De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.812
    7.414
    113
    Ooh Rachelle, wat balen zeg!

@ groei, bijzonder dat er zo veel verschil in zit. Volgens mijn vk zegt gewicht heel weinig. Mijn oudste kwam met de vacuumpomp, maar bij de tweede is nooit iets gezegd over geschat gewicht ofzo, en al helemaal niet over inleiden (nu kwam zij ook wel een paar dagen voor de 40 weken), de derde was over de 8 pond. Maar volgens mijn vk hebben ze er alle vertrouwen in dat deze (wordt met 40 weken ook boven de 8 pond geschat), gewoon normaal geboren kan worden. Ze zei:' De éen krijgt een 5 ponder met veel ellende, de ander een 9 of 10 ponder zonder kleerscheuren.' Volgens hen zegt de grootte van het kindje eigenlijk niks.

Nu komen ze bij mij allemaal rond de 40 weken (40+0, 39+4 en 40+4) dus ik verwacht deze niet echt 2 weken later eigenlijk, maar je weet maar nooit. Hoop dat ze dan geen 10 pond gaat zijn :roflmao:

Rustig dagje valt een beetje tegen, de oude keuken heb ik leeggehaald en helemaal gepoetst, er komen af en toe muizen door naar binnen en dat vind ik afschuwelijk. Dus nu kan de deur naar het oude keukentje mooi dichtgetimmerd worden zodat er als het goed is geen muis meer naar binnen kan. Gats, ik vind dat zó erg he. Spinnen maakt me geen bal uit, die vang ik, hoe groot ze ook zijn. Maar muizen...
    Ideaal dat grote nicht er is, eerst uren knutselen, nu is ze met de jongste 2 naar buiten. Bevestigd weer dat ik niet zo snel ver van familie zou gaan wonen ;) Mijn schoonvader en schoonzus zijn ook al langs geweest vandaag om een berg zooi voor de stort op te halen. Ruimt weer lekker op.

2. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ik vond die afspraak bij de gynaecoloog echt een beetje overbodig eerlijk gezegd maar goed dat is persoonlijk. Het voordeel is wel dat ze me nu hebben gezien en toen de keuze voor wel,/niet inleiden bij mij hebben neergelegd dat ik nu maar een seintje hoef te geven als ik er klaar voor of mee ben, dan leiden ze me alsnog in. Hier werd juist gezegd dat ze eerder inderdaad dachten dat inleiden minder goed was maar daar zijn ze van terug gekomen schijnbaar. Het maakt geen verschil, alleen dat het heftiger is. Maar voor de baby ofzo geen extra risico's

3. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Heb voor zo lang nog wel een mooie leenbank voor je ;):roflmao:

Dikkiedikk, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Whahaha ja echt fijn :roflmao::roflmao:

Jo913 vindt dit leuk.
  5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Over grote kindjes: volgens mij meen ik me te herrinneren dat deze baby op p79 zit. Dat is toch vrij 'normaal'? Heb er echt geen verstand van :|

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dat is mooi gemiddeld!!!

Deze zat nu op P85 geloof ik, is ook nog prima

RachelleNM vindt dit leuk.
  7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik lees nog steeds mee dames, maar waar blijft het babynieuws?!!! Hallooo!! ;)

@RachelleNM ook hier lach ik keihard, uit herkenning. Zou mij zéker ook kunnen overkomen. Wel echt super fijn zo’n goede verzekering! Prima reden om lekker te gaan shoppen.
    En kun je niet tijdelijk een stukje bank ertussenuit halen? Of bestaat hij niet uit 1pers stukjes, zeg maar?

8. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ohh oeps!! Foutje, bedankt!
    Gelukkig een goede verzekering haha.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    OH LORD DIE BANK!

