De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wat vervelend van je jeuk. :( kan me voorstellen dat je dat echt niet langer meer wilt.
    Succes straks

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Vannacht was hier dus ook echt drama, met echt extreem veel harde buiken. Ben ook alweer sinds 5:15 klaarwakker!

@Nina Sanders dat zou ik ook maar aangeven, dan kunnen ze je misschien nu alvast inplannen voor een inleiding? Maar denk erom niet voorpiepen hè haha want volgens mij ben ik nu eerst aan de beurt:o::roflmao:

LaQueen, Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

#4103 Dikkiedikk, 28 okt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2019
    Goedemorgen dames!

Hier vaak weer wakker geworden, waardoor ik me niet uitgerust voel. De afgelopen dagen heb ik redelijk geslapen dus dit is wel een beetje jammer :| zelfs vannacht even naar het toilet geweest en zodra ik van de badkamer afkwam werd ik me een potje duizelig. Heb manlief meteen opzij geduwd en aan zijn kant van het bed gelegen om “bij te komen”. Dat was best creepy..

Nu ontbijtje, hondje er uit en dan door naar het ziekenhuis voor onze groei echo en afspraak. Kan ik het meteen aankaarten van dat behoorlijk duizelig zijn gister avond.. Ben best zenuwachtig aangezien hij bij de vorige 2 afspraken behoorlijk gegroeid was hadden ze het erover dat als hij vandaag weer zo gegroeid zou zijn, de kans op een inleiding in w38 behoorlijk groot is..

oeff.. :rolleyes:

Zometeen na het ziekenhuis door naar mijn werk toe. Even mezelf nog laten zien voordat het grote werk over een paar weken gaat beginnen :roflmao: zullen ze vast leuk vinden! :o:

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames! Hier een redelijke nacht. Eerste gedeelte goed geslapen, daarna veel wakker :(

Zometeen maar eens dochter wakker maken en naar het kdv brengen. Verder nog niet echt plannen vandaag. Kan ook niet zoveel :o:

5. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Goedemorgen! Hier redelijk goed geslapen. Maar zit wel een beetje dufjes op het werk. Nog 5 weken werken! Ik ben echt zo extreem aan het aftellen.. had ik niet verwacht.

LaQueen en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Het extreem aftellen heb ik ook, niet zo gek toch?

Ik heb komende week met laatste week vakantie ( 3 wkn in totaal) en moet daarna nog 6 weken pffff zie dat totaal niet zitten.

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier ook al aan het aftellen! Deze zwangerschap is lichamelijk nogal zwaar.
    Door een week echt rustig aan gedaan te hebben voel ik mij wel energieker gelukkig.
    Ben benieuwd wat de vk zegt woensdag. Moet donderdag weer werken. Nog 7 weken officieel.

8. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Goedemorgen allemaal, hier weer heerlijk geslapen. Onze dochter kwam ook op haar normale tijd haar bed uit, hopelijk is zij alweer gewent aan de wintertijd.

Vannacht wel weer vaag gedroomd (was even een poos rustig) ik moest een keizersnede, maar was daarover in paniek en mijn eigen verloskundige kwam er over praten bij mij thuis. Werd ze gebeld met de mededeling dat de gynaecoloog die mij bekeken had voor de keizersnede bewust hiervoor gekozen had omdat hij dat leuk vind. Moest a la minute naar het ziekenhuis om ingeleid te worden zodat hij geen keizersnede kom uitvoeren o_Oo_O

Volgens mij heeft onze uk een nieuw slaapritme, die mag wel zo blijven:roflmao: afgelopen uur was hij nog rustig. Net heeft hij een paar flink en trappen gegeven. Heerlijk als dit weer een uitslapen word. Net ook 'geschrokken' op de weegschaal. Ben 8 ons aangekomen :eek:. Ik weet dat dit normaal is.met dit termijn maar met mijn dieet viel ik af of bleef ik gelijk. Meteen bang dat onze uk te snel gegroeid is of te veel vruchtwater in eens:oops:, donderdag de controle maar afwachten. Ik ben de laatste tijd ook flink aan het hoesten, schrok ik me daar gisteravond flink van. Tijdens een hoestaanval zag ik gewoon mijn navel uitpuilen :eek: nog nooit in heel mijn leven zien gebeuren. Betekend voor mij wel dat mijn flinke reservelaag op mijn buik nu echt bijna weg getrokken is.

*edit* ik ben ook aan het aftellen. Deze week nog vakantie en daarna nog 3 weken werken voordat mijn verlof begint :D. Vandaag wil ik de vriezer gaan ontdooien en de commode uitzoeken. Ook mijn man maar even de schuur in sturen om op te ruimen en zooi naar de stort te brengen.

