De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik moet ook nog 2 tissue boxen kopen v babydoekjes. Had leuke besteld maar terug gestuurd want het paste niet.

Ik vind dus NERGENS leuke boxen v een normale prijs. Die van O is stuk dus ik moet er 2

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ook voor de mega. Paste precies! Heb na de keizersnede 12 weken bloedverlies gehad. Eerst die mega maandverbanden gebruikt en daarna de gewone. ‘Voordeel’ van een keizersnede is dat de meeste rommel op de ok er al uit gehaald wordt.

LaQueen vindt dit leuk.
  3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ohh ik gebruik ze niet. Vind het zonder net zo makkelijk ;)

4. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik weet dat het er bij hoort hoor, maar kijk er niet echt naar uit. Normaal ook maar heel licht ongesteld, dus dit is echt heel erg ver van mijn bed. Sowieso al jaren nauwelijks ongesteld geweest, slikte eerst de pil altijd door, daarna even niks(toen dus wel) en daarna een spiraaltje waarmee ik niet meer ongesteld werd, na verwijderen 1 keer ongesteld en meteen zwanger. Dus dat gaat allemaal nog even heel erg tegen vallen denk ik zo.

LaQueen vindt dit leuk.
  5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Het kan ook enorm meevallen hoor! Ik heb een week lang echt gebloed, daarna viel het echt wel mee. Gewoon een soort ongesteldheid. Kon het toen ook goed aan met 'gewone' maandverbandjes :D

6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Die netbroekjes zijn ideaal. Heel fijn dat mijn man bij een groothandel werkt voor ziekenhuizen. Vorige keer had hij extra setjes voor mij besteld en dat mag voor deze keer weer doen. Zodra het ergste bloeden over is stap ik wel over op van die heerlijke oma onderbroeken.

Morgen mag ik trouwens met onze dochter naar het consultatiebureau :rolleyes: mogen gezellige langs komen voor de ogentest, ben benieuwd hoe vaak we weer terug mogen komen daarvoor :roflmao: ook benieuwd hoe ze nu weer gaan lopen zeuren dat ze te lang is voor leeftijd :rolleyes::mad:

7. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja klopt maar kan dus ook zeker uitstralen naar je schaamstreek. Ik heb ooit ook wel eens pijn aan mijn schaamlippen (sorry tmi) en dan denk ik, hoe dan?! Daar zitten toch geen spieren :eek:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh trouwens, ik zie net bij prenatal dat ze ook gaas onderbroeken verkopen, per 5! Ga ik zeker bestellen. Ik kon echt NIKS hebben down there ;)

RachelleNM vindt dit leuk.
  9. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag trouwens controle bij de vk. Ik voelde me al een paar dagen niet goed, moe, harde buiken, hoofdpijn, gespannen buik... bloeddruk is dus omhoog gegaan. Tot 2 weken geleden netjes tussen 60/70 onderdruk, nu 82. Bij mijn zoontje ben ik ingeleid met 40+3 ivm te hoge bloeddruk maar die kreeg ik pas laat. Ik krijg volgende week nu een extra controle om te kijken of het een momentopname is of dat die blijft stijgen.. en meer rust nemen nu, wat ik zelf ook echt merk dat nodig is.

10. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Oh ik moet ook nog de tissue box aanschaffen. Maar ook hier vind ik geen leuke voor een fatsoenlijke prijs. :rolleyes:

Man heeft zich een nieuw speeltje aangeschaft. Sinds dat hij vorige week bij dat concert is geweest mistte die toch zijn gitaartje. Hij heeft een akoestische maar wou nu perse weer een elektrische... Hij heeft nog nooit les gehad dus dat wilt die nu ook.

Vind het leuk dat hij een hobby heeft. Maar hij is deze week en volgende week zo laat thuis en dan gaat die zo laat in de avond op dat ding tokkelen. Ben blij dat die de volume kan instellen maar dan nog. Het is niet mijn soort ontspanning :rolleyes:

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goed om te weten want ik heb dat dus ook wel eens.

Merk sowieso de laatste dagen dit op:
    - vermoeider
    - meer wakker 's nachts
    - baby is wat rustiger
    - toenemende druk down under > waggelen
    - meer lucht (indalen?)
    - érg nesteldrang. Alles móet schoon. Ik zet elke dag wel een was aan.
    - behoefte om lekker thuis te blijven
    - chagrijnig

12. Heather

Heather Actief lid

2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Ojaaaaa de net onderbroeken... daar moet ik er maar wat van bij bestellen voor de eerste dagen. Daarna lekkere boxershorts oid. Vind het elke keer weer een uitdaging. Ik vind het bloeden trouwens verder niet echt erg, vind het juist een soort reinigend gevoel hebben, of ben ik dan de enige?

verder voel ik me de laatste dagen enorm somber. Ik merk dat het mentaal een uitdaging begint te worden, en ik moet nog wel een week of 6 minimaal, waarvan nog 3 werken. En vooral dat vind ik erg pittig. Ik merk dat mn hoofd er niet meer naar staat maar er nog zoveel af te ronden is. Soms denk ik dan: klaagde ik maar wat makkelijker, dan kan ik de ziektewet in. Maar dat zit gewoon niet in mij. Ik heb ook behoefte aan om gewoon thuis op de bank te blijven en zie op tegen afspraken die ik heb staan. Hoop zo dat dit wat beter gaat komende week want anders duurt het nog zo lang voor de bevalling :(.

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ondergoed: ik heb de naadloze slips van hema in een maatje groter dan normaal, die zitten het lekkerst. En er zitten 2 netbroekjes in het kraampakket.

14. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Jup, hier ook al gehad. Sinds goede behandeling bij de bekkentherapeut en oefeningen is dat een stuk beter geworden! Bij mij had het te maken met het verweken van kraakbeen tussen je schaambenen.

15. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Mijn gedachte precies! :eek::p

AapEnOlifant en LaQueen vinden dit leuk.
  16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Heather Ik herken dat sombere gevoel enorm. Ik loop wel bij de pop poli en ben bekend met sowieso een postnatale depressie en vermoedelijk ook een prenatale.
    Pas goed op jezelf. Dat is de enige tip die ik je kan geven.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Met het verspringen van mijn banner zit ik officieel in mijn negende maand! :D

Hier kan ik blijkbaar niet meer rustig s avonds de bank zitten, maar voor liggen geldt hetzelfde.. o_O. Uiteindelijk wel even in slaap gevallen op de bank. Ik werd wakker omdat ik het koud had!

LaQueen, Loveischocola, RachelleNM en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Jo913 al definitief uit de naam?

19. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ja we blijven bij onze eerste keuze. En nu mag ze snel komen voordat we weer gaan twijfelen:roflmao:

LaQueen, Poolvos en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goede keuze!

Jo913 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina