De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hier ook inderdaad. Je lichaam mag gewoon niet te veel doen, anders geeft het een verkeerd beeld van de uitslag. Vond ze juist wel lief, kwamen vaak even kijken en boden aan dat ik ook mocht liggen (last van mijn bekken). En ik heb mijn sociale contacten weer opgehaald door alle 50 man die ondertussen kwamen bloedprikken :roflmao:

RachelleNM, Buko en LaQueen vinden dit leuk.
  2. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ja jakkes die suiker test vond ik ook verschrikkelijk, ik mocht wel rondlopen maar niet het ziekenhuis terrein af. Werd op een gegeven moment een beetje misselijk en ben toen ergens onderuitgezakt op een bank gaan zitten, durfde niet om een bed te vragen..

3. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Badbevalling: ja ik wil het graag proberen. In ieder geval om de weeën op te vangen voor zo lang dat fijn is. Al kan je maar 1 of 2 uurtjes in bad zitten en heb je daar profijt van, is toch weer mooi meegenomen dan. En als het goed bevalt, blijf ik lekker zitten en zo niet ben je er ook zo weer uit.

Slapen: pff. Afgelopen nacht 5 (!!) keer wezen plassen. En ja, we waren gisteren uit eten dus iets meer gedronken. Maar dit was gewoon niet grappig meer. Na het plassen dacht mevrouw, joh ik ga nog even een half uurtje watertrappelen. Zit nu best wel moe te zijn op het werk o_O Vanmiddag thuis maar even een dutje doen!

Buko vindt dit leuk.
  4. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Ons ziekenhuis heeft het dan toch echt beter geregeld qua suikertest. We kregen van die heerlijke stoelen waar je makkelijk ook een lighouding kon aannemen. Ik voelde me op een gegeven moment zo zwak dat ik het super fijn vond dat ik even kon gaan liggen.

ik vond het drankje niet zo erg, het nuchter zijn was bij mij meer een ramp :roflmao: het eerste wat ik s ochtends doe als ik opsta is ontbijten met een lekker kop thee :thumup: dus niet eten en drinken is een no go voor mij :rolleyes:

5. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Badbevalling lijkt me ook wel wat. Ik wil echter thuis bevallen en heb echt geen zin om vanalles te huren enz. Stel we moeten toch naar het ziekenhuis en ik mag nog in het bad dan ga ik dat zeker even doen daar!

Hier ook een wat onrustige nacht. Veel wakker. Ook wel wat last van mijn rug. Maar al met al nog te doen.

Ik vond de suikertest ook meevallen. Ergste was inderdaad nuchter zijn. Ik was niet alleen dus de tijd ging gelukkig vrij snel!

Vandaag het laatste stukje schilderen. Ik val denk ik straks in een zwart gat haha. Niets meer te schilderen. Alles al klaar voor de baby. Wat moet ik dan doen. :rolleyes:

6. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.525
    866
    113
    Vrouw
    Apart he dat sommige wel mogen rond lopen want dat beïnvloed je bloedsuiker spiegel.
    Nog een klein half uurtje en dan zit het erop. Voel mij wel een beetje wazig maar goed zo raar is dat niet. Ondertussen zit ik maar gewoon te werken in de wachtkamer haha.

Vanmiddag heb ik ook nog een cursus reanimeren op mijn werk wel confronterend want 4 weken geleden is mijn schoonmoeder gereanimeerd en helaas is dit niet goed afgelopen en is ze overleden. Toch wil ik het wel nu gewoon mee doe het is zo een belangrijk iets om het te kunnen vind ik.

Poolvos vindt dit leuk.
  7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Suikertest: ik mocht zelfs gewoon naar huis tussendoor :eek: woon 4 minuten van het ziekenhuis

Bad: mijn vk-praktijk heeft 3 bevalbaden die je kosteloos mag lenen, je betaalt alleen voor de wegwerphoes en afvoerslang.
    En mocht het toch ziekenhuis worden, hebben ze daar ook een bevalbad.

8. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Ach jeetje, gecondoleerd alsnog. Dapper dat je wel gewoon mee doet! Ik zou het van te voren wel even bij de trainer aangeven zodat hij/zij er rekening mee kan houden.