9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier een oké nacht. Had best wel last van wat kramp in mijn buik. Indalingsweeen maybe? Het was niet echt prettig maar wel uiteindelijk in slaap kunnen vallen. Nu is de kramp gelukkig weg. Wel een mega drukke baby.

Ik ben er ook echt best wel klaar mee. Ookal heb ik niet mega veel te klagen. Mijn man vind het ook leuk geweest haha, die zegt meerdere keren; nou hij mag wel komen nu. Terwijl hij weet dat we toch echt nog eventjes geduld moeten hebben. Minimaal nog 4 weken en 3 dagen. :o:

Ik ga vandaag niet mega veel doen. Wil de ramen achter even soppen en verder een wasje enz.

10. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Misschien is het aftellen qua werk ook niet heel gek. Voor je gevoel is dat toch nu het eerste dat moet gebeuren voor de baby komt.

Wel gek dat ik ergens in juni al heb nagedacht over doorwerken tot 34 of 36 weken. En nu komt het zo dichtbij en denk ik.. misschien was 34 weken ook leuk geweest. Naja, ik neem nog 2 vrije dagen waardoor ik werk tot 35 weken en 2 dagen. Moet te doen zijn, helemaal omdat ze super flexibel zijn op mijn werk! Als ik een slechte dag heb, kan ik gerust de hele dag lekker in joggingbroek thuis werken.

Buko, girlmom1989 en RachelleNM vinden dit leuk.
  11. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nou, toch nog een planning vandaag: Ikea. Ik lijk wel gek :roflmao: Maar voordeel is wel dat ik geen rekening hoef te houden met een 3,5-jarige die het liefst overal aan wil zitten/in wil klimmen/op wil zitten/30 verschillende taartjes wil (dat laatste hebben we één keer gedaan, begin dit jaar. Ze had een prinsessentaartje en een klein chocoladetaartje. Nog een chocolademousse en appeltaartje mét slagroom en ohja ook nog een chocolademelk en voor mama een cola. En een lol dat we hadden :roflmao: Uiteraard met z'n tweetjes opgegeten, ik ieeets meer dan zij :|).

Nu gaan we met z'n tweetjes. Misschien dat ik in de auto nog wel een uurtje kan bijslapen :)

Poolvos en girlmom1989 vinden dit leuk.
  12. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Goedemorgen
    Hier een kort maar krachtig nachtje gehad.
    Dochters hebben 2 marge dagen en beginnen pas woensdag, hebben samen ontbeten en de jongste is nu pas wakker.
    Vandaag op de planning niet veel wil ff na de kinderboerderij voor een frisse neus en om 1 uur is me partner thuis van ze klus en neemt hij het over en gaan ze de stad in.

@Nina Sanders je buik kan niet meer die staat op uitbarsten, hoop dat de Vk toch zegt dat je niet tot de 40ste week hoeft te wachten als baby O niet spontaan komt met 38+weken.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.812
    7.414
    113
    Voor het eerst ben ik er ook een beetje klaar mee. Al kan ik me nog steeds totaal niet inbeelden dat we straks zo'n kleintje er bij hebben. Het blijft een beetje bizar ofzo...
    Maar slapen ging niet zo lekker. Als ik op mijn rechterzij lig gaat mijn ene been ontzettend pijn doen, schiet in een kramp ofzo. Op mijn rug ligt op zich lekker, maar dan ga ik naar dromen (ook als ik niet zwanger ben, dat heb ik al mijn hele leven), dus elke keer maar op mijn linkerzij, maar af en toe draaien is ook wel fijn. Dus regelmatig wakker geweest.
    Gisteravond had ik voor het eerst in mijn leven echt harde buiken. Bij de anderen nooit gehad, en nu echt flink, wat een ongemakkelijk gevoel is dat. Een paar deden zelfs pijn, ik heb echt even getwijfeld of het begonnen was. Ze zeggen wel eens dat je het echt wel weet als je weeen hebt, maar ik weet nog bij dochter dat ik 2,5 uur weeen had, achteraf, en pas toen dacht: hee, zijn dit geen weeen? Toen bleken ze ontzettend regelmatig te komen, paar uur later was ze er :roflmao: Dus ik vertrouw mezelf voor geen meter op dat gebied ;)
    Maar het was loos alarm, niks meer aan de hand nu.

Over het voelen van de baby, ik voel haar ook een stuk minder sinds een paar weken. Nu is het sowieso een rustiger kindje vergeleken bij vooral de jongens. Als ik moeite doe, en een beetje por, dan geeft ze wel een schop, dus dan vertrouw ik er op dat het goed zit. Soms zie ik mijn buik ook wel bewegen maar voel ik het zelf helemaal niet. Misschien is het ook gewoon gewenning, en ben ik er niet zo mee bezig waardoor ze vast regelmatig beweegt maar ik er niet op let, denk ik.

De boodschappen zijn al binnen hier, en even naar de Action geweest. Verder niks vandaag. Jongste 2 gaan na school naar de BSO, oudste komt zelf naar huis fietsen, dus ik hoef er niet meer uit, als man tenminste niet bedenkt over te gaan werken, dan moet ik ze van de BSO halen. Ook prima. Maar nu dus een hele dag voor me zonder plannen :)

Poolvos, RachelleNM en jvsd92 vinden dit leuk.
  14. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh die dromen ook ja. Jeetje, ik droomde nooit zo erg. Nu elke nacht wel 3 verschillende dingen en meestal ook echt hele nare dingen over de baby oid. Ben blij als dat ook minder wordt. :o:

15. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Over het minder bewegen: deze baby krijgt sinds een week ook een patroon qua bewegingen. Wel grappig om dat zo te merken!

Edit: ho, ik was nog niet klaar :roflmao: Heb voor as vrijdag een afspraak gemaakt voor bekkenbodemfysio. Ik hooooop dat dat wat verlichting gaat geven!

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier terug van de vk. Was een goed gesprek. Ik ging er heen met de insteek gewoon het gesprek goed aan te gaan. Ik ben fysiek gewoon echt op. Aan de ene kant voel ik me goed, kan ik fysiek nog dingen doen en heb ik geen hoofdpijnen, te hoge bloeddruk en dat soort klachten. Maar aan de andere kant is mijn buik zo enorm groot.. Ik ben kapot maar kan niet slapen, in heb trek als een paard maar kan geen echte goede maaltijden weg krijgen.. mijn gezicht zie ik magerder worden en ik kan mijn man en kind steeds moeilijker om me heen verdragen. Ik wil niet telkens klagen, maar ik maak me wel zorgen om hoe ik de komende weken moet doorkomen. Dat is wat ik in de kern heb gezegd. Gelukkig was deze vk (ik had een andere uit het team) erg begripvol.

Ze ging me eerst onderzoeken. Baby was wel ingedaald (vorige week nog niet!) en lag prima. Stelde voor om even te toucheren om te kijken of er al wat gaande was. Hoewel ze er nog niet super goed bij kom, voelde ze wel dat mijn bmm al (grotendeels) verweekt was en ze kon een heel klein beetje strippen. Aangezien ik niet omhoog schoot van de pijn was dit een goed teken, want dan is die baarmoedermond goed week.

Toen gaf ze de optie om een verwijzing te maken voor een gesprek deze week met de gyn om een verzoek tot inleiding te bespreken. Ze begreep heel goed dat ik niet tot 40 wk wilde wachten. Hoewel we natuurlijk liever zien dat deze baby spontaan wat vroeger komt. Liever spontaan dan ingeleid (want dan is de baby er zelf aan toe), maar het moet voor mij ook haalbaar zijn. Ze gaf als tip gewoon het gesprek aan te gaan en een gyn zal samen met ons kijken wat de beste oplossing en termijn is voor mij en baby O. Ik moest wel even schakelen dat dus een inleiding eventueel tot de mogelijkheden gaat behoren maar heb de afspraak wel gelijk gemaakt.

Komende donderdag het gesprek met de gyn! Maar laten we hopen dat baby O net zo ongeduldig is als de rest van ons gezien en gewoon vanzelf deze week komt! Het indalen en de weke baarmoedermond vind ik wel positief, al zegt het an sich niks. Ben blij ook met het verloop van het gesprek. Voel me eindelijk gehoord! :thumup: nu thuis, moet het toch een beetje laten bezinken merk ik (ik vind het wat spannender worden, het idee dat ik over 3 weken sowieso een baby heb) en heb me lekker op de bank genesteld. :) kom maar gauw baby O!

17. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Wat fijn dat het gesprek goed ging! Hopelijk komt hij vanzelf. Maar anders is het inderdaad fijn dat je waarschijnlijk nog een andere optie hebt, een uiterlijke datum. Even afwachtte dus tot donderdag. Spannend!!

18. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Gefeliciteerd! Ik vond die naam ook zo mooi, maar ik heb al een Lo.

dreames vindt dit leuk.
  19. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Ik kan me voorstellen dat je dat even moet laten bezinken. Van de andere kant heel goed dat je je grenzen hebt aangegeven. Ben benieuwd wat er donderdag uit het gesprek gaat komen!

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @Nina Sanders Klinkt als een heel goed gesprek. En fijn dat je een gesprek hebt staan met de gyn. Maar hopelijk komt de bevalling vlot nog spontaan op gang. Omdat je eerste mooi op tijd kwam, geeft dat goede hoop, zeker als de boel al zo mooi verweekt is :thumup:

Deel Deze Pagina