@Koekie1 Ik zeg ook al een tijdje 2 mei, zullen we samen dan? Zou leuk zijn, ik vind het een mooie datum @pijnbestrijding Ik laat het van het moment afhangen, vorige keer tijdens de ontsluiting telkens het gevoel gehad het nog wel aan te kunnen. Maar ik ben er zeker niet tegen, waarom zou je helse pijnen lijden als het niet nodig is? Ik geef me sowieso over aan het advies van de deskundigen, zij hebben er immers voor gestudeerd. Vorige keer werkte die go-with-the-flow houding goed, dat houd je ontspannen. Dus dat gaan we nu weer proberen
Fijn Floeperd dat er een plan is en weet hoelang je nog maximaal zo door moet. @pijnbestrijding: vorige keer niet gehad, tijdens de bevalling heb ik er eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht, dus blijkbaar was het te hebben Maar ook ik ben niet tegen, als het je helpt en het is mogelijk, waarom niet? @hier: veel harde buiken vandaag en de baby lijkt zijn houding niet echt te kunnen vinden. Erg veel gedraai en bewegingen in mijn buik. En nog over het verschil tussen voorweeën en gewone weeën: goede tip om te proberen of ze weggaan met een warme kruik of douche, die ga ik onthouden!
Koekie, ik hoop voor je dat je gelijk hebt! Floeperd, die bloeddruk is inderdaad wel hoog. Maar gelukkig is je kindje in goede doen! Doe maar echt rustig aan jij! Lekker douchen/badderen, in bed tv kijken, etc 1BB, ik heb/had blaasontsteking! Heb vanmorgen mijn laatste pilletje genomen. Moet morgen bellen voor de kweek uitslag. En denk dat ik nog even vraag om nog keer zelf urine in te leveren (al vragen ze dat zelf meestal al). Maar mijn vrij heftige voorweeën die ik heb gehad, zijn nu wel weg. Harde buiken zijn er nog steeds helaas. Maar goed, hoort ook bij het termijn natuurlijk.. Pijnbestrijding? Bij mijn eerste niks gehad. Heb wel een punt gehad dat ik er min of meer om gevraagd heb. Heb daarna heel lang gedacht, dat ik bij een tweede bevalling sowieso een ruggenprik zou willen. Schijnt namelijk echt een verademing te zijn Maar.. ik ben er inmiddels weer van terug gekomen. Bijwerkingen vind ik weer niks.. Dus ik heb besloten het van het moment af te laten hangen. Het lastige van de eerste vond ik, dat het begin van de weeën goed te doen was. En pas die laatste cm's vreselijk. Maar dan ben je vaak al te laat voor pijnbestrijding. Dus het is lastig in te schatten "van te voren".
Pijnbestrijding: de vorige keren niet gehad. Op punt dat ik dacht dit vind ik echt niet leuk meer had ik ook bijna volledige ontsluiting. Voor deze bevalling heb ik een tens aangeschaft, dit kon via mijn verzekering. Vk had er positieve ervaringen mee dus ga het gewoon proberen. Iemand van jullie ervaring met een tens apparaat? Floeperd: fijn dat het plan er is en dat je kindje het goed doet! Gevoel over de bevaldatum: dit had ik bij mij oudste heel sterk en dit klopt idd (week overtijd). Nu heb ik dat niet echt. Wel het idee (of hoop) dat ze iets eerder komt.
@Koekie1 zou leuk en handig zijn. Helemaal leuk samen met @MamaLara @Floeperd fijn dat je je nu goed voelt en dat er een plan ligt waar jij je goed in kan vinden. @pijnbestrijding: ook hier bij de 1e niet gehad en ook niet echt gemist, net als meer hier, tot 7 cm heel goed te doen, vanaf 9 werd t echt pijnlijk. Wel 2 uur geperst bij de 1e mag echt hopen dat dat nu niet hoeft! Ik ben banger voor de ruggenprik als voor de pijn van de weeen dus hopelijk kan t weer zonder.. Vandaag begonnen aan de vluchtkoffer, ineens komt alles zo dichtbij. Ik ben nog helemaal niet klaar met zwanger zijn, dus laat hem/haar nog maar een mooie poos blijven zitten..
