@Kolibrie2 laat je kraamtranen straks maar lekker werken. Het is ook niet niets wat jullie allemaal hebben meegemaakt! Heel veel succes vandaag en dan straks lekker babyknuffelen!
@Kolibrie2 heel veel succes en sterkte met alle emoties. Het is niet niks wat je de afgelopen tijd heb mee gemaakt. Neem straks alles rust om alles goed te verwerken. Hier vanmorgen samen met mijn man de hele beneden schoon gemaakt, schoon(l)moeder komt morgen gezellig een dagje op visite. Kan ze niet zeuren over een vies huis (note to myself laat der niet naar boven gaan moet nog veel rommel ruimen daar). Kom ik er net achter dat ons toilet beneden lekt gelukkig heeft mijn man hem direct gemaakt (hoef hier gelukkig geen weken om te zeuren ) zodadelijk de babydump even onveilig maken (heb denk leuke dekentjes en hoeslakens gezien) en de boodschappen halen voor morgen en verder niks meer doen
Hai dames! Heb even alles teruggelezen. Wat een leuke kamertjes allesmaal! @Kolibrie2 Heel veel succes! Probeer alles een beetje los te laten en in je eigen bubbel te komen. Dat werkt echt! Hier gisteravond infoavond gehad over de bevalling van de vkpraktijk. Erg informatief, maar meeste dingen wist ik al Voor vriend was het wel heel fijn. Zat ook een stukje bij over de rol van de vader tijdens de bevalling. Heb vanochtend ontbijt op bed gekregen Superlief! Vandaag verder met het strijken van de babywas (dat doe ik ook maar 1 keer ). Maar dan ligt het allemaal netjes klaar. Straks om half 3 afspraak bij de gyn in het zkh, ben benieuwd wat ze willen doen. Heb gisteren een nieuw boxmatras besteld, eentje die hopelijk wel past... En adapters om de autostoel op het onderstel van de kinderwagen te klikken.
Hier weinig nieuws verder. Net even met O naar de winkel en drogist gelopen waar hij zich weer eens een keer als een verwend nest gedroeg. Tsja, moest maar even hoor. Ik kan moeilijk de hele dag binnen blijven met hem. Wel nog een leuke jungle poef gekocht en ik heb dus toch de tissueboxen besteld haha. Komen binnen nu en een week. Verder hier toenemende harde buiken, toenemende druk down under (ja, voor- en achterkant), toenemende vermoeidheid maar ook toenemende zin in de bevalling. Ben zó klaar met de dikke buik die in de weg zit. Soms verlies ik serieus bijna mijn evenwicht (nee, maar dus écht hè..).
Wij hebben vanmorgen een 3D echo gehad, het was zo leuk, ze lachte zelfs even! We mogen volgende week nog eens terugkomen omdat haar navelstreng voor het gezichtje zat. Daarnaast is er geen weg meer terug wat de naam betreft, ik heb gisteren namelijk een punniknaam besteld voor haar kamertje! Ook als kraamcadeau besteld voor het dochtertje van een vriendin.
@Nina Sanders haha! Het is gelukkig een klein formaat koffertje ik heb alleen sporttassen hier liggen en onze luiertas maar daar past het net niet in maar bij mij is het zeker dat ik in het ziekenhuis beval en ik weet ook bijna zeker dat ik een dagje extra mag blijven in verband met mijn medisch verleden (trombose) Pfoe gek.. ben op de bank in slaap gevallen. Ik ben zo gaar nu ik ben zo benieuwd naar onze groei echo en afspraak as Maandag. Hopelijk krijg ik nu meer duidelijkheid of het nu een inleiding gaat worden of niet..
https://www.bol.com/nl/p/poef-jungle-met-luipaard-35x42-cm-wonen-goud-poef-stoel/9200000120672409/?Referrer=ADVNLGOO002035-G-61515806590-S-476894342836-9200000120672409&gclid=EAIaIQobChMInb6jsr-35QIVjeF3Ch15Aw2yEAQYAyABEgKG0PD_BwE Dit is het poefje die ik vndg heb binnen gekregen! Ohhhh verlof is niet goed vd portemonnee.. Maarja, de babykamer is af.. (O’s kamer is nu ook helemaal naar mijn zin hoor).
Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Als de kleine meid zich niet voor dinsdagavond uit zichzelf aandient dan mag ik me dinsdagavond melden voor het plaatsen van een ballon (wel eerst bellen of er nog steeds plek is natuurlijk want medisch gaat uiteraard voor). Ik moet dan in het ziekenhuis slapen. Tenzij er dinsdagavond al 3 cm ontsluiting is dan mag ik thuis slapen zonder ballon. Woensdag worden mijn vliezen dan gebroken. Dan wordt er een half uur gekeken of mijn lichaam het zelf oppakt (net als bij mn zoontje) en zo niet dan wordt het infuus aangesloten. Ben zo blij dat er nu een eind in zicht is. Maar hoop dat de kleine dame zich nog zelf meldt voor de inleiding.
Wat heerlijk voor je dat je nu dan eindelijk weet wanneer het einde in zicht is. Hopelijk is de baby van plan om eerder te komen. Maar erg fijn dat er nu een duidelijk plan is in ieder geval.
@Kolibrie2 oooo ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat! Hopelijk al lekker aan het genieten met jullie kleintje @dreames Super fijn dat je nu een einddatum hebt, heerlijk! @Nina Sanders leuk dat kamertje met die gigantische giraffe en dat liefje, zoals martien meiland zou zeggen: jij hebt echt gevoel voor deco o en dat heb ik zo niet! maar ach als het functioneel is ben ik ook snel tevreden. Vandaag ook een afspraak gehad en ze vonden dat ik veel vruchtwater heb, moet inmiddels toch al sowieso in het ziekenhuis bevallen en dat wilde ik ook heel graag dus nu extra fijn dat ze me goed in de gaten houden. Verder heb ik vandaag dus wel een nieuwe spiegel gekocht (rotan van Xenos) en opgehangen in de woonkamer en ik ben er helemaal blij mee. Mijn vriend heeft altijd zijn bedenkingen bij mijn aankopen maar hier was hij toch ook redelijk tevreden mee, ook wel een keertje leuk vanavond lekker niks doen! Of misschien bevallen haha, wie weet. Maar dat zeg ik inmiddels iedere dag zo vaak dat ik er ook zelf niet meer in geloof
Ik heb vanmiddag de ballon geplaatst gekregen. Ik voel me ook weer wat rustiger in mijn hoofd, vanmorgen was het echt even op. Ik heb nu redelijk wat krampen, dus hopelijk zorgt de ballon er voor dat ik drie centimeter ontsluiting krijg en kunnen ze morgen de vliezen breken. Vanavond maar lekker rustig op de bank met een boekje even rust pakken. Ik mag morgen al om zes uur 's ochtends bellen wanneer ik naar het ziekenhuis mag komen.
@dreames Fijn dat je een datum hebt gekregen. Ballon plaatsen viel mij erg mee. Maar lijkt me nog fijner als ze eerder komt. Wel interessant dat jij in het ziekenhuis moet slapen. Dat hoef ik niet.
O ik dacht jij bent al lang en breed bevallen joh! Wist je zelf van tevoren dat ze die ballon pas vanmiddag zouden plaatsen? Wel fijn dat je daarmee gewoon nog thuis mag slapen! Wij zijn hier echt dramatisch bezig trouwens, de naam! Wie in vredesnaam heeft bedacht dat je die zelf moet kiezen en dat dit zo moeilijk is. Nou zijn we soort van weer om naar een andere naam die we een tijdje geleden eigenlijk hadden.. daarna zijn we dus nog een paar keer veranderd en nu weer terug? En het ligt niet eens aan mij haha, mijn vriend is zo erg en trekt mij er met mn hormonen helemaal mee in Nou vind ik allebei de namen heel mooi dus maakt het mij niet zoveel uit maar jeetje dat betwijfel. Wat een ellende
Ik moest vanmorgen bellen hoe laat ze plek hadden om me te zien. Het was even afwachten of ik al genoeg ontsluiting zou hebben, maar er was de afgelopen dagen nog geen ontsluiting bijgekomen ondanks wat rommelen. Lastig als je vriend ook niet standvastig bij een van de twee namen blijft. Gelukkig dat je allebei de namen heel mooi vindt. Dan komt het vast goed welke je ook kiest.
@Kolibrie2 oh spannend zeg! Veel succes nogmaals @dreames Wat fijn, een datum! Je was er ook al behoorlijk klaar mee, toch? Of verwar ik je nu met iemand anders? Ik heb gisteren en vandaag echt te veel gedaan. M'n lichaam doet zo ontzettend veel zeer dat ik al 3 x heb moeten janken. Als dit zo nog 10 weken doorgaat red ik die bevalling echt niet op eigen kracht
Dat verschilt misschien per ziekenhuis. Bij mijn zoontje was dat ook al zo. Toen moest ik ook de nacht blijven. Lijkt me fijner om gewoon thuis te slapen.