De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Floeperd ; fijn dat je nog wat hebt kunnen slapen en je je beter voelt! Succes vanmiddag met je controle, hopelijk is alles nog goed!
    Fijn dat je het schoonmaken inmiddels wat los kan laten. Ik heb dat ook wel moeite mee (al heb ik geen OCD) maar ik heb graag wel alles in de hand :)

@Juffie1984 ; wat balen dat je weer slecht geslapen hebt! Fijn dat je je kindjes straks weer bij je hebt. Wel weer druk ja, gelukkig hebben ze wel de leeftijd waarop je de dingen aan te uit kan leggen :D

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mamalara, dat labiele herken ik heel erg! Soms ben ik er zo klaar mee en kan ik wel janken. Andere keer ben ik er weer veel relaxter onder.

Koekie, dat menstruatiegevoel kan van alles zijn. Kán best een begin zijn. Maar heb het zelf ook al een keer gehad (en toen was het denk ik mijn blaasontsteking ;) ).

Ik ben net bij de vk geweest.
    Deze vk (heb er meer binnen 1 praktijk) heeft vanaf woensdag 4cm fundus erbij gemeten :eek:
    En zegt dat het een grote baby wordt.
    Pff.. Ze maakt me een beetje bang zo o_O
    En ze heeft gezegd tegen de baby dat deze er maar snel uit moet komen :cool:
    Ze vind dat ik genoeg pijn heb gehad.
    Dat is toch lief van haar :rolleyes:

3. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Spannend @Koekie1 wellicht zet het door, kan prima toch?

Fijn dat je vanmiddag toch naar het ziekenhuis moet @Floeperd hopelijk is alles goed.

Hier doe ik alles nog zelf in huis, manlief zuigt en dweilt wel eens, maar met een hond in huis doe ik dit dus wel meerdere keren per week. Ik vind het ook lastig om het uit handen te geven en zolang het nog op m'n eigen tempo wil doe ik dat nog.
    Als ik straks met verlof ben komt m'n moeder wel nog even helpen met grote dingen.

Fijne dag allemaal ga nog even een boodschap doen en dan zo weer aant werk

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @teuntje83 ; het hoeft inderdaad nog niets te betekenen. We merken het vanzelf wel ;)
    Wel een lieve vk zeg, hopelijk luistert de baby ook naar haar :D
    hier word ook gezegd dat ik een grote baby krijg. De eerste was 4 kg op 39.5 week (ben nu zelfde termijn :D:D:D). Ik ben wel benieuwd hoe zwaar deze is. Maar denk maar zo: ook grote baby's komen eruit ;)

@Mamamijn ; het zou prima kunnen dat het doorzet. Sta er zelf best nuchter in dus laat het me lekker gebeuren allemaal. Zou wel leuk zijn als het vandaag is (zelfde termijn als dochter). Maar het valt me mag van mij ook nog wel even duren hoor. Geniet nog heerlijk van mijn dikke buik. En nu heb ik mijn dochter nog even voor mezelf haha.

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, nog steeds die menstruatie buikpijn? Of misschien al meer pijntjes inmiddels?
    Grappig hè, dat je nu dan op de dag zit waarop je van de eerste bent bevallen?!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Inderdaad apart om nu op hetzelfde termijn te zitten. Het zou wel leuk zijn als ze vandaag geboren word haha.

Er is nog niets veranderd. Maar de vorige keer heb ik ook geen pijntjes gehad dus wel lastig. Wel apart dat ik het de vorige keer bij mijn rug had een nu bij mijn buik. Ik weet wel dat zodra ik wat bloed verlies gelijk ga bellen.
    De kleine is ook nog lekker druk aan het bewegen dus ze heeft het nog wel naar haar zin :)

7. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    @Koekie1. Dat zou wel leuk zijn hihi. En uniek!!!

Ik zit al in het ziekenhuis. Of ik eerder kon komen vandaag ipv 15:30. Prima, graag zelfs. Bloeddruk was redelijk en zo met de gynaecoloog uitslagen van bloed en urine bespreken. CTG heb ik ook gehad. Hopelijk zo ook even nog een groei echo want die stond deze week ook gepland.

Hoe is het met je blaasontsteking @teuntje83 ??

8. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    @Koekie1 spannend hoor, denk toch dat het begonnen is! Hier ook geen pijnlijke weeen gehad alleen t idee dat in ongesteld werd
    Uiteindelijk de vk gebeld en toen had ik al 5 cm
    Een half uurtje later in het ziekenhuis aangekomen en toen had ik al 7 en na het breken van mn vliezen na 10 min 10cm. Ik was in shock dat het zo snel ging
    Verwacht nu stiekem ook een snelle bevalling en hoop wel t ziekenhuis te halen

@Floeperd gelukkig dat je een goede nacht hebt gehad

Huishouden: hier doe ik alles zelf nog, voel me nog redelijk goed dus probeer zoveel mogelijk zelf te doen
    Vanmorgen weer verder gegaan met de trap te verven
    Nog een paar tredes voor de laatste keer en dan is de trap ook klaar
    Volgende week de box nog verven zodat die met 38 weken neergezet kan worden

9. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, vrolijk in de buik blijven bewegen zegt niks over of je al aan het begin van je bevalling zit hè ;) schijnt dat sommige baby's nog stuiteren tijdens weeën, haha!

Floeperd, fijn dat je eerder terecht kon. Zit je niet zo te wachten hè.
    Laat maar weten hoe de rest van de uitslagen zijn!

Bo, heb je dan helemaal geen weeën gehad? Of echte pijn?
    Klinkt ideaal zo! :)

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bo1986 ; Ik vind het zo lastig in te schatten. Toen de vk de vorige keer kwam na dat beetje bloedverlies zat ik al op 7 cm. En 2 uur later had ik een kind in mijn armen :eek:
    Er word nu ook weer rekening gehouden met een snelle bevalling dus ik ben wel benieuwd.
    Hoe was dat voor jou zo snel bevallen zonder veel pijn? Ik ben echt wel even in shock geweest. Duurde ook een paar dagen voor ik alles weer op een rijtje had.

@teuntje83 ; ja, dat klopt. Weet niet meer hoe het bij mij dochter was. Of zij juist druk of rustig was.

@Floeperd ; fijn dat je eerder terecht kon. Meestal ben je juist later aan de beurt in ziekenhuizen :D
    Hoop dat de uitslagen goed zijn!

11. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    @teuntje83 nee alleen de ontslutingswee van 7 naar 10 cm. Moet zeggen dat het hechten nog het meeste pijn deed Haha t was ook echt ideaal en daarom kijk ik nu ook echt wel uit naar de bevalling al zal dat zeker nog een maand duren

@Floeperd hoe was het in het ziekenhuis?

@Koekie1 ja dat snap ik heel goed, ik zou denk ik precies t zelfde hebben als jou! Hoe voel je je nu?

12. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Mijn bloeddruk was te hoog wederom dus vrijdag krijg ik te horen wanneer ik ingeleid ga worden. Eindelijk een 'uitzicht'.
    Als komende vrijdag mijn bloeddruk nog te hoog is, zal ik bij 37 weken ingeleid worden. Is mijn bloeddruk vrijdag nog Ok te noemen, dan verschuiven we het een week. Maximaal week 38 in ieder geval.
    Dat betekend dat ik over maximaal 16 dagen de startknop in kan drukken!

Voor nu weer thuis met de melding gewoon rustiger aan te doen. Doen waar ik mij goed bij voel en bij twijfel kan ik altijd bellen.

Voelt stukken beter al.

13. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fijn @Floeperd dat klinkt als een goed plan. En fijn ook dat je je beter voelt!!

14. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bo en koekie, bevallingen met weinig pijn, klinkt goed :D
    Vind het zo gek dat er zoveel verschil in kan zitten per persoon, en per bevalling.

Floeperd, wat was je bloeddruk?
    en hoe was het met de rest? Nog echo gehad? Urine controle?
    Fijn dat je een uitzicht hebt. Hopelijk kan je nog goed je rust pakken thuis. Dat is beter voor jou en je kleine

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Floeperd ; fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt. Wordt je bloeddruk nu nog wel regelmatig gecontroleerd, of enkel vrijdag nog?

@bo1986 ; ik voel me nu eigenlijk wel weer goed. Net even gedouched, nog wel het ongesteldheidsgevoel maar minder als de rest van de dag. Denk niet dat het vandaag nog gaat gebeuren. Misschien morgen? Heb al wel de hele zwangerschap het gevoel dat ik op 2 mei ga bevallen. Het liefst overdag want mijn dochter zit dan op het kdv en dan hoef ik opa en oma niet op de hoogte te stellen :D zou dus mooi uitkomen haha.

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @teuntje83 ; het is inderdaad raar dat een bevalling zo kan verschillen. De vorige keer zat ik echt te wachten op de weeën (en bijbehorende pijn) die je op televisie ziet en van collega's hoort. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment dacht: "wat stelt iedereen zich toch aan die aan het bevallen is" :D
    Toen de vk zei dat ze nog nooit zo'n bevalling als die van mij mee had gemaakt besefte ik dat dat van mij niet "normaal" was :rolleyes:

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik moet zeggen dat ik de eerste cm's ook wel mee vond vallen hoor. Toen heb ik ook gedacht, dit overleef ik wel. Tot zo'n 7 cm.
    Daarna brak de hel los ;)

Koekie, succes alvast morgen dan :p

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @teuntje83 ; dank je wel! Ben benieuwd of ik gelijk krijg haha

19. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Bloeddruk was 140/100. Echo was top, genoeg vruchtwater en baby deed het super. Geschat gewicht is rond de 3000 nu, dus perfect zeiden ze. Dat maakt het eventuele eerder inleiden geen drama voor de baby. Dat ie te klein is.

Rest waardes waren gelijk gebleven, ietwat eiwitten in de urine en urinezuren in het bloed. Niet erg en bij eventuele klachten gewoon bellen. Ben er snel in het ziekenhuis dus dat scheelt!

20. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Hahaha ja koekie succes, ik geloof heel erg in intuïtie.

Floeperd fijn, nu lekker rustig aan doen en maar afwachten.

Wie had hier ook alweer die blaasontsteking? Hoe is het daarmee, is die alweer over?

Ben benieuwd hoe het bij shampoo gaat, die is nu lekker bruin aan het worden denk ik haha.

Hier denk ik weer indalingsweeen. Net al in Bad geweest maar menstruatiegevoel en pijnlijke buik en rug blijft aanhouden. Wordt er gek van, doet soms echt pijn. Net weer het gevoel alsof er een "handje uit komt", lol. Kennelijk kwam ik er trouwens met mijn handje als eerste uit?

Ik was bij de bevallingen van mijn zus, wat me het meest bijstaat is dat ze riep "ik kan het niet meer".. willen jullie pijnbestrijding gaan gebruiken?

Deel Deze Pagina