De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

@flowertje36 wouw, zo snel al! Spannend, heeft het dus toch wel iets gedaan. Morgen waarschijnlijk weer babynieuws dus ;)
    Wel gek om het te weten, maar wel lekker dat je kan voorbereiden.

2. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.608
    4.023
    113
    Vrouw
    @kim2306 Wow, zo weinig slaap?? Daar zie ik mezelf de dag echt niet op doorkomen.. Hopelijk hoeft het niet...

@flowertje36 Fijn dat je morgen al terecht kunt ipv maandag! Veel succes :)

@Fizz Fijn dat hij al ingedaald is. Heb je hem al meer gevoeld vanmiddag?

@Mutsefruts88 'tripjes naar de ijsboer' :roflmao: Goed idee!

Hier heb ik al maanden een riedeltje in m'n hoofd: "hou je rustig, rustig, rustig, hou je rustig, kalm en stil'. Had geen idee waar het vandaan kwam, maar dacht dat het misschien handig zou zijn tijdens de bevalling. Heb vanochtend toch nog maar even opgezocht waar het van is... Liedje van Bassie en Adriaan...Werkelijk waar geen idee waar het vandaag komt, maar denk toch niet dat ik dit als 'mantra' of iets kan gaan gebruiken tijdens de bevalling :o::roflmao:

Voor de geïnteresseerden ;)

XmoonlightX en Oceanna vinden dit leuk.
  3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ohmy tuttebelleke whahaha nou succes met deze mantra hahha

Nou wauw florina wat een luxe ingeleid op zaterdag. Heb even gemist welke medische indicatie je hebt?
    Ben er toch wel verbaasd over. Hoor zoveel inleidingen en ks op het forum. Gebeurd denk nu echt heel veel meer dan paar jaar geleden lijkt wel.

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik neem aan dat je mij bedoeld ? Aangezien florina nu 35 weken is.
    Ik word ingeleid ivm de groei. En de gyn zei ik ga bellen voor inleiding en dan morgen want ben je 40 weken.

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Succes flowertje!!

6. flowertje36

Dankjewel

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

@Tuttebelleke welkom!! Leuk, zijn we dezelfde dag uitgerekend :D
    Qua standaarden, als ik 10x per nacht m'n bed uit ga om te plassen en dan weer snel slaap is dat een mega goede nacht :roflmao:

@Ladylola
    Thuis/zkh bevalling:
    Hier weer in het zkh! Thuis bevalling lijkt me helemaal niks eerlijk gezegd.

Merken flesvoeding:
    Hier hebben ze alle babyvoeding getest op aluminium, daaruit kwam dat echt maar heel weinig merken melk geen aluminium bevatten. Waaronder hipp en onze 'nutrilon' (heet hier anders maar is hetzelfde).
    Maar goed aangezien ze zo'n test nog niet hebben gedaan in NL is het lastig kiezen. :)

@flowertje36 balen dat het strippen niks heeft gedaan. Wel fijn dat het einde nu echt in zicht is. Spannend zeg!

@kim2306 wat fijn dat alles goed gaat!!

Weekendplannen
    Hier niks boeiends gepland. Boodschappen doen, babywasjes draaien, opruimen, misschien nog naar een indoor speeltuin met m'n zoontje.

@2012mama balen van je slechte nacht meid, knuffel!

@Fizz heb je de kleine nog gevoeld? Hoop het wel!

@ryanne1989 hopelijk gaat het snel beginnen bij jou! Is ook niks steeds die harde buiken/weeen..

@Florina oh balen zeg meid dat die pillen niet aanslaan..krijg je nu een infuus?
    Ik ga morgen weer m'n bloed laten prikken, ben heel benieuwd of die dubbele dosis ijzertabletten wat doet :D

@Mutsefruts88 spannend zeg!! Hopelijk zet het snel door.

8. Louloute

Hier vandaag naar de action geweest. Was een hele onderneming, afstanden zijn hier anders, is 40min rijden haha. Maar vond het heerlijk, muziekje en airco aan en karren maar. :D m'n zoontje is ook altijd rustig in de auto dus dat scheelt ook. Hele 1,5u dat ik niet achter hem aan hoef te rennen :roflmao:

Ze hadden jammer genoeg geen waterdichte moltons meer. Dus geen idee wat ik op m'n matras ga leggen. Denk dan toch zo'n kraakding, wil niet dat ons matras eraan overlijdt mochten m'n vliezen breken s nachts.

Morgen ga ik voor de laatste keer voor de bevalling m'n bloed laten prikken en plasje inleveren, Yay! Dan is alles echt klaar. Ben heel benieuwd hoe het gaat met m'n ijzer. Voel me wel fitter nu dus heb het idee dat de dubbele dosis ijzertabletten wel helpt.

Verder nog altijd last van harde buiken/voorweeën maar ben het al zo gewend (al sinds wk20 last) dat ik er geen eens meer op let haha.

9. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ziekenhuis/thuis:
    Ik ga weer in het ziekenhuis bevallen. Bij de oudste ingeleid en het ziet er naar uit dat dat nu weer gaat gebeuren (wel om andere reden). Ook al zou ik niet ingeleid worden dan gaan we nog steeds naar het ziekenhuis. Het geeft mij een veilig gevoel en we wonen op nog geen 10 minuten afstand dus we zijn er ook zo.

Flesvoeding:
    Toen ik bij onze oudste na een half jaar over ging op fles voeding hebben wij gekozen voor de biologische flesvoeding van de Albert Heijn. Hier zit minder suiker in en is wel zo makkelijk dat je die gelijk met de boodschappen mee kunt nemen en niet meer naar een andere winkel hoeft.

Plannen voor het weekend:
    Ik ga zaterdag naar de kwalificatie wedstrijd van de Nederlandse volleybal dames in Rotterdam. Heb er zo'n zin in! Hoop dat mijn lijf het een beetje vol gaat houden op zo'n plastic stoeltje.

Hier hebben we donderdag op vrijdag nacht wat uurtjes in het ziekenhuis door gebracht omdat we (vk ook) dachten dat ik vruchtwater verloor. Ben nog geen 36 weken dus dat zou wat te vroeg zijn. Na flink wat onderzoeken gaan we er nu toch van uit dat het geen vruchtwater was maar urine (hoewel het niet naar urine rook). Wat wel gek was is dat ik nadat mijn blaas met een katheter leeg gemaakt was toch nog vocht/urine verloor. We gaan er nu vanuit dat ik heel snel urine produceer en dat ik dat dan verlies omdat ons kindje zo op mijn blaas drukt. Maar moet het wel goed in de gaten blijven houden. Was wel even schrikken dus.
    Nu wederom een slechte nacht want zit alweer een uurtje beneden op de bank. Hoop zo toch wel weer dat mini wat rustiger word zodat ik ook weer kan gaan slapen.

10. flowertje36

@gouda82 balen van je nacht! Hopelijk heb je na die tijd nog kunnen slapen. Was het van de bewegingen van de baby of meer dat jezelf je draai niet kon vinden?
    Wat raar dat de vk het ook dacht, maar niet blijkt te zijn. Een vk weet toch wel vaak waar ze het over heeft.

@Louloute oh heerlijk even 1.5 uur niet mopperen niet zeggen kijk uit, niet doen. En vooral de action is zeer leuk.
    Wat betekend dat aluminium in de melk? Is dat een kunstmatige stof die ze toevoegen?

Ik lig nu aan de ctg. Heb nog wel slijmverlies met wat bloed dus er is nog steeds wat gaande.

11. Fizz

Fizz Niet meer actief

@flowertje36 Heel veel succes vandaag! Hoop dat de inleiding snel verloopt en je snel jullie meisje in je armen hebt.

@gouda82 wat raar van dat urine verlies, maar gelukkig geen vruchtwater. Hoop dat je kleintje nog even wil blijven zitten

@Louloute succes met laatste keer bloedprikken. Fijn dat je je beter voelt nu met deze dosis. :roflmao: Klinkt als een heel uitje als je 1,5uur onderweg bent voor de Action!

Baby begon gister weer gewoon te bewegen, denk dat hij het bezoekje aan de verloskundige gewoon een beetje aan de vroege kant vond:p
    Helaas echt een waardeloze nacht gehad met veel oefenweeen... heb nu het idee dat de baby tussen m'n benen hangt dus zal wel verder gedaald zijn. Nu dus nog vaker eruit om te plassen:confused:

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goedemorgen! :) Wilde even laten weten dat ik nog steeds álles meelees en of jullie het leuk vinden als ik af en toe een korte update plaats. Ik 'hoor' immers niet meer bij het topic ;).

Met ons gaat het goed. Heb wel wat last van de hechtingen en ook enórm last van mijn bekken en dus zoekende wat ik ertegen kan doen. Verder genieten we van elkaar en zijn we trouwens (nu al!) overgestapt op kunstvoeding.
    Van het hele proces rondom (het op gang brengen van) borstvoeding werden wij niet blij en de kv (fles) pakt hij gelijk! We zijn begonnen met de standaardopvolgmelk van Etos huismerk en dit lijkt goed te gaan!

Zet hem op @flowertje36! :thumup:

Louloute en Poolvos vinden dit leuk.
  13. Fizz

Fizz Niet meer actief

Wat leuk dat je even laat weten hoe het gaat. Misschien een topic openen waar we verder kunnen kletsen als de baby's er zijn? Vind het wel leuk om te horen hoe het met de baby's uit dit groepje gaat:)

Jammer dat de bv niet is gelukt maar super dat hij het zo goed doet op fv! Misschien bezoekje brengen aan de fysio voor je bekken? Zou nu vooral lekker rustig aan doen misschien dat je bekkenpijn dan wat afneemt

Louloute vindt dit leuk.
  14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @flowertje36 vandaag dé dag he! Succes! Dan zal je straks wel lekker knuffelen met je meisje.. lijkt me zn gek idee omdat nu al te weten haha
    Hebben ze je ontsluiting al gecheckt? Miss is t wel nog meer!

@Nina Sanders wat fijn dat t zo goed gaat! Balen van je bekken.. hopelijk vind je er snel iets voor.

@Fizz balen zeg! Van de nacht én de baby die nu zo laag zit haha

Hier is er nog niks gaande wat betreft indalen t is aan de onderkant van mn buik ook nog 'leeg'
    Eerst maar is hopen dar hij goed ligt

15. flowertje36

@Nina Sanders wat balen van je bekken en last van de hechtingen.
    Geniet lekker en als je flesvoeding beter vindt gewoon doen.

Bij aankomst nog steeds 2cm . Vliezen zijn geprikt en de opwekkers zitten erin. Nu wachten en wachten

gouda82, Oceanna, Louloute en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Spannend! Ben benieuwd of je lichaam t snel oppakt!

17. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Succes vandaag Flowertje!! Geniet ervan, straks :)

18. Louloute

@gouda82 jeetje meid wat een schrik! Gelukkig toch geen gebroken vliezen. Balen van je nacht, probeer te rusten!

@flowertje36 nee aluminium voegen ze niet kunstmatig toe maar het zit al in koemelk die ze gebruiken om babyvoeding ervan te maken. Zit ook in andere voedingsmiddelen..kan problemen geven later in het leven, maar er is nog niet veel over bekend. Wel dat bijv water er wel op gecontroleerd is en er is ook een maximum aan aluminium dat het kan bevatten, voor de babyvoeding doen ze dat nog niet. :)
    http://www.who.int/water_sanitation_health/publications/aluminium/en/

Heel veel succes vandaag meid! Zet hem op!!

@Fizz Fijn dat de baby weer goed aan het bewegen was!! Balen van de slechte nacht..
    Oh zo laag al! Lijkt me niet prettig..m'n zoontje is nooit ingedaald voor de bevalling dus weet niet hoe dat voelt hihi.

@Nina Sanders ja updates, leuk!!
    Wat mooi dat het zo goed gaat met jullie. En je hebt helemaal gelijk hoor dat je bent overgestapt op kV. :)
    Voor je bekken is misschien een osteopaat een goed idee? Ik vind het magisch iedere keer haha. Kan hij weer alles op de goede plek zetten. :)

Topic voor de mama's
    Ik ben voor, lijkt me leuk!

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @flowertje36 heel veel succes vandaag.

@Nina Sanders ohw balen van je bekken. Ik heb er ook nog steeds last van. Enige wat ik kan zeggen echt goed je rust nemen ga s middags nog lekker op bed liggen. Niet te lang blijven zitten echt ook lekker gaan liggen.
    Fv worden ze ook groot op. Hier ook na 1 "dag" al over gegaan op fv zoveel meer rust. Let wel op dat je eventueel toch stuwing kan krijgen na een paar dagen. Tip daarvoor is koelen, koelen en nog eens koelen. Ik zat de hele dag met koelpacks op mijn borsten maar wel met 2/3 dagen van het ergste af.
    Lijkt me leuk om een topic te openen waar we verder kunnen praten over de kleintjes.

20. Louloute

Hier ook een mega slechte nacht..kon maar niet in slaap komen, wel 10x eruit om te plassen, last van pijnlijke voorweeën.. en heb denk ik een beknelde zenuw precies onder m'n rechterbil..zó pijnlijk kan ook amper lopen. Iemand tips?

Deel Deze Pagina