De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Thanks stampertje!
    Dat hoop ik ook ;)

2. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    @teuntje83. Lekker plat, goed idee! Ik zal duimen voor je dat het op gaat schieten voor je meis!

@Stampertje23. Gaat goed! En bij jou?
    Ben vandaag niet wezen wandelen, vond het nog te hard waaien haha. Heb lekker in de speeltuin met de buurvrouwen gezeten en ondertussen de kids in de gaten gehouden. Was niet verkeerd in de zon :)

@Juffie1984. Is de kleine al ingedaald dat je zo'n last hebt van je schaambeen? Wat vervelend dat je daar zoveel en vaak pijn hebt! Hopelijk zakt het snel af.

Hier morgen om 15:30uur weer terug naar het ziekenhuis voor alle controles. Weer bloed prikken (arm is bont en blauw nu), urine inleveren en een CTG. Ook krijg ik een ligging- en groei echo. Dat is dan wel weer leuk.
    Duimen dat mijn bloeddruk nog steeds keurig is hihi :D o_O

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Marrie28 Gefelcitieerd! Mooi kindje zeg, en klinkt als een top bevalling. Geniet ervan!

@sophia89: Ze moeten nog even blijven zitten inderdaad, hopelijk zijn de voorweeen alleen oefenweeen.

Harde buiken heb ik wel maar zijn altijd wel te verklaren door:
    - Volle blaas
    - Te snel van houding veranderen
    - Drukke baby(s)
    Heb het standaard als ik bij de gyn of echoscopiste op de bank moet gaan liggen, in bed als ik te lui ben om te plassen of als ik in een ongemakkelijke houding zit.

Verder nergens last van, geen oefenweeen of slijmverlies oid. Gelukkig maar, want ik wil dat ze iig nog 3,5 week blijven zitten. Liefst nog 4,5 week want ze zijn wat klein en hoe langer ze doorgroeien hoe groter de kans dat ze niet te klein geboren worden om mee naar huis te mogen.

Ik begin het zelf echt wel zwaar te krijgen. Ben zo enorm moe, alles kost enorm veel energie en ik ben vaak duizelig en kortademig. Maagzuur is steeds vaker weer terug. Bekkenpijn is opeens weer continu aanwezig.
    Het enige wat ik doe aan lichamelijke inspanning is 1x per dag even naar de supermarkt voor klein boodschapje (is ca 500 meter lopen) en mijn zoontje verzorgen/wegbrengen/ophalen. Het huishouden laat ik al een tijdje voor wat het is, alleen de afwas doe ik, ik draai een was en hang die uit en ik maak de wc's schoon, verder niks. Het is soms echt vies hier in huis maar ik trek het niet met die bekkenpijn. Gelukkig pakt schoonmoeder die elke week oppast nog wel eens de stofzuiger, en afgelopen week heeft vriend de keuken grondig schoon gemaakt en opgeruimd. Ik ben nu aan het kijken voor een schoonmaker die ik 2 of 3 x een paar uurtjes kan laten komen zodat alles de komende weken even wordt gedaan. De vloeren moeten gedweild, servieskast schoongemaakt, badkamer schoongemaakt, even alle randjes/plintjes afstoffen en de ramen moeten gezeemd. Oh en de over heeft eeeeecht een beurt nodig.
    Hopelijk vind ik aankomende week iemand die tot de bevalling elke week een keer wil komen schoonmaken.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Floeperd: gisteren gehoord dat ze idd ingedaald is dus dat verklaart de pijn wel. Hopelijk zijn alle uitslagen goed morgen!

Wij hebben vanmiddag ook even gewandeld maar dat gaat ook niet echt makkelijk meer hoor. Volgens mij ben ik enorm aan het waggelen:p

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Lw85: vervelend dat het huishouden niet meer lukt. Wij hebben eens per 2 wk een schoonmaakster die dweilt, de badkamer sopt enz. Ik hoef alleen maar wat bij te houden. Hopelijk kun je iemand vinden. Onze schoonmaakster heeft nog wel tijd maar je woont vast niet in de kop van NH;)

6. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @Marrie28 gefeliciteerd!! Ook snel gegaan zeg.

Moet zeggen dat ik het zo leuk vind dat iedereen redelijk snel na de bevalling gelijk post!

@harde buiken: heb ze al vanaf het begin. Heb er vandaag ook veel last van, vanmorgen met opstaan en nu ook weer. Krijg ze inderdaad ook als ik moet plassen, (veel) heb gegeten, tijdens het lopen, of soms vanuit het niks. Moet zeggen dat wat ik nu heb meer voelt als de indalingsweeen die ik heb gehad vorige week. Mijn buik trekt samen (is ook echt letterlijk super hard) om de zoveel minuten.

