet fulltime naar de opvang doen!'
    'Nee schat, slechts 2 dagen per week..' ik werd zo boos.

Later ook, toen had ik het over onze volgende reis. Volgens jaar misschien als alles goed gaat enzo.
    'Je gaat toch geen verre reis maken met baby?! Hoe onhandig..'
    'Shut up, hóe fantastisch als dat allemaal lukt en we met de kleine gewoon dat soort dingen kunnen blijven doen..' pisnijdig werd ik!

Maargoed. Ieder natuurlijk zijn ding. Mijn zus had de luxe de eerste jaren thuis te kunnen zijn bij de kinderen omdat haar man goed verdiende. Die luxe heb ik niet, maar zou ook niets voor mij zijn! Zij vond het heerlijk en kon zich zo lekker focussen op het gedrag van haar kinderen en hypersensitiviteit en zweverige yoga enzo.
    Neen, laat mij na een kantoordag maar heerlijk thuis komen, een maaltijd in elkaar flansen, mijn kleine ventje straks kussen en knuffelen en 's avonds met mijn man de dag doornemen met een goed glas wijn, nadenkend over bijv. onze volgende reis of hoe we de tuin willen opknappen!

Nu ga ik verder Netflixen! Frikjent is een goede tip! Een Noorse serie!

Poolvos vindt dit leuk.
  6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Stom is dat he @Nina Sanders !
    Idd sommige hebben die luxe en vinden t fijn en andere niet verschil moet er zijn.
    En laat iedereen lekker doen wat ze willen doen. Word daar altijd zo moe van moedertjes die naar elkaar wijzen en proberen de beste moeder te zijn.
    Ik denk dat we dat allemaal proberen op onze eigen manier en ik denk dat elke moeder maar wat aankloot :roflmao:

Ik werk vanuit huis als blogger en Influencer, daar moet je ook van houden. Tuurlijk ook wel eens meetings en afspraken buiten huis maar over t algemeen kan ik veel thuis doen.
    Kids zijn twee dagen per week weg maar soms ook de hele week thuis.
    Alleen kom ik dan aan minder toe haha

Duimen jullie mee dat de beeb mooi ligt voor de pret echo?
    Heb voor de verandering nu eens een volle blaas kijken of dat helpt whaha

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

@Nina Sanders wel fijn dat je toch een halve dag thuis kan werken. Bij mij kan dat echt niet, zou het wel willen. En heb ook gewoon kantoorbaan.

En ik heb geen andere medicijnen ;) alleen tijdelijk die staalpillen.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Gefeliciteerd!!

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nog steeds een eigenwijze beeb hier helaas na 3x... maar wel een mooie foto van zijn voetjes haha en hij heeft behoorlijk wat haartjes.

Helaas is hij wel weer in stuit gedraaid.. stom
    Ik heb daar echt niks van gevoeld haha

Bijgevoegde bestanden:

Florina, Louloute, exciting en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    @Nina Sanders gewoon lekker blijven reizen hoor!
    Onze oudste is nog net geen 2,5 en we zijn sinds hij geboren is al naar Canada, Portugal, Frankrijk, Athene, Cyprus, Amerika, Servië, Kreta (meneer was toen 8 weken oud) en Spanje geweest. En we hebben ook nog een cruise in het middellands zee gebied gemaakt.
    Het is even wat anders voorbereiden en voor ons is de draagdoek/draagzak echt onmisbaar tijdens het reizen. Maar het is zo leuk om met zijn allen te doen!

Ladylola en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    @Esmy van harte gefeliciteerd eindelijk nu lekker genieten

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Aagj spannend, er gebeurd dus nu wel wat:) Ben benieuwd wanneer jij babynieuws hebt :)

@Donutlover hoe waren de echos? alles goed kunnen zien?

@Nina Sanders hier juist het tegenovergestelde! Ik heb het echt continu zo warm! En dat terwijl ik normaal gesproken een echte koukleum ben....

@Florina hier was het vandaag tot een uur of 15 heerlijk weer..nu bewolkt en denk zo een bui.
    Vind het ook waardeloos weer deze zomer...zo jammer voor de kids...en ja, voor mijzelf inderdaad niet zo heel erg...kan echt niet tegen hitte nu.
    Merk dat ik na vandaag ook alweer vocht vast hou in handen en voeten.

@gouda82 spannende periode dus. Is het nu ook zo dat het overleden kindje in de buik moet blijven tot de andere eruit komt?

@Mutsefruts88 hier ook niet thuiswerken hoor..verpleegkundige, dus altijd diensten op de locatie..

@Nina Sanders ik werk 28uur onregelmatig, en krijg ook regelmatig te horen of ik dat niet teveel vind in combi met kids, en nu we een 3e krijgen of ik dan niet minder ga werken...maar ik vind mijn werk heerlijk! En wanneer ik minder ga werken moet ik meer korte diensten enz werken en blijf ik voor mijn gevoel niet genoeg op de hoogte...dus nee gewoon 28u, met hopelijk volgend jaar beginnen aan een opleiding, wat eigenlijk dit jaar het plan was...
    Ik ben ook echt niet geschikt al thuisblijf moeder :)

13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    van harte gefeliciteerd @Esmy

14. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ja klopt, het overleden kindje moet gewoon blijven zitten tot de bevalling en zal ze dus ook gewoon van moeten bevalen. Ze hebben net een extra echo gehad omdat ze zich er niet op gerust was. Er was een kloppend hartje dus dat is een goed teken

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Nina Sanders wow fulltime blijven werken :eek: Heel knap dat je dat doet!

@Donutlover Jammer dat de baby nu ook niet mee wou werken! Altijd leuk als ze haartjes hebben. Ik ga uit van een kale baby, was mijn zoon namelijk ook.
    Verdere alle andere controles wel goed?

@2012mama Hier ook constant warm hoor. Ga van ellende elke keer maar onder de koude douche staan.

@gouda82 Wat een naar idee dat er al die tijd dan een dood kindje in haar buik zit. Hoe ver was ze precies zwanger dan? Bij mijn schoonzusje waren ze er ook bang voor, maar dat is gelukkig allemaal goed gegaan.

Qua werk heb ik nu ongeveer 10 uurtjes per week en dan alleen in de avonden. Heb een andere baan gezien van 16-31 maar ik vind 31 echt te veel. Ik wil niet meer dan twee dagen werken met me kinderen. Wil graag zelf voor ze zorgen.

Vanavond hebben we ook weer een controle gehad bij de vk. Nu lag ze wel diep genoeg voor geen risico's als me vliezen breken. Dus dat is alweer een geruststelling.
    Verder hebben we besproken dat we niet verder gaan lopen dan 40 weken. Volgende week donderdag heb ik een afspraak staan als ze dan niet is geboren wordt ik doorverwezen naar gyn voor inleiden. Nu nog 1.5 week te gaan!
    Ik hoop dat ze er dan al is, maar ga er niet vanuit.

Even over de geboortekaartjes. Wie van jullie neemt adres stickers? Normaal zou mijn man dit doen, maar het komt er maar niet van en het duurt me nu te lang. Alleen op de site waar wij het kaartje bestellen hebben ze deze mogelijkheid niet.
    Weten jullie waar ik het gewoon los kan bestellen?

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @flowertje36 lief leuk en eigen heeft wel mooie etiketten.
    Wij doen ook sluitzegels en voorgedrukte etiketten. Komen morgen binnen als het goed is.

Hier doet de buik (de huid) steeds meer pijn. Ik blijf de scheuren erin voelen. Ben benieuwd of ze me langer dan 40w eventueel willen laten doorlopen. Er staat zo veel spanning op dat echt élke aanraking zo veel pijn doet! Niet leuk meer gewoon.. Maargoed.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En ondertussen hoop ik natuurlijk dat de kleine zich wat eerder aandient. Maar dat lijkt tegenwoordig eerder uitzondering op de regel.

Welke natuurlijke manieren zijn er om de bevalling op te wekken? Haha! ;)

18. flowertje36

Haha hier ook al bezig met die dingen zoeken! Mijn man heeft het gevraagd aan iemand die bij kraamzorg werkt en die zei seks.
    Dus hup aan het werk :roflmao::roflmao:

Kan ik daar gewoon losse stickers bestellen? Ja ik heb die sluitstickers eens even opgezocht. Daar ga ik ook gebruik van maken

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Je kunt die ook per leeg vel bestellen idd. Net wat je wilt.
    Oef, persoonlijk moet ik echt niet aan seks denken. Mijn man durft denk ik ook niet echt haha!

20. flowertje36

Helemaal top ga ik daar eens even naar kijken!
    Nee ik moet er ook niet aan denken. Als ik nou 100% zeker wist dat het wat deed was het een overweging waard.

Deel Deze Pagina