Bezigheid van vandaag: Het zelfgemaakte geboortebord, helemaal afgemaakt! Zoals jullie zien moet hij wel op de uitgerekende datum geboren worden haha Nee, die cijfers liggen nog los en hoeven alleen maar vastgeplakt te worden als de datum bekend is Foto zal ik binnenkort ivm herkenbaarheid weer verwijderen.
@ButterflyPassion heeeeeel leuk en origineel! Na het zelf creëeren van het fotobehang en kaartje had ik letterlijk geen zin meer om energie te steken in het geboortebord dus wij hebben hem online besteld. oeff net terug van onze hond uitlaten. Even een paar minuten plat nu. Ik heb nog genoeg ovenschotel over van gisteren dus hoef gelukkig niet te koken scheelt weer!
Heel leuk @ButterflyPassion Nu zit ik eraan te denken om zelf ook zoiets te gaan maken! Maar ik zit nog te veel in mn poets fase haha. Plinten boven zijn ook weer schoon! Voel me zó onrustig wat dat betreft. Erg irritant soms. Volgens mij heb ik voor volgende week minder klusjes. Behalve het kookeiland uit stoffen nog geen plannen haha.
Wij gaan waarschijnlijk ook zaterdag! Nu nog even kijken wat er precies allemaal te doen en zien is. Fijn dat het weer wat rustiger bij je lijkt!
@RachelleNM ik hoop dat het de komende tijd weer rustig wordt. Ik ben zelf helemaal geen poetser. Ik wil het wel graag schoon hebben, maar werk normaal meer dan fulltime, dus ben erg blij met schoonmaakster. Niets lekkerder dan thuiskomen in een schoon huis. En nu veel harde buiken waardoor ik weinig kan. Mijn vriend is een lieverd, die echt wel zijn bijdrage wil leveren, maar ook op instructieniveau werkt en het echt niet ziet als het niet schoon is en zich ook nergens aan ergert. Dus probeer nog wat dingen op te pakken als dat lukt met mijn buik. Vandaag is gelukkig na een week de vaatwasser weer gemaakt. Ik kan eigenlijk niet zonder. Eten Wij gaan vandaag boerenkool eten en wat er over is invriezen voor in de kraamweek. We proberen een beetje een voorraad op te bouwen van makkelijke dingen.
Echt heel slim dat eten invriezen voor in de kraamweek! Bij mij vroegen ze bij de intake van de kraamzorg of ik het fijn vond als de kraamhulp straks in de kraamweek voor ons kookt en tsja dat heb ik natuurlijk niet afgeslagen. Wel alvast een boodschappenlijst klaar staan zodat ik m maar hoeft te versturen en de boodschappen een dag later op de stoep staan, leek me wel handig. Maar wat ik me wel afvraag, dat geboortebord maken jullie dus zelf? (Of bestellen het zelf) Ik vind het er wel super leuk uitzien en zou er bijna ook aan beginnen maar hier is het gebruikelijk dat andere mensen (vrienden, familie, de buurt etc) een bord bij je in de tuin zetten. Dus niet dat je dat zelf doet.
Bekijk bijlage 629943 @Jo913 geen idee. Zou best kunnen. Wij hebben in ieder geval iedereen laten weten een geboortebord te hebben besteld. We moeten hem alleen nog vastmaken aan een paal Daarnaast heb ik ook vlaggetjes gehaald voor aan het raam te plakken.
Ja wel leuk hoor! Heb je het zelf ook een beetje in de hand en dan weet je ook zeker dat er iets komt te staan.. Ik zie het hier al gebeuren haha helemaal niks in de tuin. Misschien dat ik ook vast vlaggetjes ofzo haal, hebben we in ieder geval iets.
@Jo913 Hier wordt het geboortebord inderdaad door familie gemaakt. Dus herkenbaar! Mijn vader en zusje hebben iets gemaakt, maar wat geen idee. Dus laat me verrassen
Hier in de regio wordt er helemaal niet aan geboorteborden gedaan, ik kende het bij mijn vorige zwangerschappen niet eens. Wij hangen slingers op en plakken een opblaasbaby tegen het raam en dat is het.
Vanavond echt een heerlijke avond gehad met de kinderen! Opgehaald van de opvang, daarna heerlijk met z'n drietjes in bad geweest, echt een super genietmomentje . Daarna de kinderen met fruit even voor de tv, ook zo leuk om ze dan te zien genieten. Boekje lezen op bed en zingen en nu liggen ze heerlijk te slapen! Ik voel mij helemaal gelukkig .
@Jo913 mijn buurvrouw komt uit het Oosten van het land, en is dit inderdaad ook gewend, dat anderen dit doen. Bij mijn eerste zwangerschap kwam de schat vragen of ze dat moest doen voor mij. Hier is het in mijn omgeving echter niet gebruikelijk om dit voor anderen te doen, en regelt iedereen zelf de versiering. De één doet vlaggetjes, de ander ballonnen aan de deur, of zo een opblaasooievaar op het raam. Geboorteborden en kransen zie je hier weinig. Bij mijn dochter heb ik toen zelf een geboortekrans gemaakt en aan de voordeur gehangen. Nu dus zelf een geboortebord gemaakt, die komt ook aan de voordeur. De geboortekrans van mn dochter hangt nu aan haar slaapkamerdeur, ze vindt het geweldig. En in die trant vind ik het leuk ook iets zelf voor onze zoon te maken . Naast het geboortebord aan de voordeur, doen wij nog wat blauwe en witte ballonnen aan de luifel boven de voordeur.
Ik heb heel lang getwijfeld maar hem toch besteld, de Chilhome Mozes mand: https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/wiegjes-en-ledikanten/childhome-mozes-wieg-zwart-4826256.html?gclid=EAIaIQobChMI_P3N-7SS5QIVROR3Ch0QZQaEEAQYAiABEgIhffD_BwE Ik heb er geen standaard bij want ga gem niet gebruiken als wieg om echt langer in te slapen (wegens veiligheid). S nachts en de vaste slaapjes overdag gebeuren straks gewoon boven in het ledikantje. Met O ook gedaan. Maar om je kindje lekker dichtbij te hebben overdag vind ik deze wel zeer charmant! Ik kon het babynestje niet vinden nl. Wedden dat ik hem komende week wel weer terug vind?
Ook echt he. Ik zie het meer ook een beetje als beloning voor mezelf.. dat ik nu eindelijk verlof heb, elke dag even iets in huis doe, en stiekem zoek ik een beetje een excuus om mezelf een beetje op te peppen soms. Maar ik zeg lekker niks tegen mijn man nog want ik denk dat die buikpijn gaat krijgen. Ik beloof dat ik het karton zelf zal plat maken en weggooien
Grappig dat het overal zo verschilt met die geboorteborden, nooit bij stilgestaan! Ach het heeft ook allemaal wel wat toch. @Nina Sanders leuk die mand! Wij hebben geen babynestje maar ik denk er wel aan om er misschien eentje aan te schaffen. We hebben ook geen wipstoel of kinderstoel.. eigenlijk niet zo handig. Wat we wel hebben is een box, volgens mij gewoon een standaard maat maar mijn boxkleed past er op de een of andere manier niet zo mooi in (meyco), het kleed is net een beetje aan de grote kant. Heeft nog iemand dit? Misschien moet ik m gewoon nog een keertje iets warme wassen ofzo.