Gelukkig wordt het hele bedrag vergoed haha. Hier is mijn rustige dagje toch niet zo rustig en daar baal ik stiekem best wel van na zo nacht als die van afgelopen nacht. Ik had het gewoon nodig maargoed hopelijk een relaxte avond. Vanochtend wel lekker haar gewassen en alles dus dat hoef ik nu niet meer te doen. Ook doen we wat makkelijks qua eten. Ik heb zin in wraps met tonijn en de tonijn in blik regel kan mijn reet kussen op dit moment.

Vanmiddag CB. Op een tijd dat O normaal slaapt dus was drama. Werkte totaal niet mee. Praatte op een gegeven moment wel veel en ging mee in de spelletjes maar echte check bij de arts lukte niet. We moesten hem binnenkort maar meenemen als we met 4 weken zouden komen met de newborn. Prima plan.

Even koffie gedronken met een paar lekkere bonbons erbij en daarna met O naar de tandarts. Was al net zo'n drama. Ging ook nog poepen daar. Zucht. Sowieso is hij vandaag weer erg onhandelbaar (het voelt alsof ik alleen maar klaag over mijn kind en daar word ik soms best verdrietig van maar hij is momenteel gewoon af en toe écht niet te handelen). Hele dag zeuren, drammen, uitdagen, brutaal zijn, slaan(!!!), gaan smijten met dingen, hard schreeuwen.. we laten hem uitrazen op zn kamer en dat helpt wel. Is hij daarna mega lief en zegt sorry, meegaand en knuffelig. Dan denk ik 'ach ventje, ik wil ook niet zo vaak boos op je zijn en je het liefst bij me nemen' en dat doe ik dan ook. Totdat 10 min later het hele drama weer opnieuw begint omdat meneer iets niet wil of besluit je weer uit het niets te slaan in je gezicht (wat we absoluut niet tolereren).

Zucht.. Ik ga kijken of ik vrijdag misschien even een paar uurtjes hulp van een opa en/of oma kan krijgen want de afgelopen vrijdagen waren ook zo en dat was echt een te grote uitputtingsslag. Ik merk gewoon dat de zwangerschap me fysiek nl ook echt enorm gaat opbreken. Wandelen en lopen en bewegen en kleine huishoudelijke klusjes.. dikke prima allemaal. Het is gewoon puur het formaat buik en de jeuk wat ik bijna niet meer trek. Mijn kleine postuur, de kleine maaltijden, gebrek aan slaap en het vele vruchtwater.. dát is gewoon zwaar. Want ik ben erg klein en tenger, maar formaat buik en baby is natuurlijk niet naar verhouding ;).

Pff wie kan wat bemoedigends zeggen? :roflmao: Voor mij echt never een 3e zwangerschap.

Heb ik ook nog wat positiefs? Hmm.. jawel! Ziekenhuis tas is grotendeels gepakt, ik kijk nog steeds heel positief tegen de bevalling aan, heb er echt vertrouwen in en ik ben onwijs trots op ons als gezin! :D ondanks drama peuter die ik momenteel net wat te veel voor de tv zet en dat dan weer zwak vind van mezelf. Of dat ik mijn man alwéér op vrijdag vraag of hij niet een uurtje eerder kan thuiskomen want ja, kom op, miljoenen vrouwen zitten hoogzwanger met een peuter thuis.. maarja, soms is het even zoals het is toch? :)

10. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Bank bestaat uit 2 delen, die je aan elkaar haakt zeg maar. Verder zit alles vast aan elkaar. Simpel ding. Maar baal er wel van want vind de pootjes nog steeds erg mooi :(

11. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

@RachelleNM OMG. Zoiets zou mij ook nog kunnen overkomen :roflmao: gelukkig krijg je het volledige bedrag terug!

oke hier even wat kledingspam. Was me kapot aan het ergeren dat we zoveel kleding gekregen hebben dat ik gisteren toch eventjes snel nog wat besteld heb. Hier een van de shirtjes :D

Bijgevoegde bestanden:

JosjeM vindt dit leuk.
  12. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    @RachelleNM ohhh muts! Hoe krijg je het ook voor elkaar :eek: gelukkig doet de verzekering niet lastig!!

