De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Bij de eerste bevallig was ik naakt tijdens het echte bevallen. (Had het zo heet) kraamhulp gooide toen tussen de weeen door steeds mijn badjas over me heen die ik er dan bij een perswee weer af gooide. Bij de 2e had ik de pyjama aan (of iig het shirtje) die ik die nacht al aan had.
    2 x thuis bevallen dus dan is het misschien toch anders met wat je aan hebt? Misschien toch nog een groot shirt ofzo in mijn zkhtas doen??

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

*breekt in*
    Ik lees stiekem mee hoor:D
    Ik zit al volledig thuis, dus vind het leuk om jullie verhalen te lezen

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Al vast een beetje voorbereiden op wat gaat komen. Vervelend dat je al volledig thuis zit:(

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Update, ik heb blaasontsteking, dus een kuurtje gekregen.
    Urine wordt op kweek gezet, krijg dinsdag/woensdag de uitslag (streptokokken).
    maakte me wel ineens zorgen over, stel dat ik voor die tijd beval, en ik weet dus niet of ik die streptokokken heb. Dan is dat misschien best gevaarlijk voor de baby, toch?

5. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Haha @Marrie28 jij bevalt wel in stijl.

Ik zag deze voorbij komen, zitten ook knoopjes in. Maar lees altijd dat het het beste is als kind gelijk blood op je buik komt is dat dan letterlijk gelijk of doe je later je kleding uit ofzo. Ik dacht met dit nacht hemd de knoopje open te doen zodat de baby dan gedeeltelijk op m'n blote borst kan. Pfff waar je je al niet druk om kan maken hè

Bijgevoegde bestanden:

6. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    nee hoor ik mis australie wel maar op dit moment de temperatuur niet 40 graden en hoogzwanger lijkt mij geen pretje bovendien woonde wij in Townsville en daar is het tropisch warm 35 graden en luchtvochtigheid van 96% vond ik toen al best zwaar laat staan hoogzwanger haha. verder mis ik het wel hoor lekker ongedwongen sfeertje daar heerlijk maar goed dat hebben we gelukkig hier ook.
    op mijn matras heb ik wel het zeiltje van het kraampakket liggen plus molton en hoeslaken kraakt niet hoor zweet wel een beetje.
    ah he teuntje wat vervelend ik zou niet weten of het voor de kleine gevaarlijk is maar goed je begint nu gelijk met ab dus met een dag of 2-3 zal het wel beter zijn denk ik. overleg anders eens met de verloskundige.
    voor de bevalling heb ik een groot shirt gekocht van de hema dacht dat wel goed zou zijn

7. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    @Mamamijn.
    Ik zal graag zo lang mogelijk met mijn boxer aan willen liggen hoor! Had ik bij mijn vorige ook.
    Ik heb bij de Action voor € 3,99 per stuk van die extra lange tank-tops gehaald in het zwart. Die vallen net over de bips en zitten heerlijk! Die houdt ik aan tijdens bevallen met een strakke boxer.

@Marrie28.
    Dat is een Mooi nachthemd. Daarin kan je voor de dag komen!

@ preuts. Ik ben niet preuts. Ga gerust met mijn benen wijd bij de gynaecoloog. Maar met de bevalling en zo loop ik niet graag bloot. Ik zal dus een lange tanktop (wel zonder bh eronder) aanhebben en een zwarte boxer.
    Ook zou ik graag weer een laken over mijn benen willen hebben bij de bevallig. Ik wil daar zelf niks van zien. Mijn vriend zal bij het hoofd-einde staan ook. Die kan er slecht tegen haha.

Ben allemaal benieuwd hoe het gaat. Ik roep wel van 'zo zou ik het willen', maar de praktijk kan zomaar wat anders uitwijzen.

8. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Bij mij deed ze mijn shirtje omhoog toen ik ging persen zodat mijn buik al vrij was om de baby toen op te leggen. Ik had bij de eerste ene lang zwart jurkje ook aan. Dus die kon makkelijk omhoog :)

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Teuntje: vervelend blaasontsteking. Hopelijk slaat het kuurtje snel aan!

10. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Ik had een blauw operatiehemd aan, maar ik hoop dat ik nu zelf iets kan kiezen. Heb een nachthemd in de vluchttas. Zitten knoopjes voor en heeft ook van de voedings-bandjes zeg maar, die je los kan klippen. Vorige bevalling sta ik op bijna alle foto's van de eerste minuten met een blote borst/tepel op . Vind ik wel jammer achteraf omdat je die foto's toch niet snel aan anderen laat zien. Als ik er aan denk vraag ik of ze nu iets ' nettere' foto's willen maken :)

11. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee. Wellicht kan je vk op deze vraag antwoord geven, kan ze je gerust stellen. Wel ontzettend balen dat je dat in de laatste weken nog hebt zeg! Beterschap meis, ga duimen voor je dat het snel over is!

12. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @Teuntje vervelend zo'n blaasontsteking! Gelukkig gelijk een kuur meegekregen. Qua streptokokken: ja klinkt niet lekker, even vragen bij VK?

Groeiecho gehad, in tegenstelling tot de meeste hier een kleine baby, maar niet te klein. Ze lag wel al erg laag. Ze was lekker aan het slapen dus meten ging heel snel. Tijdens het wachten zag ik zo'n schattige baby! Ik vind babies nooit schattig, maar wellicht omdat deze een beetje op de mijne lijkt (volle bos met haar en dikke toet) vond ik deze wel leuk, lol. Die was ook lekker rustig.

@preuts nee ben ook helemaal niet preuts bij medische dingen, zou niet naar een naaktstrand of iets toe gaan.. maar meer om het uitzicht wat er dan is denk ik. Ik heb een lang jurkje met spaghetti top, dan kan de tiet er zo uit. Ik verwacht veel te gaan hurken/staan tijdens bevalling. Laat de zwaartekracht zijn werk maar doen.

@avondeten: aardappel anders met aardappelen, broccoli, worteltjes, tomaten en champignons.

13. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Ik wil graag een bad bevalling dus ik zal mn bikini topje aanhebben en voor de rest niets
    Doe wel een lang shirt in mn tas voor als ik het bad niet haal

14. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik heb de verloskundige een mail gestuurd eind van de middag. Die zijn natuurlijk dicht met koningsdag. Behalve voor spoed natuurlijk.
    Maar misschien dat de dienstdoende de mail ook bekijkt? Geen idee..
    Had weer enorme krampen net.. :confused:
    Staan voelt beter dan zitten dan.. dan zwakken ze ook enorm af.

15. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @Teuntje wat ontzettend balen van je blaasontsteking, daar kunnen de harde buiken ook doorkomen.. hopelijk slaat de ab snel aan!!
    @bo1986 ben benieuwd hoe de badbevalling zal gaan.. lijkt mij dus echt helemaal niks:rolleyes:
    @1BB fijn dat alles goed was, en klein maar fijn toch;)... klinkt idd als een heel schattig baby'tje, vind dat al snel van die kleintjes met zon bos haar!

@preuts, na mijn andere twee zwangerschappen en bevallingen ben ik nu echt niet meer preuts bij de vk..:rolleyes:
    Ik heb een bigshirt om in te bevallen, bij mij werd die omhoog gedaan en de kleine werd er opgelegd dat ze geboren werden..
    Zie wel mooie shirts voorbij komen, die van mij zijn echt niet zo charmant:D

16. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Teuntje balen voor je! Sterkte en hopelijk slaat de kuur snel aan.

@bevallen, ik had bij de 1e een prachtig shirt gekocht maar had het zo warm tijdens de bevalling dat ik gewoon helemaal bloot ben bevallen. T zal nu wel gewoon t hemdje worden wat ik die dag al aan heb onder mijn kleding k had bij de eerste ook geen zin meer om me er voor om te kleden..

Veel grote kindjes hier. Onze 1e werd klein geschat maar was met 41+4 toch echt 3835 gram. Ben benieuwd of hier ook een groot kindje uit komt, ik krijg in princiepe geen groei echo of liggings echo..

Hier is t kleintje vandaag de hele dag al een heel stuk rustiger als wat ik gewend ben. Ben vanavond alleen thuis dus maar even lekker wat aandacht aan mijn buik en baby geven.. Onze dochter was vandaag zo drakerig en huilerig dat al mijn aandacht naar haar toe ging..

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Moet de tijd toch een beetje vullen ;):rolleyes:
    Helaas is het nog geen lekker weer om buiten te relaxen

18. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Nog een weekje geduld :) schijnt volgende week toch een stukje lekkerder te worden!
    Maar dat neemt niet weg dat het vervelend is dat je thuis bent al!!

19. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Dames,
    Hier na een vlotte bevalling vandaag bevallen van onze tweede zoon Raf.
    Alles ging ineens erg snel! Hij is, net als zijn grote broer, op de termijn van 35.3 wk geboren en weegt 2945 gram, ook hetzelfde als zijn broer!
    Raf ligt wel nog in de couveuse met een beetje ondersteuning van zuurstof, maar verder gaat alles prima!
    Ik ga nu wat proberen te slapen!

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gefeliciteerd met jullie zoon!
    Hopen dat hij snel mee naar huis mag.

Deel Deze Pagina