De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik ga maar eens een poging doen nu echt te gaan slapen. Mijn buik lijkt wat rustiger te worden.
    Slaap lekker meiden!

active82, Jo913, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: Wij hebben jullie juist je topic teruggegeven. Geen voedende mama praat meer... :rolleyes:
    Yay! 37! Laat maar komen hoor. Dan zien we elkaar straks in het voedende mammas groepje :thumup:

ButterflyPassion en Jo913 vinden dit leuk.
  3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    ...tenzij ze doorzetten! :o: Dat zou mooi zijn.

@Magnolia29 wat goed dat je een “einddatum” in zicht hebt nu! Voelt het fijn? Ik vond dat echt heel relaxt :cool:

active82, ButterflyPassion, Jo913 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Echt zo'n opluchting! En ook fijn dat ik alles nu kan plannen, want daar hou ik van :oops: Wie wanneer N ophaalt, waar ze gaat logeren, haar goed voorbereiden op wat gaat komen, tassen laatste keer checken, huis op orde maken. Heerlijk! :roflmao:

5. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Als het door had gezet was wel mooi geweest, maar nog niet echt bevorderlijk voor mijn nachtrust. :p

Maar ik heb er na wel redelijk geslapen. E is net wakker, in tegenstelling tot half 6 of kwart over 5 de laatste dagen, dus dat valt ook wel mee. :)

6. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

#2466 Dikkiedikk, 10 okt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2019
    @Magnolia29 ik heb helemaal over jou bericht heen gelezen! Woops! Het gaat ook zo snel hier! :roflmao: Fijn zo’n datum! Ik zou het persoonlijk ook fijn vinden. Kan ik me goed voorbereiden, hond naar de opvang. Alles nog een keer goed doorpoetsen. Laatste dingen in huis halen. Spannend hoor!

@Averna hopelijk doet de volle maan zijn werk :roflmao:

goodmorning ladies.

als eerste wiehoe 33 weken! - dansje -

Gisteravond toch naar de bioscoop gegaan. Jemig behoorlijk heftige film (Joker) gezien maar wat was ik blij dat ik even lekker de deur uit was. :) Ik weet even niet meer wie mij toen tagde maar inderdaad een houding vinden op die bioscoopstoelen is niet te doen :oops: dus ik verwacht dat dit voorlopig ons laatste avondje bios was tot de bevalling. :eek:

Vandaag een rustige dag. Werd samen met mijn man wakker. Hem maar net even uitgezwaaid en nu lekker aan de kop thee en dan rond half 8 met de hond eruit. Normaal is Donderdag altijd mijn “hele huis” poetsdag. Misschien toch maar alles in kleine stapjes doen en over meerdere dagen verdelen. :o:

7. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wat poetsen jullie allemaal veel zeg! Ik voel me ondertussen een hele slechte huisvrouw. :roflmao:

Ik stofzuig wel minimaal 3x per dag en de robot 's nachts ook nog een keer. Maar verder is het vooral de afwas en de was bijhouden (en de hele dag alles opruimen), maar de rest maar af en toe hoor. Gisteren toevallig weer het hele toilet en de hele badkamer van onder tot boven schoongemaakt, maar dat gebeurt echt niet wekelijks hoor. :D

active82 vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier juist een goede nacht gehad. Had ik nodig na veel pijnlijke(!!) Harde buiken gisteren! Geslapen van 23.30 tot 7u! Dat is echt een unicum. Ben me nu even aan het opfrissen en O klaar aan het maken voor kdv. Die is wat dramatisch omdat hij van mij een warme.trui aan moest maar dat niet wilde. Meld me zo weer.

active82, Poolvos, Jo913 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben een gietvloer. Daar zie je alles op. Elke dag zuigen we het loopje beneden even en dweilen het loopje gewoon indien nodig wanneer O op bed ligt (is zo gedaan). Sowieso wordt er wel 2x per week gedweild. Vaat en was houden we bij. Vaatwasser elke dag, was toch zeker zo'n 4x per week. Douche doen we meestal ook elke week, maar ook gewoon met een douche beurt mee. Ook zo gedaan. Kranen enzo drogen we na gebruik af om.kalk te voorkomen. Ramen van binnen doen we wanneer de glazenwasser is geweest. Toiletten 2x per week grote beurt, maar wel elke dag even met hygiënisch doekje de bril.

Alle badkamertegels om de week, maar die hebben we straks niet meer gelukkig.
    Keuken: eiland nemen we gewoon af na het koken, samen met kookplaat en micro. Ook daar geen tegels dus er valt niks schoon te maken.
    Vergeet ik iets?
    Koelkast van binnen elke 3 mnd, diepvries meestal elke 6 mnd

10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ja oke, snel doekje over de toiletten doe ik ook dagelijks idd. En het aanrecht maak ik ook minimaal 2x per dag schoon met Dettol.
    Maar al die grote wekelijkse poetsdingen... Ik ben al blij als ik alle kleine dingen dagelijks kan bijhouden. :roflmao:

Nina Sanders, active82 en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Ik ben zo gelukkig met onze schoonmaakster! Helemaal nu ik zelf even niet alles kan. Zij doet nu de badkamer/wc's/keuken (zelf wel altijd even aanrecht schoonmaken na het koken) en als ze er is ook stofzuigen en dweilen. Dus tussendoor doe ik dan de rest (mijn man moet sinds mijn bekken tussendoor stofzuigen). Vaatwasser en was gewoon tussendoor en elke week een schoon bed. Niks slaapt lekkerder dan een schoon bed :rolleyes: Heb dan ook geslapen van 22.00 uur - 6.00 uur!

active82 vindt dit leuk.
  12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik poets het huis met mijn ogen en gedachten! :roflmao:
    Als ik al ergens naar kijk dan heb ik er al geen zin meer in. En door m’n bekken kan ik het al helemaal niet lang volhouden

13. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier ook weer een goede nacht. Super fijn.

Schoonmaken gebeurd hier standaard altijd op de vrijdag. Dan poets ik echt alles, verschoon het bed enz. Ik denk wel dat dat binnenkort in twee dagen wordt verdeeld, ik merk dat ik nu echt helemaal gesloopt ben na zo’n dag.

Verder stofzuig ik wel om de dag eventjes, pak ik elke dag wel de kruimeldief ergens voor bij. We hebben een hondje en wil echt niet dat er haren liggen. Doekje over de salontafel oid gebeurd ook meerdere keren zelfde als de wc.

active82 en Poolvos vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dat is uitslapen voor jou man! Belachelijk!.:roflmao:

Nina Sanders, active82 en Poolvos vinden dit leuk.
  15. Dikkiedikk

Schoonmaken:

Dagelijks: Wij hebben 1 hond en 2 katten. Dagelijks beneden een rondje maken met de stofzuiger is voor mij echt een must :p daarnaast de afwas goed bijhouden en inderdaad meerdere malen per dag even met een hygienisch doekje over het aanrecht/tafels gaan :o: standaard na het eten en koken dus. Om de zoveel dagen even weer met een hygienisch doekje over de wc’s gaan.

wekelijks: dweilen doe ik normaal 1x per week tenzij het geregend heeft ivm vieze pootafdrukken op ons laminaat. Trap en bovenverdieping stofzuigen. Nieuw beddengoed. Badkamer en toiletten even grondig schoonmaken. normaal gesproken ook de kattenbak helemaal verversen maar dat doet manlief nu :D en dan heb ik op het moment 2 kamers die (nog) niet in gebruik zijn. Daar kijk ik niet zo vaak naar. Een keer in de zoveel tijd even stof wegvegen en een rondje met de stofzuiger :)

Ramen lappen doe ik ieder seizoen. Net voor de herfst, net voor de winter etc etc.

manlief houd onze tuin bij. Ik heb geen groene vingers :rolleyes:

opzich als je alles redelijk goed bijhoud scheelt het best veel qua werk en tijd. Alleen met de stofzuiger sjouwen en dweilen is echt killing. :eek: Maar ik doe me de draadloze koptelefoon op, spotify aan en ik ga volledig tekeer :roflmao:

active82 vindt dit leuk.
  16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Dat was ik. Ik was nog iets verder dan jij en echt, die stoelen zijn niet gemaakt voor zwangeren.

17. Dikkiedikk

@Boordevol ik was continue van houding aan het veranderen. Gelukkig zat ik tussen mijn vrienden in en weten die ervan:rolleyes: als ik tussen onbekenden zat werden die vast en zeker zenuwachtig door mijn gewiebel :p

Poolvos vindt dit leuk.
  18. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hello!

Wat een geklets, kon het afgelopen 2 dagen even niet bijhouden ;)

Hier al 2 goede nachten gehad, heerlijk! Na een aantal weken slecht slapen is dat zó lekker. Afgelopen dinsdag toch maar mn vluchtkoffer gepakt, voelt toch rustiger.

Schoonmaken: ik doe gewoon de normale dagelijkse dingen, wat nodig is. Heb geen last van nesteldrang als in dat alle keukenkastje uitgesopt moeten worden enzo ;) .

Afspraak met makelaar afgelopen dinsdag was positief! Volgende week een afspraak met financieel adviseur, dan kunnen we na de bevalling eens rustig nadenken wat we willen :) . (Zie je, ik ga er dus al volledig van uit dat ik vóór volgende week donderdag niet beval haha)

Nina Sanders en active82 vinden dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier gelukkig ook weer een goede nacht gehad. Werd alleen wakker met een heleboel berichtjes in de groepsappp van het werk. Is er vannacht een plofkraak geweest naast ons werk :eek: grote ravage bij ons en wij mogen voorlopig nog niet naar binnen. Weet dat er 1 opname patiënt zit, gelukkig mocht mijn baas wel naar binnen, maar hoe het met het patiëntje gaat weet ik niet, krijg geen berichten op het moment. Het is dat ik zo naar de verloskundige moet anders was ik er direct heen gereden

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Moet lachen om het bioscoop verhaal ik vond die stoelen juist fijn zitten. Bij m’n dochter was ik de avond voor de bevalling zelfs nog naar de bios geweest. Blijf het zo grappig vinden dat iedereen alles anders ervaart.

Deel Deze Pagina