Oh @teuntje83 dat werd tijd zeg! En @jadie ook heel veel succes! @Doeline mijn zwangerschap zelf loopt echt gesmeerd. Eigenlijk helemaal geen klachten anders dan wat sneller moe en slechter slapen. Maar de baby is groter dan gemiddeld. Hij zit op de p90 lijn dus een flinke jongen. Daarbij komt dat hij een variatie heeft op zijn hart. Is niet erg en hij zou er geen last van moeten hebben. Maar dat is dus meteen een medische indicatie. Kinderartsen etc zijn ook op de hoogte en moeten dan weten wanneer ik ongeveer zou bevallen zodat hij meteen nagekeken kan worden. En omdat de kleine knul niet zo klein is wil de gynaecoloog het me niet aan doen om over de 40 weken door te lopen. Dus vandaar dat hij me met 39+2 gaat inleiden. Zelf vrees ik namelijk ook dat de baby het hier wel erg maar zijn zin heeft en gewoon zou blijven zitten tot 42 weken ofzo. Hahaha Al met al. Alleen maar goed. Extra controles voor mij en heel veel controle een aandacht voor mijn kind.
@teuntje83 jeeeehh eindelijk!! Hopelijk ben je al bevallen en nu aan t genieten van je kindje @jadie ooh ook gewoon al gebroken vliezen!! Hopelijk ks de kleine er bij jou ook al Had sinds gister avond 9 uur niet meer gelezen nou had aardig wat bij te lezen en ook gewoon 2 beginnende bevallingen Hier al een productieve ochtend Was gedraaid en opgehangen Zoontje naar de psz gebracht Vaatwasser uitgeruimd Heel t huis van zolder tot beneden gestofzuigd incl alle pleintjes hoekjes enz. En dat nog voor half 11 Zo nog even langs mn werk en daarna de Ikea en dannnn hopelijk met de beentjes omhoog tot ik weer moet gaan koken
@Juffie1984 wat is hun reden dat ze jou gaan inleiden? Heb je er zelf om gevraagd? @lmona oh wel super goed dat ze jou niet langer door laten lopen en je zo goed in de gaten houden. Ik ben zelf ook medische en moet met antibiotica bevallen. Moet meteen naar de ziekenhuis als de bevalling begint. Maar vind dit wel heel spannend. Vooral omdat het mijn eerste is en ik niet weet waar ik allemaal op moet letten haha.
@Doeline : ik word niet ingeleid hoor. Als de baby er met 40 wk nog niet is gaan ze strippen. Bij mijn zoontje ben ik ook met 40 wk gestript en de volgende dag was hij er Ik heb dit nu zelf gevraagd omdat ik het met 40 wk wel genoeg vind eigenlijk Strippen werkt trouwens alleen als je lichaam er aan toe is en je al wat ontsluiting hebt. Dat is natuurljk altijd afwachten. Ik hoop trouwens dat ik gewoon voor de 40 wk beval!
Is ook mijn eerste. Vind het ook wel spannend maar heb er ook zin in. Probeer er maar niet te veel aan te denken
Baby is hier volgens mij volledig ingedaald, buik is gezakt en beweging voel ik echt ontzettend laag. Net boodschappen wezen doen, ondanks buikband is dat niet te doen. Continu harde buiken en pijn in liezen en zwakke knieën. Net alsof ik een maraton heb gelopen. Herkenbaar voor iemand? Het is ook mijn eerste, geen spanning voor bevalling. Bevalling vind ik niet erg, hoop dat het herstellen een beetje ok gaat. @Doeline waarom moet je met antibiotica?
Daar ben ik dames! Pff dat was me een bevalling zeg.. Gebroken vliezen dus. vk rond 23uur hier, had al weeën toen. Toen zo'n 4/5 cm ontsluiting, baby lag nog wel redelijk hoog begreep ik. ziekenhuis in. Bad in. daarna "maar" 5/6 cm, viel even tegen. Maar ging nog aardig. iets later werd het pittiger in bed daar. manlief begon over pijnstillers, omdat ik dat regelmatig heb genoemd. Toen twijfelde ze, want ze dachten dat het wel snel zou gaan, zeker bij zo'n tweede. En toen ging ik ook redelijk snel naar de 9cm. Ze zeiden, je hebt je meisje zo in je handen.. Dus ik dacht oké.. Maar toen.. brak de hel los (sorry voor de dames die nog moeten) Ik heb zo'n 1,5 uur lang op 9 cm gezeten en ik kwam maar niet verder. moest op mijn zij, op handen en knieën. Maar er kwam maar geen 10 cm. vingers van de vk hielpen niet.. Ze snapten er niks van. En ik moest die weeën dus wegpuffen (voor de dames die het kennen, dan denk je, hoe dan?) Ik was kapot. Ik moest huilen en het deed zo'n pijn Toen zeiden ze dat ze me niet langer zo konden laten liggen. gynaecoloog geroepen, om plan te maken. Monitoren aangesloten. Infuus werd gezocht voor pijnstilling. En toen zei ik, ze komt eraan Iedereen had mekaar heel verbaasd aangekeken, en inderdaad 10 min persen was ze er ineens. Hoe fijn was dat, om te mogen persen Ze hadden het eigenlijk nooit meegemaakt, zo lang, vooral bij tweede, en niet verder na de 10 komen. ze hadden gelukkig oprechte medelijden. En ik ook met mezelf Die 1,5 uur 9 cm weeën wegpuffen was vreselijk.. Maar ze is er!! Onze dochter Tess 51 cm 3950 gram Nu moe thuis in bed. En mijn buik rommelt lekker na.. Flink gescheurd weer, dus moet weer leren poepen (en plassen) Ik las nog iemand die bezig was net als ik? vertel!!
@1BB ik ben GBS draagster. Weet niet of je daar bekend mee bent? Maar ik moet minimaal 8uur voor dat de baby door de geboortekanaal komt aan de antibiotica infuus anders kan de kleine ernstig ziek worden. Oh wauw @teuntje83!! Wat heerlijk dat je kleine meid er is! Gefeliciteerd en geniet er lekker van!
@teuntje83 wat een bevalling zeg! Wel fijn dat ze er nu uit is. Nu lekker herstellen en genieten. 2 vriendinnen van me hebben dat ook gehad. Blijven steken op 9 cm. de ene kreeg dus ook echt persweeen. Zij moest ze ook weg puffen maar ze zei: denk het niet. Regel maar wat. Ze komt er NU aan. Dus die is ook flink ingeknipt. En de ander wilde de laatste cm ook niet. Zij kon het ook niet inhouden. Plus dat het ventje met zijn schouder en hoofd tegelijk kwam. Maar wonderbaarlijk genoeg is zij niet ingescheurd of geknipt. Maar het is achter de rug. Nu lekker van je dochter genieten meis.
Jeetje @teuntje83 wat een heftige bevalling.... maar nu kan je lekker genieten van je meisje. Hoop op dat je snel herstelt. Gefeliciteerd
Gefeliciteerd teuntje! Klinkt idd niet al te relax, maar nu proberen te genieten! Ze is wel op een prachtige dag geboren!
@teuntje83 van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat het achter de rug is. Klinkt als een pittige bevalling. Nu lekker uitrusten en genieten