De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    @Imona jeetje wat sneu voor jullie kleine mooie mannetje! Gelukkig nu weer wat beter!

@Lotion heftig zeg! Gelukkig maakt jullie meisje het allemaal goed. Maar wist niet dat dit ook kon gebeuren zeg :eek:

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Lotion gefeliciteerd!!!! wat een bevalling zeg, gelukkig is alles goed met jullie.

neem aan dat je nog even in het ziekenhuis bent na al dat bloedverlies? Hoe voel je je verder ik heb me de eerste 24 uur k gevoeld en toen ineens heel naar en moest ik toch een bloedtransfusie omdat m’n hb dus zo achterlijk laag was.

3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Oeh, ik ga me de komende 8 maandagen wel vermaken met de Harry Potter films op tv :o:

LaQueen, Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113

Hij vind het wennen, maar toch wel leuk. Maar s avonds gaat hij echt de boel wel uittesten.

5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Ha dames,

Even terug van weggeweest. De week nu na de bevalling is een rollercoaster geweest. De zware zwangerschap heeft na de bevalling toch zijn tol geëist van mijn lichaam. Ik ben veel van de wereld geweest. Onze dochter doet het verder prima en vandaag was mijn eerste ‘goede dag’. Gelijk dus even op zp!

@Lotion gefeliciteerd meid! Maar ook wat heftig zeg! Hopelijk gaat je blaas snel zijn werk weer doen! En wat een mooie naam zeg!

@Imona ook jij gefeliciteerd! Wat een leuk mannetje zeg! Ook ik heb noodgedwongen voor flesvoeding moeten kiezen, maar onze kleine meid doet het er ook erg goed op. Alleen nog een beetje ritme. Maar voornamelijk doen wij flesvoeding op verzoek!

verder heb ik niet de laatste twintig pagina's bijgelezen! Hoop dat ik niet iemand over het hoofd zie.

@Nina Sanders staat mij bij dat jij nu verlof hebt! Lekker van genieten !

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nee, jij moet bevallen!! En daarna ben je veel te druk met je roze wolk! Of blauwe wolk... ❤️

Magnolia29 vindt dit leuk.
  7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hoi dames, even een ego-post vanuit het ziekenhuis. Vanaf een uur of 3 wat gerommel met harde buiken, rond 6 begon het echt ongemakkelijk te worden en daarna echt een wee moeten wegzuchten. Toen maar de vk gebeld en die heeft me getoucheerd: verkorte baarmoederhals en verweekte bmm. Dus doorgestuurd naar het zkh voor een ctg.
    Gelukkig stond schoonmoeder binnen 15 minuten op de stoep voor dochter. Die was helemaal blij want ze ging uit logeren :D

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    o jeetje meid, sterkte hopelijk zet het niet door want ze mag nog wel even een paar weken blijven zitten!

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.324
    113
    @RachelleNM oei wat eng. Hopelijk zet het niet door. Had je kans op vroeggeboorte of komt dit totaal onverwachts?

10. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    @Imona en @Lotion van harte gefeliciteerd! En wat een verhalen van beide. Gelukkig gaat nu alles alweer een stukje beter!

@RachelleNM Oei, dat is wel heel vroeg. Hebben ze in het ziekenhuis als iets gezegd? Sterkte!

Hier lig ik ook sinds 20uur al plat. Voelde me niet lekker. Volgens mij last van mijn hoge bloeddruk. Warm, hoofdpijn en opgejaagd gevoel. Vrijdag toch maar even checken bij de vk wat we daarmee moeten.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oei! Best wel schrikken denk ik, zo vroeg? Hopelijk komt alles tot rust en kom je lekker snel weer naar huis. Zet ‘m op meid!

12. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    @RachelleNM he wat eng zeg! Hou je ons op de hoogte?

13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @RachelleNM Oh nee wat spannend! Het is nog te vroeg hoor voor jullie meisje, ze moet nog even een paar weken blijven zitten!

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 Wat fijn om even iets van je te horen, was al benieuwd hoe het met je ging! Doe rustig aan de komende tijd, het is ook niet niks wat je mee hebt gemaakt. Goed om te lezen dat het met jullie dochter zo goed gaat!

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oei sterkte @RachelleNM hopelijk komt alles snel tot rust.
    Houd je ons op de hoogte?
    Ze moet nog tot minimaal 34 wk blijven zitten hoor. Volgens mij isdat de grens waarop ze ingrijpen (en een evt bevalling dus niet meer zullen remmen).

Hier ook weer veel harde buiken..

16. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @RachelleNM maak het nog maar even niet zo spannend inderdaad! En je bent ook nog helemaal niet aan de beurt:o: dus wacht nog maar eventjes hoor! Hopelijk gaat het al weer beter met je.

Hier ook veel.. heel veel harde buiken, voel me gelukkig wel weer wat beter maar die harde buiken dat weet ik ook niet. Misschien heeft t te maken met het weer ofzo dat iedereen er last van heeft, kan toch bijna niet anders. Ik verwacht er in ieder geval niet zoveel van hier!

Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja het is hier ook op verzoek. Dat regelt meneertje zelf wel. Wat een karaktertje zeg. Honger is honger en dat is NU. Hij loopt gewoon paars aan als je niet opschiet.

Ik geef nu fles en afgekolfde borst door elkaar.
    Hij krijgt nu 70 tot 80 ml. En daarvan is 20 cc borstvoeding.
    En we houden het gewoon steeds op 20 cc borstvoeding oer fles. Ik kolf ongeveer 200 cc pee dag. (4x50cc) dus zo blijf ij het lekker voor en kan hij voorlopig meepakken van borstvoeding. Alles is meegenomen en het is al meer dan mijn oudste. Als die 3 druppels heeft gehad Is t veel. Hij was gewoon lui.

Uiteindelijk als ik weer aan het werk ga is tussendoor kolven gewoon lastig. Zeker als ik die opleiding ga doen. Dus dan gaan we toch over op kunst.

Dus pakken wat hij pakken kan. Al is t maar 20 cc per fles. T is iets. En wij hebben er zo goede vrede mee.

Hij is eind middag/begin avond wel aan het clusteren. Kost ons een hoop energie om te bedenken waarom hij huilt. Krampen? Volle luier? Weer honger? Willen hem ook niet te veel geven om nog meer krampen te voorkomen. Dus dat is nog een dingetje.

Verder ben ik gewoon moe. Moe van de laatste weken zwangerschap. 100x er uit snachts om te plassen en de aanslag op je lijf. Moe van 3.5 dag ziekenhuishangen met weeën die niks doen en uiteindelijk een idioot snelle bevalling. Moe van het herstellen van de bevalling. Mentaal moe van alles wat weer op je af komt en je weer opnieuw uit moet vinden. Moe van goed verdelen van de aandacht tussen dr kinderen. Beseffen dat als de kraamzorg ober 2 dagen weg is, slapen overdag lastig wordt. En weer doodsbang om oververmoeid te raken net als bij mijn oudste.

Ben eigenlijk toe aan een lange macht van 8 a 10 uur achter elkaar. Maar dat zit er voorlopig niet in.
    En nu word ik nog verkouden ook.

Maar ik zal vast niet de enige verse mama zijn die hier last van heeft.

18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Vind je 't gek na het afstoffen van je plinten...? ;)

19. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

#2199 Dikkiedikk, 7 okt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2019
    @Imona & @Lotion gefeliciteerd!! En jezus .. wat heftig! Gelukkig gaat het met de beebjes goed. Doe vooral rustig aan. Denk aan jullie zelf!

@RachelleNM hoo hoo Madame, eventjes op je beurt wachten :eek::| Je maakt het wel ontzettend spannend! Laat je beebje nog maar even zitten. Hou ons alsjeblieft op de hoogte!

Man gaf vanmiddag aan dat ik schijnbaar met mijn buik tegen zijn rug aanlag afgelopen nacht en dat hij wakker werd gehouden door het “getrap/geduw” van ons beebje :roflmao: hij vond het ontzettend fijn aanvoelen dus hij kaartte net al aan: “wil je vanavond weer tegen mij aanliggen?” :p

RM1996, wolkje1994, LaQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Idd. Is ook de laatste x. o_O
    Morgen staat er weinig op de planning.
    1 kast opruimen want veel kan weg en ik heb de ruimte nodig. Misschien maak ik de enveloppen af. Hoogstens vouw ik een was op en verder ga ik Netflixen! :thumup:

Deel Deze Pagina