Ik dacht: 'wat heeft al lang niemand meermee geschreven', ben ik in een heel verkeerde sub-categorie aan het kijken. Straks eens alles bijlezen... Op het moment ben ik even bezig mezelf een enorme schop onder mijn kont te geven, want ik heb het echt even helemaal gehad, maar daar schiet je natuurlijk ook helemaal niks mee op. Hoopte eigenlijk dat ik deze zwangerschap wat minder kwaaltjes zou hebben, maar het is blijkbaar niet voor me weggelegd om het redelijk relaxed te doorlopen. Ik ben weer (nou ja, was 2 weken niet) kotsmisselijk, krijg slecht lucht, begin weer heerlijke olifantenpootjes te krijgen en barstende hoofdpijn.. 32 weken, nog eventjes.. De vorige keer had ik zou al een flinke zwangerschapsvergiftiging rond deze tijd en met 34 Hellp. Vorige week was mijn bloed goed, maar toch ben ik soms bang dat het weer die kant op gaat. Zo klaagmodus uit, schop onder mijn kont en morgen weer met frisse moed beginnen.
@tens: die heb ik gezien op de negenmaanden beurs... kan me wel voorstellen dat t helpt. Hoor wisselende verhalen @pijnbestrijding: ik ga uit van dat ik t niet wil. Heb sowieso weinig met naalden en vindt t idee van helemaal niks voelen beetje eng. Heb zelf hypnobirthing cursus gedaan en denk daar veel aan te hebben. Als je zelf niet teveel verkrampt tijdens de weeën schijnen ze minder pijnlijk te zijn en doet je lichaam het werk. Maar wie weet lig ik straks te schreeuwen om een ruggenprik @hier: beetje slome dag vandaag. Mn moeder kwam schoonmaken en heb beetje geholpen. Veel harde en pijnlijke buiken en baby's zijn erg rustig vandaag. Heb zelf t gevoel dat t niet lang meer gaat duren hier mja dat is maar een gevoel
@MamaLara ; ja! Dan gaan we morgen bevallen, goed plan! @pijnbestrijding; bij de vorige wel over nagedacht maar als het niet hoefde dan niet. Kon het wel aangeven tijdens de bevalling als ik wat wilde hebben. Aangezien ik de vorige keer bijna geen pijn heb gehad (enkel tijdens het persen maar dan doen ze niks meer) denk ik er nu weer hetzelfde over. Daarbij heb ik meer angst voor het zetten van een ruggenprik en geen controle over je lichaam hebben als voor de pijn tijdens de bevalling. Het lijkt me zo naar dat je je lichaam niet helemaal voelt. Iemand van jullie weleens een ruggenprik gehad? @klaver85 ; fijn dat je de weg weer terug hebt gevonden naar ons. Ik moest eerst ook wel even zoeken hoor. Wat balen dat je zoveel last van kwaaltjes hebt, als het goed gaat moet je nog wel even... Hopelijk heb je morgen een goede dag! @sophia89 ; rustig aan doen hoor! Zou fijn zijn als ze nog even blijven zitten @hier; alles aardig rustig hier. Heb nog heel licht het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar dat is bijna te verwaarlozen. Nou, misschien morgen dus al komt dat voor mijn man niet zo goed uit. Maar ja, de kleine houd daar geen rekening mee haha. Rustige nacht voor iedereen!
@Koekie1 Vind je dat niet eng, dat je de weeën niet voelt? Lijkt me toch spnnend als je elk moment bezig kunt zijn met bevallen terwijl je het niet in de gaten hebt. Of herken je 'het' toch ondanks dat het weinig pijn doet? @hier Zojuist slijmprop deel 5 verloren hahaha. Tjongejonge dat ding komt in dele . Telkens denk ik: dit is het. En dan een dag later komt er een nog groter deel en denk ik weer: nee, dit is het echt! Vandaag (dinsdag) 40+3 en controle zh + ctg. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik hoop dat de rest van jullie lekker logt te slapen, ga ik ook nog even proberen
@MamaLara heel veel succes zo in t ziekenhuis Hopelijk kunnen ze wat voor je doen en begint de bevalling snel!
Succes @MamaLara vandaag! Hopelijk meld de kleine zich snel. Wanneer kwam of komt de kraamhulp kennismaken bij jullie? Ze zouden toch eer deze dagen contact moeten opnemen of niet.
@Koekie1: we moeten inderdaad nog even, en och ik ben niet zo heel snel een zeur, maar gisteren had ik het werkelijk even helemaal gehad. Vannacht redelijk geslapen, en hoor onze kleine meid al neuriën in bed, dus we kunnen er weer tegenaan! Pijnbestrijding heb ik de vorige keer ook niet gehad, vond het opzich ook allemaal reuze meevallen, maar heb wel een hoge pijngrens. Ik heb een paar uur rugweeen gehad, die waren erg vervelend, maar opzich te doen. Daarbij was pijnbestrijding sowieso geen optie, mijn lever en nieren werkte op dat moment niet echt goed meer, dus des te minder ingrepen, hoe beter het voor mezelf was. Ruggenprik heeft me ook altijd heel akelig geleken, terwijl ik totaal niet bang ben voor naalden, maar inderdaad de controle kwijt zijn... brrr @MamaLara ik ben benieuwd! Ze laten zich inderdaad niet sturen. Ik hoop dat je inderdaad een beetje hebt kunnen slapen. Spannend lijkt me dat, als je over de uitgerekende datum bent!
Mamalara, jij houdt de spanning er wel in Succes in het ziekenhuis straks. Mamamijn, kraamhulp.. Ik weet het niet meer. Ik heb deze tweede zwangerschap telefonisch een intake gehad in elk geval. Bij de eerste kwamen ze thuis. Ik had gisteravond de vk nog op bezoek. Ik twijfelde of ik vruchtwater verloor. Maar waarschijnlijk niet. Want heb niks meer verloren verder vannacht. Maar ik had echt dat ik met blazen op mijn hand vocht verloor. Gewoon incontinent dus
Bij nummer 1, rond de 32 weken Bij nummer 2 waren ze met 29 weken als hier. Ik zou gewoon eens bellen, misschien is er ook gewoon iets mis gegaan.
Ja ik hou het spannend he haha. Er moet toch iemand over de datum gaan, de meesten bevallen hier zo op tijd of zelfs vroeg valt me op. Ik heb wel nog wat geslapen, niet veel. Heb wat menstruatiepijn zonder ritme. Wordt niet erger en gaat ook niet weg. Klinkt misschien raar, maar door al het loze gerommel de afgelopen week ben ik er niet zo van onder de indruk. Ik wacht rustig af tot de zh afspraak vanmiddag (tenzij het doorzet natuurlijk). Mamamijn, ik dacht toch dat ze uiterlijk met 32 weken voor intake moeten komen. Niet dat dat veel voorstelt hoor. Hier waren ze er vroeg bij, met 28 weken al. Ik zou zeker even bellen. Teuntje, kan gebeuren. Pff het is vaak zo onduidelijk allemaal. @ruggenprik Ik heb een ruggenprik gehad toen na 4 uur persweeen wegzuchten de ontsluiting nog steeds op 9,5 hing. Vlak voor de ks. Ze zetten die in een wee dus ik heb er niks van gevoeld, was bovendien totaal in een roes door al die uren weeën. Maar het zaaaaaalige gevoel vergeet ik nooit meer: na 14 uur weeën was het alsof ik in een warm bad van gevoelloosheid zakte vanaf mijn navel. Ik lag daar totaal te trippen (niet echt hoor haha) van het feit dat de pijn ineens weg was, terwijl ze me van beneden aan het opensnijden waren Maar... ik kon me eraan overgeven want ik hoefde niet meer te persen. Lijkt me vreemd om de weeën niet meer te voelen en dan ineens te moeten persen.
Goedemorgen! @MamaLara en koekie1 nou hup bevallen vandaag meiden @teuntje83 ik heb altijd begrepen dat als je op je hand blaast het echt vruchtwater is.. blijkbaar niet dus wel goed dat je gebeld hebt om het even te checken. @Floeperd einde is in zicht meid... rustig aan en alles lekker klaar maken Hier alleen bij de eerste is de kraamzorg langs geweest maar dat was ergens rond de 30 weken, nu telefonische intake gehad. Bij beide geen pijnbestrijding gehad, zon ruggenprik lijkt me alleen maar heel eng en naar Maar heb bij mijn vorige bevallingen gemerkt dat ik onwijs in mezelf keer en ik blijf heel rustig.. hopelijk gebeurd dat deze keer ook. Kids straks naar de opvang, ik even bakkie doen bij een vriendin en dan lekker rustig aan en rommelen in huis. Xxx