De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier ook echt een rot nacht. Ik heb nog steeds zoveel last van mijn rechter nek/schouder/arm. Ben een beetje bang dat het een peesontsteking is. Heb ik al eerder gehad en het voelt verdacht erg hetzelfde. :(

Vandaag dus wederom niet veel op de planning. De wasmand zit bom vol dus die was ik vandaag even leeg. Verder geen plannen.

@Nina Sanders Succes vandaag met het gesprek! Ik duim dat het loopt zoals je het zelf graag zou willen. :thumup:

Oja; 33 weken vandaaaaag. :D

Dikkiedikk, Nina Sanders en RachelleNM vinden dit leuk.
  2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk Oh ja ik snap je 'angst' goed hoor! Een kennis van mij is spontaan bevallen met 28 weken zwangerschap een aantal weken geleden. Baby'tje mag toevallig vandaag naar huis, na een lange weg van couveuse en sondevoedingen enzo. Kon het hele verhaal volgen op Facebook. Dat gun je ook niemand. Maar tegenwoordig kunnen ze echt heel erg veel!
    Je merkt dat je vliezen gebroken zijn als je opeens in een plasje water staat :roflmao: Maar 10 procent van de bevallingen begint met gebroken vliezen, dus de kans dat je begint met weeën is veel groter. Vaak beginnen weeën als een soort krampen, die steeds heftiger worden en regelmatiger komen. Als je onder de douche gaat staan en ze nemen niet af, heb je vaak weeën. Maar de meeste vrouwen weten precies wanneer het is begonnen. Vaak voelt dat toch anders. En tsja, de meeste baby's worden niet met 20 minuten geboren, dus je man heeft de tijd om zsm bij je te zijn als het begint :D

Dikkiedikk vindt dit leuk.
  3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hier uiteindelijk toch een redelijke nacht gehad. Heb vriend niet eens horen thuis komen. Om 2 uur werd dochter wakker om te plassen :thumup: Ben zelf nog een keer wakker geweest rond 6 en dochter wilde om 8 uur graag een soepstengel :roflmao:

Vandaag eindelijk m'n pakketje ophalen. Meteen maar even checken of ik de goede adapters nou heb besteld. Dan nog een heel klein babywasje wassen. Heb nog steeds niet alles gestreken, wil ik vandaag ook mee verder. Rond kwart voor 2 komt de hulpverlening en vriend gaat vanmiddag en vanavond werken. Dochter en ik eten dus met z'n tweetjes. En ergens tussendoor moet ik nog even om boodschappen.

Ohja: 31 weken vandaag :D

4. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Ik zie mijn man ook al met 180 over de snelweg scheuren als ik hem op zijn werk heb gebeld dat het begonnen is :eek: Nog maar een paar keer aangeven dat dat echt niet hoeft en dat het belangrijker is dat hij gewoon veilig aan komt. Maar lijkt me wel erg prettig om alles samen mee te maken!

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Brrrr wat is het weer koud buiten! o_O
    Ik heb de verwarming op 22 geknald!

girlmom1989, Poolvos en jvsd92 vinden dit leuk.
  6. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Lekker warm!!! Hier ook lekker stoken :D

Hier ook een slechte nacht. Eerst rond 2 uur naar de wc, toen om 4 uur hoorde ik een soort bouwplaats van start gaan, ik dacht: WTF?? Om 4 uur? Dat kan toch niet? En later was het geluid ook weer weg.
    Toen 5 uur ging vriendlief naar werk en ga zo maar door. Dus weer een brakke nacht!
    Merk dat ik daardoor ook prikkelbaar word. Hebben jullie dat ook?

7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Whahaha, neeeee totáál niet :rolleyes::rolleyes:

Lalaatje90 vindt dit leuk.
  8. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier ook weer een brakke nacht gehad, maar wel beter als we hiervoor hebben gehad. Onze dochter was weer eens even wakker na een nachtmerrie. Daarna ging er een kat op mijn benen zijn staart achter na zitten o_O en opeens laat hij zich vallen en reageert nergens meer op, dus ik schiet klaar wakker overeind met de gedachte die is dood. Denkt ie he leuk vrouwtje is wakker prrr prrr prrr :confused: kon hem wel schieten.

Vanmiddag controle bij de verloskundige. Hopelijk is alles gewoon weer goed. Ook willen we vandaag nog even langs bij de prenatal/babydump voor spullen voor het bedje. We hebben besloten dat we morgen echt een dagje niks gaan doen. Onze dochter gaat naar de opvang. Wij gaan wel nog even gezellig naar Intratuin halsteren en verder helemaal niks doen. Heb er al helemaal zin in

RachelleNM en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hallo dames,

Mag ik me ook aansluiten? Ik ben vandaag 26 weken zwanger van nr 4. Nog 98 dagen te gaan.

LaQueen, girlmom1989, iez en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Celes

Celes Lid

10 nov 2015
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Ik wil toch ook aansluiten. Lees al een tijdje mee en ben geen actieve schrijfster, maar merk dat het nu toch weer spannend word:D

Boordevol, LaQueen, girlmom1989 en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

@RachelleNM een hele geruststelling :p ben zo benieuwd hoe zo’n bevalling aanvoelt.

heel vroeg al een begin aan boven gemaakt. Er is 1 kamer die we helemaal niet gebruiken op het moment dus het is daar vrij stoffig en rommelig. Heb besloten die eens onder handen te nemen maar dat was toch meer werk dan ik dacht.. :rolleyes: nu even op de bank wat rusten en zometeen met de andere kamers verder gaan.

