De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Schoonmoeders hebben we vandaag al gehad, dus heerlijk thuis op de bank!

Bij ons thuis hebben we het afgeschaft mijn moeder vind het echt een feestdag voor moeders van jonge kinderen en daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Breng vaak genoeg zo een bloemetje langs, of ga iets leuks doen.

Aangezien we er met zijn tweeën gekscherend over gehad hadden, heb ik der een ouderwetse handgeknutselde kaart met ballonnen en slingers aan de deur gehangen. ;)

Imona vindt dit leuk.
  2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Darmen legen kan wel een teken van starten van de bevalling zijn hoor! Wie weet.

3. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ja precies. Ruimte maken en benutten, 6x poepen is echt veel!!!

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zou wel mooi zijn. Bevallen op moederdag!

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wauw! Wat fijn zo'n moeder! Ik vind t altijd maar een heel gedoe dat Moederdag. Commercieel ook. En tot voor kort gingen wij zelfs de opa's en oma's langs want ja dat hoorde zo. Daar zijn we dit jaar vanaf gestapt.
    Vanmorgen schoonmoeder gehad en na t slaapje van dochter nog naar mijn moeder..

Moederdag was trouwens een leuke dag geweest om te bevallen voor je teuntje! Is niet elk jaar de zelfde datum maar je vergeet t nooit zo'n Moederdag "cadeau"(waar je dan verdomd hard voor moet werken)

6. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Oh eekhoorntjes zijn leuk!!! Vind vogeltjes ook zo schattig.

Fijne moederdag allemaal! Neem mijn moeder volgende week mee naar een high tea :). Lekker gebak gegeten vandaag. Geen gedoe met schoonmoeder, in de uk is het moederdag in maart.

@teuntje83 hou eens op met die spannende berichtjes! ! Wat leuk, hoop dat het doorzet

@ShampooL noohhh Wat stom!!!

@Floeperd fijn dat je nu beter slaapt. En je dochter om 9 uur pas wakker!! Ik teken ervoor!

@bo1986 veel plezier, wordt een leuk dagje! Hoeveel scheel je met je schoonzus?

Heb (nog) geen last van nachtzweten, maar ga vandaag die molton plaatsen dus ben benieuwd. Kwijlen ook niet, snurken ook niet, nachtelijk plassen ook niet. Ben ik wel zwanger!!!!??? Hahaha. Vannacht wel wakker geworden en echt gewoon oefenweeen van hier tot Tokio gehad, twee uur lang. Gisteren al de hele dag harde buiken en vandaag voelt het ook allemaal niet heel fijn. Volgens mijn moeder en zus zie ik er ook uit alsof ik bijna ga bevallen. Ik lijk "grauw" en "moe", dus complimenten worden in het rond gegooid Haha.

7. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik besef me ook goed hoe fijn het is. Geen enkele dag is een verplichting, ze pleiten ervoor dat we vooral eerste kerstdag voor onszelf moeten houden, geen pasen, oud of nieuw of wat dan ook. Omdar het geen 'moetje' is ga je ook veel relaxer.

Als ik twee of drie weken niet langs ben geweest (we wonen een straat van elkaar) hoor ik daar nooit iets van en zou het te lang duren wipt ze even snel 10 minuten langs.

Het nadeel daarvan is dat ik zo ontzettend verwend ben op dat vlak, dat ik me al heel snel geclaimd voel als iemand anders niet zo is. Hecht enorm veel waarde aan onze vrijheid, met daarin zeker oog voor anderen, maar een zware antipathie tegen vastgestelde bezoekjes.

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    De krampen zijn weer weg :(:(
    Snik Snik..
    Ben braaf bij schoonmama geweest.
    Dus weg spanning en hoop.. :mad:

Heb dikke enkels met dit warmere weer joh! Zijn er vast wat die het herkennen ;)

Ik las iets over vogels en volières.
    Mijn vader kweekt zebravinken en doet er wedstrijden mee. Hahaha, je moet maar een hobby hebben ;)

9. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    @teuntje83. Oooh die dikke enkels ken ik ja. Heb echt bokkepootjes...
    omhoog zitten helpt geen eens.

Wat balen dat je krampjes weer weg zijn. Zoveel welles en nietes he!!! Kom op baby, zet nou eens door bij @teuntje83

Wie weet bevallen we straks tegelijk haha. Ik word natuurlijk woensdag om 07:00 al ingeleid. Ballon wordt om 07:30 geplaatst. Dus kan alle kanten op :p

10. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nee klopt, benen omhoog helpt niet.
    ik heb wel 1 kant erger dan de andere :confused:
    Het iets warmere weer speelt natuurlijk ook mee.
    Floeperd, jij weet gewoon al zeker dat je gaat bevallen dan. Lijkt me een heerlijk idee, dat je in elk geval niet langer hoeft door te lopen.
    Ik kijk nu maar weer uit naar het bezoek aan de vk morgen.. :rolleyes:
    Gek hè, dat je tweede kind gewoon 2 weken langer blijft zitten zo'n beetje.. o_O

11. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Fijne Moederdag dames!!
    Al heb ik nog geen kleintje rond lopen heeft manlief mij vanochtend wel verrast met ontbijt op bed. Super lief!

Morgen al weer 38 weken. Slapen word wel moeilijker en moeilijker. Me maag voelt ook heel erg bekneld en heb echt veel afscheiding. Vraag me soms af of hier soms vruchtwater bij zit. Het is ook wel normaal om de baby minder te voelen stuiteren zo ver in de zwangerschap toch?

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Haha toevallig heb ik dat met mijn moeder ook net afgesproken. Donderdag lekker high tea. Nu kan het nog even makkelijk zonder kleine koter er bij. Nog even van genieten.

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Doeline, dat van die afscheiding heb ik ook.
    loopt er echt uit. Zo'n 2/3× per dag een nat plasje in mijn ondergoed.
    Heel fijn..

Baby hier zat net echt heel erg tegen mijn ribben te duwen.
    Nog nooit zo ervaren. Au.
    En eigenlijk ook nog daar onderin steken.
    weet even niet hoe ik staan of zitten moet.

14. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Haha herkenbaar

15. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    @1BB we schelen 7,5 week
    Vandaag ook even een foto gemaakt van onze dikke buiken Haha

@teuntje83 jeetje wat vervelend! Kan me voorstellen dat het echt niet meer fijn is nu bij je ribben
    Hier zit ze ook al heel de dag bij mn ribben en dan ben ik nog geen eens zo ver als jou

@sophia89 hoe is het nu met jou?

Ow en weet even niet meer wie t vertelde over t vocht maar mijn rechter enkel is ook elke keer dikker dan mn linker, zo gek

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bo, dat was ik van die dikke enkel ;)

Hoe ziet jullie aankomende week eruit dames?
    Controles? Inleidingen? Feestjes? Etc?
    Ik heb morgen controle vk. Hopelijk willen ze nu wel strippen. Want ze moet er echt uit hoor. Het past niet meer :(

Ik lig alweer plat in bed.
    Ben moe ook.
    hopelijk een heerlijke nachtrust.

17. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    @teuntje83. Dat is vroeg zeg, hopelijk pak je even wat rust. Is erg belangrijk. Hopelijk kan de VK je morgen helpen. En anders even aandikken hoor dat je het zat bent, ze hebben soms echt makkelijk praten. Je bent overtijd officieel en bent er klaar mee en kunnen ze soms best een stapje in jouw richting meer zetten hoor.

Ik heb dat ook met de enkels, alleen is de linker bij mij dikker. Vooral aan de buitenkant thv dat botje zeg maar.

Hier komende week voldoende afspraken nog. Morgen dochter naar en van school halen, tussendoor huishouden doen. Daarna zwemles en koken en dan is de avond al zowat voorbij.

Dinsdag huishouden deel 2, laatste boodschappen doen. Ziekenhuiskoffer inrichten en de auto naar de garage voor grote beurt brengen. Daar even 2 uur wachten dus de stad maar even in.

Woensdag om 7 uur alweer de inleiding. En dan daarna hoop ik dag alles snel gaat hihi.

18. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Zo drukke planning @Floeperd

Hier morgen zoontje naar de psz brengen en halen, daarna even naar mn werk aangezien mn stagiaire haar afstudeer presentatie heeft
    Dan langs de ikea en dan lekker naar huis
    Owja en als mn zoontje op de psz is nog boodschappen doen

Dinsdag rustig dagje, alleen in de avond naar de vk

Woensdag zoontje van en naar de psz brengen en voor de rest volgens mij nog geen plannen

19. Lelie1992

Lelie1992 Lid

29 dec 2016
    74
    10
    8
    Pfff, ben pas (bijna) 34 weken maar heb idee helemaal geen ruimte meer heb boven in m'n buik. M'n bovenrug en ribben doen echt pijn. Weet me lastig in een houding te houden... hebben jullie hier ook last van?

Owhja en ik begin ook vocht vast te houden:s. M'n voeten en vingers. Ben in 2 dagen ook 2 kilo aangekomen terwijl ik niet veel eet :s

20. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @teuntje83
    Ik zou het ook aangeven hoor!

@Floeperd
    Hier niet echt veel op de planning. Morgen even naar de winkel en de hornbach. Ik heb een hele oude houten kist getikt en daar wil ik het speelgoed van de oudste in doen.

Waarschijnlijk woensdag naar de spa, een paar uurtjes dobberen en voor de rest hoop ik dat ik nog een beetje onkruid tussen de tegels uitgehaald krijg.

@Lelie1992
    We zijn ongeveer even ver, plaats heb ik lijkt wel nog genoeg.. maar ben ook vrij groot, dat scheelt denk ik wel.

@vocht.
    Enkels vallen lijkt het wel weer mee, kan nog tot onder de knieën overal putjes duwen, maar lijkt iets minder geworden te zijn. Handen moet ik echt elke morgen masseren, daarna trekt in ieder geval de pijn er uit

Deel Deze Pagina