Eergister hebben wij ook de groeiecho gehad, kleine mup lag perfect voor de meting. De VK gaf aan dat hij mooi op gemiddelde groeit. Niets over p.. gehoord :$ alleen dit: (zie foto)

vandaag lesdag van het werk gehad, was interessant maar een lange zit. Nu even banken en eten, vanavond de verjaardag van mn schoonmoeder en wellicht even naar de training kijken van mijn team :D

Bijgevoegde bestanden:

Buko vindt dit leuk.
  13. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    De p-waardes staan bij jou in procenten er achter.

RM1996 vindt dit leuk.
  14. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Vandaag naar de gynaecoloog geweest. Baarmoedermond is wat verweekt, maar daar houdt het wel mee op. Ostium externum staat open. Vrijdag gaat een ballon geplaatst worden en dan zaterdag verder ingeleid worden als de baby niet eerder besluit te komen. Dus waarschijnlijk nog even wachten op babynieuws van mijn kant.

iez en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Oh! Thanks!

16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    He, balen! Maar wat niet is kan nog komen :D

17. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.525
    866
    113
    Vrouw
    O die bank (sorry ik moest er hard om lachen :eek: gelukkig dat je het vergoed krijgt! Hopelijk heb je je nieuwe bank snel binnen.

Die verschillen van VK en GYN zijn echt groot apart eigenlijk! Inleiding was de eerste heftig maar de 2de inleiding is zeer relax verlopen. En dat is het zelfde met niet ingeleide bevallingen de ene zal veel makkelijker zijn dan de andere.

Nina sanders sommige dagen zijn zwaar he met peuters. Slim om voor vrijdag iemand te vragen al is het maar een gedeelte van de dag.

Hier even een half uurtje pauze en dan weer door tot 23.00 hopelijk blijft het lekker rustig. Ik merk wel dat avonden relaxter zijn dan overdag werken. Afgelopen maandag kreeg ik elke keer harde buiken tijdens het werken overdag. Nu gelukkig niet want het is mijn "angst" om weer voor een gedeelte de ziektewet in te moeten omdat de zorg te zwaar is.

Nina Sanders en RachelleNM vinden dit leuk.
  18. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Oh man hoe doen jullie dat met vrienden en sociale contacten etc met kinderen en zwanger?
    Wij zijn best wel van de avondjes borrelen met vrienden, heb een groep vriendinnen waar ik graag mee ga eten of dagje/nachtje weg en ook nog wat ‘losse vrienden’ waar ik/we zo nu en dan mee af spreken.
    Natuurlijk sinds F er is wat meer plannen en nodigen wat vaker hier thuis uit zodat hij gewoon op bed kan.
    Maar soms lijkt onze agenda zo vol! (Man werk ook soms s avonds).
    Hoe doen jullie dit? Of hebben wij gewoon te veel vrienden? :p

(overigens momenteel een beetje in Mijn bubbel aan het kruipen dus zeg wat meer nee ;) maar alsnog wel vaak ff gezellig avondje of etentje).

19. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hopelijk doet het toucheren vannacht wonderen ;)

20. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohh haha klinkt zwaar vermoeiend. :roflmao: Hier helemaal niet, we hebben beide eigenlijk gewoon wat losse vrienden maar spreken daar niet bijzonder veel mee af. Eerlijk gezegd houden we gewoon van thuis/rust. Klinkt dat stom? Als ik vrij ben ga ik liever met vriend en zoontje wat doen. O ja, stappen of borrelen met vriendinnen doe ik wel graag als ik niet zwanger ben :p maar nu met de laatste weken leef ik toch liever beetje in mijn eigen bubbel hoor, alles is zo vermoeiend :rolleyes:

Buko vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina