De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Heel goed, rustig aan! Ik ben nu al trots op je

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Mennnn ik heb dus vanavond heel veel harde buiken gehad, redelijk regelmatig ook. Maar nu krijg ik me toch steeds harde rotschoppen.. niet tegen mijn ribben ofzo maar gewoon midden in mijn buik alsof ze er graag uit wil en dan het liefst door mijn navel ofzo. Zo heftig en pijnlijk heb ik ze nog niet gehad... misschien een voorteken? Denk het niet want ik ben ook voorlopig nog niet aan de beurt:rolleyes: maar jakkes dit is wel echt rottig hoor

Nina Sanders en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  3. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    @Imona En @Lotion gefeliciteerd! Wel allebei echt heftige bevallingen, maar ook heel mooi om te zien hoe jullie genieten van de baby's.

@RachelleNM ik duim dat het weer wat rustiger wordt. Liever nog wat weekjes wachten op de baby.

4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 fijn wat van je te horen. Gelukkig doet jullie meisje het goed, dat is fijn. Wat betreft jezelf: klinkt niet gek dat het een rollercoaster is, je hebt ook nog al wat meegemaakt tijdens je zwangerschap zo. Blijf goed op jezelf letten, geef je grenzen aan, en nogmaals, pak je tijd :) . Komt uiteindelijk helemaal goed <3

@RachelleNM oeh hoop dat alles naar de omstandigheden nog goed gaat op het moment :eek:. Jouw kleintje moet echt nog even geduld hebben hoor!

@Dikkiedikk oohw wat schattig van je man dat hij dat zegt!

Hier, ben weer begonnen aan mn craving: kale groene LU crackertjes haha. Ben zó onrustig, en kan niet benoemen waarom. Ik zei vanavond nog tegen mn man: deze week moet ik nog niet bevallen hoor, mn vluchttas pakken staat pas voor donderdag op de planning. Verder nog te veel dingetjes te doen voordat de baby komt. Maar ik kom er gewoon niet direct aan toe. Ach, uiteindelijk heeft de baby liefde en voeding nodig (en gewassen kleertjes, verzorgingsartikelen enz.) En dat is allemaal ruimschoots aanwezig :D. En misschien toch morgen maar vast een beginnetje aan die vluchtkoffer maken... want die zit me niet helemaal lekker ;)
    Verder qua buik, een hoop harde buiken ook elke avond en steken richting beneden. Vooral als meneer lekker aan het schuiven is in mn buik ;)

Nina Sanders, wolkje1994 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Iedere ochtend dat ik wakker word is m'n eerste gedachte; bah, weer geen bevalling :rolleyes::roflmao:. Maar vandaag is 't goed zo, N gaat de hele dag naar de opvang. Ik ga boodschappen doen, nog even op de thee bij mijn ouders en daarna is het tijd voor Netflix & chill :D. Zit midden in Vis a Vis, wel heftig maar ik vind 'm leuk!

Kolibrie2, Nina Sanders, Jo913 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Present hier na een brakke nacht met veel wakker zijn en jeuk. Eerst maar eens onder de douche springen nu mét koffie op het sanitair plankje :roflmao:

Jo913, Poolvos en Magnolia29 vinden dit leuk.
  7. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @RachelleNM hoe is het nu? Hopelijk is alles weer rustig, die baby van jou moet nog even blijven zitten hoor! ;)

Ik ben stiekem heel jaloers op jullie planningen. :( Ik ben al blij als ik een kop thee kan drinken voordat die koud is. Zit 5 dagen per week aan mijn peuter vast en die is zo claimend en onrustig dat ik niets kan doen. Af en toe een wasje waarbij zij me 'helpt' of samen wat afwassen. Verder kom ik niet. Netflixen doe ik samen met mijn man als E in bed ligt en soms op maandag- of vrijdagochtend als ze naar de peuterspeelzaal één aflevering of zo. Ik zou zo graag nog één dag voor mezelf hebben, maar dat zit er gewoon niet in. :(

En dat slechte slapen ben ik ook zo zat. Vannacht was E van 00:30 Tot 1:00 aan het gillen om mama (papa is niet meer goed genoeg en ik wil niet steeds gaan, want volgende week ben ik ook een paar dagen weg). Om 5:00 had ze een nachtmerrie en werd ik weer wakker en sindsdien kan ik niet meer slapen. :confused:

8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Averna Heb je geen familie/vrienden in de buurt die kunnen oppassen en de zorg even uit handen kunnen nemen?

9. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Helaas niet echt... Iedereen werkt en mijn moeder past al steeds op als ik naar het ziekenhuis moet dus die durf ik ook niet steeds na haar werk nog te vragen. :(
    Nou ja, nog even 4 werkdagen van mijn man volhouden... En in het weekend moet ik (nou ja, wij samen) nog wel wat voorbereiden voor de bevalling, maar ik heb ook al tegen mijn man gezegd dat ik echt even tijd voor mezelf nodig heb. Ik zal zondag wel nerveus beginnen te worden.
    Alleen vrijdag nog even bellen hoe laat ik maandag in het ziekenhuis moet zijn..

Magnolia29 en Poolvos vinden dit leuk.
  10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Herkenbaar hoor! Hier heb ik ook écht behoefte aan even tijd voor mezelf..
    Straks voor het eerst in maanden heb ik dat even! Oudste naar school, jongste naar psz en geen oppaskindje. Yes, me-time. :cool:

11. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    @Averna, wat ontzettend vervelend dat je gewoon echt geen tijd hebt voor jezelf. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dat mist. Ik heb 2 dagen in de week dat de jongste naar de KDV gaat en de oudste aansluitend aan school naar de BSO. En dan nog 1 dag naar opa&oma en dat loopt nu ook gewoon door. Deze 3 dagen zijn mij wel echt heilig! Hopelijk kun je het weekend nog wat tijd voor jezelf creëren.

@RachelleNM, jeetje wat schrikken. Dat is nu nog echt te vroeg! Hoe gaat het nu?

Hier weer een waardeloze nacht gehad. Wat slapen betreft mag de kleine echt wel komen. Sinds gisteravond wel steeds last van gekke krampjes in mijn buik. Maar absoluut geen weeën.
    Vanmiddag weer naar de VK, ben benieuwd of de kleine nu nog steeds goed ligt en wie weet vast in het bekken!

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @RachelleNM hopelijk weer rustig bij jou? Ik heb ook teveel harde buiken en baarmoederhals al verweekt en iets open, maar verder zet er niks door gelukkig, moet wel heel rustig aan doen. Bij mijn tweede had ik dit ook zo vroeg en die is uiteindelijk pas met 39.3 geboren. Dus hopelijk blijft jouw beeb ook gewoon nog zitten tot minimaal 37 weken.

Ik had vandaag gehoopt op een rustige dag maar helaas. Hond begon gisteravond bloed te plassen, dus moet zo dierenarts bellen. Vraag me alleen af hoe ik hem in de auto ga krijgen, want mag niet tillen en hij heeft een hekel aan de auto, dus die gaat er echt niet vrijwillig in :(
    Vanmiddag met mijn zoon naar fysio. Hij heeft 3 jaar geleden een lelijke enkelbreuk gehad en dat is goed hersteld dachten we, maar sinds een paar maanden heeft hij constant een dikke, blauwe enkel omdat hij om de haverklap zwikt. Is al ingetapet geweest, maar heeft niet geholpen

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    @RachelleNM Ik hoop dat het goed met jullie gaat en de kleine nog even netjes blijft zitten.

@ButterflyPassion Ik zou geen rust hebben als mijn vluchttas nog niet klaar staat.

@Jo913 Het scheelt niet veel maar ik ben eerst hoor :p

Whoehoe 37 weken. Vanaf nu is het oké als de bevalling begint.

Vandaag weinig op de planning. Heerlijk die rustige dagen. Even boodschapjes doen en misschien even een was vouwen.

Kolibrie2, Poolvos, Dikkiedikk en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    @RachelleNM Dat klinkt niet goed! Hopelijk is het weer rustig geworden.

Hier draaide ik me gisteravond vlak voor het slapen om en deed het links onderin m'n buik geel erg pijn, denk bandenpijn. Hele nacht last van gehad, echt een keer of 6 wakker geweest daarvan omdat ik me moest omdraaien. Zolang ik m'n linkerbeen niet te recht liet liggen ging het qua pijn maar omdraaien en weer een fijne houding vinden was echt niet fijn. Voelt alsof het overbelast is ofzo. Hopelijk vandaag niet te veel last van, moet nog een lange dag werken...

15. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @RachelleNM Jeetje, schrikken!! Hopelijk gaat het allemaal goed. Ik duim!

Hier net mijn man even weggebracht naar de zaak. Ik heb de auto nodig. Ik ga vandaag heeeeeel veel babyspullen die bij mijn ouders staan opgeslagen deze kant ophalen. Mega veel zin in, zie ik alles weer langs komen wat we hebben. :D

Verder denk ik alvast wat wassen. Het wiegje in elkaar zetten. Leuke dingen!

Poolvos vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfff... Hier is die was al opgevouwen, even beneden wat gestoft want ik moest op man wachten omdat die mee wilde rijden vanochtend (kdv en appie en station liggen dicht op elkaar, op de route), gedoucht en opgemaakt, O weggebracht, winkel geweest en nu weer thuis. Rest mij straks alleen die kast opruimen nog ;). Meer zou ik niet doen had ik afgesproken met mezelf.

Wat een waardeloze nacht. O was vaak wakker met keelpijn (riep ons ook en vroeg om druppels en drinken en riep au). Man had m bij ons in bed gelegd maar hallo. Ik kan dan echt niet meer slapen. 2 hard ademende mensen naast. alstublieft hou op schei uit. En het was half 4. O wilde daarbij ook nog opstaan ook. o_O Na een half uur heb ik ze beiden het bed uit gekickt. Ik had echt nog geen 2 uur geslapen en mijn man was me net iets te comfortabel zal het ronken (zo luid, go away :evil:) en O vond het allemaal iets te gezellig. Die heb ik al tegen sputterend weer zn eigen bed gelegd. Wel even uitgelegd dat als hij lief ging slapen hij zijn hele skinny jeans aan mocht en dat ik hem mee ging weg brengen. Vergat hij wel weer. Dacht ik.

Want met aankleden mocht papa alleen maar de gele skinny pakken en toen ik ze de deur uit wilde helpen ging het gesprek zo:

'Mama?'
    'Ja, schat?'
    'Lekker [naam kdv]?'
    'Zeker weten. Fijn met de andere kindjes spelen!'
    'Ga je mee, mama?'
    'Waarheen?'
    'Ga je mee naar [naam kdv], mama?'
    'Ehhh...'
    man: 'O, kom.. schoenen aandoen!'
    'Mama?'
    'Ja, schatje. Tuurlijk ga ik mee!'
    ':D:D.'
    Kind is 2 jaar.

17. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Zo hier de kinderen weg gebracht. De oudste naar school en de jongste naar de KDV. Ik ga zo nog even naar het dorp en verder niets in de planning vandaag qua schoonmaken o.i.d.
    Ik wil alleen een begin gaan maken aan foto albums (zo niet mijn hobby) en vanmiddag nog even naar de VK.

Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    @kwebbelsnoes beterschap voor de hond. Toen onze kat dat deed was het blaasontsteking.

Hier drinkt de hond nog steeds niet na de operatie van gisteren. Moet vroeg op de middag weer bellen als ze dan nog niet drinkt. Hoop dat ze zo wat drinkt. Ik blijf naar de dierenarts gaan en ben in 3 weken tijd € 1200 kwijt. Begrijp me niet verkeerd... we hebben het voor haar over maar is toch zuur.

active82, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hopelijk gaat je hond snel drinken!! Dure grap altijd ja, de dierenarts :( maar alles voor de dierenvriendjes

active82 en dreames vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @dreames tuurlijk is dat zuur. Is toch veel geld. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier zit ik lekker aan een HELE beker kwark met een paar lepels cruesli. Enorme suikerbommetjes waar ik even heel erg behoefte aan heb want ik voel me best onrustig en heb gewoon HONGER (had ik vannacht ook, toen niet gegeten).

Qua lunch en avondeten maar even wat gezonds doen dan.. Screenshot_20191008-091006_Chrome.jpg Screenshot_20191008-091132_Chrome.jpg

active82, Poolvos, dreames en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina