De laatste 10 weken afteltopic 'vervolg'.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PandaBeertje, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    @Imona

Meisje toch. Het is nu even aan je man om die vader van de baby tot orde te brengen hoor!

Jij loopt op alle dag en moet dit helemaal niet doen. De baby die huilt is niet jouw schuld. Die ken jij niet en andersom...

Je eigen kindje is straks zoooooo anders! Die zit nu al 9 maanden in je buik en wordt rustig van je stem, je ademhaling en hartslag.
    Je kindje zal zo anders zijn en dat zal je fantastisch doen meid!!! Niet twijfelen!!!!

Kom op, tot 10 tellen en naar beneden. Trek die vader aan zijn oren en zeg dat ie zelf voor zijn baby moet zorgen omdat jij dat gewoon nu niet kan!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

* kletst weer even illegaal mee*

@Imona

Het gehuil van een andere baby is echt anders dan je eigen kindje

Daarnaast ben je nu aan je laatste weken vd zwangerschap bezig , dus vol hormonen

Jij kan dit straks echt wel hoor

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn man heeft ze naar huis gestuurd..
    Ik heb mijn vriendin (de moeder) geapt. Kind is normaal nooit zo. Dus er zal wel iets zijn.

Ik merk gewoon dat ik op het moment weinig van andere baby's moet hebben. Dat is de laatste paar weken opgevallen. Ik wil anderen eigenlijk niet vast houden. Ik wil ze eigenlijk niet in de box van mijn eigen kind.. en ik kan het helemaal niet hebben als ze gaan huilen.. Daar raak ik echt gefrustreerd van..

Dat zal wel een natuurlijk iets zijn ofzo. Weet ook niet.

Is gewoon combinatie van vermoeidheid. Spanning voor de inleiding en bevalling. Hormonen. En gewoon eng dat ik dalijk ineens een baby heb en verantwoordelijk ben voor hem.. en hoe ik alles ga doen enzo..

Mijn man snapt het wel. Maar tegelijkertijd moet hij er ook wel om lachen.

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

@Imona wat een man! Ben jij gek! Waar haalt hij überhaupt het lef vandaan om dit zo te doen? Waar is de mama van het baby'tje?
    Inderdaad wat de rest zegt, het huilt je van je eigen kind is zo anders! Ook daar word je wel eens gek van ;) maar op een hele andere manier! Want dat is namelijk jouw kindje! Daar dit zo'n onbeschrijfelijk gevoel aan vast. Als ik jou was zou ik mezelf even bij elkaar rapen en inderdaad naar beneden gaan en zeggen dat hij het zelf even op moet lossen. Toont hij wel interesse in je ? Die vader van de baby?

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    De moeder is thuis met haar andere kind van bijna 3.
    Nee. Die vader zat buiten en keek naar binnen en zat alleen maar te lachen omdat ik zo aan het worstelen was.. Ben zo blij dat mijn man naar binnen kwam op. Te helpen..

Man man.. Heb spontaan heel de tijd harde buik. Menstruatiepijn en zere rug.. geweldig die stress...

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    @Imona wat de anderen al zeggen. Je eigen kindje is echt anders!

@Floeperd dat is fijn opgelost zo met je dochter. Mijn oudste is ook 8 en het is idd zo leuk om te zien hoe hij er mee bezig is!

7. Leniemienie

19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    @teuntje83, proficiat!

@Imona, met je eigen baby'tje is het anders hoor! Daar ben je zelf volledig verantwoordelijk voor en je weet op den duur wel wat je allemaal kan proberen. Anderzijds zullen er wschlk ook momenten zijn waarop je het niet meer aankan en je man ook even moet overnemen. Ik herinner me zo'n moment om 4u 's nachts toen mijn dochter 2 weken oud was en ik wou slapen maar ze bleef wenen. Ik had al de borst gegeven, pamper verwisseld, ermee rondgelopen maar niets hielp. En ik was zo moe en wou echt slapen. Wenend heb ik mijn man om hulp gevraagd en hij is er dan beneden mee gegaan en een film gaan kijken en zo kon ik toen toch even 2u slapen. Dus het is helemaal niet erg als je overstuur bent en hulp nodig hebt, nu of met je eigen baby. Daarvoor zijn er je partner, familie en vrienden.

@nachtzweten, nog geen last van. Maar ik had na mijn eerste zwangerschap daar enorm last van, echt badend in zweet elke nacht wakker worden. Dus het kan zijn dat dat kwaaltje niet na de bevalling over is

Ik heb zelf de afgelopen nachten slecht geslapen. Dochter heeft sinds woensdag windpokken en mocht niet naar de crèche. 'S nachts meermaals uit bed gemoeten en overdag een lastig kind moeten entertainen. Pffft... maar het ergste is over dus ze mag morgen terug naar de crèche en dan kan ik alles weer doen op mijn tempo. Ik heb zelfs mijn nestdrang niet kunnen uiten . Ik denk dat ik hier de enige hoogzwanger ben die bij elk kraampje denkt "nee, nu nog niet" .

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Merk dat bijlezen ineens lastig is met een baby van een dag oud ;)
    Thanks voor alle felicitaties!

Hoest met jadie? Die was ook bezig toch?

Ik las iets over dat als het je tweede bevalling is, je "bang" bent voor het bekende.
    Ik had dat ook wel. Maar aan het einde dacht ik wel vaak, kom maar op, ik ben er klaar voor. Dit lukt me nog wel een keer.
    En zie hier, hoe pittig het ook was, het is gelukt ;)

Succes wachtende!

9. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    zo nu even update onze zoon is geboren Ben (ook een jongetje) 3140 gram 49 cm.
    gisteren om 15.30 uur in het ziekenhuis 5cm ontsluiting schoot minder op dan we dachten.
    ben 1,5 uur onder de douche geweest weeestorm opvangen wat redelijk ging ondanks vervelende rugweeen. geef ik aan ik moet liggen dus gauw op bed 8cm jippie. twee weeen later persdrang vk kijken ja hoor 10 cm.
    toen het hoofdje stond ging meneer nog even zijn hoofd bewegen wat echt heel erg pijn doet dacht echt ik breek mijn bekken. vk had dit ook nog nooit gezien. dus toen met alle macht was de kleine er met 20 min persen en dat met een eerste en geen scheurtje schrammetje niets wat voel ik me bevoorrecht.
    gisteravond om 22.00 uur thuis en een goede nacht gehad bv gaat goed en hij ligt nu lekker te slapen net als papa.

lang verhaal maar wat zijn we trots
    jullie allemaal sterkte met de laatste loodjes ik houd jullie op de hoogte

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  10. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oooo Jadie gefeliciteerd met jullie zoon! Klinkt als een goede bevalling! Fijn zeg!
    Nu lekker uitrusten en vooral lekker genieten

Voor de mama's die al een kindje hebben lopen, hoe is jullie eerste bevalling gegaan?

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Gefeliciteerd @jadie ! Geniet lekker samen.

@Alyssa2014 : mijn eerste bevalling duurde heel lang. Werd midden in de nacht wakker van weeen (vooral in mijn benen). Hele nacht weeen gehad maar om de 7 min ofzo. 'S ochtends kwam de vk en had toen 1 cm. Advies was met paracetamol proberen te slapen. Lukte dus niet met om de 7 min een wee. 'S avonds weer de vk gebeld omdat ik het niet zag zitten om zo de nacht in te gaan. Bij toucheren braken toen de vliezen en ging het wat vlotter. Toen ik eenmaal volledige ontsluiting had heb ik bijna 2 uur moeten persen omdat meneer scheef lag. Uiteindelijk is hij met duwen op mijn buik en 2 keer knippen geboren. 24 uur na de eerste wee. De 2e ging een stuk vlotter (3 uurtjes) Allebei thuis geboren trouwens.

12. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    @jadie gefeliciteerd!! Lekker genieten nu van je kleine man.

Heb vannacht niet goed geslapen. Had het super warm. Raam open gezet en ging al iets beter. Mijn maag word alleen heel erg bekneld. Het is best pijnlijk. Vanmiddag naar de gynacoloog ben benieuwd hoe de kleine er bij ligt.

13. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @Leniemienie dat heb ik dus ook, bij elk dingetje wat een voorteken kan zijn denk ik: neee nu nog niet.. :oops:

@jadie gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat jullie thuis zijn en een goede nacht hebben gehad! Hopelijk kun je nu heerlijk genieten..

@1e bevalling: ontsluiten ging vlot na de 2e keer strippen, kon de weeen goed opvangen. Echter wel 2 uur moeten persen om haar er uit te krijgen, en daarna wilde de placenta niet los laten:mad: doordat die er met geweld uiteindelijk is uitgetrokken heel veel bloed verloren.. daarom deze keer ook verplicht in t ziekenhuis bevallen..

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gefeliciteerd jadie! Lekker gaan genieten van je mannetje!

Hier een redelijke nacht gehad. Wel weer elke 2 uur er uit om te plassen. Maar heb me er maar bij neergelegd.
    Vanmiddag naar de gynaecoloog voor controle en hij gaat vertellen wat er gaat gebeuren met inleiden en de definitieve datum plannen. Ben best wel een beetje nerveus.

Het was eerst niet zeker of mijn man bij het gesprek kan zijn omdat hij promotie heeft gemaakt. Hij moet nu een hele nieuwe fabriek op starten waar hij de leiding over krijgt en precies vandaag komen ze controleren of alles is zoals het moet. Maar hij legde de situatie uit en ook dat de inleiding zo goed als zeker 22 mei gaat zijn.
    Hij kon vanmiddag zonder problemen eerder weg. En vanaf maandag is hij lekker 2 weken vrij.

De laatste x dat wij vakantie hebben gehad is vorig jaar september geweest. Dus hij verdient het echt om even thuis te zijn.

Ik was zo opgelucht dat hij ook vandaag mee kan. Dit is de eerste keer dat ik hem echt oprecht NODIG heb. Ik ben van mezelf heel zelfstandig en doe het liefst alles zelf.. maar ik heb nu echt echt mijn man nodig.. dit kan ik niet alleen.

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    @Imona fijn dat je man mee kan!

Imona vindt dit leuk.
  16. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    @lmona super fijn dat hij mee kan. Het is ook heel spannend en het is prettig als hij ook alle informatie mee krijgt! Veel succes vanmiddag.

Voor de meiden die een eerste verwachten. Vinden jullie het opvoeden ook heel spannend? Ik ben zo bang om het fout te doen. Mijn zus heeft een bengel van een kind. Omdat hij zo vervelend is wilt er niemand heen. En ik ben zo bang dat mijn zoontje op hem gaat lijken. Ik kan hem ook niet meer om mij heen hebben. Raak er helemaal gestresst en overstuurt van.

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Fijn @Imona dat je man mee kan, dit soort dingen is fijn als je die niet alleen hoeft te doen!

18. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    @jadie gefeliciteerd met jullie zoon! Is de nacht verder goed gegaan? Heerlijk he zo'n roze (bij jullie blauwe) wolk
    Lekker genieten van je gezin

@Leniemienie hier hoop ik ook echt dat het nog wel even duurt hoor

@Doeline qua opvoeding moet je doen waar jij je goed bij voelt en wat bij je kind past
    Ieder kind heeft een eigen karakter en zal anders aangepakt moeten worden
    Ik zou er nu nog niet zoveel over nadenken aangezien t opvoeden pas na 8 maanden ofzo echt begint
    Geniet nu eerst dadelijk lekker van je kind en laat het los
    Stress is ook echt niet goed voor je kind en zeker stress daarom niet

@Imona wat fijn dat je man mee kan!! Zeker om over het inleiden te praten
    Ik zou dan ook echt mijn vriend bij me willen hebben
    Nu doe ik ook nog veel alleen

@1e bevalling
    Die van mij was echt super, bijna geen pijn gehad en binnen 5 uurtjes was hij er
    Heb alles over me heen laten komen en eigenlijk was ik heel de tijd vrolijk
    Ik heb nu eerlijk gezegd wel zin in de bevalling maar het mag van mij nog wel even 2 weken duren voordat ze komt hoor
    Geniet nog teveel van de bewegingen in mn buik
    Moet zeggen dat het hechten van de knip bij mij t meeste pijn deed van heel de bevalling haha

Vannacht heb ik redelijk goed geslapen, hoefde er maar 3 keer uit om te plassen dus dat was erg fijn
    Ik slaap eigenlijk altijd met mijn raam open

Hier zo maar eens boodschapjes gaan doen en even naar de Hema
    Daarna maar weer een was ophangen en de gordijnen van de kleine meid korter maken en voor de rest lekker in de tuin hangen aangezien mn zoontje denk ik daar heel de dag te vinden is

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @Doeline ik denk dat het vooral een kwestie is van consequent zijn en dat de vader en moeder op 1 lijn zitten wat betreft de regels.

20. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Joepie, eindelijk weer babynieuws hier! Gefeliciteerd @teuntje83 en @jadie ! Succes met het herstel, geniet van de hulp in de kraamweek en geniet vooral van jullie nieuwe gezinnetje!
    Hier is de kraamweek voor mijn gevoel voorbij gevlogen. Alles gaat goed gelukkig. Nog maar weinig last van de hechtingen die ik had en de tepelkloven zijn ook genezen ;) wel een borstontsteking te pakken maar met de antibiotica was dat snel onder controle.
    Succes voor alle dames die nog even moeten wachten, ik hoop voor iedereen op een mooie bevalling van mooie gezonde kindjes.
    @Floeperd jij bent de volgende hè? Zet m op!

Deel Deze Pagina