@Nina Sanders fijn dat je een goed gesprek had. Donderdag ook gewoon weer open het gesprek in gaan. Niks moet (denk ik) maar jullie kleine heeft er straks niks aan een moeder die helemaal op is.
Zou het echt? Dat is idd een aantrekkelijke gedachte, maar ik wil nergens vanuit gaan. Als deze baby uit zichzelf bijv. echt pas met 41+5 bijv zou komen, dan moet een inleiding met pak 'm beet 39 weken toch pittig zijn voor de baby. Dat betekent in theorie dat je de baby dus bijna 3 weken eerder laat komen dan hij er eigenlijk klaar voor was.. daar ben ik wel een beetje bang voor.. dat je dan juist een hele moeizame bevalling hebt. Maar het heeft geen nut om zo te denken eigenlijk!
Commode is hier uitgezocht hoef daarvan ook niet meer zoveel te kopen. Alleen nog een paar leuke hydrofiele doeken, hoezen voor het aankleedkussen en nog wat luiers. Ow en nog een leuke stoere muursticker voor boven de commode. Er hangt nu sticker die er voor de helft is afgepulkt door onze dochter . Diepvries vergeten uit te zetten vanmorgen. Die ga ik morgen maar doen. Eerste babywas (lakens enzo) zit in de was straks als ik zin heb die direct maar strijken *edit* als iemand nog een leuke site weet voor een muursticker let me know
@Nina Sanders Dat klinkt als een goed gesprek! Fijn dat je al zo snel bij de gyn terecht kunt! Ook hier net mijn afspraak gehad in het ziekenhuis. Beebje zit gewoon echt boven gemiddeld qua beentjes en buikje. Ze schatten hem nu al over de 3kg. Hij ligt ook behoorlijk hoog. Ze vinden het niet nodig om weer een suikertest te doen, want die was rond de 27e week prima in orde dus krijg ik over 2 weken weer een groei echo wat schijnbaar niet meer standaard gedaan word alleen in uitzonderlijke gevallen. Ze willen toch even nu in de gaten houden of hij zo flink door blijft groeien. Op die dag heb ik ook weer een afspraak met mijn eigen gyn (De afgelopen paar keren was dit door verloskundigen gedaan, wel ondertussen even een belletje met de gyn of er nog bijzonderheden zijn) dan gaan we ook bespreken wanneer ze me gaan inleiden. Want voor alsnog moet ik er vanuit gaan dat het een inleiding word juist vanwege de grootte van het kindje en mijn bloedverdunners zodat ik op tijd kan stoppen. Zoals het er nu naar uitziet word het toch rond de 39 weken. Over 2 weken weet ik gewoon echt meer. Ook aangegeven dat ik sinds vorige week veel last heb van een soort van vervelend snijdend gevoel in mijn liezen, hartstikke normaal .. zijn volgens de VK indalingsweeen. Ook meteen een bezoekje gebracht op mijn werk. Iedereen reageerde zo positief Was wel weer even leuk, heb ze toch al zo'n 5 weken niet meer gezien. Nu even lekker met een broodje op de bank. En voor de rest? O ja .. ik heb nog een wiegdeken besteld, die komt ook vandaag binnen!
@Dikkiedikk Hoe voel je je er onder? Geeft het je rust dat je weet waarneer je ongeveer word ingeleid of zie je er tegen op. Hier zijn de ramen weer schoon. Alle andere klusjes die ik bedacht had ook. Nu even Netflix aan en vanmiddag nog maar even iets extra’s schoonmaken ofzo, de trap misschien? Scheelt morgen weer, morgen geef ik hier even alles een extra poetsbeurt aangezien ze woensdag langskomen van het kraamzorg bureau. Gisteren hebben we nog dit jasje gekocht. Bekijk bijlage 631714
@jvsd92 Super leuk jasje! Wij hebben hem ook Ik wil juist een inleiding hebben vanwege mijn bloedverdunners. Als ik binnen 24 uur bloedverdunners gebruikt heb, en spontaan begin te bevallen dan mag ik geen ruggenprik meer krijgen. Wat inhoud, mocht het toch een keizersnede worden, ik volledig onder narcose moet en dat wil ik absoluut niet. Als het niet anders is oke .. maar als ik de keuze heb dan toch echt graag de inleiding.
Ik wist het niet meer helemaal zeker hoe je verhaal nou was. Maar dan is het positief toch? Hopelijk kan je over 2 weken die afspraak maken en weet je exact waar je aan toe bent. En ja, ik had hem al eerder zien hangen maar toen maar niet gekocht. Nu toch maar wel haha.