@Floeperd ik hoop dat alles goed gaat, veel succes morgen.

@schoonmaken ik heb vaak savonds de neiging om dingen schoon te maken zoals de deurpost en duizend keer hetzelfde kastje. Mijn moeder heeft last van nesteldrang (grap ze zelf) dus helpt veel. Ik ben de laatste tijd wel van het rigoureuze werk, liefste flikker ik alles weg.

7. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat jammer dat het bij jullie fris was. Hier de hele dag in een zomerjurkje buiten gezeten. Het waaide wel wat, maar in de zon was het heerlijk. Maarja, ik woon dan ook in Maastricht, dat scheelt wellicht een paar graden ;)

@huishouden Voel me soms echt lui, ik doe bijna niks meer. Ik doe boodschappen, kook, ruim op en doe wat wasjes. Verder doet de poetshulp en mijn man alles. Schoonmoeder doet de strijk. Maar echt, ik heb geen puf meer om meer te doen. Zou dat beter worden na de bevalling? Kan me dat niet meer zo herinneren van de vorige keer.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Marrie28 ; gefeliciteerd! Dat heb je nog snel gegaan zeg! En nu maar genieten van je zoontje :)

@huishouden; ik doe nog best veel vind ik zelf. Stofzuigen, de was, boodschappen, eten koken, afruimen, troep opruimen enz. Merk wel dat bukken niet echt fijn meer is maar helaas ziet mijn man de meeste dingen niet als troep. Om nu elk dingetje aan te wijzen wat opgeruimd moet worden... Ook de wasmanden sjouwen doe ik nog (van 1e verdieping naar kelder en andersom). Als ik het aan mijn man vraag duurt het soms een dag of 3 voor hij het gedaan heeft, en dat duurt mij te lang :D

@vandaag; hier was het ook lekker in de zon hoor. 's middags nog even naar de praxis gereden om fruitplantjes te kopen maar de kwaliteit was echt bagger. Toen maar bij de Albert Heijn ijsjes gekocht. Ik merk wel dat het lopen vandaag ook niet zo lekker ging. Voelde rechtsonder vervelend terwijl ze daar juist niet ligt.
    Vandaag alvast het fietsje aan mijn dochter gegeven. Was eigenlijk als kado voor na de bevalling bedoeld maar het was nu zulk lekker weer... Ze is helemaal blij en heeft de hele middag geoefend. Het begin is nog even lastig en trappen en sturen tegelijk ook haha. Morgen kan ze lekker bij opa en oma oefenen, heb ik het huis voor mezelf

Oh, en ik krijg een mei kindje :D:D:D:D (of ik moet nu binnen een uur bevallen en dat verwacht ik van niet)

@weeën; Ik weet niet precies hoe weeën voelen. Vorige bevalling niet gehad. Harde buiken kan ik inmiddels wel plaatsen maar je moet me niet vragen hoe lang dat aanduurt. Voel soms dat mijn buik hard is en later is hij weer meer ontspannen. Pijn o.i.d. doet het niet.

Fijne (en hopelijk een goede) nacht voor iedereen!

9. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Voorweeën doen bij mij wel pijn. Is idd zoals iemand al omschreef een menstruatie achtige kramp maar die komt aanzwellen en ook weer weggaat. Duurt bij mij zo ongeveer een minuut met tussenpozen van 5-10.

@huishouden: ik ben echt niet meer in staat om veel te doen hoe graag ik ook wil. Mn buik zit ook gewoon mega in de weg. En het gewicht begint op te breken. Gelukkig heb ik een lieve man die ondanks 80 uur werken pw goed helpt en een lieve moeder die zorgen dat t niet een varkensstal wordt hier..... heb wel een hekel aan die afhankelijkheid....

10. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Dank voor alle felicitaties! Het is zo'n wonder, een bevalling. Het ene moment een dikke buik, het andere een klein mensje op je borst. Jullie gaan het allemaal nog meemaken. Bevallen is een hele klus, pijnlijk en gewoon naar, maar het wonder van de geboorte is ongeëvenaard. Héél veel succes allemaal, jullie kunnen het!
    Veel liefs <3

11. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    @Marrie28 heerlijk hoor! Het is cliché maar het is wel waar wat je zegt ;)

Hier mag het van mij al wel ochtend zijn. Kom maar niet in slaap en heb sinds een paar uur mega hoofdpijn. Heb ik nooit anders. Baby is vrij kalm, dat is wel fijn.

Zo frustrerend als je je man in diepe slaap naast je ziet liggen en je zelf om de 3 minuten van houding wisselt :(

Hopelijk slaap ik toch snel. Ga maar weer een poging wagen nu ma een paracetamol.
    Slaap lekker dames!

12. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Floeperd, nog kunnen slapen?
    Spannend weer die controle straks. Wel fijn om de echo te krijgen! Die mis ik wel!
    Zou zo graag willen weten hoe groot ze (ongeveer) is.. ?
    Nog even en dan weet ik het ;)

@ schoonmaken, ik heb ook al heel lang bekkeninstabiliteit en doe ook niks in huis meer. Boodschappen en zoontje verzorgen inderdaad. En soms een vaatwasser uitpakken en eten koken. Meer niet. Meer als voldoende!

@ harde buiken/ voorweeën, ik word er gek van ;) nu voornamelijk harde buiken, laatst ook echt veel voorweeën. Die kun je echt timen en doen meer pijn.
    En wat ik zo gek vind, is dat ik die harde buiken vaak heb als ik rustig op de bank zit. (of ik nou veel gedaan heb of niet maakt niks uit) alleen plat liggen werkt perfect. Dan gaan ze weg :) vandaar dat ik elke avond voor 21 uur erin lig ;)

13. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Goedemorgen!!
    @Floeperd hopelijk is de hoofdpijn geen signaal dat je bloeddruk weer omhoog gaat:rolleyes: succes vandaag in het zkh.@teuntje83 niet doorgezet dus:(...@Koekie1 wel herkenbaar qua huishouden, doe zelf ook nog veel,omdat ik het dan gewoon gelijk gedaan wil hebben:D...

Vannacht wel redelijk oké geslapen..
    Van half 1 tot half 2 wakker geweest, dochter moest plassen en daarna had ik last van krampen en kon ik mijn draai niet vinden. Toen om 6 uur plassen en om 7 uur waren de kids wakker..

Vandaag even langs mijn werk om dag te zeggen.. ben twee weken eerder gestopt ivm veel van rug en harde buiken... en die knoop was in eens doorgehakt dus vandaag even knuffelen met de kids (werk op een kdv)..

14. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Jaaa, de mei-mama's komen eraan! :D

@Floeperd : heel veel succes vandaag!
    Voor de meiden die voorweeën hebben: hoe weet je nou dat dat voorweeën zijn en geen 'echte' weeën zoals aan het begin van de bevalling? Ik zou echt niet weten wat het verschil is, en wanneer ik dus zou moeten bellen naar de gyn/vk. Vorige bevalling begon met gebroken vliezen, dat is lekker duidelijk :) De bevalling duurde maar 8 uur, vrij kort voor een eerste, dus nu hoef ik niet per se een uur te wachten nadat weeën zijn begonnen, maar ik kan zelf toch niet beoordelen of het slechts voorwerk is of dat ik al aan het bevallen ben?
    @huishouden: ik doe nog de boodschappen, kook de meeste dagen en de was ophangen/opruimen een beetje hoe het uitkomt. Soms ik, soms vriend. Stofzuigen doe ik niet meer en wc/badkamer poetsen ook niet, maar dat deed ik al nooit, hihi. Vriend doet echt veel qua poetsen/schoonmaken in huis, echt geluk mee!
    Ik heb wel echt de behoefte om me weer wat nuttiger te kunnen maken thuis. Natuurlijk om dadelijk voor de baby te zorgen, maar ook gewoon weer te kunnen bukken ed. Ik weet dat dat de eerste week/weken echt nog niet meteen het geval gaat zijn, maar dan kun je tenminste weer ergens naartoe werken. Dan wordt het langzaamaan weer beter, nu gaat het juist alleen maar moeilijker en zwaarder worden elke dag...

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Stampertje, nee helaas, maar had het ook niet verwacht ;) haha
    Zo om 9.50 controle bij vk. Zal niet zo spannend zijn.

Jaatje, ik weet bij mij dat het voorweeën zijn doordat als ik in bed ga liggen ze weggaan. Of als je bv gaat douchen ofzo, en het gaat weer weg.
    Dat is tot nu toe mijn houvast. Maar heb wel beetje zelfde als jou hoor, dat ik denk, hoe ga ik merken als het echt zo is?!

16. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Floeperd Hoe faat het nu met je? Heb je nog controle vandaag?

@jaatje Ik weet het onderscheid tussen 'oefen' en 'echt' ook niet zo. Ik heb besloten omte bellen als het steeds pijnlijker wordt of er enig ritme in komt. De ontsluiting bij mijn eerste ging ook vlot, waardoor ik nu het dringende advies van de gynaecoloog heb om meteen te bellen bij een onbestendig gevoel. Maar ik vind het ook lastig hoor :rolleyes:

Hier vandaag 40+2. Alle gerommel is weg. Pffff.... :( Soms vind ik het helemaal niet erg, soms kan ik alleen maar denken 'ik wil nú bevallen!'. Beetje labiel begin ik te worden haha. En mijn omgeving is ook ongeduldig, dat helpt ook al niet. Nouja, eens moet ie toch komen haha :)

17. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja dit heb ik ook ontdekt! Voorweeen gaan tot nu toe weg bij warmte. Hulde aan de pittenzak! :D

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Marrie28 ; ja, een wonder is het zeker hè? Bevallen is ook een hele mooie ervaring al zeg ik het zelf. :)

@Floeperd ; heb je nog een beetje kunnen slapen? Vervelend zeg dat je je weer niet lekker voelde. Hoop dat de controle straks in het ziekenhuis nog goed is.

@jaatje ; ik kan het onderscheid ook niet maken hoor. Vorige keer enkel wat (menstruatieachtige) lage rugpijn gehad. Dat had ik mijn halve zwangerschap al. Toen de vk gebeld i.v.m. een klein beetje bloedverlies en toen zat ik al op 7 cm. Wat veel mensen beschrijven onder golven die komen en gaan e.d. heb ik niets van gemerkt.

Ik heb het nadrukkelijke advies gekregen dat, als ik het niet vertrouw, ik gelijk moet bellen. Vorige keer duurde het maar 2 uur zonder weeën dus. Vandaag het laten breken van de vliezen (bij 10 cm) duurde het 30 min met persen op eigen kracht. Ik had hele zwakke persweeën.

@hier; Nu sinds vanmorgen wat lichte menstruatieklachten bij mijn buik. Kan niet eens zeggen dat het pijn doet. Gewoon het gevoel alsof ik ongesteld niet worden. Zijn dit nu dan (voor) weeën? Het gevoel is continue aanwezig en reageert niet op warmte (net gedouched :rolleyes:)
    Dochter is naar opa en oma vandaag, nu het huis voor mezelf :D

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Floeperd: succes in het ziekenhuis vandaag.

Koekie: geniet van je rustige dag.

Stampertje: veel plezier op je werk. Even bijkletsen met collega's en de kindjes weer zien:)

Mamalara: dat hij een keer komt is een ding wat zeker is maar als je de 40 wk voorbij bent wil je gewoon bevallen. snap ik heel goed!

Hier: weer een slechte nacht. Bah. Ik hoop toch niet dat dit nog 4 weken zo duurt want dan ben ik echt gesloopt.. morgen weer fysio hopelijk kan die nog wat betekenen.
    Mijn kinderen komen vandaag weer thuis na een paar nachten logeren. Heb ze gemist maar zal ook nog wel even pittig worden deze vakantie week:oops:

20. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal.
    Heb gelukkig uiteindelijk nog heerlijk kunnen slapen, alleen die hoofdpijn was echt heel raar. Plassen doe ik ook amper meer, maar hou geen vocht vast en drink me een ongeluk. Straks even vragen bij de controle. Die is pas 15:30. Maar voel me in principe goed hoor :)
    Lief van alle dames!

@schoonmaken. Ik vind dat zo moeilijk he, om dat uit handen te geven. Ben heerlijk en heb een vorm van OCD, ik moet alles in de hand hebben, vaste plek heeft iets nodig en mag niet scheef liggen.. heel frustrerend en vreet soms energie. Als je bij ons binnenkomt kan je overal kijken, maar nergens ligt rotzooi of rommel. Altijd schoon en opgeruimd, anders is mijn hoofd een rommeltje. Therapie voor gehad etc etc, maar kan het nu goed loslaten.
    Vriend houdt erg veel rekening met mijn wensen daaromtrent. Dat is zo fijn!

@Bekkenpijn. Ik klop even af... geen last van of van gehad! Wel een beetje waggelen haha. Voel me soms net Pingu de pinguïn ghehe.

Wat een prut weer buiten zeg!!! Zo'n mooi weekend in april en dan begint mei met grijze wolken. Bah :(

Deel Deze Pagina