Oh @jadie zou je niet weer terug willen naar Australië? Vooral het weer alleen al. This hier zo koud allemaal
Ik moest ook wel even lachen om de "pik" @doen: vandaag weer een lekker relax dagje. Dochter is bij opa en oma die ik heb het rijk voor mezelf. Zit nu seizoen 13 van Grey's Anatomy te kijken. Vanmiddag even een beetje rommelen / poetsen denk ik. @slapen; vannacht eigenlijk wel lekker geslapen. 3.00 en 6.00 eruit geweest om te plassen maar wel snel weer in slaap gevallen. Om 6.45 ging de wekker van mijn man en dochter was toen ook klaar voor de dag @australie; oh, lekker! Nooit geweest maar mijn schoonzus heeft er jaren gewoond en gaat nu regelmatig nog terug. Geef mij maar warme temperaturen
@Mamamijn. Bedankt voor je post! Ik heb er helemaal niet over nagedacht ook een 'vluchtkoffertje' voor mijn dochter in te pakken!!! Die van mij staat ook inmiddels op de babykamer klaar, maar mijn dochter zal gaan logeren bij opa en oma of opgehaald worden door haar vader om daarheen te gaan. Beter zekere voor het onzekere! @Koekie1. Wat een heerlijke nacht heb je gehad. Mooi begin van de dag zo. En nu dus lekker de voetjes omhoog Ik ga mijzelf eens van de bank afhijsen en dan de hond uitlaten. Daarna even naar de winkel en bedenken wat we gaan eten vanavond. Altijd hetzelfde probleem haha. Wat gaan jullie eten??
@ slaap: ik slaap sinds mijn verlof echt heel erg goed. Wel 2x er uit om te plassen maar ben dan binnen een minuut weer vertrokken @ preuts. Dat ben ik sowieso al niet. Nu heeft elke gynaecoloog in het ziekenhuis mijn onderkant al wel bekeken ivm moeilijk zwanger worden dus ben het wel gewend.. @ vandaag: Net bij de gynaecoloog geweest. Alles was goed. We kunnen gewoon op vakantie. Heb wel papieren mee gekregen van mocht er iets gebeuren hebben ze alle info. Maar hij zei vooral lekker genieten. Kerel is aan de grote kant. Niet te groot maar wel groot haha. Dus hij adviseert om met 39 of 40 weken te bevallen maar zeker niet later. Volgende week afspraak bij de verloskundige en de week er na weer bij de gynaecoloog. Maar hij vond dat ik er goed uitzag en de baby doet het goed. Bloeddruk was 134/84. Is wat hoger dan normaal maar niet te hoog. Dus heel positief allemaal. Betekent dus dat ik over 3 en half en maximaal 4 en halve week een baby heb.. toch wel heel spannend allemaal Heb voor de zekerheid ook een vluchtkoffertje ingepakt voor mocht het van het weekend in Duitsland gebeuren. Dan heb ik iig genoeg bij me om een paar dagen door te komen.
Ik ben door de keuring bij de vk gekomen. bloeddruk oké, hartje klopte mooi. Baby was nóg verder gezakt, vandaar waarschijnlijk al die voorweeën. mijn baarmoeder was naar boven nog wat groter geworden. ik zei, dan is ze heel groot!? Toen keek ze bij mijn zoontjes geboorte, en zei, ik denk dat deze wel een slagje groter is ja.. Ben zo "bang" voor een huge baby hè stom, ik weet het.. Straks even urine naar huisarts brengen, om blaasontsteking uit te sluiten (omdat ik zoveel last van de buik heb). Ik hoop stiekem zo erg dat ze snel komt Maar goed.. dat heb ik niet in de hand helaas..
Na de hele middag en avond harde buiken, heb ik afgelopen nacht voor het eerst in tijden weer eens lekker geslapen. Het is dat m'n man om 5 uur klaarwakker was - en mij heeft gewekt (niet expres, maar gewoon door naar de wc te gaan ). Het strippen en het weeëndansje hebben dus niet geholpen Vanmiddag komen de kindjes weer thuis en morgen gaan we Koningsdag vieren. Ik heb met m'n zus afgesproken dat de kinderen daar ook een nachtje (of 2) mogen logeren. Zij woont wel wat verder weg dan m'n schoonouders, maar 3 kinderen de hele dag entertainen trek ik echt niet. Ik heb sinds begin dit jaar fulltime ouderschapsverlof, dus we hebben de kinderopvang stopgezet. Kan prima, maar in de vakantie mis ik het wel Matras: waterdichte molton (Action), daar overheen een gewone molton en een hoeslaken. Niks zo vervelend als een krakend bed @teuntje83 : ik vind het ook wel spannend hoor, een grote baby. Het is dat onze jongste zo groot was (en ze ook nog eens met haar gezichtje naar boven is geboren) dat het zou moeten passen (toch??)
Ik heb ook die waterdichte molton van de Action. Daaroverheen een gewoon hoeslaken. Die dingen uit het kraampakket kraken echt enorm!
@Floeperd ; wij eten vanavond een deel van een gourmetschotel (opbakken in de pan), gebakken aardappeltjes en worteltjes en erwtjes. Ik maak op donderdag altijd een weekmenu, op vrijdag haal ik dan de boodschappen. Ideaal @matras: ik heb gisteren wat badlakens erop gelegd. Snap niet dat ze die matrasbeschermer nog in het kraampakket doen volgens mij legt niemand dat kraakding erop. En als je nagaat dat maar 10% van de bevallingen met gebroken vliezen beginnen... O ja, en dan moet dat ook nog 's nachts zijn en meestal is het maar een klein beetje vruchtwater wat je verliest.... Tja, dan slaap ik liever 's nachts zo lekker mogelijk @preuts; ik sta niet te springen om mezelf te laten zien, terwijl ik er toch best wel mag zijn al zeg ik het zelf bij de 1e bevalling heb ik er wel even over nagedacht maar tijdens de bevalling zelf geef je je er wel aan over. Daarna ben ik regelmatig bij de gynaecoloog geweest i.v.m. voorstadium baarmoederhalskanker. Dan "went" het helaas wel... Nu vind ik het prima allemaal @Imona; fijn dat de controle goed was. Veel plezier met je weekendje weg! @grote baby; wat verstaan ze onder een grote baby? Ik heb geen liggingsecho gehad maar ik moet nu weer van over de 4kg uitgaan. Vorige keer wel een liggingsecho gehad. Ze werd toen op 3800 Gr geschat. Ze was 4 kg met 39.6 week. Dus ze zaten redelijk goed. @teuntje83; fijn dat jouw controle ook goed was. Kindje komt er vast wel uit hoor. En ze zitten er ook vaak naast toch?
Ik heb dat irritante kraak zeiltje wel in bed liggen! Maar ik lijk wel de enige Bij de eerste ook gehad, en wel degelijk nodig gehad. 's morgen vroeg, in bed vliezen gebroken, en het was echt wel veel hoor (iemand schreef over een paar druppels). Marrie, ben blij dat ik niet de enige ben met 'angst' voor een grote baby. Bij mijn zoontje dachten ze dat ook, groter dan gemiddeld, vanwege mijn buik. Maar die is op 38+6 geboren met 3120gr en 49cm. Dus die was helemaal niet zo groot. deze keer is het ook op basis van voelen en fundus meten. Maar heb zelf ook echt het gevoel dat ze groter is.
@bed: wij hebben ook weer de molton van action. Vorige keer vroeg in de ochtend vruchtwater verloren ivm vliesscheur, maar ook voor in de kraamweek handig voor als je veel bloedverlies hebt en het kraamverband/maandverband toch wat scheef zit door t slapen of het net niet houdt. @grootte baby: bij mijn zoontje zeiden ze op de dag van bevallen nog dat hij de 3 kilo niet zou halen, was toch mooi 3420 gram deze babys lopen elke keer +- weekje achter qua groei, tweeling dus zullen niet zo extreem groot worden denk ik. Baby's zijn de hele dag enorm druk, letterlijk, maar dan ook echt letterlijk de hele dag al in de weer. Volgens mij zijn ze anders gaan liggen en nu nog hun draai aan het vinden.
Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik ook voor de waterdichte molton van de Action haha! Mij lijkt dat kraakding uit het kraampakket ook niks. Ik ben zo benieuwd op welk gewicht onze baby wordt geschat! Over 2 weken de liggingsecho.. maar vaak zitten ze er toch wel naast hé?
Wat trekken jullie aan tijdens de bevalling dan? Lig je de hele tijd in je blote gat of als ze komen kijken dat je dan je onderbroek naar beneden doet houd ook niet zo van die naakt loperij
Liva, schattingen puur op basis van buik en voelen zit er volgens mij best regelmatig naast ja. als je groeiecho's hebt weet ik het niet. Lijkt me dat ze dan toch wat dichterbij zitten. Mamamijn, ik heb bij de eerste heel lang onder de douche gezeten in het ziekenhuis. Daarna werd ik getoucheerd en mocht ik al bijna persen. Dus ik was hartstikke naakt. Maar anders is een nachthemd ofzo wel fijn. Heb je toch beetje gevoel bedekt te zijn, maar kunnen ze er ook zo bij. ligt misschien ook aan hoe "snel" het gaat. Als je je eerste weeën thuis hebt, dan heb je gewoon kleren aan denk ik
Ik ben eigenlijk alle keren gewoon in een nachthemd bevallen. Van de kraamzorg adviseren ze een (oud) shirt, maar vlekken zijn er gewoon uitgegaan in de was. Ik heb nu deze in m'n vluchtkoffer.
En liggen tijdens de bevalling hoeft meestal niet de hele tijd, tenzij je in het ziekenhuis vastzit aan allerlei draden, kan je doen wat je wilt. Tijdens ontsluitingsweeën zoek je een positie die je prettig vindt (onder de douche, op de wc, op een gymbal, hangend over de bank.. whatever) en bij persweeën kan je ook van positie wisselen (baarkruk, hurkend, hangend tegen je partner, of - zoals altijd in de film - liggend op bed). Als alles gewoon gaat, hoef je ook niet om de haverklap getoucheerd te worden, dus er is geen noodzaak om de hele tijd in je blootje te liggen.