Gefeliciteerd @jadie klinkt als een positieve bevalling. Mijn eerste was een geplande keizersnede dus voor nu wordt het voor mij mijn eerste vaginale bevalling. Super spannend maar kijk er echt naar uit. Wij hebben ook neefjes in de familie wat soms echt draken zijn en dan zeggen ze tegen ons nu, nou wacht maar af als je een jongetje krijgt(hebben nu een heel makkelijk meisje) en dan denk ik wat wil je nou, bang maken? Pff tuurlijk heb je verschil in karakter maar ik denk dat als je structuur houd en consequent bent je al een hoop verder komt.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die nog niet wil bevallen. Ik begon me al schuldig te voelen naar mijn tweede kindje toe. Met een tweede weet je wat er komen gaat en dat me-time er de komende maanden niet meer zal inzitten. Mijn dochter is terug naar de creche en het is zo zalig om gewoon rustig te ontbijten en te denken wat ik vandaag ga doen, en vooral op mijn tempo. Zaaaaalig! @Doeline, maak je maar geen zorgen dat komt wel in orde. Het hangt inderdaad af van karakter van je kindje en je gaat je aanpak daar automatisch aan aanpassen. Belangrijk is idd dat jij en je partner min of meer hetzelfde belangrijk vinden qua opvoeding. Ik pak het nu soms toch anders aan dan verwacht. Ik ben bijvoorbeeld een veel zorgendere mama dan ik had gedacht
Jadie, gefeliciteerd met jullie zoontje! Geniet ervan! Wat een verschillende bevallingsverhalen komen er voorbij eigenlijk hè?! Verliefd schreef 2 uur persen, pff, dat is ook lang?! Maar op zich voelt persen wel alsof je wat nuttigs doet, vond ik tenminste. En de ene scheurt uit, de ander heeft geen schram. pff gek hè, dat dat zo anders kan zijn.. Floeperd, jij "mag" morgen toch?
Ja @Floeperd ben we heel benieuwd hoe het gaat. Jij ook ingeleid met ballon toch? Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat. Ik vanmiddag bij de gynaecoloog gesprek er over. Maar ben ook wel benieuwd naar jouw ervaring.
Hier braken mijn vliezen en kreeg na een uur weeën.. niet genoeg helaas na 28 uur werd ik ingeleid.. pffff ik was kapot! Tien nog 2 uur en 19 minuten geperst en na totaal 36 uur was ze er. Sinds vanmorgen hier af en toe wat echte menstruatie krampen die komen en gaan.. nu al een tijdje niks meer..
Mijn vorige bevalling ging super snel. 4 uur na vliezen breken bevallen. Maar 1 uur ontsluitings weeene gehad en 30 min persen. Was wel een premature bevallig bij 32 weken. Een a terme bevalling sxhijnt anders te zijn volgens vsk. Pfff hebben jullie ook zo laste van de warmte??
@Lelie1992 : het is hier nog steeds vooral bewolkt. Zit wel lekker buiten. Geen last van de warmte maar woon ook in het noorden van het land dat scheelt toch altijd wel een paar graden met het zuiden..
Jaa maandag om 16.30 krijg ik een ballonnetje. Daarna mag ik naar huis en dan is het afwachten. Gynaecoloog zei dat het snel kan gaan. Maar dat het ook een paar dagen kan duren. Dus we gaan het wel zien. Maar we weten dat hij ergens volgende week geboren wordt. @warmte: ja ik zit eigenlijk heel de dag binnen. Verder niks doen. Niet echt last er van als ik me maar rustig houd.
Spannend hoor @Imona hopelijk gaat t toch dan snel beginnen maar je weet iig dat t volgende week gebeurt!! Hier ook last van de warmte.. Pff 27 graden hier Net maar even een jurkje aan gedaan en zo naar de vk lopen met mn zoontje
Net bij de gynacoloog geweest. Baby ligt heel laag. Wel als sterrenkijker hoop dat hij draait tijdens de bevalling. Ze kan hem nauwelijks nog meten. Heeft nog heel weinig ruimte over. Het is echt afwachten
Owjee hopen dan dat hij draait @Doeline Hoever ben je nu? Hier net ook terug van de vk en de kleine dame was nog even aan t draaien en ligt nu weer met haar ruggetje rechts
Krijg je steeds echo's dan? Mijn vk zei dat je niet kon voelen hoe het kindje ligt met het hoofdje. Bijvoorbeeld sterrenkijker ofzo.. Ook vertelde ze dat het kindje zelfs tijdens de bevalling nog met het hoofdje anders kan gaan liggen..
Hey ladies!! Jaaaaaaa ik mag morgen. Gelijk om 7 uur mag ik mij in ieder geval melden hihi. Je kan een ei in mijn kont koken zo nerveus! Heb de tuin vanmiddag gedaan en het hele huis is schoon en de complete was is bij, dochter is bij der vader, boodschappen voor een ruime week in huis, oppas voor de hond en kat, dus alleen zo even koken en daarna wachten tot ik naar bed ga. O ja schoonouders wilden even koffie doen nog.. Mijn gynaecoloog adviseerde me een klein glaasje rode wijn te nemen. Wordt je lekker rozig en slaap je wellicht zei ze haha
Wahahaha een ei in je kont koken. Wahaha die heb ik nog nooit gehoord. Ga stuk! Hoop voor je dat je beetje kan slapen. En fijn dat je meteen zo vroeg mag.. ik moet gewoon wachten tot half 5...
Oooo Floeperd wat spannend zeg! Kan me zo goed voorstellen dat je rete zenuwachtig bent zeg! Mooi gelijk om 7 uur! Prachtige dag ook Jij ook spannend imona! Gek idee zeg dat je gewoon weet dat je volgende week een kindje hebt!
@Juffie1984 ja ik krijg bij de gynacoloog elke keer een echo omdat ik medisch ben en ook in de ziekenhuis moet bevallen. Bij de vk kunnen ze dat inderdaad niet zeggen omdat ze geen echo's meer doen toch? @bo1986 ja hoop het ook! Ben nu 38 weken. Vind het echt spannend!
@Floeperd wat spannend! Maar lijkt me aan de ene kant super fijn om te weten waar je aan toe bent! Hoe komt het dat ze je eigenlijk gaan inleiden?
Alvast heel veel succes Floeperd!!! Hopelijk heb je een goede bevalling en snel je mannetje in je armen! Xxx