Wat fijn @Nina Sanders Ik hoop zo voor je dat de baby door het strippen deze week vanzelf komt. Ik heb zelf ook m'n gedachtes bij een inleiding, als je je baby bijna 3 weken eerder laat komen dan ie er klaar voor is, maar als je het zelf echt niet meer ziet zitten, ja, dan zou ik zeggen: doe waar jij je goed bij voelt en je geeft zelf al aan dat je zo niet langer wilt blijven doorgaan. Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen/voorstellen donderdag
@Nina Sanders ala je BMM al zo verweekt is en het soort van strippen geen pijn deed, dan denk ik niet dat de baby nog tot 41+5 nodig heeft hoor. Volgens mij geeft je lichaam dan heel duidelijk aan dat het al wel mogelijk is. En dat doet je lichaam natuurlijk alleen als baby er ook klaar voor is.
Net de prenatal weer onveilig gemaakt. Heb eindelijk een dekentje en aankleedkussenhoes gevonden naar mijn zin, meteen ook een bijpassend lakentje er bij gekocht. Als van de week de posters en muursticker binnen komen dan is het kamertje helemaal klaar Nu lekker met de beentjes om hoog en over een uurtje onze dochter weer bij de opvang ophalen
Wa Wat fijn dat het gesprek fijn was zeg. En dat je je gehoord voelt, want vooral dat is belangrijk. Hopelijk doet het strippen wat, spannend.... en inleiden, ik vond het eigenlijk wel prima (maar heb ook niks anders om te vergelijken). Het brengt veel rust met zich mee dat je een moment hebt afgesproken en je weet wat er gaat gebeuren.. spannend zeg!
Ik heb vandaag dus weer de ctg en bloeddruk meter gehad. Mijn bloeddruk was weer wat gezakt, tussen de 79 en 89 onderdruk. Gisteren dus tot 99 en normaal is die tussen 60–70. Ik ben dus weer naar huis gestuurd. Natuurlijk super fijn dat die wat omlaag was. Maar ergens word ik heel onzeker van hele tijd heen en weer vk en zkh. Nu al 2e keer vanwege bloeddruk en ben pas 32 weken. En ook dat ze nog dwars ligt en te groot lijkt te zijn maakt me daarbij ook onzeker. Klinkt dit stom? Ik denk dat het meer alle onzekerheden bij elkaar zijn ofzo..
@Mell0408 Nee klinkt alles behalve stom! Ik vind de complete zwangerschap iets onzekers. Heb me denk ik nog nooit zo vaak onzeker gevoeld of getwijfeld als in deze periode. Krijg je binnenkort nog een echo om te checken hoe groot ze nu is? Of heb je die juist gehad vandaag.
Ja ik krijg woensdag bij vk een extra groeiecho en daarnaast ook meteen liggingsecho. Al zegt de liggingsecho natuurlijk nog niet veel omdat ze nog kan verplaatsen! Gisteren in zkh lag ze met haar hoofd beetje schuin tussen zij en bekken in. Dus nog niet op de juiste plek. Aan de andere kant, heeft ze heel lang dwars gelegen dus misschien is ze onderweg
@Kolibrie2 : gefeliciteerd!! @Nina Sanders : ik begrijp je bedenkingen/bezorgdheden wel maar anderzijds zijn er al wel signalen dat baby en je lichaam er klaar voor zijn. Ergens moet ook de afweging gemaakt worden in hoeverre de draagkracht van mama opweegt tot eventueel nog een aantal dagen langer wachten. Maar sommige 'wat alsjes ' kan je natuurlijk niet van tevoren beantwoorden en dat maakt het emotioneel ook moeilijker. Jasje: wat mooi zeg!! Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar het vandaan komt? Hier: gisteren een ontzettend leuke dag gehad met ml. We zijn een hele dag op pad geweest voor de baby en hebben het ineens ook gehad over de laatste fase van onze verbouwing en bijhorende inrichting. Echt zo leuk. Ml heeft zich op de kledingafdeling helemaal laten gaan voor zijn twee zoontjes. Vindt ie heerlijk want meestal heeft ie daar de tijd niet voor. Nog een paar kleine dingetjes en dan zijn we er echt helemaal klaar voor. Straks kunnen we de wieg afhalen. Dochtertjes zijn nog even buitenshuis spelen bij een vriendinnetje en zoonlief is bij mijn ouders. Zo meteen de dames afhalen, wat eten en dan gaan we op pad voor hun eerste zwemles. Ik weet niet wie het spannender vindt... zij of ik!!
Oke dat is fijn! Zo lag hij hier ook de laatste keer. Ik heb woensdag gewoon normale controle bij de vk, hoop dat ze dan een beetje kan voelen hoe hij er nu bij ligt. Heb zelf het idee dat hij wat lager ligt en meer in de goede richting. Maar goed, hij beweegt ook weer zoveel dus het kan ook zo zijn dat hij totaal anders ligt haha. Ben benieuwd hoe groot ze is bij jou! We zijn op dezelfde datum uitgerekend.
@Dorien87 Maar natuuuurlijk. Ik heb hem gekocht bij de Prenatal en is van het submerk van Prenatal genaamd; Sweet Petit! Zie het jasje alleen niet meer online en gisteren hadden wij de laatste in Utrecht.
Wat een super leuk jasje!!! Hier (lees: in het ziekenhuis!!) Schiet t voor geen ene meter op maar hé, ik ben begonnen!