Dat wazige gevoel bij de suikertest had ik ook, maar ging weg zodra ik mocht eten/drinken.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.369
    113
    Vrouw
    Bloedbad gheghe
    En met pech mogen ze met een netje naar je drollen vissen hihi

Kolibrie2, RachelleNM en LaQueen vinden dit leuk.
  10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bloed: als je op bed bevalt zit je ook onder het bloed, dan zit het aan je benen geplakt, in bad plakt het niet aan je huid. Lekker douchen nadien en je bent weer schoon toch? Bevallen is sowieso een rommelige bedoeling in het water of op het droge. En ik hoef het toch niet op te ruimen :roflmao: Ook weleens lekker, want als kraamverzorgende ben ik normaal altijd de pineut :p Zo fijn om weer eens aan de andere kant te staan

Kolibrie2 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  11. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Geboortekaartje al uitgezocht? Enveloppen schrijven? :p

Euhhh ff denken.. alles wasjes al gedaan? Al kotex maandverband (die grote dingen) ingeslagen? Al appelstroop gehaald voor in diepvries voor de stuwing van je borsten?

Ik weet niet of je borst/fles gaat geven? Maar 1 pak flesvoeding in huis hebben voor de zekerheid is altijd fijn.

Alle spenen, flessen etc al uitgekookt?

Zo, wellicht zit er nog een reminder (voor wie dan ook) tussen.:roflmao:

jvsd92 en AnnevandePol vinden dit leuk.
  12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ohja en een bidon waar je goed water mee kan spuiten om down under te spoelen tijdens/na het plassen voor die eerste week, ook super handig!

Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Klopt, maar dat ervaar ik gewoon anders. :p Met een washandje ben je dat zo weer kwijt. (Het zit tussen mijn oren, maar ik vrees dat dat zo blijft.:o:)

kwebbelsnoes vindt dit leuk.
  14. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @LaQueen Hahaha, ja het meeste is al gebeurd. Moet alleen nog even de adressen in een apart excel bestandje zetten maar dat is echt copy-paste werk. Dus dat duurt hooguit een kwartiertje. De rest is allemaal al in huis/gebeurd. :o:

Daarom was ik ook gaan schilderen, omdat ik al vrij weinig te doen had hahaha.

LaQueen vindt dit leuk.
  15. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik moest even hardop lachen om je reactie en ik zit in een bijna leeg restaurant :roflmao::roflmao:

Ik speel vanochtend even voor taxi voor m'n beste vriendin. Die heeft haar enkel flink verzwikt maar moest wel naar Goes (15 minuutjes rijden). Dus ik ben hier naar de Prenatal geweest. Grotere winkel dan bij ons in Vlissingen. Resultaat: 120 euro uitgegeven :oops::oops:
    Zit nu even uit te puffen dus in een restaurantje. Zie in de vitrine een boel lekkere taartjes staan. Maar ik probeer me in te houden.... :|

Poolvos, Dikkiedikk, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ohja enneh.. 30 weken! :D

Dikkiedikk, LaQueen en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kijk wat ik bij de Action heb gekocht! Zo handig deze mandjes!

IMG-20191024-WA0009.jpeg

Jo913, Loveischocola, Dikkiedikk en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    In 3 formaten!

Ohh ik sta met mijn dikke buik in kerst trui tegen het aanrecht aan!

IMG-20191024-WA0011.jpeg

Buko, Jo913, Dikkiedikk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Net controle gehad. Bloeddruk was goed. Maar gelukkig zag de vk aan mij dat ik gewoon op ben. Toen ze mijn buik voelde gaf ze ook aan het niet gek te vinden dat de baby in de weg zit... de baby zit echt overal zeg maar. Het is een compacte buik en helemaal gevuld met baby.

Ze heeft getoucheerd... Helaas nog maar half verweekt en 1 vingertopje ontsluiting. Morgen gesprek bij de gyn om mogelijkheden van inleiden te bespreken en wanneer ze dit eventueel voor me willen doen. Ben benieuwd.

RachelleNM, Kolibrie2, LaQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Toch nog wel veel die een badbevalling willen dus. Hier betalen we 1x €80 voor de benodigdheden voor het bad.
    Het lijkt me heel fijn en bijzonder. Moet hij wel voor 39 weken komen. Anders als nog een keizersnede.

Deel Deze Pagina