De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Aah evenwijsje donut! Hopelijk draait hij weer terug!

En nina iedere heug zijn meug. Ja ik vind het ook veel fulltime blijven werken met een kind, maar goed over een paar maanden weet je het of het bij je past over niet. En anders blijft het jouw keuze.

Hier idd ook 28u in onregelmatige dienst. Minder dan dat kan hier ook niet, is niet efficiënt en praktisch voor het team, doelgroep en mezelf. Werk lange diensten, dus praktisch werk ik 2 of 3 dagen pw. Neem wel 2 maanden volledig ouderschapsverlof en ga 10 maanden 24u werken.

Hier ook heel relaxt erin qua reizen en vakanties. Hier nog niet ver geweest. Vonden het nodig weer een nieuwbouwhuis te kopen...
    Wij zouden dit jaar dan eindelijk naar thailand gaan 3 weken, maar liep even anders. Nu zitten we vast aan de schoolvakanties. Dus lekker nog van genieten zo lang je geen schoolgaande kinderen hebt. Hoop dat we in februari weg kunnen. Moet nog toestemming vragen voor 3 dagen extra vakantie van school.

Heftig gouda! Hoe ver is ze nu?

Hier doe ik geen stickers, schrijf wel op de envelop. Moet eerst maar even alle adressen weer goed gaan verzamelen.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Qua werk is het idd kijken wat bij ons past. Ik werk 36 uur en mijn man 38. Gelukkig kunnen we dus beiden 1 dag p week vanuit huis werken. Dan gaat de kleine 2 dagen naar de opvang en 1 dag opa/oma.
    We zullen zien of het werkt ;)

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @flowertje36
    Dat is fijn dat ze zo goed is gaan zakken! En niet langer dan 40weken klinkt ook goed haha
    Gaat ze je dan eerst proberen te strippen of is het meteen inleiden?

Die voorgedrukte etiketten lijken mij ook wel wat haha:D

Ik lig nog een beetje wakker van de benauwdheid maar ook van alle info vandaag.
    Mijn vk, de botte nuchtere boerin zelf zolang als we haar nu kennen met de andere zwangerschappen haha maakt zich toch wel zorgen om de beeb en om mij ook.

De groei echo was oke dus eigenlijk voelde ik me wel top maar eenmaal bij de vk die de uitslagen had gekregen ect veranderde het verhaal toch een beetje. Beeb groeit wel, niet mega en doordat hij lange benen heeft trekt dat het gemiddelde van de metingen weer rechter. Woog nu +- 1900 gram maar was wel gezakt van p32 naar P25 in 'zijn geheel' naja goed ik heb er geen verstand van verder maar de vk zei dat dat toch nog wel een behoorlijk verschil is in 2 weken tijd.

Daarnaast neemt het vruchtwater ook snel af. En dat in combi met een wat kleinere beeb maakt wel dat ze zich wat meer zorgen maken.

Over 2,5 week weer een groei echo, en ook meteen weer kijken naar t vruchtwater en de ligging. (We hopen ondanks t weinige vruchtwater dat hij zijn draai kan maken)

En dan die klote waardes van mij nog...
    ijzer stijgt niet, de ijzervoorraad is ook bijna op (13), mn foliumzuur daalt en daalt en dan is de b12 waarde ook (weer) zo goed als op.
    Met dat laatste ben ik bekend, na de bevalling van J. was dit ook zo.. ben daar behoorlijk 'ziek' van geweest en ben veel afgevallen toen.
    Na een jaar injecties is de waarde weer omhoog gegaan en gebleven.. tot nu dus. Morgen naar de ha en hopelijk meteen beginnen met de injecties zodat misschien de rest ook goed word opgenomen.

Mijn hartslag is hoog kwam steeds op 140/150 en dat geeft me waarschijnlijk in combi met het lage ijzer dar 'gejaagde' en benauwde gevoel.
    Ik kan het zo moeilijk beschrijven maar het is een heel naar gevoel, t voordeel is weer: zolang ik bezig ben.. heb ik het niet door.
    Daardoor wandel/ren/vlieg/ en poets ik wat af, omdat gevoel maar niet te hoeven voelen.
    Nadeel: ik rust niet, beeb groeit minder, vruchtwater neemt niet toe. (Dat word meestal
    zelf weer aangemaakt in rust)

Mijn lichaam werkt momenteel gewoon 3x harder om alles te vervoeren. En omdat ik het zelf ook nodig heb, krijgt de beeb waarschijnlijk niet alles.

Dussss wat verhaal o_Oik baal eigenlijk enorm.
    Waarom? Omdat ik me verder prima voel, geen klachten of kwaaltjes alleen dat stomme gejaagde gevoel.
    Als ik t eerder had geweten had ik natuurlijk al veel eerder minder gaan wandelen en rennen ect.

Ik maak me er op zich niet mega druk om, maar we schrokken toch wel even toen de vk zo serieus werd over de groei, t vruchtwater en de waardes.

Voor nu adviseerde ze me om 2-3x per dag 2 uur rust te nemen. Te zitten of liggen en niks doen. Minder in de weer en geen wandelingen meer. Niet meer zo zwaar tillen ect.
    Daaenaast moet ik goed zijn bewegingen in de gaten houden.

Ik ga mijn best doen voor de beeb, en hopelijk gaan we dat terug zien.
    Eerst zou ik over 3 weken weer terug naar de vk gaan maar we gaan nu over 2 weken daarna de
    Groei echo en dan weer terug.

4. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Jeetje @Donutlover dan begint het wel serieus te worden zo. Vervelend dat je lichaam je zo tegen werkt. Ik hoop dat wat meer rust straks terug te zien is op de echo.
    Kan het ook niet zo zijn dat je waardes dalen doordat je zo druk bent? Je lichaam moet waarschijnlijk te hard werken. Dat probleem heb ik ook gehad.
    En neem je extra vitamientjes? Misschien dat je daarmee kan proberen je waardes omhoog te helpen, of in ieder geval dat de kleine wat meer binnen kan krijgen.

Volgens mij begin ik nu wel in de relax modus te raken. Ben af en toe helemaal kwijt welke dag we leven. Gisteren was ik er ook echt van overtuigd dat het weekend was o_O:p
    Zal helaas vanaf maandag weer voorbij zijn als dochter weer naar school moet ;)

En ben nog aan het bedenken wat ik vandaag ga doen. Wil eigenlijk even een dagje weg, maar dochter wil alleen maar thuis knutselen. Nog even wat leuks doen voordat de sleur weer begint. Kan wel weer gaan soppen, maar er valt zo weinig te doen nog. Kan wel weeeeeer gaan stofzuigen en dweilen, maar dan heb ik straks geen vloer meer over ;)

En wat betreft de weeën opwekken (voor zover dat kan ;)), zou sex idd de enige remedie zijn. Maar, rust en ontspanning zorgen er ook voor dat het sneller kan gaan. Veel knuffelen en dingen doen waar je gelukkig van wordt, zodat er meer oxytocine vrijkomt (wat gelijk het bevalhormoon is). Tsja, je leest wat af als je je verveelt :)

5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Mutsefruts88
    Jaa ik heb vitames en verschillende ijzertabletten gehad
    De b12 is helaas te laag om op te krikken met pilletjes.
    Ik ga er vanuit dat wat meer rusten helpt dat hoor je zo vaak dus dat zal dan wel helpen toch?

Voel me er wel weer al rustiger onder, ze houden t in de gaten dus dat zit wel snor. En qua grootte van de beeb maak ik me helemaal niet druk blijft natuurlijk een schatting en de andere twee kindjes waren ook niet mega groot.
    Denk dat deze beeb daar bij in de buurt zit dus dan valt t wel mee.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @gouda82 Lijkt me erg heftig..van beide moeten bevallen...en hopen dat alles goed gaat

@flowertje36 fijn dat dat nu besloten is dat je niet langer hoeft door te lopen...aftellen dus nu!
    Hier geen adresstickers...schrijf ze al wel van te voren. Hebben de enveloppen al in huis...

@Donutlover...wat vervelend dat baby wat minder groeit nu en er zorgen zijn! Hopelijk valt het allemaal mee? Denk dat het enige wat jij kan doen rustig aan doen is...helaas..

@Mutsefruts88 oh, bij jullie volgende week alweer school..hier nog 2 weken dan...
    Hier ook jongens die alleen maar thuis willen zijn...

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Mijn man werkt ook iedere maandag vanuit huis, maar met een baby in huis kan je soms wel een hele dag bezig zijn. Hij werkt 36u, dus 4x kantoor en halve dag thuis. Dus dat is te overzien. Je hebt op een dag wel 4u de tijd, zeker als die oudste straks weer naar school is.

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Ladylola sow Thailand dat is een hele reis! Ik vind het heel knap dat mensen met kleine kinderen zo'n reis maken.
    Het zou niks voor mij zijn.

@Donutlover oh dat zijn wel hele andere berichten helaas.
    Hopen dat het met rust beter wordt en probeer dat ook echt.
    Die benauwdheid gaat hier ook maar niet over gelukkig kan ik er wel redelijk mee omgaan. Ik heb het buiten de zwangerschap om ook vaak.
    Dat de baby klein is maakt niet veel uit maar hij moet niet gaan afwijken zoals jij verteld.
    Hopen dat het de volgende x op de echo terug te zien is dat je meer rust

@Mutsefruts88 fijn dat je nu even wat meer relaxen kan. Hier hebben de schoolkinderen nog 2.5 week vakantie.

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @2012mama
    Ik denk dat t met die groei wel goed komt dat had ik de vorige keren ook
    Maar dat vruchtwater en die waardes zijn gewoon vervelend

@flowertje36
    Jaa zo wilde ik de laatste weken niet in gaan maar ach.
    Dat met de groei trekt denk ik wel recht dat gebeurde de andere keren ook. J was 3010 bij 39.4 weken en N. 3280 bij 40.1 week.
    Hoop alleen idd met rust dat t vruchtwater zo blijft en niet nog minder word

Heb zojuist de eerste spuit b12 gehad van de ha. De komende weken daarmee doorgaan.
    Hij was niet blij dat de vk niet eerder hem gebeld heeft voor overleg. Hij zegt dat we dan al veel eerder actie hadden kunnen ondernemen
    Maarja dat is achteraf

10. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Werk
    Ik kan ok niet thuis werken hoor, beetje gek om mijn patiënten dan thuis te laten komen :roflmao: (ben fysiotherapeute in een revalidatiecentrum). Ik ga van 26 naar 24 uur, 3 volledige dagen. Denk dat me dat wel bevalt straks.

Reizen
    Willem wij zo mogelijk ook gewoon blijven doen hoor! Wij willen als alles goed gaat zelfs aan het einde van mijn verlof (begin november) een weekje naar de zon. Verder zijn wij ook van het kamperen, gaan wel voor een caravan ipv een tent straks.

@Nina Sanders Heel veel ananasharten eten, tonic drinken :p
    Maar idd nee, sex staat ook niet meer op mijn to do lijst. Ik geloof ook niet dat mijn man het nog zo ziet zitten :rolleyes:

@Donutlover oei goed rustig aan doen dus. Anders heb je straks de laatste weken verplicht bedrust in het ziekenhuis, dat lijkt me ook geen pretje. Onze vk zei dat tussen p20 en p80 als 'normaal' wordt gezien. Mocht het daar onder of boven komen dan gaan ze extra alles onderzoeken. Maar je bloeddruk is idd wel wat hoog..

Ik ben net even naar de winkel gefietst voor een kleine boodschap en weer terug. Het is maar 4km in totaal, maar man, wat viel me het zwaar.. :(
    Nu eerst bijkomen voor ik weer verder kan.

11. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    @Donutlover dat is waardeloos zeg. Je goed voelen en dan toch een stapje terug moeten doen. Dit verhaal lijkt wel erg op een goede vriendin van mij (een aantal jaar geleden) en is toen heel bewust meer rust gaan inbouwen. Kindje was uiteindelijk niet groot (2800 gram) maar wel prima en deed het ook heel goed na de geboorte.
    Ik kan mezelf echt niet voorstellen dat die van mij onder de 4kg zou kunnen blijven. M'n buik groeit echt met de dag!! Voel mij voor de rest top! Heb echt veel energie en die gebruik ik dan ook om lekker op te ruimen. Net weer even aan de slag geweest. Ik neem wel 's middags bewust even rust want anders vind ik het wel te zwaar worden met de jongens erbij!

@Nina Ach je kunt van alles verzinnen maar n kindje komt echt pas als het er aan toe is. Ik had met mijn vorige zwangerschap met 37 weken 3 cm ontsluiting. Ben toen ook gestript. Had toen 's middags wel wat krampjes maar dat trok toen weer weg. Uiteindelijk met 39 weken bevallen.

Reizen
    Wij hebben vanaf dat de oudste geboren is gewoon vakantie gevierd. Nu doen wij dat niet heel 'heftig' met verre reizen maar hij was nog geen 1 jaar oud en hij ging toen al voor de 4e keer op vakantie. Eerste vakantie was weliswaar gewoon bungalowpark maar daarna 2 vliegreizen en met 1 jaar kamperen. Inderdaad hadden wij eerst een tent maar vanaf toen lekker een caravan gekocht. En dat bevalt nog steeds zeer goed. Wij zijn ook echte vakantiegangers dus de volgende staat alweer gepland in februari en voor mei zijn we ook alweer aan het kijken :).

Hier gaat volgende week ook de school weer beginnen, merk dat de jongens daar wel ernstig weer aan toe zijn. En mama ook af en toe. Alhoewel ze vanochtend na wat opstartprobleempjes wel weer heel lief samen aan het spelen zijn!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Wat een verschil in schoolvakanties tussen de regio's hè ;) volgend jaar hebben we midden, dat is de rottigste. Kan je net niet klein stukje voor of naseizoen meepakken.

Wij zijn ook kampeerders en daar blijven we ook zeker mee doorgaan. We hebben dan wel een vouwwagen, dus toch een klein beetje luxe. Of we doen in de meivakantie een huisje in Spanje bijvoorbeeld. Wij sleuren de kids ook gewoon lekker overal mee naar toe :)

En werk, tsja ik zal waarschijnlijk gewoon 32 uur blijven werken. Vriend werkt 40 uur waarvan hij straks 1dag thuis gaat werken. Dus ook 2 dagen opvang en 1 dag opa en oma.

@Donutlover ik vind het ook vrij snel overdreven hoe gereageerd wordt op groei etc. Maak me ook niet zo snel druk daarover. Maar, bij jou is je lichaam wel echt in protest of heeft het echt zwaar. Probeer toch maar iets meer rust :)
    (Doe ik nu ook, maar mijn meisje groeit er ook niet heel veel harder op hoor ;))

@ryanne1989 nu lekker even met de beentjes omhoog!

Oh, en we zijn bij de 38 weken beland! Jeetje, we zijn er bijna. Voel me eigenlijk verrassend goed, loop weer vrij soepeltjes, dus vrees dat ik nog even door mag ;)

13. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Mooss dat is wel fijn om te lezen!
    En idd lastig om minder te doen terwijl ik me goed voel. Maar goed de ha zei ook dat dat 'zogenaamd' kan zijn en ondertussen mn lichaam t loeizwaar heeft

@Mutsefruts88
    Idd dat is ook zeker waar hoor! Daarom nu ik t heb laten bezinken denk ik wel dat dat mee gaat vallen
    Maar mijn eigen lichaam wil ik wel 'fit' houden, na de bevalling van de eerste was ik hierdoor maanden van de kaart. Bleef maar afvallen en slapper worden. Kon haar toen niet eens knap in bad doen zo slap.
    Nu wil ik dat natuurlijk voor zijn! Dus ben blij dat er wat aangedaan word, ik weet namelijk dat die b12 spuiten me toen echt beter maakte.
    Hoop wel dat t vruchtwater zo blijft en dat de beeb gewoon kan blijven zitten tot zeker 37w haha

En jeej 38 weken dansje voor jou! Voel je je verder goed? Spannend wel he!

Is jouw meisje ook wat aan de kleine kant?

14. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.447
    1.129
    113
    En alweer bijna 31 weken, wat gaat de tijd toch snel ondanks dat ik niet meer werk maar met een peuter in huis zijn de dagen zo om. Vandaag echt even bijgeslapen want zoon is al een paar dagen verkouden en dat levert zware dagen en nachten op. Mijn buik heeft wel echt een groeispurt gemaakt afgelopen week. Benieuwd of dat op de groei echo volgende week terug te zien is (tot nu toe blijft ze onderaan de curve bungelen, buikje p2 en hoofd/been p10)

@Mutsefruts88: vakantie is heerlijk en ook prima met kind. Klinkt als een goede verdeling qua werk uren :) En alweer 38 weken, laatste loodjes echt begonnen!

@Reizen: hier afgelopen januari naar zuid afrika geweest, echt een heerlijke reis gehad met onze peuter. Daarvoor naar spanje en turkije geweest, 1e keer was ie 5 maanden oud en dat ging prima. Volgend voorjaar willen we met 2 kids reizen, ik wil het liefst weer ver weg, man twijfelt nog maar vliegen wordt het sowieso want wil mooi weer ;)

@Mooss: en heerlijk kids volgende week weer op school. Extra mama tijd ;)

@Werk: ik werk 24 uur en man 32 uur, we hebben 2 dagen kinderdagverblijf maar blijf dit keer het eerste keer half jaar thuis dus hoef pas vanaf 1 mei 2018 weer te gaan werken en dat klinkt nog heel ver weg!

@Donutlover: klinkt heftig hoor en ik zou het rustadvies ten harte nemen. Laat het vruchtwater maar weer worden en de kleine nog even een groei spurtje trekken. Des te rustiger gaan de laatste weken zijn. Hopelijk gaan de spuiten helpen.

Nu maar even aan de poets anders is er nog niks gedaan vandaag :p

15. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    @Donutlover dat is wel ff schrikken zeg hopen dat het met rust je vruchtwater wat meer word jeetje.

werk
    ik werk zelf 24 uur en me vriend 40 de ene keer zal 3x in de week iemand oppassen en andere keer maar 1x omdat ik ook wel is weekenden werk. Mijn schoonouders passen op en me zus dus geen kdv.

nesteldrang
    begin er nu toch echt last van te krijgen merk ik alles moet schoon en kan gewoon niet stil zitten terwijl ik juist me rust nodig heb op moment. nog 5 dagen werken in totaal en dan verlof maar merk dat t echt zwaar word en ik toch spijt heb dat ik niet met 34 weken met verlof gegaan ben. Vandaag maar toegegeven aan me nesteldrang en t hele huis aan soppen alleen de badkamer en slaapkamers nog en dan stofzuiger er doorheen en dweilen en dan is dat ook gebeurt. Wasje alweer gedaan nu wachten tot de droger klaar is en die opvouwen en dan morgen en overmorgen lekker netflix boekje lezen en met de voeten omhoog.

reageren
    ik reageer heel weinig merk ik maar heb gewoon weinig energie om te reageren en er de tijd voor te nemen vanwege werk en de drang alles op orde te hebben. Ik lees echt alles mee alleen reageren schiet er op moment gewoon echt doorheen. Als ik straks met verlof ben wil ik minimaal 2x daags ff laptop op schoot en fatsoenlijk reageren sorry dames.

@Nina Sanders balen dat alles steeds zwaarder word en je buik je zo in de weg zit en zeer doet dat is echt heel naar hoop dat de kleine man niet te lang blijft zitten.

@gouda82 sterkte wat heftig zeg en wat heftig dat ze hem moeten laten zitten en van hem moet bevallen jeetje krijg er gewoon kippenvel van bah. Komt heel dichtbij dan he

16. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Mag je niet alsnog per direct met verlof? Als je aangeeft dat werken te zwaar is? Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 2 weken ook erg langzaam vond gaan en ik ben wel met 34 gestopt..

17. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Njah alles is nu geregeld voor me verlof plus dat er gewoon nu geen vervanging voor me is vanwege vakanties nog dus gwn nog ff doorbikkelen

18. Louloute

Louloute Niet meer actief

Homeopathie, frambozenbladthee.
    Het wekt de bevalling niet op maar helpt wel om je baarmoeder en bmm voor te bereiden voor de bevalling!

@Esmy gefeliciteerd!!

@gouda82 wat erg meid...echt heel verdrietig dit..:(

@Florina dat in van in je bubbeltje zitten is zó herkenbaar!! Ik wil ook het liefst thuis zijn en dan het liefst nog alleen, in m'n pyjama O de bank met een boek. :rolleyes:

@Donutlover wat heftig je uitslagen! Rust is idd heel belangrijk probeer die zoveel mogelijk te pakken..is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan i know.

@Mutsefruts88 oh heerlijk die relax mode!! :D

Hier
    Nog steeds kapot van het niet slapen, ben die k*t zon en dat warme benauwde weer onwijs zat. Dat zweten heel de tijd, bah. Naar buiten gaan vermijd ik zoveel mogelijk.
    Morgen weer een afspraak met m'n vk en anesthesist. Ben benieuwd hoe m'n bmm het doet, heb nu steeds vaker last van voorweeën (vooral s nachts natuurlijk :roflmao:). Heel m'n buik doet pijn, heb nergens zin in..you get iT. Haha zo, klaagmodus uit :D

Heb nog wat dingetjes geshopt voor de baby en mij, verzorgingsspullen, leuke pyjama gevonden voor mij, nog een pakje voor de baby en wat spulletjes gemaakt. :)

19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Louloute grr wat irritant van die voorweeen! Helpt een kruikje in de nacht miss?
    Klaag maar raak haha t is ook benauwd

@Nina Sanders
    Jaa frambozenblad thee dat drink ik nu ook. Helpt ook voor minder bloedverlies tijdens en na de bevalling. Weet niet of het door de thee kwam maar se vorige keer hielp t.
    En de Vsm caulophyllum Thalictroides D6 heb ik in huis gehaald.
    Dat helpt voor het rijpen en verweken van de bmm en herstel na de bevalling.

"Sinds het voorjaar van 1999 hebben wij ervaring met zwangeren die vanaf 37 weken homeopathische tabletjes gebruiken. Omdat er geen bijsluiter bij de druppeltjes of tabletjes zit, hierbij wat meer informatie voor zwangeren die van plan zijn ze te gebruiken. Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6. Dosering: drie maal daags twee tabletjes onder de tong laten oplossen. Inname: een half uur voor de maaltijd innemen. De tabletjes zolang mogelijk in de mond houden om opname via het mondslijmvlies te bevorderen. Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen

20. Louloute

Louloute Niet meer actief

@Donutlover kruikje zou misschien wel helpen..maar ik moet er niet aan denken nu, veels te warm :roflmao:
    Hier is het heel de zomer al mega heet. Hittegolf die maar niet over wil gaan :|
    Ja die caulophyllum idd! En ik ga nog iets slikken..ben alleen de naam kwijt.
    haha heb een hele lijst gekregen van m'n vk.

Deel Deze Pagina