Vandaag hoef ik wederom niet te koken :roflmao: (ik word goed verwend) had mijn moeder aangegeven wat grieperig te voelen en nu gaat ze mijn lievelingsgerecht voorbereiden.

kippensoep wat mijn oma altijd voor me klaarmaakte als ik ziekjes was :) hmmm nu al zin in! :roflmao:

LaQueen, girlmom1989 en RachelleNM vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Weet je wat ik graag zou willen?

Dat de gyn vanmiddag tijdens het gesprek voorstelt om even te kijken of het lukt om te strippen (of doen ze dat niet tijdens een gesprek dat ingepland is met een andere reden? Ze kunnen toch gelijk even kijken?) En dat het dan vanavond gaat rommelen. En dat O dan vanavond nog naar mijn moeder kan. Onder het motto 'mam, ik ben zo moe. Mag O alsjeblieft een extra nachtje bij jou komen?' En dat ik dan vannacht ben bevallen en dat we morgenvroeg naar huis mogen. En dat we dan lekker serie kunnen kijken en lekker kunnen eten. En dat daarna O naar huis komt met aan iedereen de mededeling: surprise! Baby O is er. Klinkt als een goede deal toch? Haha.

Hier is Appie net geweest. Ik bestel afwisselend bij de Appie of Jumbo. Laatste tijd vaker bij Jumbo, maar tijdens de Hamsterweken natuurlijk Appie. Had gelijk Kotex maxi Nacht meebesteld. Damn was vergeten hoe groot die waren (maar in het niet vallen bij echt kraamverband). Ze zitten alleen zo enorm fijn (met recht ultra zacht) na de bevalling, weet ik nog van de vorige keer.

Ik denk dat het mega overbodig is om dus deze aan te raden, iedereen zal dit weten:
    Stap 2 na het kraamverband:
    https://www.kruidvat.nl/kotex-maxi-nacht-maandverband/p/16077 :thumup:

Jo913, Luisteraar, jvsd92 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ben vanmiddag weer helemaal weer goedgekeurd. Nog even begonnen over de kinkhoest vaccinatie. Bij mijn eigen huisarts onbekend wanneer die binnen komt. Heeft mijn verloskundige even gekeken of hun huisarts waar ze mee samen werken of die hem nog op voorraad hebben. En dat is zo :D. Net gebelt en nu mag ik hem zo al komen laten zetten :D:D. Weer een geruststelling voor mij dat ik er alles aan gedaan heb om onze uk te beschermen.

LaQueen, RachelleNM, Dikkiedikk en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij me middelste ben ik gestript toen ik een inleiding datum moest bespreken , dus het kan ik liep wel vanaf het begin bij de gynaecoloog

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou dames, we hebben een datum! Woensdag 6 november (bij 38+4).

Dinsdagavond 5 nov sowieso melden om te kijken of de situatie gunstig genoeg is om woe ochtend in te leiden; eventueel dan wel een ballon, dan zou ik moeten blijven de nacht en komt mijn man die woe ochtend.

Oef. Wat snel en spannend! Hoe zit dat eigenlijk als ik moet blijven. Lig ik dan met anderen op een kamer? :cool:

Jo913, JosjeM, YaelStone en 14 anderen vinden dit leuk.
  16. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    6 november zou een prachtige datum zijn, vind ik. Fijn dat je een datum hebt, dan heb je nu iets om naartoe te leven.

17. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ha dames! Dochter even voor de tv geparkeerd :oops: We hebben net koekjes gebakken :D Dus ze zit er nu eentje op te kanen, haha.

Vanmiddag m'n bestelling opgehaald, boxmatras dat wél past! En de adapterset om de autostoel op het onderstel te klikken maar meteen even uitgeprobeerd. Ook die past, gelukkig :roflmao: Verder nog even om boodschappen geweest en met m'n hulpverlener het bevalplan besproken.

Die koekjes zijn overigens best lekker :|

Boordevol, girlmom1989, Miekje86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Wat fijn @Nina Sanders een datum!! Echt al snel!

Van die kodex Is een goede tip. Nog meiden meer must haves?

ButterflyPassion en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

@Nina Sanders oeh! Dat is al lekker vlot! Lijkt me sterk dat je een kamer moet delen toch? Bij de rondleiding die we hadden lieten ze ons weten dat je een eigen kamer krijgt. Maar ik weet niet of dit in ieder ziekenhuis is :rolleyes:

Onze rolluiken zijn binnen gekomen.
    Arme man moest alle 17 de rolluiken zelf naar onze tuin toe sjouwen. :roflmao: Man is nog niet thuis van het werken en ik ga er nu echt niet aan beginnen.:p Restbedrag is betaald en ik vind het voor nu echt genoeg geweest. We hebben nu echt veelste veel geld uitgegeven de afgelopen maanden. Hopelijk heb ik nu echt alles in huis voor ons beebje en kan ik hierna weer even een paar maanden goed doorsparen zodat mijn spaarrekening weer wat gevuld word :p

RachelleNM, Nina Sanders en girlmom1989 vinden dit leuk.
  20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wat een heerlijk vooruitzicht @Nina Sanders !

Vwb kamers:

Ik denk dat het afhankelijk is van de ziekenhuis (vroeger ook (en misschien nogsteeds)van je verzekering).

In mijn ziekenhuis heb je verschillende soorten kamers, 1p, 2p, en meerdere persoons (slaapzalen). Volgens mij proberen ze altijd als er plek is en je echt op
    Het punt staat om te bevallen 1p te doen anders 2p. Maar soms brengen ze je naar een bevalkamer en dat is dan altijd 1p.

Je kunt het gewoon even vragen of al gelezen op de zkh website?

Deel Deze Pagina