Wat een ongelofelijk klote werk, het afnemen van de plinten. Ik heb me daar Dus mooi op verkeken. Maar nu ik begonnen ben, moet het ook af. Ik heb een halve benedenverdieping gedaan en voor de andere helft vraag ik mijn man vanavond wel even te helpen.. Moet er helemaal even van bij komen.. Nu even nog de financiën bijhouden en om 16u dan maar weer op de bank voor afl 2 van gilmore girls...
Jaaaaa ze is er!!! Gefeliciteerd met jullie dochter!! En nu al een leuke 1e letter, ben benieuwd naar de rest . Geniet er van, lekker bijkomen nu!
Daar is maar een antwoord op mogelijk: Jaaaaa! Ik was vroeger echt verslaafd! En staat ook op mijn lijstje voor tijdens mijn verlof om lekker weer vanaf seizoen 1, aflevering 1 te beginnen! Voor minimaal de 10e keer
@Lotion Wauw, gefeliciteerd!! Dat was ineens plotseling haha. Hopelijk gaat alles goed met jullie. Geniet er van! Ik zit ook uit te puffen op de bank. Ik was klaar met schilderen en bedacht dat ik alvast wel ruimte kon maken voor het wiegje in de slaapkamer. Daardoor moest er een spiegel weg en een ander kastje. Prima, doe ik ‘eventjes’. Een uur later zit ik op de grond een andere kast waar iets in moest uit te zoeken en schoon te maken. Oh oh, die nesteldrang heeft me goed te pakken.
Iehlllll. Krijg ik zo bericht van de bank dat per oktober alle verzekeringen met een jaar worden verlengd en dus in 1x worden afgeschreven (anders geen recht op 3% pakket korting). Maar dat is dus net voordat de baby komt wel even 700 euro.. Lekkere timing zeg. Die voel ik wel hoor
Update: Ik ben eigenlijk niet meer online geweest. Geen zin in en geen puf voor en mn hoofd staat er niet naar. Maar zal eens een update geven van hoe het gaat. Het waren spannende dagen eventjes. En Lucas heeft al wat pijntjes meegemaakt in zijn korte leventje. Omdat hij een zware baby is moest hij na de geboorte 3x prikken op zijn bloedsuiker. Elke 3 uur. Gelukkig was die goed. Maar arm kind. Net op de wereld en al naalden in je voetjes. 1e nacht heeft hij zo goed als helemaal doorgeslapen. Helemaal bijkomen van de bevalling. Was ook niet zomaar wat. 3 dagen samengeperst worden door weeën , uiteindelijk binnen 17 minuten naar buiten geperst worden door een gat van 10 cm en nog door een gynaecoloog naar buiten getrokken moeten worden ook. Tijdens de bevalling een sleutelbeen torsie gehad en een blauwe arm van het klem zitten. 3e dag begon het ons op te vallen dat hij steeds een gil gaf met optillen of wisselen van houding en aanleggen aan de borst. Dus hem uitgekleed en goed gekeken en wat bleek, kind zijn arm, schouder en ribben gekneusd. Ik wilde borstvoeding geven maar live aanleggen aan de borst deed hem echt te veel pijn. Dus de keuze was snel gemaakt. Niet aan de borst maar uit een fles. Paracetamol gehaald bij het ziekenhuis en de komende dagen elke 6 uur een paracetamol. Gelukkig ging het na een paar dagen een heel stuk beter. Hij is nu van de paracetamol af en heeft geen pijn meer. Toen kwam het volgende probleem. Mijn baarmoeder leek maar niet te willen zakken. Dus dat was even zorgelijk. Het ging al over gynaecologen, echo's en eventuele curetages toen godzijdank de baarmoeder heel langzaam bleek te zakken. Dus dat is ook goed gekomen. Nu gaat alles heel goed. T is nog een beetje zoeken kwa voeding. Hoeveel en ritme. Maar verder gaat het prima.
Idem haha, ik had dat 1 oktober slik. Terwijl we net klauwen met geld hadden uitgegeven aan verbouwing en babyspul. Elk jaar vergeet ik oktober weer haha
Vreselijk. Ik schrijf het altijd heel groot in mijn agenda (en ook 2 maanden van te voren al een keer 'geld apart zetten' haha) maar idd verbouwing en babyspul hier ook. Pff.. nouja, het moet maar. Betalen en niet meer over nadenken. @Imona wat een verhaal. Maar wel met goede afloop. Geniet lekker van jullie kleine. Hier staat afl 3 inmiddels op
@Imona wat een heftige eerste dagen zo! En wat sneu dat Lucas pijn heeft gehad. Dat je baarmoeder langzamer zakt gebeurt wel vaker bij zo’n flinke baby, je buik was ook echt flink, dus je baarmoeder was echt behoorlijk opgerekt, wel goed dat ze het in de gaten houden natuurlijk. Hopelijk kunnen jullie nu met wat meer rust genieten van jullie mannetje
Zo even bijgekomen.. Gisteren avond om 20:00 Moest ik me melden op de verloskamers. Ik kreeg een ballon omdat er nog maar 2cm ontsluiting was. Om 23:25 Moest ik naar de wc en voelde de ballon los zitten. Die trok ik er zo uit. Vanochtend werden er een elektrode geplaatst en zouden mijn vliezen langzaam vanzelf breken. Na een half uur kreeg ik wee opwekkers. Rond 10:00 uur begon ik daar pas wat van te merken. Ik moest plassen maar er kwam weinig tot niks... (daar ging het dus mis) Aangezien de weeen in mijn heupen zaten en ik ontzettend veel druk voelde werd de vk erbij gehaald. Die kon echter niet meer bij mijn baarmoeder en voelde geen hoofdje meer. Echo erop en mijn blaas bleek gigantisch vol te zitten. Beeld wat compleet zwart dus er was alleen een blaas te zien die overvol zat. Ik kreeg dit niet uitgeplast dus werd er een katheter ingebracht. Daarna weer terug op de skippybal en na 2 weeen besloten ze weer de vk erbij te halen. Ik had 8.5cm ontsluiting en ik mocht zachtjes mee persen dan zou zij het oprekken naar 10. Ik heb op dat moment alles bij elkaar geschreeuwd want shit wat doet dat fucking zeer. Na 2 persweeen werd Luna geboren . 2915 gram dus een klein meisje. Een uur na de bevalling ging het fout. Ik verloor amper bloed en als het eruit kwam dan gutste het er uit. Mijn blaas zat weer overvol en ik kon zelf niet plassen. Mijn blaas zorgde er echter voor dat mijn baarmoeder terug naar boven werd geduwd en er ontstonden stolsels. Ik kreeg weer een katheter en ze begonnen te duwen op mijn buik. Ik ben meer dan 1liter bloed verloren en ging zowat tegen de vlakte. Werd gelijk plat gelegd, begon te zweten, te spugen, werd misselijk en ik had geen kleur meer. Mijn blaas is zijn werking kwijt.. voor hoe lang geen idee. Ik heb een vocht infuus en de katheter blijft voorlopig zitten. Maar ach als ik dan naar Luna kijkt maakt ze het helemaal goed ❤